Zwijmelen op Zaterdag met “Angela Groothuizen”


Zwijmelen op Zaterdag is vandaag gerelateerd aan mijn
nieuwe leven in Nederland!

Goh ik hoop niet dat het vervelend gaat worden,
maar ja dit is nu eenmaal de realiteit.

Het nummer van “Angela Groothuizen” is echt
heel erg toepasselijk!

“IK HOU VAN DIT LAND” 

 

Ik hoor het ruizen van de stad
Als een kolkende rivier
M’n hart gaat langzaam open
‘k Heb al vele lief gehad
De deur staat altijd op een kier
De wereld kan zo binnen lopen

Het leven zindert door m’n lijf
Ik kan wel zingen van geluk
Alle zintuigen op scherp

Ik hou van dit land
Mijn plek in de zon
Het heeft zoveel te geven
Het park is m’n tuin 
Deze stad is m’n huis
Hier wil ik leven

De vele regen wast m´n ziel
De zachte winter koelt me af
De vroege lente laat me zingen

Ik hou van dit land
Mijn plek in de zon
Het heeft me veel te geven
Zo groots en toch klein
Iedereen wil hier zijn
Om in vrijheid te leven

Dit kleine vlakke land
Met blonde duinen en het strand
Het water beukt achter de dijken
We sluiten zeeën af
Om menig zeemansgraf
Nieuwe mensen in nieuwe wijken

Ik hou van dit land
Mijn plek in de zon
Het heeft zoveel te geven
Dit park is m’n tuin 
Deze is stad is m’n huis
Hier wil ik leven

Ik hou van dit land
Mijn plek in de zon
Het heeft zoveel te geven
Dit mooie, mooie land
Mijn plek in de zon
Hier wil leven

Kijk nog even verder bij MARJA voor nog meer zwijmelnummers…
Echt genieten!

35 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “Angela Groothuizen”

  1. Natasja ('t pumpke) 27 februari 2015 / 23:27

    Een heel verhaal achter dit nummer begrijp ik uit de reacties.
    Muziek helpt daarbij…
    Wat een stem heeft die Angela.

    Dus ik sluit aan met ‘welkom thuis’.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27 februari 2015 / 23:34

      Dankje Natasja… Inderdaad een hele historie pfff.
      Heerlijk weer in Holland te kunnen blijven, al is het dan ook alleen! Ik wen er makkelijker aan dan ik dacht..

      Like

    • Regenboogvlinder 27 februari 2015 / 10:57

      Ja klopt zeker, maar het voelt nu al zo goed! En mijn huis past me als een lekker zittende jas, dus dat zit goed. En mijn hart is nu echt in Nederland!

      Like

  2. Frederique 23 februari 2015 / 00:01

    Ik vind je een dappere dodo. Je klinkt zo opgewekt, na een vreselijke teleurstelling. Zoiets gun je niemand. Ik gun jou het allerbeste wat het leven te bieden heeft. Met alle lieve mensen om je heen gaat het zeker lukken!

    Liefs Frederique

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 februari 2015 / 08:24

      Dankjewel Fréderique! Ik red het prima hoor, zoveel mogelijk genieten van het leven is nu mijn doel! Ja, ik heb superlieve mensen om me heen, die zich niet opdringen en mij lekker laten doen wat ik belangrijk en leuk vind. En wat dacht je van alle lieve bloggers…? Het voelt nog steeds als een warm bad hier! 🙂 Liefs, Trees

      Like

  3. Albert y Mara fotoblog 22 februari 2015 / 14:33

    Tja Trees het kan verkeren. Zowel Mara als ik wensen je suc6 in je Nederland dat nu helemaal je thuisland en woonland is geworden. Of je dit echt zo gewild hebt betwijfelen we allebei. Er waren nu eenmaal een aantal situationele factoren die van invloed zijn geweest op jouw stap naar je nieuwe leven in Nederland. Sterkte.
    Salu2 Albert

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 februari 2015 / 19:00

      Ach Albert, natuurlijk had ik het anders gewild. Mijn keuze was dit niet hè. Gewoon oud worden met de vader van mijn kinderen was mijn wens, maar niet op de manier zoals we de laatste jaren met elkaar om gingen. Dus daarom is het goed zoals het is, ieder gaat zijn eigen weg, mijn leven is in Holland. Zijn leven op Gran Canaria waar hij altijd veel liever was/is dan ik.
      Het gaat prima met me, ik heb een kleine dip gehad, maar die ben ik alweer aardig te boven. Voel me heerlijk weer hier in mijn huisje, dochter en vriend dichtbij, familie en vrienden om me heen, nieuwe contacten. Over 4 weken nog één keer 4 weken terug waar ik heel erg van ga genieten heb ik me voorgenomen en dan is het voor mij ‘gedoan’. En het is goed!
      Gracias por su preocupacíon!
      Un besazo para ti y Mara!

      Like

  4. ferraravictoriene 21 februari 2015 / 22:46

    Inderdaad toepasselijk nummer. Neem de tijd voor verwerken en een nieuw leven opzetten.
    Gaat vast lukken!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 21 februari 2015 / 23:08

      Dankjewel.. Het gaat zeker lukken! Heb veel lieve mensen om me heen, inmiddels al wat nieuwe contacten, ik ga ervoor!

      Like

  5. gewoonzoalsikben 21 februari 2015 / 21:19

    Helemaal niet vervelend .gewoon schrijven wat je wilt over je nieuwe begin .Een mooi nummer van Angela
    lieve gr Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 21 februari 2015 / 21:21

      Dankje! Over 4 weken Dieneke, dan ga ik nog één keer 4 weken en dan is het klaar!
      En dat is ook goed zo!

      Like

  6. marjolijn1 21 februari 2015 / 18:17

    Welkom thuis meis…en alle goeds..!
    Mooi nummer van Angela.

    Liked by 1 persoon

  7. rietepietz 21 februari 2015 / 17:42

    Zo gaat het toch vaak met muziek, je “vertaald”het een beetje naar jezelf! Daar is niets mis mee hoor, het nummer heb ik nooit eerder gehoord dus daar moet ik nog een beetje aan wennen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 21 februari 2015 / 21:20

      Ja dat klopt zeker Rietepietz, er is zoveel muziek waarvan je kunt denken, dat slaat op mij!
      Maar het is heerlijk om dat zo te voelen! Het is denk ik een nieuw nummer, weet het niet zeker, maar ze heeft het pas gezongen bij RTL late night..

      Like

    • Regenboogvlinder 21 februari 2015 / 21:18

      Deze vertaling bedoel je Gusta?
      Ik vind het echt prachtig en zo toepasselijk op dit moment voor me!

      Like

  8. Corry dijkstra 21 februari 2015 / 13:39

    Welkom thuis en ga er maar van genieten.
    Liefs van uit Gran Canaria

    Liked by 1 persoon

  9. ♫ Mel☺dy ♫ 21 februari 2015 / 12:10

    ‘vervelend’? Ben je mal. Schrijf maar lekker ,,, en plaats maar lekker…. wat jij wilt. Daar is blog bij uitstek geschikt voor. En hen die het niet bevalt…. niemand verplicht ze om hier te komen toch?!

    Ik begrijp je dus wel !!

    Fijn weekend.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 21 februari 2015 / 21:16

      Dankjewel! Ach ja, ik ben nou eenmaal erg bezig met mezelf op het moment ;-). Maar goed dat is maar even niet anders, komt wel weer goed..

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

