Wunderland, Kalkar en zo…


En weer was de donderdag die we thuis doorbrachten voorbij, we hebben lekker bij McDonald gegeten, dat vinden ze nog steeds erg lekker.
Op vrijdag 10 juli gingen we weer een dagje op stap, dit keer naar “Wunderland, Kalkar” in Duitsland.

Ik had kaarten besteld via Travel Bird, ja ik maak maar weer eens reclame, ik had me aangemeld voor de nieuwsbrief en die is echt de moeite waard, er staan elke keer weer leuke aanbiedingen in.
De kaarten voor “Kernie’s Pretpark” kosten normaal gesproken € 27,50 en nu € 14,95 per persoon. En dat was ook nog eens inclusief ijs, patat, frisdrank, koffie, thee, chocolademelk. Ik had er 4 besteld, dochter ging ook mee!

Om half 10 vertrokken we en zonder drukte kwamen we rond kwart voor 11 aan. Bij de kassa was het niet druk, dus we konden al snel doorlopen. Na een sanitaire stop liepen we het park in. Het was allemaal veel kleiner dan ik had verwacht, maar ja dat vond ik niet zo heel erg, veel minder lopen dan in De Efteling bijvoorbeeld, maar daar was de prijs ook naar natuurlijk.

We hadden alle 4 een ‘tatoeage’ en we hadden dus een verbintenis gemaakt met elkaar!

Vak Mar+Nat (5)

Er waren leuke attracties en rustig wandelden we van de een naar de ander, de meiden vermaakten zich prima. Toen ontdekten we de all-inclusive lekkernijen. Diana en ik namen een kop koffie, de meiden hadden nog geen trek en gingen even hun eigen weg. Met zijn viertjes zijn we in het ‘reuzenrad’ gegaan, mooie foto’s gemaakt vanaf de hoogte… De springkussens waren erg in trek, het labyrint ook waar de dames me gewoon in achterlieten, ik was beledigd…dat doe je toch niet met je ouwe moeder en oma?
En de achtbanen waren natuurlijk favoriet, vooral die waarin ze in een bootje werden gelanceerd en behoorlijk nat zouden worden, die hebben we dus tot het laatste bewaard. Nou ja, de foto’s en het filmpje zeggen genoeg.

Tussendoor haalden we ijsjes, frietjes (helaas bestrooid met paprikapoeder, is zeker Duits?), koffie (erg lekkere koffie gelukkig), frisdrank dat behoorlijk aangelengd was met water, maar ach het mocht de pret niet drukken.

Natalia heeft haar gezicht nog laten beschilderen en ondertussen was Maria bezig de straat te beschilderen… Het was al met al een leuke dag en zeker de moeite waard. Rustig reden we weer naar huis aan het eind van de dag, ik had het makkelijk, want chauffeur Diana deed het werk ;-). Eenmaal terug in Zeist nam Diana afscheid en ging weer naar huis. De meiden gingen om de beurt douchen en bleven lekker boven met hun tablet en telefoon. En wat een makkelijke meiden zijn het om te logeren te hebben… En wat is die WIFI toch een uitvinding!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Op zaterdag hebben we de koffers ingepakt en Natalia had alle cadeautjes voor thuis netjes verpakt. Vroeg naar bed was de boodschap want op zondag ging om half 2 ’s nachts de wekker al. De meiden konden nog iets langer blijven liggen, maar toen ik ze riep waren ze ook snel uit de veren en in de kleren.

Om ongeveer kwart over 3 waren we op Schiphol. We hadden begeleiding bijgeboekt en we moesten een uur wachten voor ze werden opgehaald. Daarna mocht ik nog niet weg. Op Gran Canaria blijven de wegbrengers niet wachten want als er iets zou zijn, waardoor de kinderen toch weer opgehaald zouden moeten worden, zijn ze met 10 minuutjes weer op het vliegveld. Ik heb het advies dus maar opgevolgd en ben blijven zitten tot het vliegtuig was vertrokken. Dat was rond kwart voor 6.

Om 7 uur lag ik weer in bed, niet echt in staat om meteen te slapen, en als dat al lukte werd ik na een half uur weer wakker, maar toch tot half 12 in bed gebleven. Inmiddels waren de meisjes dus alweer op Gran Canaria geland. Alles was gelukkig goed gegaan. Ze waren alweer in Puerto Rico waar ze de rest van de zomervakantie zullen blijven met het hele gezin. Een soort van zomerverblijf in het Zuiden ;-).

En toen was ik weer alleen… ook weer lekker, hoewel het wel erg stil was. De volgende dag ben ik flink aan de slag gegaan, mijn huisje weer van mezelf maken en weer over tot de orde van de dag…

Tot volgend jaar, dan komen ze misschien weer!

