Een makkie dus…


 

Na een goede nachtrust in IJsselmuiden bij Jaap en Diny, een heerlijk ontbijtje, koffie met cake en een lekker worstenbroodje als lunch, heb ik mijn stalen ros weer opgezadeld en ging ik rond 1 uur op weg naar IJhorst.

Met een volle accu was het echt heerlijk fietsen met een lekker zonnetje erbij. Ik moest natuurlijk weer even goed opletten welke kant ik op moest. Staat er op de route “richting Oost”.Β Oh gottegot, ik ben daar toch zo slecht in hΓ¨, voor mijn gevoel kan ik gewoon 4 kanten op! Maar gelukkig stonden er ook straatnamen op, dus op weg dan maar!

Ondanks de zon waaide er een straffe wind, net als gister. Maar gelukkig was mijn accu vol nadat hij de hele nacht aan de lader had gelegen. Maar op de open stukken waait het natuurlijk toch, ook al heb je ondersteuning. Maar het ging lekker, Stella (ik denk dat ik een andere naam bedenk trouwens, suggesties?) en ik hadden prima de gang erin.

Maar natuurlijk zou ik ik niet zijn als ik niet weer ergens een verkeerde afslag had gepakt. Tjonge, wat een lange wegen door de weilanden. Ik kwam bijna niemand tegen en dat was wel fijn.

Eenmaal bij Rouveen kwam ik opeens de fiets-knooppunten weer tegen. Toch wel handig als je begrijpt welke kant je op moet. Maar het is weer gelukt!

Rond kwart voor 4 kwam ik in IJhorst aan. Schone zus maakte een heerlijke kop capuccino, ik appte even wat mensen om ze op de hoogte te brengen van mijn ervaring en we kletsten lekker bij.

Het was een superdag, in plaats van de geplande 30 km, heb ik er zo’n 34 gereden. Het liep lekker en zadelpijn had ik niet echt, wel een beetje verwacht, maar viel alles mee!

Langzamerhand liepen de mee-eters binnen, nicht, neef met vriend en broer kwamen uit hun werk! Het was super gezellig. We aten Beef Wellington, dat is rosbief in bladerdeeg, speciaal bereid in de oven, groenten en aardappelrozetjes, en het smaakte heerlijk. Daarna nog een toetje en toen kwam er nog wat likeur, cognac, port en wijn op tafel. Het werd een en al gezelligheid en we hebben heerlijk gelachen.

Nu in bed, wat reacties beantwoord en dit logje geschreven. En nu lekker slapen. Morgen op weg naar Harrij en Mariet, waar ik 2 dagen blijf. Heb er zin in!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

44 thoughts on “Een makkie dus…

  1. gewoonanneke 2 oktober 2015 / 19:50

    Een mooie dag zo gehad, na je eerdere fietsen zonder ondersteuning haha. Dan doet zo’n dag weer goed. Ja verdwalen welke kant op, pff vind dat je het nog goed doet hoor. Mijn zus en ik maakten er helemaal een potje van maar kwamen er ook wel haha.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 20:35

      Op zich is het allemaal goed gekomen en inderdaad deze dag was een makkie! En verdwalen, ach een beetje omrijden, dat was het eigenlijk πŸ˜‰

      Liked by 1 persoon

  2. Ferrara 1 oktober 2015 / 22:11

    Dwingeloo, leuke plek. Gezellig centrum, lijkt wel één groot terras.

