Kleindochters plezieren… dagje Madurodam…


Vak Mar+Nat Dag 6 Madurodam (1)
Na een rustige zondag, lekker thuis gebleven, beetje gewassen, gelummeld en gerommeld, zijn we maandag 6 juli aan de nieuwe week begonnen!

Vak Mar+Nat Dag 6 Madurodam (4) (Small)De dag bracht ons naar Madurodam, waar ik zelf ook al jaren niet was geweest. Hemel, wat een heerlijkheid dat we Darwin/Darling meegenomen hadden. Den Haag is toch echt een moeilijke stad als je de weg niet weet. Maar D. wist precies de weg, alleen eenmaal aangekomen bij Madurodam heeft hij ons toch een beetje rond laten zwerven, heel duidelijk is het gewoon niet aangegeven waar je kunt parkeren, maar misschien hangt het ervan af waar je vandaan komt… De 2e ronde ging het goed en hadden we een keurig plekje vlakbij de ingang.

De toegangsprijs viel nog mee en ik had nog P.ostcodeloterij kortingsbonnen, zodat het nog meer meeviel. Parkeerkaart erbij en gaan… We gingen naar binnen. We moesten een soort creditcard activeren, waarmee je allerlei videootjes kon aanzetten waarin uitleg werd gegeven over de diverse gebouwen. Het Mini-Nederland was toch wel waar we voor gingen. Erg leuk om dat allemaal weer te zien, het was voor mij 24 jaar geleden en ik heb echt genoten.

Vak Mar+Nat Dag 6 Madurodam (136) (Small)Herinneren jullie mijn uitje naar Groningen nog? Kom ik daar in Madurodam dus het ‘Goudkantoortje in Groningen’ tegen, waar nu een restaurant is gevestigd en waar ik dus een heerlijk etentje heb gehad. Vond het wel heel erg leuk om dat in mini te zien staan.

Rond 5 uur vertrokken we weer naar huis, de meiden zijn gewend aan autorijden en zijn altijd heel rustig. Een voorin en een achterin en op de terugweg omruilen. Gaat altijd goed! De meiden hadden het prima naar hun zin en ik ook! Lekker gegeten, lekker gelachen met zijn allen, heel veel gezien en heel veel foto’s gemaakt. Hieronder een slide-show met een klein gedeelte…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Dinsdag een lekker dagje thuis, ik ben met Natalia met de fiets nog even weggeweest, wat cadeautjes gekocht, kan ook maar klaar zijn.

Wordt vervolgd…

 

56 thoughts on “Kleindochters plezieren… dagje Madurodam…

    • Regenboogvlinder 29 juli 2015 / 22:57

      Oh Vonnie, dat zou je toch echt een keer moeten doen! Is echt zo leuk! En de toegangsprijs valt heel erg mee.. Ja het was een superleuke dag!

      Like

  1. gewoonanneke 20 juli 2015 / 19:59

    Ik ben er een aantal jaren geleden geweest toen mijn familie uit Australië over was. Vond het hartstikke leuk en zei, zo nu hebben jullie meteen heel Nederland gezien haha. Zij vonden het ook heel erg leuk daar.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 20 juli 2015 / 21:00

      Ja Madurodam, daar heb ik zelf ook heel erg van genoten! Was voor mij ook 23 jaar geleden, dus zoveel nieuwe dingen.. Zeker met buitenlandse gasten een aanrader en ik vond die meiden er nu wel aan toe..

      Liked by 1 persoon

  2. roadlaura1969 17 juli 2015 / 22:14

    Gezellig en Madurodam dat is voor mij al 33 jaar geleden 😊
    Zullen jouw meiden ook met plezier naar terug kijken 👍

    Liked by 1 persoon

  3. Mirjam 16 juli 2015 / 21:58

    Leuke foto’s en wat is er veel te zien inmiddels. Het ziet er heel gezellig uit zo met Natalia en Maria.

    Liked by 1 persoon

  4. Corry dijkstra 16 juli 2015 / 21:47

    Wat hebben jullie weer genoten als ik het verslag en de foto’s zie.
    Wat zal je een heerlijke tijd gehad hebben met je kleindochters.
    Liefs en groetjes

    Liked by 1 persoon

  5. rietepietz 16 juli 2015 / 19:55

    Ik ben geboren en getogen in Den Haag en kom óók nog vaak problemen tegen als ik buiten de voor mij bekende buurten kom, geneer je dus maar niet.het is gewoon een lastige stad al hoef je voor Madurodam niet héél veer door de stad te rijden als je bij het malieveld van de snelweg afkomt. Het vernieuwde Madurodam heeft inderdaad meer biieden dan “vroegah” !

