Wie o wie…


Wie o wie…

Zouden jullie niet nieuwsgierig zijn als je steeds een bezoeker op je blog krijgt uit een bepaald land, maar geen idee hebt wie dat zou kunnen zijn?

Kan toch niet zo zijn dat ik dat alleen maar heb… die gedachte bedoel ik?

Op dit moment, halverwege de dag, heb ik weer een bezoeker mogen begroeten uit Servië en een uit Suriname. Toch niet echt voor de hand liggende landen.
Het is ook niet de eerste keer, want dan kan het via een zoekterm toevallig zijn, maar deze landen staan al vaker op het lijstje…
Ik ben super benieuwd of het echt een bekende van me is, of iemand die toevallig eens op mijn blog terechtkwam en gewoon regelmatig terugkomt…

Nou ja, of ik er achter kom ooit… geen idee, maar leuk is het in ieder geval!
Bedankt onbekende bezoekers!

Statistieken ‹  Iris Papilio  — WordPress.com 26-2-2015

30 thoughts on “Wie o wie…

  1. Corry dijkstra 28 februari 2015 / 13:24

    Leuk om te merken dat je blogs gelezen worden en dan wordt er ook nog op gereageerd.
    Fijn weekend.

    Like

  2. V☺nnieb 27 februari 2015 / 23:00

    Leuk is dat om te zien hé. Bij (toen nog) web-log.nl lette ik er ook altijd op 😉

    Liked by 1 persoon

  3. minoesjka2 27 februari 2015 / 12:43

    Wat leuk zeg, zeker ook de reactie 🙂 En …… jou vragen worden hier dus gelijk beantwoord, wie is wie …………. o, ik zit gewoon tussen de grote hoop in hoor in ons kikkerlandje dus hahahaha

    Liked by 1 persoon

  4. cornma 27 februari 2015 / 11:12

    Grappig! Zo af en toe krijg ik ook bezoekers uit verre landen, zoals Suriname, Canada en Rusland. De VS is een vaste klant, daar heb ik ooit al eens een logje over geschreven.
    Jij zei dat je er twee goed had uitgezocht, hoe heb je dat gedaan dan?

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27 februari 2015 / 12:12

      Ik vind het leuk om te kijken uit welke landen de lezers/bezoekers komen.
      Oh, ik heb gewoon 2 vreemde, niet voor de hand liggende landen uit het lijstje van gisterenochtend benoemd in dit logje, Suriname en Servië. En allebei de lezeressen hebben gereageerd toen.
      Kijk maar even bij de eerdere reacties, zo leuk!

      Like

  5. bisje 27 februari 2015 / 09:14

    En ik ben dus de 2de van die 6 “Belgen” 🙂
    Ik weet niet of die statistieken van WordPress op dezelfde manier werken als de statistieken van Google (die ik gebruik), maar ik vermoed van wel… en dan zijn veel (niet allemaal) bezoekers van “exotische” landen gewoon “bots”… programma’s die het internet afspeuren en waar mogelijk “spam” achterlaten… dus geen echte mensen…

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27 februari 2015 / 10:44

      Ja Eric en van harte welkom hè… De anderen zijn Marja, mijn nichtje, haar vriendin, mogelijk Plato als hij in België is. Veel meer dan 6 komen er ook niet langs..
      Zou kunnen hoor dat er ook veel ‘bots’ bij zitten, maar extra leuk dat de lezeressen uit de landen die ik benoemde dus wel écht zijn en gereageerd hebben hè!

      Like

      • bisje 27 februari 2015 / 11:06

        absoluut leuk. De meeste bezoekers reageren nooit… dus “chapeau” om uit de schaduw te treden 🙂

        Like

  6. marjolijn1 27 februari 2015 / 04:42

    Leuk dat stille lezers zich kenbaar maken.
    Op naar een mooi weekend…!

    Liked by 1 persoon

  7. lisoverseks 27 februari 2015 / 02:38

    ik vind die landen het leukst van die staatjes. En helemaal als het “ver weg” landen zijn. Laatst had ik Argentinië , Turkije en Egypte ertussen. En meerdere uit Spanje, terwijl ik er maar eentje ken daar 😄😄😄

    Liked by 1 persoon

  8. Plato 26 februari 2015 / 22:18

    Leuk, iemand uit Servië. Komen ze uit de VS dan heb ik altijd het idee dat het spionage is. Dat ze overal hun vingers in hebben om te kijken of er misschien sprake is van een of andere dreiging.
    Daarom luisteren ze ook wereldwijd telefoons af.

