Mijn vijvertje mét visjes…


No fishing

Plaatje van Marjolijn 🙂


Mijn vijvertje is zóóóóó leuk!

Ik geniet er elke dag weer van…
De planten groeien goed en zorgen dus voor (hopelijk) voldoende zuurstof.
Ik schep geregeld de rommel eruit, er waait natuurlijk wel eens wat in, en inmiddels wonen er sinds 9 mei twee goudvisjes in.

De een is groter dan de ander, bewust zo uitgezocht, want anders kan ik ze niet uit elkaar houden.

Ze hebben namelijk net hun namen gekregen, mijn kleindochters hebben die voor ze bedacht.  Ja dat vond ik gewoon leuk, in onze vroegere vijver hield ik ook heel veel vissen uit elkaar en die hadden ook namen. 

Maria, zij is tenslotte de oudste, mocht de naam voor de grootste vis uitkiezen. En hij (we hebben maar bedacht dat het een jongetje is) heet vanaf nu dus “Nemo”.
Het kleinste visje kreeg haar naam (ja dat is natuurlijk een meisje) van Natalia, want zij is de jongste. En zij krijgt de naam “Coral”.

Zoals vast wel bekend zijn het allebei karakters uit de Disneyfilm “Finding Nemo”.

Nemo is gewoon helemaal oranje, precies zoals een goudvis hoort te zijn. Coral is ook oranje maar heeft 2 grote zwarte ogen.

Nadat ik ze met zorg had ondergedompeld, zoals het op de zak stond waar ik ze in moest vervoeren vanaf de dierenwinkel, en na een tijdje losgelaten heb ik ze een hele tijd niet gezien…zeker 10 dagen niet. Ik was echt al bang dat er toch meteen een reiger had staan hengelen en dat ze alweer op waren gegeten. Maar het was gewoon koud en daarom bleven ze natuurlijk lekker beneden…

Nu de zon er ’s middags bij komt zie ik ze geregeld aan het oppervlak zwemmen. Ik geef ze om de dag wat goudvisvoer, van die vlokjes.
Vandaag schoot ik uit… oeps, wel wat veel voor 2 van die ukkies… maar goed, ze zullen in ieder geval niet verhongeren.

Ik hoop maar dat ik er lang plezier van zal hebben en dat de reiger door de bomen het vijvertje niet kan zien…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

 

53 thoughts on “Mijn vijvertje mét visjes…

  1. HK 29 mei 2015 / 01:52

    Vissen maken de vijver (Hoe groot de ook is) echt helemaal af. En heerlijk om bij te zitten staren 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. kakel 28 mei 2015 / 21:23

    Hoeveel plezier je al niet van een paar goudvissen kunt beleven. Je hand is snel gevuld 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 mei 2015 / 21:39

      Ja, vooralsnog ben ik tevreden met 2 goudvisjes en mijn kleindochters die in juli op vakantie komen… Daarna zie ik wel weer 😉 XXX

      Like

  3. gewoonanneke 28 mei 2015 / 11:09

    Leuk hoor, het is altijd levendig zo’n vijver hoe klein of groot ie ook is. Ja die reigers, heb er al genoeg over geschreven, bij mij krijgt het reigervoer geen naam meer haha.. Heb er weer 10 ingedaan en toen kwamen er toch nog wat van vorig jaar opeens naar boven dus alles was niet weg, ik hou moed.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 mei 2015 / 12:32

      Joh, dus je hebt het toch nog niet opgegeven… goed van je! Laat je niet op je kop zitten hoor door dat reigerbeest.
      Ik zie ze hier uit mijn voorraam zo gezellig samen zwemmen en dan denk ik, zak naar beneden want straks komt ie… Hoewel ik heb er echt nog geen een gezien gelukkig, wel een ekster, die schijnen ook kleine visjes te lusten…
      Nou ja, ik ben benieuwd, maar leuk dat ik het vind! 🙂