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 juli 2015 / 15:26

      Oh gelukkig, ligt dus niet aan mij.. pfff
      Toch leek het alsof de stad UIT veel sneller ging.. Maar moet toch dezelfde weg geweest zijn hè.

      Like

  6. natasjaslifestyle 16 juli 2015 / 16:03

    Leuk!! Madurodam is leuk ben er al een paar keer met man en kinderen geweest. Mijn zoons lievelingsknuffel Pinkeltje (nu 10 jaar) komt daar vandaan. Hij kreeg hem toen hij 2jaar was.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 juli 2015 / 15:12

      Ja het was echt heel leuk! Voor mijn kleindochters was het de 1e keer, was een geslaagd dagje.. Leuk die knuffel.. Vergeet je nooit he..

      Liked by 1 persoon

  7. Morgaine 16 juli 2015 / 12:07

    Hmmm ik moet vreselijk rekenen, we woonden nog in Amsterdam de laatste keer dat ik er ben geweest, dus voor 1983 denk 1981 of zo dat ik er voor het laatst geweest ben, mijn moeder was net gescheiden of lag nog in scheiding… dat weet ik nog wel, en dan met mijn beste vriendin en haar moeder en mijn moeder en nog 1 vriendin van beste vriendin was erbij, hahahaha

    Ik vind het leuk om nu het Muiderslot te zien, daar zou ik heen kunnen fietsen als mijn benen meewillen, hebben we ook wel gedaan, in anderhalf uur tijd, aardrijkskunde/geschiedenis lessen in de brugklas en dan met de hele klas tijdens de les even heen en weer, oh gosh!

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 juli 2015 / 15:12

      Jeetje Morgaine dat is helemaal lang geleden.. Dat je dat zelf nog weet. Ja het Muiderslot is echt prachtig en in Madurodam dus ook..
      Was zeker geschiedenisles? X

      Liked by 1 persoon

      • Morgaine 17 juli 2015 / 16:33

        A/G ik kreeg combinatielessen aardrijkskunde en geschiedenis, er ligt ook een tuin omheen he 😉 hahaha

        Liked by 1 persoon

          • Morgaine 17 juli 2015 / 16:37

            Mijn trouwfoto’s zijn ook daar gemaakt… het waaiert nu wat uit, maar de meesten gingen in die tijd naar Muiderslot, tegenwoordig moet je ook voor de tuin binnen komen al betalen, wist je dat?

            Liked by 1 persoon

            • Regenboogvlinder 17 juli 2015 / 18:13

              Oh grappig… ze zijn ook al 12,5 jaar getrouwd of zo hoor.
              Nou het is toch ook een super romantische locatie hè. Nee, moet je echt betalen als je de tuin in wilt… wordt steeds gekker…

              Liked by 1 persoon

  8. Ferrara 16 juli 2015 / 12:05

    Madurodam. Blijft leuk.
    Ik ken het Goudkantoortje nog vanuit de tijd dat het niet zo ingeklemd lag. Maar de restaurantfunctie maakt veel goed. Groningen blijft ook leuk.

    Liked by 1 persoon

  9. ria 16 juli 2015 / 10:49

    Zeker wel 30 jaar geleden, Mooi verslag en even was ik er weer bij het zien van het filmpje.Dank je wel.

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

  10. Marja 16 juli 2015 / 10:01

    Prachtig verslag. Je foto’s zijn fantastisch. Het is net of ik er ook eventjes bij was. Dat is wel meer dan dertig jaar geleden.

    Liked by 1 persoon

  11. Adam op Verkenning 16 juli 2015 / 09:13

    Leuke foto’s.
    Lang geleden dat ik daar geweest ben en leuk om dan dingen op de foto te herkennen. Net alsof ik zelf weer in Madurodam rond loop.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 juli 2015 / 14:55

      Dankje Adam.. Het blijft een leuk uitje ja, en we hadden een goede dag gekozen, niet echt druk op de 1e vakantiedag in Nederland, dus perfect!

      Liked by 1 persoon

  12. John 16 juli 2015 / 09:05

    Ja, dat parkeren in combinatie met een navigatie is vaker een ramp lees en hoor ik.
    Maar je bent er gekomen en de dag was geslaagd. 🙂

    Liked by 1 persoon

  13. Harrij Smit 16 juli 2015 / 09:00

    Wat een leuke serie foto’s. Moet wel heel gezellig geweest zijn, die oma met haar twee grote kleindochters 🙂 x

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

