Zwijmelen op Zaterdag met “Kari Jobe”



Alweer zaterdag dus we gaan weer zwijmelen!

Vandaag zwijmel ik op een nummer van Kari Jobe, een Amerikaanse, zoals ze dat daar noemen, ‘Christian’ zangeres. Het nummer van vandaag had een Amerikaanse vriend van mij op Facebook gezet. Hij en zijn vrouw zijn erg gelovig en hoewel ik niet meer geloof zoals het me vroeger geleerd is, geloof ik echt wel dat er een soort ‘Kracht” is die ervoor zorgt dat dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Alles heeft een reden zeg ik ook altijd, hoewel ik niet voor alles de reden begrijp. Maar toch… ik heb wel het gevoel dat er ‘iemand of iets’ is, die op mij past en op iedereen die ervoor open staat.

“I am not alone”

van

“Kari Jobe”

Voor iedereen die hier troost en kracht uit kan halen in moeilijke tijden.
En voor één speciaal persoon in het bijzonder die weet dat ik hem bedoel!

De muziek en de tekst (hoewel aan het eind wat langdradig, maar om die tekst draait het wel) raken me! Ik heb het nummer al heel vaak keihard af laten spelen, heerlijk!

Voor nog meer zwijmelaars klik je HIER, dan kom je terecht bij Marja waar alle deelnemers in een linkenlijstje staan!

30 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “Kari Jobe”

  1. Kakel 9 augustus 2015 / 19:57

    Nooit van gehoord. Een beetje te “spiritueel” voor mij, alhoewel ik regelmatig het idee heb dat ik echt alleen ben…
    Liefs Kakel.

    Liked by 1 persoon

  2. sarabasbibje 9 augustus 2015 / 11:52

    Ik ken dit lied nog vanuit mijn kerktijd. Mooi, zacht, lief. Gezongen vanuit een gevoel van weten dat je veilig bent.
    Dat gevoel van veiligheid in mijn leven vond ik niet in de kerk.Erger nog, ik raakte het daar kwijt met hun preken over of je wel genoeg deed voor God. Alsof God een mens is met menselijke gevoelens. Die visie is voor mij zo ongelovelijk beperkend en benauwend dat ik de kerk de rug toekeerde. http://bibje.blogspot.nl/2011/06/where-is-god.html ( in het engels)

    fijn weekend

    Like

    • Regenboogvlinder 9 augustus 2015 / 11:58

      Dank voor je mooie reactie! Ik heb hetzelfde, jaren echt geen ‘geloof’ meer gehad. Bangmakerij en poppenkast vond ik het. En het als kind en tiener naar de kerk móeten, werkte juist averechts. Maar toch kwam het besef… heel veel later, er moet iets zijn. En daar houd ik me nu maar aan vast… Ik ga je logje lezen!
      Jij ook een fijn weekend! XXX

      Like

  3. Frederique 8 augustus 2015 / 23:26

    Mooi….. stil geluisterd. Prachtig nummer en ik weet wat je bedoelt. Soms raakt een nummer je en kun je daar eindeloos naar luisteren.
    Fijne zondag.

    Liefs Frederique

    Liked by 1 persoon

  4. Dwarsbongel 8 augustus 2015 / 22:18

    Het klinkt prachtig, ik weet dat heel veel muziek en kunst geïnspireerd is op “geloof”, en dat het geloof veel mensen kan troosten. Die fase ben ik echt helemaal voorbij…

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 augustus 2015 / 23:32

      Dat mag Gauke… Ik heb dat ook heel lang gehad, maar het besef in mij dat er echt meer is tussen hemel en aarde heeft me toch weer iets anders doen denken. Wel fijn dat je het nummer mooi vindt. Ik ga morgen bij jou lezen!

      Like

    • Regenboogvlinder 8 augustus 2015 / 21:41

      Dankje Riet, ik heb het nu al zo vaak gehoord, krijg er geen genoeg van, prachtig vind ik het…

      Like

  5. cellie citroen 8 augustus 2015 / 14:33

    Het heet niet voor niets ‘geloven’ en niet ‘bewijzen’. Mooi en net wat ik even nodig had. Die man met de baard van vroeger op de wolken die is het niet. Wel een voelen en weten dat Hij/Zij er is.

    Liked by 1 persoon

  6. gewoonzoalsikben 8 augustus 2015 / 12:18

    Heel mooie muziek Trees
    Fijn weekend,Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  7. ria 8 augustus 2015 / 12:16

    Geluisterd met gesloten ogen. Wat een prachtige zwijmel. Ik geloof ook niet in wat we leerden, maar in de stille kracht die ik dagelijks ervaar.

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 augustus 2015 / 21:39

      Dankewel Ria! Heel veel mensen hebben hun ‘geloof’ bijgesteld denk ik. Maar het voelt toch goed om erin te geloven dat het na de dood niet over is hè. Liefs, Trees

      Like

  8. John 8 augustus 2015 / 09:53

    Deze zangeres ken ik niet, maar we hebben een beetje een verschillende muzieksmaak 🙂 Ik luister wel af en toe naar Christian Rock. Ik heb daar een speciaal radiokanaal voor. Je hoort er ook veel country. Ook Christian stijl.
    Fijne zaterdag

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 augustus 2015 / 10:20

      Ja nogal hè John. Je mag me dat radiokanaal wel doorgeven, ik houd er van, ook van Country. Fijne zaterdag!
      Groetjesss

      Like

  9. די מריו 8 augustus 2015 / 07:56

    De mensheid wil alles weten en wetenschappelijk bewijzen, maar sommige dingen zijn niet te bewijzen. Mooi liedje heb je deze week.

    Love As Always
    Di Mario

    Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