      Liked by 1 persoon

  4. Albert y Mara fotoblog 27 mei 2015 / 12:49

    In het vorige huis had ik een vijver met koikarpers. Je wilt niet weten wat voor zorg dat had. Toen we al weer 10 jaar geleden naar dit huis verhuisd zijn, gestopt met deze hobby, ook vanwege het feit dat Mara en ik veel in Spanje vertoeven, de laatste drie jaar zelfs acht maanden per jaar.
    Naar je vissen kijken geeft je rust 😉 . Salu2 Albert

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27 mei 2015 / 12:53

      Koikarpers vind ik prachtig, een vriend van mij heeft ze al jaren, klopt veel werk.
      Dit bakje voldoet voor mij, ik zie ze zwemmen en zonnen, gewoon gezellig en inderdaad rustgevend!
      Salu2, Trees

      Like

    • Regenboogvlinder 27 mei 2015 / 08:01

      Hahaha ja goed hè, ik mag ze alleen niet teveel voeren…
      Mijn kroost is mijn alles, dat moet jij herkennen 😉😍
      💋💋💋

      Liked by 1 persoon

  5. Bianca Schreur 27 mei 2015 / 01:22

    Een reiger is lullig, maar als je 10 jaar terug bij ons in de buurt had gewoond had je een Zoon, die de goudvissen uit de vijver hengelde en ze in zijn zak(!!!) meenam naar huis. Om ze daar in een bakje in zijn bureau-la te verstoppen, want hij wou huisdieren van “helemaal zichzelf”!
    Kan je het je voorstellen….
    Cleo werd dood gekieteld(van Pinokkio gezien, dat aaien en kietelen van de vis) en Piet was zo eenzaam daarna, dat ie het ook niet erg lang maakte. Waar ze vandaag kwamen weet ik nog steeds niet, maar de vijver was wel leeg.volgens Zoon. Er zaten er maar twee in mam, ik wou er nog eentje bij…… 😦
    tjahhh

    Bibje

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27 mei 2015 / 08:00

      Mijn hemel, wat gruwelijk… 😟.
      Dus in een bakje water in zijn bureaula? Het idee hè haha.
      Heeft ie nog steeds niet gezegd waar ze vandaan waren gekomen?
      Hoe komt zo’n kind erbij.. Hoe oud was hij toen?

      Like

  6. Anita 26 mei 2015 / 22:27

    Leuk idee zo’n vijvertje. Ik wens Nemo en Coral een lang en gelukkig leven in hun nieuwe huis. xx

    Liked by 1 persoon

  7. Corry dijkstra 26 mei 2015 / 22:15

    Ziet er goed uit, en na al die goede raad van niet teveel voeren, zal ik het niet meer schrijven.
    Ooit een keer op 1 vis in een vissen kom gepast, was een zwarte met sluierstaart, en ook strooide ik
    Iets te veel voer en twee dagen later kwam ik weer om te voeren, het was niet meer nodig hij of zij dreef met de buik naar boven aan de oppervlakte. Was niet leuk.
    Ik wens je heel veel plezier met je vijvertje.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 mei 2015 / 22:50

      Oh nee, dat wil ik niet op mijn geweten hebben hoor, dan nog liever opgegeten worden door een reiger of een ekster…
      Hoewel nee, dat wil ik ook niet ;-).
      Dankje Corry! XXX

      Like

    • Regenboogvlinder 26 mei 2015 / 21:29

      Ja echt leuk hoor!
      Ik geef ze gewoon 2x per week wat, op woensdag en zaterdag of zo… moet genoeg zijn hè..

      Like

      • IngridMoorenBlogs 27 mei 2015 / 09:37

        Ik heb twee sluierstaartvissen in een kom,die gaf ik eerst twee keer per dag voer en nu één keer per dag.Is twee keer in de week wel genoeg?

