Verhuisdrift (3b)


 

Onze verhuizing van de Bijlmer naar Lelystad verliep, zoals we natuurlijk hoopten, heel voorspoedig en gesmeerd.

Klik hier voor verhuisdrift 1, hier voor 2 en hier voor 3a, mocht je die soms gemist hebben.

Natuurlijk waren we in de maanden daarvoor geregeld naar Lelystad gereden om te zien hoe de bouw vorderde. Het werd echt een prachtig huis en de tijd kon ons niet snel genoeg gaan.

En eindelijk, na maanden kregen we de sleutel, op 9 juni 1976, de verjaardag van man én zoon!

Met een volle auto, natuurlijk het nodige gereedschap, proviand, schoonmaakmiddelen, klapstoelen en een tafel kwamen we aan. De kinderen, ze waren toen dus 3 jaar en 15 maanden, waren een weekje uitbesteed, we konden dus eindelijk aan de slag.

De vloerbedekking en gordijnen waren besteld en alle leveringen liepen volgens plan. Geen rare verrassingen gelukkig, gewoon de kleur van de vloerbedekking en de gordijnen die we hadden besteld.
(Vergeten te vertellen in ‘Verhuisdrift 1’, de vloertegels werden toen namelijk in het rood geleverd in plaats van in het wit…).
Maar hier klopte gelukkig alles en was alles ook op tijd af.

De echte verhuisdag kwam dus al snel in zicht. Een dag of 10 later verhuisden we dus echt. We hadden samen met onze buren een vrachtwagentje gehuurd en daarmee werd in dat bewuste weekend een paar keer heen en weer gereden van de Bijlmer naar Lelystad en terug. Destijds nog over de dijk want de snelweg A6 was er toen nog niet.

We probeerden zo snel mogelijk alles op zijn plek te krijgen, geen dagen of weken met volle dozen zitten, dat was niet onze stijl. De woonkamer en keuken waren het eerste aan de beurt, daarna de slaapkamers van de kinderen. En ach, we hadden ook nog de nodige hulp, dus was het echt best snel op orde.

Na het weekend gingen we in de flat nog het een en ander schoonmaken en de kinderen ophalen. Diana was bij mijn zus geweest, die hadden saampjes al snel besloten dat ze geen pap meer hoefde te eten… Ze was pas 15 maandjes en ik was niet blij toen, maar zus was na 2 dagen proberen gestopt met pap voeren, die kleine was inderdaad al een tijdje aan het protesteren dus die logeerpartij pakte zeker goed uit voor haar. Eerlijk gezegd weet ik niet meer waar Nick was… schaam, schaam, wie het weet (van de familie?) mag het zeggen.

Het werd een extreem hete zomer en terwijl er nog heel veel huizen na ons werden opgeleverd, waren wij al vrij snel gesetteld en brachten we veel tijd buiten in onze eigen tuin door!

Die kwam het laatste aan de beurt en het was best een lap, 16 bij 5,5 meter, maar langzamerhand kreeg ook die tuin vorm en hebben we er heerlijk van kunnen genieten.

Archipel 17-39, we hebben er gewoond van juni 1976 tot september 1982.

23 thoughts on “Verhuisdrift (3b)

  1. minoesjka2 29 mei 2015 / 17:20

    Tja, een mooi huis zegt niets hé, geluk dat moet je voelen in een huis. Het is eigenlijk net een jas. Die kan nog zo mooi en duur zijn, maar als die niet past heb je er niets aan 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 mei 2015 / 19:43

      Inderdaad, relatief kort. Had allerlei redenen. Ehh… ja wel foto’s eigenlijk… zal eens kijk of ik er nog een paar zal toevoegen..

      Like

  2. rietepietz 28 mei 2015 / 17:12

    Je het er eigenlijk maar kort gewoond , en dat in een huis wat zo mooi was ! Wat een fijne grote tuin ook, tegenwoordig zie je dat bijna nieg meer bij nieuwbouwhuizen, daar heb je postzegel tuintjes.

    Like

  3. cornma 28 mei 2015 / 13:50

    Ah, dat is een voor mij onbekende wijk. Ik kan me voorstellen dat je daar heel fijn gewoond hebt. Ik vind Lelystad nog steeds een fijne stad om te wonen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 mei 2015 / 19:57

      Het was een leuke wijk, allemaal jonge gezinnetjes toen, maar toch waren er redenen om te vertrekken… Ik ben er een aantal weken nog geweest. Ging ik naar een vriendin van mijn moeder, die woont er pas. Reed ik richting ziekenhuis, zag ik dus gewoon de achterkant van het rijtje waar wij gewoond hadden. Staat nog redelijk vrij daar… Woon je er al lang?

      Like

  4. Hartelijke Hot Hulk 28 mei 2015 / 11:56

    Ik mag komend weekend ook weer )-:
    Ik weet leukere dingen in het leven.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 mei 2015 / 12:33

      Een niet zelf gekozen verhuizing is nooit leuk Hulkie! Ik wens je sterkte en ik hoop dat je dat plekje toch een beetje, nee heel veel ‘eigen’ kunt maken mettertijd. Knuffie!

      Liked by 1 persoon

  5. די מריו 28 mei 2015 / 11:15

    Een van de eerste bewoners van Lelystad denk ik zo. Tenminste van die wijk als ik het zo lees. Wat is er een hoop veranderd in de tussentijd. Vroeger kon je nog door de bossen heen kijken, kilometers ver weg, want de bossen stonden altijd in rechte rijen.

    Love As alwyas
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 mei 2015 / 12:35

      Klopt Mario, het woonerf waar wij woonden was het eerste opgeleverd. In de buurt waren deze woningen ook nog nooit gebouwd. Heel apart, want je moet toch maar afwachten wat het wordt. Maar ze waren prachtig, ruim en echt mooi. De wijk ziet er nu helaas niet meer zo uit, alle huizen hebben allerlei kleuren, zo jammer…
      Ja er is veel veranderd, maar het is ook al bijna 40 jaar geleden…
      Groetjes

      Like

  6. Marja 28 mei 2015 / 09:27

    Heerlijk die verhuisverhalen. Was je zoon misschien bij een vriendje aan het logeren? Vraag het hem zelf eens. Wie weet ….

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 mei 2015 / 12:29

      Dankje Marja..
      Nee joh, dat weet hij niet meer, hij werd 3 toen. Ik denk dat hij bij mijn schoonouders was toen, ligt het meest voor de hand als ik het nu een beetje praktisch bekijk…

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