40 thoughts on “Wunderland, Kalkar en zo…

    • Regenboogvlinder 24 juli 2015 / 10:53

      De eerste dagen wel ja, ,maar nu niet meer Narda, ik ben eraan gewend dat ik ze niet zo vaak zie, moet nu weer 4 maanden wachten… maar geeft niet, het gaat zoals het gaat he.. Heeft ook geen zin, want ik kan er niets aan veranderen… X

      Liked by 2 people

  1. Rob Alberts 23 juli 2015 / 23:09

    Jullie hebben samen mooie herinneringen gemaakt.
    Die neemt niemand meer van je af.
    Ik neem aan dat de tattoo er nu wel af is?
    Probeer het maar niet met bleek, dat geeft zoveel vlekken en gedoe!

    Mooi en lief blog!

    Vrolijke vakantiegroet,

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 23:52

      Ja Rob, dat hebben we zeker, alle uitstapjes waren weer leuk!
      Ja, tattoo is eraf intussen haha. Nee niet met bleek, daar blijf ik voortaan af..
      Dankjewel!
      Ik ga morgen naar Nijmegen, laatste dag 4-daagse. Een vriendin inhalen en naar Arnhem bij het Kadaster, waar zij voor loopt als werknemer, naar een BBQ. Zin in!
      Slaperige groet!

      Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 22:23

      Die paprikapoeder op de patat was niet zo echt lekker.. zijn wij niet gewend hè. En de dag was superleuk! Dank voor je bezoekje!

      Like

  2. margrietspanjaard 23 juli 2015 / 20:59

    De dames hebben zich uitstekend vermaakt, zo te zien, inclusief oma. en nu lekker nagenieten en je verheugen op de volgende ontmoeting

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 22:21

      Inderdaad, het was een geslaagde dag! En natuurlijk kun je als oma dan niet anders doen dan ook genieten!

      Like

  3. minoesjka2 23 juli 2015 / 20:00

    Wat een leuke dag weer!! En ja, als je dan opeens, na zoveel drukte weer alleen thuis bent, moet ik tenminste altijd weer even landen ………..

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 20:52

      Ja echt heerlijk! En eigenlijk ben ik best wel weer snel gewend hoor… vind alleen zijn nog steeds fijn, dus aan het werk gegaan en mijn huisje weer ‘van mezelf’ gemaakt en toen weer over tot de orde van de dag! 😉

      Like

  4. marjolijn1 23 juli 2015 / 17:35

    De meiden hebben een fantastische vakantie gehad, lijkt me zo.
    Ze komen vast volgend jaar graag weer terug.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 17:39

      Ze zien wel altijd uit naar de vakanties en genieten van alles hoor. Maria uit het niet zo, Natalia wel. We zullen zien volgend jaar 😉

      Like

  5. rietepietz 23 juli 2015 / 16:53

    Toch éven in een soort zwart gat vallen hé! Logees hebben is bést heel druk en vermoeiend maar als ze dan weg gaan is het toch wel weer héél erg stil.
    maar ze komen vást volgend jaar weer terug na al die leuke dingen die je met ze gedaan hebt!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 16:57

      Haha het zwarte gat viel wel mee, maar ik weet dat ik ze vóór 21 november niet zal zien en dat is eigenlijk moeilijker. Hopelijk willen ze weer een keer komen, is het niet volgend jaar dan het jaar erop! Dat komt vast goed want er zijn nog zoveel leuke dingen te doen in ons landje met ze!

      Like

      • rietepietz 23 juli 2015 / 17:03

        oeps, dat is 4 maanden, jammer! Maar het kan altijd nog erger, als ik Sebastian weer eens uitzwaai weet ik meestal dat het wel een jaar kan duren eer ik hem weer zie! Maar ik weet niet beter omdat het nooit anders geweest is.

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 17:16

          Ja, maar is te overzien hoor! In de winter zag ik ze vaker natuurlijk, maar dat is nu voorbij, dus het zal voorlopig bij 3x per jaar blijven. Verjaardagen van allebei in november en januari en dan in de zomer weer… Ik ben er ook aan gewend, het is nou eenmaal niet anders hè. Ja, als ze verder weg wonen en je zelf niet kunt/wilt gaan is het inderdaad nog langer.

          Like

          • rietepietz 23 juli 2015 / 17:18

            Het is zoals het is, daar kun je moeilijk over doen maar dat lost niets op, gewoon een gevalletje “leuker kunnen we het niet maken” !