    Liked by 2 people

    • Regenboogvlinder 26 februari 2015 / 22:37

      Haha, je bent achterdochtig Plato… Maar het is niet zo gek in deze tijd hoor!
      Ik heb vrienden in de VS die meelezen, dus ik kijk er niet van op als ik dat land er tussen zie staan. Zal toch wel meevallen op onze simpele blogjes? Hoop ik…

      Like

  9. gewoonanneke 26 februari 2015 / 21:47

    Ja als ik wel eens kijk zie ik dat ook, uit landen waarvan ik denk, nou wie zou het nou lezen dan. Misschien via tags of zo. Ik weet het niet.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 februari 2015 / 22:35

      Ik heb die 2 nu wel precies goed uitgezocht, want de lezers hebben allebei gereageerd, dat vind ik dan weer erg leuk!

      Like

  10. Rianne 26 februari 2015 / 20:20

    Ik vraag het mij wel eens af. Sommige landen kan ik plaatsen maar een aantal echt niet… Wie weet… Maken mijn buitenlandse lezers zich kenbaar net als Diana hier…

    Liked by 1 persoon

  11. Diana 26 februari 2015 / 18:32

    Hallo, ik ben de bezoeker uit Suriname! Ik ben voor mijn werk maanden achter elkaar in Suriname en ik heb regelmatig behoefte aan beetje Nederlandse praat. En hoewel ik zelf niet reageer op de blogs (te druk) voelt het lezen ervan een beetje als een praatje.

    Liked by 4 people

    • Regenboogvlinder 26 februari 2015 / 19:49

      Wat ontzettend leuk dat je ook reageert Diana! Bedankt!
      Kom maar gezellig terug voor een praatje hoor als je daar zin in hebt :-).
      Van harte welkom uiteraard!

      Like

  12. rietepietz 26 februari 2015 / 18:28

    Heel af en toe kijk ik inderdad wel eens bij die staatjes, maar ik breek me er het hoofd niet over wié de lezer zou kunnen zijn. Van een paar landen wéét ik dat er meegelezen wordt , Spanje Oostenrijk de USA en België maar ik neem maar aan dat het meestal gaat om Nederlanders “in den vreemden” die via iets zoeken per ongelijk bij mij belanden en meestal weer zó weg zijn!
    Maar wél reuze leuk dat jij al meteen een reactie van één van die meelezers kreeg!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 februari 2015 / 19:48

      Het is wel leuk om te zien waar de lezers (of lurkers zoals ze vroeger werden genoemd, of misschien nog wel steeds).
      Trouwens na jou heeft de lezeres uit Suriname ook gereageerd! Zo leuk!!!

      Like

  13. ferraravictoriene 26 februari 2015 / 17:44

    Ik heb een volger uit Rusland met foto en al. Nog nooit een reactie van hem gelezen, aangenomen dan dat hij dat in het Russisch doet.
    Maar vanuit Argentinie, Polen en Ierland komen er ook lezers langs. Geen idee wie dat zijn.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 februari 2015 / 19:13

      Dat is misschien ook wel een Nederlandse of Nederlander zoals mijn lezeres uit Servië ;-).
      Ik zie ook andere landen hoor, maar deze kwamen steeds vaker voor, vandaar dat ik nieuwsgierig werd…

      Like

  14. Cisca Servie 26 februari 2015 / 17:18

    Ik ben de bezoekster uit Servie. Wij wonen nu 8 jaar in Servie en ik vindt het heerlijk om blogs te lezen. Het geeft me een beetje een “Libelle-gevoel”. Door het lezen van kranten en blogs kan ik stellen dat ik geen heimwee heb naar Nederland maar ik wil wel op de hoogte blijven van hetgeen er leeft. Groetjes Cisca Servie

    Liked by 5 people

    • Regenboogvlinder 26 februari 2015 / 17:38

      Wat leuk dat je meteen reageert… dankjewel!
      Het was me gewoon opgevallen dat er iedere keer iemand uit Servië bij mijn bezoekers was, dus dacht ik al, dit is niet per ongeluk!
      Erg leuk hoor! En je bent van harte welkom natuurlijk, hoop dat je nog vaak langskomt!

      Like

  15. Marja 26 februari 2015 / 16:01

    Haha. Ik ben in ieder geval een van die zes “Belgen”. Bij mij lezen ook wildvreemde mensen mee.

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

