Vlindertuin?


Dit kan ik toch echt niet laten, hieronder herblog ik een bericht van, dat mag ik nu wel zeggen, mijn medeblogger en goede vriend Harrij Smit! Te leuk om niet te delen met mijn trouwe lezers.

Afgelopen donderdag heeft hij me opgezocht en we hebben een ontzettend leuke dag gehad. We kwamen gewoon tijd te kort, zoveel hebben we gepraat. Echt, zoals hij ook zelf schrijft, over wat niet eigenlijk? Veel gelachen ook. Na het eten hebben we onder de carport, terwijl het regende nog koffie gedronken. Harrij is en blijft een buitenmens hoor!

Lieve Harrij, bedankt voor deze heerlijke, gezellige dag en dit ontzettend leuke verslag van je bezoek aan die gekke regenboogvlinder in Zeist ;-).
Ik heb er, dat hoop ik echt, een vriend voor het leven bij ๐Ÿ˜€ โค

gedacht & gedicht

vlindertuin 1

Vlindertuin?

Iets meer dan een maand geleden streek er een prachtige regenboogvlinder (Iris Papilio) neer in onze achtertuin in Dwingeloo.
Ik schreef erover in mijn blog een kleurrijke vlinder in mijn tuin.

Niet weinig onder de indruk van deze fraaie vlinder besloot ik tot een tegenbezoek. Ik moest daarvoor naar de natuurlijke habitat van deze bepaald niet alledaagse vlinder, ergens ver weg โ€“ vanuit Drenthe althans โ€“ op de Utrechtse Heuvelrug.

Op de mij doorgegeven locatie trof ik een mooi besloten en door hoge bomen omzoomde achtertuin met een gezellige zithoek. Vanwege het heerlijke zomerweer waren op strategische plaatsen twee parasols neergezet, teneinde de vermoeide onderzoeker verkoelende schaduw te bieden. Op de foto hierboven kan je aardig zien wat ik bedoel.

Van een regenboogvlinder echter geen spoor. Omdat ik weet dat ze zeldzaam zijn en zich pas in hun kleurrijke gedaante vertonen wanneer je hun vertrouwen hebt gewonnen, ben ikโ€ฆ

View original post 240 woorden meer

26 thoughts on “Vlindertuin?

  1. rietepietz 22 juli 2015 / 16:26

    Vrienden kun je nooit genoeg hebben toch?
    Wat een heerlijke ruime tuin heb je maar eh….. ik zie gรฉรฉn vlinderplant en dan tรณch een vlinder in de tuin? ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 juli 2015 / 22:59

      Zo is dat, voelt heel goed! Ja best wel hรจ, beetje te groot eigenlijk, maar ja ik heb hem nu eenmaal.
      De vlinderplant staat in de voortuin Riet, de vlinder is over de poort gevlogen hahaha!

      Liked by 1 persoon

      • rietepietz 23 juli 2015 / 08:09

        Ja dat mรณet wel, hoe krijg je anders een vlinder in je tuin;-)
        Lekker hoor een grote tuin, en je hebt het onderhoudsvriendelijk opgelost .

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 08:30

          Precies Riet, die hoort erin!
          Ja die tuin is 2 jaar geleden toen ik hier kwam wonen zo gecreรซerd vanwege het overwinteren wat we deden. Is nu niet meer aan de orde voor mij maar ik ben er blij mee want ik ben geen ‘tuinvrouw’.. ๐Ÿ˜‰

          Like

          • rietepietz 23 juli 2015 / 09:28

            Precies, zo pas je dingen aan bij je omstandigheden en persoonlijke voorkeuren, ik heb zelf liever een groenen tuin dus die hรฉbben we dan ook!

            Liked by 1 persoon

            • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 15:16

              Ja klopt, ik vind een groene tuin met veel bloeiende planten wel mooier, maar het niet in de buurt zijn was de reden om het makkelijk te houden. Maar het zelf onderhouden van zo’n bewerkelijke tuin is voor mij niks, ben er gewoon niet zo van, dus ik vind het prima zoals het nu is..

              Like

  2. Kakel 22 juli 2015 / 12:34

    Lief om het te herbloggen, en ook heel begrijpelijk. Niet elke dag lees je zoveel lovende woorden over jezelf ๐Ÿ˜‰
    lieve groet

    Liked by 2 people

    • Regenboogvlinder 22 juli 2015 / 23:10

      Tuurlijk, is toch tรฉ leuk!
      Kind ik ben nog helemaal beduusd van dat lieve logje! ๐Ÿ™‚
      Liefs terug!

      Like

  3. Harrij Smit 22 juli 2015 / 10:04

    Dank je wel, Lieve Tess dat je dit hebt herblogt! Fantastisch om er via een IRL-bloggersontmoeting zo’n lieve vlindervriendin aan ‘over te houden’. โค
    p.s. zag mijn oor er รณรณk hetzelfde uit als dat van de heer P. te B.???

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 juli 2015 / 10:14

      Geen dank hoor Harrij, niet meer dan logisch ๐Ÿ™‚
      Zoals je weet ben ik ook heel blij met onze ontmoeting! Heel bijzonder, zoals wij met veel dingen op รฉรฉn lijn blijken te zitten.

      Haha, je oor? Nou daar heb ik eigenlijk niet eens zo op gelet hoor.. maar zoveel verschil zit er nou eenmaal niet in mannenoren dus het zou zomaar kunnen ๐Ÿ˜‰

      Liked by 1 persoon

      • Harrij Smit 22 juli 2015 / 10:17

        Dat mag je daar wel eens een studie van maken, van die mannelijke oren ๐Ÿ˜€ Overigens vind ik het toch wel een gek idee, dat mijn soort oor ook ergens in Brugge blijkt rond te wandelen ๐Ÿ™‚

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 22 juli 2015 / 10:41

          Kan best interessant worden.. haha..
          Jouw soort oor wandelt daar niet rond, dat zit vast aan een hoofd, met grijs kort haar…
          Maar jouw oren kunnen net zo goed op de oren van de buurman lijken hoor, of van de ober van je stamterras. Er zit vast niet veel verschil in. Alleen in grootte misschien, bij sommige mannen blijven de oren doorgroeien, bij sommige vrouwen trouwens ook. Nou, die oren zijn misschien toch wel eens een logje waard ๐Ÿ˜‰

          Liked by 1 persoon

  4. Rolf van der Leest 21 juli 2015 / 19:23

    Regenboogvlinder,

    Mooi om over en weer te lezen dat mijn vermoedens op waarheid berusten. Twee bijzondere bloggers dus. ๐Ÿ™‚

    Groeten aan beiden, Rolf van der Leest

    Liked by 2 people

    • Regenboogvlinder 21 juli 2015 / 20:05

      Nee, Mariet was er niet bij, die komt de volgende keer mee! Ja, het is wel bijzonder hoor, maar zo zie je maar, ook in Blogland kun je vrienden maken…
      Maar jij bent ook een vriend hoor Thomas, alleen wel anoniem, ik weet alleen hoe je oor eruit ziet. Hmmm, precies hetzelfde als van miljoenen andere mannen, schiet lekker op hรจ ;-).

      Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