            Liked by 1 persoon

  6. Kakel 23 juli 2015 / 14:21

    Je kleindochters worden gróót. En ze vinden het fantastisch nog steeds gezellig mee op stap te gaan. En gelijk hebben ze! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Met een foto van de tatoeages is-ie voor altijd;-)
    lieve groet Kakel

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 14:56

      Ja het gaat hard hè.. Heel leuk dat ze nog steeds genieten van onze uitjes, er zal wel een tijd komen dat Maria misschien liever thuis blijft, maar dat is dan ook goed. De herinneringen aan al het leuks wat we gedaan hebben zullen altijd blijven. Haha, net als die tattoo inderdaad! 😀

      Like

  7. Melody 23 juli 2015 / 13:50

    Het ene kan niet zonder het andere hè. je hebt wel weer nieuwe herinneringen gemaakt, die het koesteren ervan meer dan waard zijn! En dat doe je wel, zo goed ken ik je wel 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 14:58

      Je hebt gelijk ja! Die herinneringen koester ik zeker en de meiden ook. Ze halen nog vaak leuke uitstapjes terug in hun herinnering van eerdere jaren. Dus dat zit wel goed! 😀👍🏼

      Like

  8. Harrij Smit 23 juli 2015 / 13:02

    Oh zo ben je dus aan die tatoeage gekomen… Wat een leuke belevenissen allemaal weer en wat vreselijk dat ze jou in dat labyrinth hebben achtergelaten. Ik neem aan dat je Darling in je tas had zitten om de uitgang te vinden 😀 ?
    Erg leuke foto’s en een heerlijk filmpje…

    Liked by 1 persoon

  9. Morgaine 23 juli 2015 / 10:45

    Een klein park kan heel fijn zijn, de Efteling is ook leuk, maar als je alles wilt doen, en zien, dan red je dat niet meer in een dag, je moet echt het liefst van tevoren met kaart een route uitstippelen daar zo ondertussen… wie wil wat en waar… over het algemeen, als ik al naar de Efteling ga, sla ikzelf de grote attracties als achtbanen al over en alles wat over de kop of snel gaat, hahaha

    Dat scheelt een stuk. In een klein pretpark kun je bepaalde dingen gewoon vaker doen en gewoon genieten zoals je zelf al vertelt.

    Wat betreft het logeren en logees hebben of gasten alleen al, ik ben altijd weer blij als ze weg zijn, dit klinkt misschien wat raar, want ik geniet ook met volle teugen, maar ik hou juist van de stilte dan…. nog meer en extra even weer dan daarvoor, lol

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 15:10

      Ja dat is wel handig dan, maar ik heb het wel een beetje gehad met die grote parken, dit was echt perfect. Ik ben zelf alleen maar in het reuzenrad en het labyrint geweest, verder waag ik me niet meer aan die enge dingen hoor. En ja ze gingen gewoon wat vaker.. 😀
      En wat die loges betreft, ik heb precies hetzelfde hoor! Die rust en stilte dan zijn heerlijk. Ik vertelde tegen iemand dat ik het ook weer fijn vond alleen te zijn. Die snapte het niet volgend mij.. Zei zoiets van ‘dat meen te echt hè?’ Alsof hij het niet kon geloven..
      Maar het is echt zo hoor! XXX

      Liked by 1 persoon

  10. Hillechien Prins 23 juli 2015 / 10:09

    die stilte kan ik me ook nog goed herrineren. Maar dat bezoekje aan dat pretpark heeft toch een gouden randje wat niemand je meer afpakt. Ga je nu stoppen met bloggen want het jaar is nog lang hoor??

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 15:12

      Zeker is het dat! Weer een leuke herinnering erbij gemaakt.
      Nee joh… Beetje gek gesteld zeker, dat ‘tot volgend jaar’ 😉

      Like

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 15:17

      Ja het was een heerlijk dagje!
      Nee joh, dat tot volgend jaar zal ik maar even aanpassen want dat is niet bedoeld voor het bloggen 😉

      Like

  11. John 23 juli 2015 / 09:12

    Een beetje reclame maken mag wel als de firma goed is. Daar kunnen wij ook wat aan hebben toch 🙂
    Jullie hadden echt een leuke dag, maar zo vroeg uit bed om naar Schiphol te gaan, vonden die meiden dat niet heel erg vroeg?
    Ik kan me voorstellen dat het opeens heel erg stil lijkt na zo’n fijn bezoek.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2015 / 15:21

      Ja daar gaat het ook om!
      Nou, dat vroege opstaan is eigenlijk niks. Ik wist meteen weer waarom ik de laatste jaren voor mezelf alleen nog maar dagvluchten boekte om naar het eiland te vliegen, niet normaal, maar ja. Het was inderdaad weer erg stil, maar toch ook weer heel prettig hoor!
      Dankje voor je belangstellende reactie John! 😀

      Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

