Zwijmelen op Zaterdag met “Barry McGuire”


Zwijmelen?
Met Barry McGuire met zijn rauwe stem?

Ach waarom niet..

Hoewel deze protestsong dit jaar 50 jaar geleden is geschreven en uitgebracht is, blijft het helaas altijd een heel erg actuele song… Ik protesteer niet zo snel , levert het iets concreets op? Als ik daar ja op kan zeggen, dan zou ik het misschien doen. Maar protesteren zal toch ook nooit stoppen en hoe bereik je heel veel mensen? Via de muziek natuurlijk!

Barry McGuire

met

“EVE OF DESTRUCTION”

The eastern world;
It is explodin’.
Violence flarin’;
Bullets loadin’.
You’re old enough to kill,
But not for votin’.
You don’t believe in war,
But what’s that gun you’re totin’?
And even the Jordan River
Has bodies floatin’,

But ya tell me
Over and over and over again, my friend,
Ah, you don’t believe
We’re on the eve of destruction

And don’t you understand
What I’m tryin’ to say
And can’t you feel the fears
That I’m feelin’ today?
If the button is pushed,
There’s no runnin’ away.
There’ll be no one to save
With the world in a grave.
Take a look around you, boy.
It’s bound to scare you, boy

And ya tell me
Over and over and over again, my friend,
Ah, you don’t believe
We’re on the eve of destruction

But think of all the hate
There is in red China.
Then take a look around
To Selma, Alabama.
You may leave here
For four days in space,
But when you return
It’s the same old place.
The poundin’ of the drums,
The pride and disgrace.
You can bury it dead,
But don’t leave a trace.
Hate your next door neighbor,
But don’t forget to say grace

And tell me
Over and over and over and over again, my friend,
You don’t believe
We’re on the eve of destruction.
Ah, no, no, you don’t believe
We’re on the eve of destruction.

Voor meer (mogelijk echte) zwijmelaars klik je HIER voor de blog van Marja, waar er nog veel meer te vinden zijn!

29 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “Barry McGuire”

  1. Bianca Schreur 22 juli 2015 / 08:03

    Het is eigenlijk in en in triest dat de mens nog steeds zo geweldadig is. En dat zij die het niet zijn het stilzwijgend goedkeuren….. 😦
    Mooi nummer!
    gr Bibje

    Like

    • Regenboogvlinder 22 juli 2015 / 08:06

      ja, het blijft een prachtig nummer, maar er is in 50 jaar dus niks veranderd in de wereld en dat is erg… Groetjesss

      Like

  2. Natasja ('t pumpke) 21 juli 2015 / 22:56

    O, wat een berg ellende komt er voorbij in de clip.
    Ik heb zonder te kijken verder geluisterd hoor…
    Het houdt inderdaad nooit op…:-(

    Like

  3. Albert y Mara fotoblog 19 juli 2015 / 15:52

    Een geweldige muziekkeus vandaag Trees. Terug naar onze jeugd. Protesteren laten we graag over aan anderen die er bijna een beroep van maken 😉 . Oorlog hoort gewoon bij het leven van de mens op deze aarde. Hoe jammer dat ook mag zijn. Ook wij hadden liever anders gewild. Fijne zondag.

    Liked by 1 persoon

  4. Lot 18 juli 2015 / 22:49

    Ik dit dat nummer wat op de achterkant van de single doorging? of was dat Don McClean American Pie

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juli 2015 / 12:11

      Ik weet het niet Lot, ik weet alleen dat ik dit door de jaren heen een van de beste protestsongs vond…

      Like

  5. ria 18 juli 2015 / 22:22

    Het willen en niet kunnen helpen houdt de protestsongs in de running.

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

  6. Merel 18 juli 2015 / 21:46

    Hoe iets van zo lang geleden nog steeds actueel kan zijn … Muziek is soms zo blijvend hier ook weer

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juli 2015 / 12:10

      Ja in dit geval wel helaas natuurlijk… maar dit soort songs zullen altijd actueel blijven. De illusie dat de wereld er opeens door zal veranderen is al lang over..

      Like

  7. rietepietz 18 juli 2015 / 16:30

    Nog steeds een nummer dat binnen blijft komen. Er wordt tegenwoordig té vaak geprotesteerd óm het protesteren en dan verliest het middel z’n kracht.
    Protesteren werkt eigenlijk net als “hulp”het best in je directe omgeving. je kunt je wel druk maken om van alles en nog wat op “afstand” daar schiet men dáár niets mee op als je niet hier je koffertje pakt om dáár te gaan helpen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juli 2015 / 12:08

      Precies, ik zou echt wel mee willen doen soms, maar het helpt allemaal zo weinig. Niet dat ik dan alles maar accepteer, maar er iets aan doen is te moeilijk.

      Like

  8. Harrij Smit 18 juli 2015 / 11:32

    Tijdloos nummer inderdaad. Goddank zijn er nu ook altijd nog mensen die hun protesten laten horen. Maar of het veel helpt tegen de machten van deze wereld … 😦

    Like

  9. Melody 18 juli 2015 / 11:31

    Ja klopt….. hoewel er (te)veel redenen zijn om te protesteren doe ik het ook niet omdat ik niet geloof dat het zin heeft.

    Fijn weekend.

    Like

  10. Marja 18 juli 2015 / 09:44

    Goed nummer. Ik ben ook niet zo’n protest figuur, maar ze zijn wel nodig. Dankjewel.

    Like

  11. John 18 juli 2015 / 09:24

    Helaas zijn er nog steeds bergen redenen om te protesteren. Er zijn nog teveel mensen die het niet goed hebben.
    Ja, deze songs blijven actueel.

    Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

