Teut…

 

Ik blijf toch een beetje hangen in die ‘alcohol’ modus…

Het is aan mij eigenlijk niet echt besteed. Ik heb zelfs jaren helemaal geen alcoholhoudende drankjes gedronken.

Tegenwoordig lust ik wel een glaasje zoete, witte wijn, een glas prosecco of een heerlijke zoete champagne. Hoor ik mensen nu al ‘gatsie’ zeggen of zo? Ja, ik weet het, maar ieder zijn smaak…
Ook een chocolade- of bramenlikeur smaakt me goed na het eten. Maar wanneer ik voor het laatst teut ben geworden?
Ik kan het me niet herinneren…

Laatst kwam ik deze vraag tegen…
Wist je dat vrouwen sneller teut worden dan mannen en waarom…? 

Glazen AlcoholVrouwen én slanke mensen worden eerder dronken dan mannen en zware mensen. Dat komt doordat alcohol na opname vooral in het lichaamsvocht terechtkomt. Mannen en zware mensen hebben hier meer van, waardoor alcohol zich meer verdunt in het lichaam.
Eenzelfde hoeveelheid alcohol leidt bij vrouwen daardoor tot een hoger alcoholpercentage in het bloed dan bij mannen.

Waarom snap ik dit nou niet? Bij zware mensen worden toch ook ‘zware vrouwen’ bedoeld?  Of word ik in de maling genomen?

&#?>@*+???……. Lees ik het verkeerd?
Wie het wel snapt mag het me uitleggen…

Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/

29 thoughts on “Teut…

  1. gewoonanneke 10 april 2015 / 23:34

    In het weekend lust ik wel een wijntje, door de week drink ik geen alcohol, of er moet een verjaardag of feestje zijn. En op feestdagen in de kroeg drink ik bier. Kan er aardig goed tegen moet ik zeggen en weet wel mijn grenzen. (een heel enkele keer niet haha)

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 april 2015 / 01:18

      Bier heb ik nog nooit gedronken, maar sinds kort dus wel weer een wijntje zo nu en dan, lekker hoor! Ach van 2 glazen word je toch niet teut, zelfs ik niet…

      Like

  2. rietepietz 6 april 2015 / 20:16

    Wijn en bier zijn niét mijn drankjes, likeurtjes zijn wél lekker maar meestal behoorlijk zoet en daar krijg je alleen maar méér dort van. Ik drink altijd een long drink , gin met jus ‘d orange!
    Teut ben ik nooit, zover laat ik het nooit komen !

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 6 april 2015 / 21:01

      Bier heb ik ook nog nooit gedronken hoor, zo goor… En gin met jus d’orange… hmmm misschien zou ik het eens moeten proberen, of met wodka, proef je de alcohol niet eens geloof ik… 😉

      Like

  3. minoesjka2 6 april 2015 / 17:05

    Ja, vreemd verhaal, maar ik kan je vertellen toen ik nog slank was heb ik toch regelmatig diverse mannen onder de tafel gedronken hahahaha …………. en dat terwijl ik mijn hele leven al vrouw ben 😉

    Liked by 1 persoon

  4. cornma 6 april 2015 / 10:53

    Eigenlijk heb ik me er nooit zo in verdiept, hoe alcohol bij wie werkt. Zelf vind ik het smerig spul, dus drink ik het niet. Vroeger wel geprobeerd, hoor, maar ik heb er nooit de smaak voor gekregen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 6 april 2015 / 11:50

      Nee ik ook niet, maar toen ik dit las snapte ik echt niet wat er bedoeld werd, zelfs na 5 x overlezen niet. Vond mezelg echt dom, maar ik dacht, iemand zal het wel snappen…
      Ik vind ook niet alles lekker hoor en drink ook niet op regelmatige basis. En tijdens een etentje 2 glaasjes is dan ook genoeg hoor…

      Like

  5. Adam op Verkenning 5 april 2015 / 18:33

    Ik denk dat ze bedoelen dat een vrouw van 60 kg sneller teut is dan een man van 60 kg. Maar uiteraard zijn er meer factoren zoals gewenning en vermoeidheid.

    Liked by 1 persoon

  6. kakel 5 april 2015 / 17:26

    Het is beetje kort-door-de-bocht antwoord en daar hoef je echt niet teut voor te zijn 🙂
    Man/vrouw/oud/jong…alcohol werkt bij iedereen anders. Vroeger kon ik behoorlijk wat wegwerken, maar tegenwoordig drink ik niet meer vanwege mijn medicijnen. Ik mis de drank niet eens…

    Liked by 1 persoon

  7. Ferrara 5 april 2015 / 17:20

    Statistiek van de koude grond … ik vermoed dat de onderzoeker teut was.

    Liked by 1 persoon

  8. Myriam 5 april 2015 / 11:38

    Dat is te moeilijk voor mij, ook al heb ik nog geen druppel alcohol gedronken vandaag 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Gerda 5 april 2015 / 09:31

    Mijn zus…tegenwoordig aan de wijn…het moet niet gekker worden😂😂
    Ik heb een vriendin die zegt altijd “proost op het leven”, dus bij deze 😘😘

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 5 april 2015 / 11:36

      Haha, ach de wonderen zijn de wereld nog niet uit hè zus, je zult versteld staan… haha.
      Nou “proost op het leven” terug dan! Dikke kus en ❤

      Like

  10. Marja 5 april 2015 / 08:39

    Ik heb het ook wel eens horen zeggen, maar zelf kan ik heel goed tegen alcohol en ik ben toch echt een vrouw.

    Liked by 1 persoon

  11. Suskeblogt 5 april 2015 / 08:01

    Iedereen reageert verschillend op alcohol. Daarom steeds oppassen met alcohol want voor je het beseft heeft deze je in zijn of haar macht.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 5 april 2015 / 11:38

      Ja dat dacht ik nou ook altijd, of je nou een man of een vrouw bent.
      Ik doseer het goed hoor Suske, zal nooit in mijn eentje wijn of wat ook drinken. Alleen sociaal en dan nog met mate ;-).

      OT: Mooie foto!

      Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