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 27 mei 2015 / 10:00

          Als ze het goed doen, doe je het goed denk ik. Maar teveel is niet goed.
          Ik heb zuurstofplanten in die bak zitten en dan hoeft het blijkbaar niet eens… halen ze genoeg uit.. Maar ik geef ze toch maar 2x per week vanaf nu,,

          Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 mei 2015 / 21:17

      Ja leuk toch? Nee ik had het ook nog nooit gezien… maar zoals het erop staat lukte het ook niet eens hoor… Die zak valt toch om 😉

      Like

      • די מריו 27 mei 2015 / 22:29

        Heb ik weer, ik zie die zakjes dagelijks. nee joh.. dat zakje valt niet om…. gewoon de bovenkant omslaan een stuk of wat keer.. echt, anders kom je maar een keer langs, dan doe ik het voor.

        Love As Alwyas
        Di Mario

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 27 mei 2015 / 23:55

          Haha, heb ik echt geprobeerd joh, precies zoals het er op staat, maar hij dook zo op zijn zij, dat zakje dan en dan liep er water in… teveel dus…
          Dus toen heb ik ze maar even laten zwemmen zo en uiteindelijk omgekieperd.. En ze leven nog en ze hebben het super naar hun zin zo ’s middags in het zonnetje.
          Als jij een dierenwinkel hebt kom ik de volgende keer de visjes bij jou halen, kun je het me haarfijn uitleggen, van die zakjes. Maar alleen als deze twee reiger- of ekstervoer zijn geworden..
          Doeiiiii, slaap lekker!

          Like

    • Regenboogvlinder 26 mei 2015 / 21:18

      Kom jij die er uitvissen zeker? Misschien vinden die goudvisjes dat wel veel lekkerder trouwens ipv die vlokjes voer…

      Like

  8. roadlaura1969 26 mei 2015 / 17:01

    Leuk Treeske,
    Op de camping hebben we een vijver. Nu een netje gespannen de Ekster luste ze wel.

    Enig dat jij je kleindochters erbij betrekt om ze de namen te laten geven.

    En Binky? Kijkt hij er ook naar? Za-Zoe vindt de visjes enig 😃

    Liked by 1 persoon

  9. Myriam 26 mei 2015 / 14:11

    Altijd fijn een beetje water in de tuin, en dan nog met was vissen er in. Dat maakt het helemaal af!!!

    Liked by 1 persoon

  10. rietepietz 26 mei 2015 / 13:49

    Dit is misschien nog wel leuker dan een grote vijver!
    Vissen zullen inderdaad eerder dood gaan van te véél voer dan van te weinig!

    Liked by 1 persoon

  11. cornma 26 mei 2015 / 11:25

    Als je waterplantjes in je vijver hebt (en dat heb je, geloof ik, als ik het zo bekijk) dan hoef je in principe eigenlijk niet te voeren. Maar het is natuurlijk wel leuk om te doen.

    OT heb ik het gemist of heb je nog niet geschreven over wonen in Lelystad?

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 mei 2015 / 13:27

      Oh bedankt, nou ja ik geef ze gewoon af en toe wat… ze vinden het wel lekker hoor :-).

      OT: Lelystad komt eind vd week!

      Like

  12. Morgaine 26 mei 2015 / 09:19

    Ja erg leuk, ooit wilde ik zo’n houten tobbe op balkon of zo, maar met katten in huis? hahaha

    Leuk!

    Liked by 1 persoon

  13. marjolijn1 26 mei 2015 / 08:31

    Leuk Trees, de visjes hebben mooie namen gekregen en een lekker plekje om rustig vis te mogen zijn… 🙂

    Liked by 1 persoon

  14. די מריו 26 mei 2015 / 08:12

    Leuk. De kleinkinderen zullen dat zeker leuk vinden. Maar mocht je toch nog een keer uitschieten, kun je het beter eruit halen, want het is slecht voor de waterkwaliteit. Beter is nog enkele vlokjes uit het potje halen en niet rechtstreeks uit het potje.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 mei 2015 / 08:18

      Ik zal beter opletten. Ik had wat vlokjes in mijn hand maar het was nog open en toen waaiden er zomaar een heleboel uit in het vijvertje! 😟😘

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

