Snoeiwerk…

 

Het afgelopen weekend was mijn huisje het domein van dochter en schoon! 

Ze vinden het altijd heerlijk om in Ziest (zoals wij zeggen) te logeren en hebben er dan ook weer van genoten!

De jongelui hebben mij ook heel blij gemaakt!!!

Want er was wel het een en ander te snoeien aan de hedera die over de schutting groeit en de coniferenhaag die beiden aan een zij-loop-pad grenzen. Toevallig kreeg ik ook van de week een brief met de mededeling dat ervoor gezorgd moet worden dat er voldoende ruimte is om door te lopen en te fietsen. Nou, zo erg was het nou ook weer niet want Diana en ik hadden die week ervoor al een heleboel weggehaald op verzoek van de buurvrouw, omdat haar dochters door de spinnenwebben moesten met de fiets. Maar dat was bij lange na nog niet genoeg! Ik houd ook helemaal niet van tuinieren, houd wel alles netjes bij, maar dit soort klussen… nee, niet mijn hobby hoor!

Ze hebben hard gewerkt en ik wist er niks van, dus een fijne verrassing!

De groencontainer en 11 vuilniszakken hebben ze volgemaakt en het eerste halfjaar hoef ik er dus niks aan te doen of te laten doen! De container is leeg, 3 zakken heb ik in andere bakken kunnen dumpen, dus over 2 weken maar weer! Ze lopen niet weg, die zakken…

Lieve schatten, heel erg bedankt!

Verder is er nog steeds wel wat kleur te zien in de tuin, waar ik nog lekker van geniet!

 

40 thoughts on “Snoeiwerk…

  1. John 25 september 2015 / 09:18

    Wow, krijg je daar een brief voor? Of klagen mensen dan bij de woningbouw of zo? In ieder geval ben jij weer even mooi voorzien van een goed onderhouden tuin en kunnen klagende buren stof happen 😆
    Top dat je kinderen hielpen. Of deden zonder dat je het wist 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 25 september 2015 / 11:21

      Is voor mij ook nieuw, ik huur pas weer sinds 2 jaar. Gisteren kwam de ‘kozijnwacht’. Alle sloten van deuren en ramen nakijken… Over 3 jaar weer. Ook bijzonder. En eens in de zoveel tijd komen ze de goten schoonmaken. Nu wel lekker makkelijk voor mij want ik kan het zelf niet hoor. Geen idee of mensen dan klagen, maar goed, het is geregeld en ik ben heel blij! 🙂
      Groetjesss

      Like

  2. Albert y Mara fotoblog 25 september 2015 / 02:13

    Volgende week gaat bij ons in Nederland een tuinman aan de gang. Moet gebeuren, wil het geen wildernis worden in de tuin. En wat betreft jouw kids dit was dus duidelijk gedeelde vreugd is dubbele vreugd toen de klus geklaard was. Salu2 Albert

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 september 2015 / 23:25

      Goed zo, ook al zo’n lieve zoon! De mijne zou het ook gedaan hebben hoor, woont alleen een beetje ver weg, dus dat werkt niet, maar mijn schoonzoon is ook een schat, heel blij mee! En dochter heeft geholpen met opruimen, super team 😉

      Like

  3. Morgaine 24 september 2015 / 20:09

    Altijd fijn als de boel weer helemaal tip top in orde is in de tuin. Gelukkig heb ik alleen een balkon en dat kan al een zooitje worden, hahaha

    Mooie tuin heb je ook volgens mij, lekker ruim en gezellig 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  4. rietepietz 24 september 2015 / 17:47

    En hebben ze de kabouters bij jou achter gelaten of weer mee naar huis genomen;-)

    Like

  5. meurs 24 september 2015 / 17:33

    Hier bij mij doet Roger de takken van de bomen en ik breng ze dan naar hett containerpark.Je mag gratis 300 kg brengen.Voor de rest van mijn tuin komt er een tuinman om de 2 weken en dan is het altijd prachtig.Met mijn handicap kan ik niet veel in de tuin werken.Ik doe alleen het strikt noodzakelijke.

    Liked by 1 persoon

  6. marjolijn1 24 september 2015 / 17:19

    Wat een leuke verrassing bij thuiskomst en wat een lieverds…!!

    Liked by 1 persoon

  7. Anja 24 september 2015 / 16:56

    Wat ontzettend lief van je dochter en schoonzoon! Kun je er weer even tegen!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 september 2015 / 14:33

      Haha, zal het ff doorgeven, als er een weekendje logeren bij zit krijg ik ze misschien wel om ;-).

      Like

  8. imerks56 24 september 2015 / 13:38

    Dat ziet er weer op en top uit! Fijne verrassing van dochter en schoon !! En “mijn” bakje doet het ook nog goed, zie ik. 👍🏼😊

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 september 2015 / 14:00

      Ja superlief hè..
      Inderdaad dat wilde ik dus even laten zien, doet het hartstikke goed, en de bolchrysant ook! 👍🏼💋

      Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

