Zwijmelen op Zaterdag met “Django Reinhardt & Stephane Grappelli”


Vandaag een klassieker in “Zwijmelen op Zaterdag!”

Sinds een tijdje ben ik voorzichtig op zoek naar nieuwe vrienden om mijn nieuwe leventje te verrijken en dat lukt aardig. Dat is een spannende bezigheid, maar ook heel erg leuk en leerzaam.
Een van deze nieuwe vrienden heeft mij geïntroduceerd in de wereld van de klassieke muziek, een extra verrijking!
Ik ben er niet mee opgegroeid, ken uiteraard wel een aantal klassieke stukken zoals iedereen, maar vraag me dan niet de naam erbij te noemen.
Ik heb er blijkbaar gevoel voor, raak regelmatig emotioneel als ik een nieuw stuk hoor, dat verergert zelfs als ik het steeds vaker hoor omdat ik het dan steeds mooier ga vinden!

Maar je kunt er ook heel vrolijk van worden… Dat heb ik dus met:

“Minor Swing” van Django Reinhardt (gitarist) &
Stephane Grappelli (violist)

Hieronder een reactie die ik tegenkwam bij de video op YouTube… en dat is precies hoe ik het ook ervaar… je kunt hier niet stil bij blijven zitten…

“If you are not tapping something… get someone to check your pulse… you are probably dead!”

Voor nog meer Zwijmelen op Zaterdag klik je even door naar MARJA

28 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “Django Reinhardt & Stephane Grappelli”

  1. marjolijn1 2 februari 2015 / 05:10

    Klinkt goed meis…!
    Doe zo voort, goede start van de nieuwe week.

    Like

  2. dieneke 1 februari 2015 / 21:52

    Inderdaad net zigeunermuziek,,,,,,,,,,,,,,,,,,ik krijg er ook wat kriebeltjes van…..das geen goed teken……….m.a.w ik vind het niet zo, maar als jij er vrolijk van wordt helemaal top.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 1 februari 2015 / 23:53

      Ieder zijn smaak hè Dieneke! Ik word er inderdaad vrolijk van dus dat is voor mij een goed teken haha

      Like

  3. Natasja ('t pumpke) 1 februari 2015 / 19:30

    Een stukje wat ik zelf nooit op zou zetten, gewoon omdat het buiten ‘mijn genre’ ligt, maar wat ik wel heel lekker vind klinken.
    Leuk hè, om zoveel nieuws te ontdekken!

    Liked by 1 persoon

  4. Ferrara 1 februari 2015 / 15:52

    Heerlijke muziek, swingend. Ben benieuwd naar je klassieke keuze.
    Wat fijn dat het goed met je gaat.

    Like

    • Regenboogvlinder 31 januari 2015 / 23:56

      Dankje Frederique… Ja joh, een mens is nooit te oud om te leren van andere dingen te gaan genieten!

      Like

  5. gewoonzoalsikben 31 januari 2015 / 20:51

    Klinkt goed Trees ,ook ik zit niet stil bij deze muziek .
    groetjes Elisabeth

    Like

  6. Dwarsbongel 31 januari 2015 / 16:15

    Heerlijke muziek! Wordt eigenlijk meer ingedeeld bij jazz dan bij klassiek, maar het is wel klassiek in zijn soort! 😉 Ik heb nog even gekeken, maar dus inderdaad met de Hot Club de France! Dank je voor deze herinnering aan prachtige muziek, die nog steeds de moeite waard is om te beluisteren!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 31 januari 2015 / 17:15

      Ja Gauke, daar werd ik ook al eerder op gewezen. Nou ja, geeft niet, ik vind het erg lekker klinken. Dankje!

      Like

      • Albert y Mara fotoblog 31 januari 2015 / 18:13

        Grappig Trees dat Gauke alias Dwarsbongel jou er ook op wijst dat het geen klassiek is. Hadden wij ook gedaan, èn je een mail gestuurd met een link, die je gebruikt hebt, zoals je ons mailde.
        Saludos

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 31 januari 2015 / 18:23

          Ja inderdaad Albert, en ook refereerde aan Hot Club de France waar jij het in de mail over had.
          Maar ik vind het heerlijke muziek!
          Volgende keer, over een paar weekjes of zo, een echt klassiek stuk dan goed?

          Liked by 1 persoon

          • Regenboogvlinder 1 februari 2015 / 10:29

            Vriendje zeg:
            “Klopt ook wat ze zeggen…. dit is gewoon jazz, en heeft niets met klassieke muziek te maken! Maar daar gaat ’t ook niet om. Het is gewoon superleuke muziek om af en toe even tussen de “echte” klassieke muziek door naar te luisteren!”

            Hij gaat me weer blij maken met nog meer van dit leuks!
            Want ik kan natuurlijk ook niet aan het snotteren blijven hè…
            Beetje vrolijkheid tussendoor is welkom!

            Like

  7. ria 31 januari 2015 / 14:22

    eventjes vind ik het wel mooi om te horen, dan word ik het moe

    groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  8. Lot 31 januari 2015 / 13:49

    De favoriete muziek van mijn vader, hij draait het nog steeds graag, maar alleen als moeder niet thuis is, die vindt dat vreselijk gefiedel.

    Liked by 1 persoon

  9. ♫ Mel☺dy ♫ 31 januari 2015 / 13:05

    heerlijk, nog meer muziek in de klassiekere stijl….. geweldig !

    En hoe jij bezig bent je nieuwe plek in het leven invulling te geven juich ik uiteraard ook van harte toe.

    Fijn weekend.

    Liked by 1 persoon

  10. Rianne 31 januari 2015 / 12:53

    Heerlijke muziek… Ik ben laatst in aanraking gekomen met een trio wat muziek in de stijl van Django speelt. Erg plezierige muziek is dat…

    Liked by 1 persoon

  11. Bianca Schreur 31 januari 2015 / 10:53

    Ik herken dat hoor, dat je na de breuk ineens ontdekt dat de wereld groter is in jou zelf!
    Nieuwe muziek, ander eten, ander soort kleding haar nieuwe hobbies vrienden…je gaat een ware transformatie tegemoet, soms snel soms heel sneaky. Op weg naar jezelf.
    Fijn is dat hè?

    gr Bibje

    Liked by 1 persoon

  12. beaunino 31 januari 2015 / 09:42

    Hier staat toevallig Vivaldi op. Normaal zijn we ook niet zo klassiek georiënteerd hoor.
    Mooi deze muziek. Krijg meteen last van zigeunerbloed kriebeltjes!

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

