Bezoek van overzee…

 

Een paar weekjes geleden kreeg ik bezoek van lieve vrienden uit Amsterdam!
En wie namen ze mee? Susi, mijn Engelse vriendin die ik zeker 20 jaar geleden op Gran Canaria heb leren kennen.

Ik ben een aantal jaren geleden een dag of 5 bij haar te gast geweest, was een leuk uitje toen. Veel gezien, lekker gegeten en uiteraard heel veel gekletst ;-).

Het was de bedoeling dat ze een keer bij mij zou komen, maar werd steeds maar uitgesteld. Toch maakte ze eindelijk plannen om naar Amsterdam te gaan om André en Wil op te zoeken. En natuurlijk stond er een dagje Zeist op het programma.

Het was een leuke dag, we hadden prachtig weer en Susi vond het leuk om te zien waar ik nu woon, zodat ze daar ook een beeld van heeft. Helaas zullen we elkaar niet zo vaak meer zien. Ik ga niet meer overwinteren en in de periode’s dat ik er ben, november en januari, voor de verjaardagen van Maria en Natalia, is zij er niet altijd. Maar uiteraard houden we wel contact!

Het was echt heel erg gezellig, veel gepraat natuurlijk weer en na de lunch zijn we naar de Pyramide van Austerlitz geweest en hebben we deze ook beklommen. In het Bezoekerscentrum de video bekeken en de gastheer/passantengids die er stond was erg behulpzaam en beantwoordde alle vragen. Nou ja, zo hoort het natuurlijk ook… Ger bedankt!

Omdat ze nog een eetafspraak hadden gingen ze eind van de middag weer naar Amsterdam en heb ik ze weer uitgezwaaid! Ik kan op een leuke dag terugkijken en zij hopelijk ook!

 

28 thoughts on “Bezoek van overzee…

  1. gewoonanneke 15 september 2015 / 21:54

    Leuk zulke onverwachte bezoekjes en inderdaad zo te zien was het prachtig weer. Ga je bijna al op vakantie hoop dat het weer wat beter wordt voor je fietsavontuur.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 september 2015 / 14:44

      Niet helemaal onverwacht maar wel voor Susi zelf haha.
      Ik ga de 28e vertrekken. Hoop op wat beter weer dan het nu is maar ja, kan ik niet afdwingen. Dit weekend ben ik weg, dus komt er ook niks van ‘trainen’ haha. Hij is nog niet eens ingereden. Nou geeft niet hoor, ik kan het gewoon rustig aan doen. Dus duimen voor me graag 😉

      Liked by 1 persoon

  2. Adrie 14 september 2015 / 10:46

    Dat was een grote verrassing,zo te zien een hele gezellige dag gehad!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 september 2015 / 11:12

      Een echte verrassing was het niet hoor, ik wist het eerder dan Susi zelf haha. Dus voor haar was het extra leuk! Ja was echt leuk! XXX

      Like

  3. Kakel 13 september 2015 / 22:15

    Gezelligheid kent geen tijd 😉 Met goede vrienden is het net alsof je ze gisteren gesproken hebt, hoe lang het weerzien ook geleden is. Je pikt het gesprek zo weer op…

    Liked by 1 persoon

  4. minoesjka2 13 september 2015 / 17:41

    Wat een leuke verrassing zeg, om je oude vriendin weer eens te kunnen zien.
    Dat word begrijp ik dus skypen of gewoon mailen ofzo.
    Ach, een goede vriendschap overleeft dat echt wel dat je elkaar weinig ziet 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 september 2015 / 18:06

      Wordt mailen en appen… en hopelijk zien we elkaar af en toe nog op GC als ik in november en januari naar de verjaardagen van mijn kleindochters ga…

      Liked by 1 persoon

  5. marjolijn1 13 september 2015 / 17:37

    Heerlijk zulke bezoekjes meis, geniet er maar volop van…!!

    Liked by 1 persoon

  6. rietepietz 13 september 2015 / 13:05

    Wat een leuke ontmoeting weer, jullie hebben er overduidelijk het maximale uitgehaald!
    Een mooi triootje die dames 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 september 2015 / 16:39

      Ja hè, is dat te zien? Het was een superleuke dag hoor! En we waren blij elkaar weer gezien te hebben. Hadden elkaar op GC maar weinig gezien dit jaar..

      Like

  7. די מריו 13 september 2015 / 11:42

    Gezellig. Bij sommige mensen maakt het niet uit hoe lang je ze niet ziet. Het is altijd goed als je elkaar ziet.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 september 2015 / 12:13

      Ja helemaal mee eens, je gaat dan gewoon weer verder waar je was gebleven! Heerlijk!
      Geniet van de dag, de zon schijnt hier! Groetjesss

      Like

  8. Morgaine 13 september 2015 / 10:17

    Hahahaha ja heel herkenbaar, wat mij juist opvalt is dat de mensen die het meest dichtbij wonen en zeggen, bakkie thee doen? Of koffie, dat ik hen eigenlijk nooit ontmoet in the end, en zij die in Peru wonen, ineens in Amsterdam staan en dan een geweldige dag samen mee beleef, LOL.

    Heel apart toch? Jij hebt genoten, fijn dat jullie elkaar weer zagen en daar komt vast nog wel een vervolg op, al is het omdat jij de volgende keer naar haar toe gaat. 😉

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 september 2015 / 10:59

      Ja leuk hè. We troffen elkaar geregeld in de winter hoor op Gran Canaria, maar dat is nu natuurlijk voor mij niet meer aan de orde (gelukkig niet zeg ik, want mijn leven is gewoon hier).
      Maar contact houden we zeker! X

      Liked by 1 persoon

  9. John 13 september 2015 / 09:40

    JA, soms kunnen bepaalde afspraken lang op zich laten wachten, maar als het dan eindelijk zover is is het ook echt de moeite waard. Ik moet al 2 jaar naar België, en dat is eigenlijk vlak naast de deur hier, en toch kom ik er niet aan toe.
    Dan is er wat met familie te doen, dan weer wat voor mezelf. En elk w-end bezig zijn kan ook niet 🙂
    Jij had het naar je zin, en dat is een prima graadmeter voor hoe de anderen het hadden.
    Grts

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 september 2015 / 10:00

      Klopt helemaal, er is altijd wel wat hè. En soms moet je jezelf ook een relaxweekend gunnen of zoiets.
      Ja, ik heb genoten en zij ook hoor, weet ik zeker 😀
      Groetjesss en een fijne zondag! Hier schijnt de zon 🙂

      Liked by 1 persoon

  10. Anja 13 september 2015 / 08:35

    Wat heerlijk om elkaar dan weer te zien en ‘de draad gewoon weer op te pakken’ …

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