    Liked by 1 persoon

  3. Morgaine 1 oktober 2015 / 22:06

    Wauw wat super, en ook al foto’s erbij, zou je pas erna gaan doen, ziet er goed uit trouwens, heb het zelf nog nooit gegeten laat staan mij eraan gewaagd om het te maken gezien het best lastig blijkt te zijn, haha

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 01:28

      Ziet er goed uit hΓ¨, was heerlijk. En volgens mijn schone zus en nicht is het niet moeilijk… Was heerlijk! πŸ˜€πŸ‘πŸΌ

      Liked by 1 persoon

  4. ria 1 oktober 2015 / 20:03

    Petje af voor jou Trees. Doe Harrij en zijn vrouw de groetjes en geniet fijn in Dwingeloo

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

  5. roadlaura1969 1 oktober 2015 / 19:11

    Treeske wat fijn dat het zonnetje schijnt en dat het je zo bevalt met “bep”
    Ja de wind kan je grootste vriend of vijand zijn, gelukkig blijft hij je enigszins goed gezind.

    Veel plezier bij Harrij en Mariet 😊🌞

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 01:26

      Vanaf gisteren is hij geen vijand meer haha.
      Ja wat een weertje hè, niet te geloven! Thnxxxx
      Gaat lukken hoor! πŸ‘πŸΌπŸ˜ƒ

      Liked by 1 persoon

  6. gewoonzoalsikben 1 oktober 2015 / 17:35

    Je gaat als een speer .Ik wens je fijne dagen bij je medebloggers !
    Groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  7. rietepietz 1 oktober 2015 / 16:29

    O ja, die windrichtingen heb ik ook niets mee, géén idee waar het noorden is dus ook het zuiden, westen en het oosten zijn voor mij valkuilen. Knap gedaan weer en een klein beetje omrijden hoort er gewoon bij, lukt mij met de auto óók altijd ondanks de routeplanner!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 01:23

      Weer wat gemeen Riet.. Ik kom er ook nooit uit hoor.. Haha..
      En dat jij ook omrijdt ondanks navigatie vind ik ook leuk! Maar dat komt omdat je dan ook niet luisteren wil πŸ˜‰

      Like

  8. Lenjef 1 oktober 2015 / 16:26

    Puzzels van beton

    al de soms onbekende betonnen wegen waarover we rijden
    vinden velen na verloop van tijd
    een vanzelfsprekendheid
    sommigen laten zich door het op elkaar gelijken misleiden

    Lenjef πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 01:21

      Voor mij zijn het inderdaad soms puzzels… Tjonge jonge.
      Maar het lukt wel hè..
      Dankjewel voor je mooie gedichtreactie! πŸ‘πŸΌπŸ˜Š

      Liked by 1 persoon

  9. Dieneke 1 oktober 2015 / 15:41

    Het oosten ach Trees daar waar de zon opkomt.Maar misschien als je van plan bent toch meer tochten te maken is dat fietscomputertje toch een uitkomst.De schipper vind het gigantisch die afstanden die je doet,tja hij is wat beperkt en gaat bij 15km al vragen aan mij …….eh zijn we er nog niet…..lopen is meer zijn ding.

    Je treft het wel hΓ© met het weer,bofbips!!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 01:18

      Tref het zeker met het weer, en lees mijn volgende logje maar, moet ik nog schrijven hoor…
      Leuk dat de schipper ook zo meeleeft πŸ˜‰

      Like

  10. minoesjka2 1 oktober 2015 / 15:28

    Ach, meis die foto’s komen later wel. Ik vind het al hartstikke leuk dat je elke dag een verslagje schrijft πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  11. Tooske 1 oktober 2015 / 15:08

    Wat ben je toch goed bezig
    .
    Jaren geleden met Fanny ook prachtige fiets tochten gemaakt.
    Met de tandem 14 dagen,en dat 6 jaar iedere zomer,incl boerenfox/tent/en alles wat je nodig hebt
    om te kamperen,ook alles voor de tandem het pech setje.

    Iedere dag 70 km,en ons karretje had een gewicht van 90 kg,all in :-))
    Een keer hebben we 147 km getrapt,want die dag er na zou het gaan onweren,en flinke buien.
    Zelfs de 7 heuvelen weg gef…(.lopen),want fietsen ging echt niet meer.
    Top tijd gehad,en wat denk ik daar vaak aan terug.
    En weet je…alles zonder ondersteuning….even opscheppen natuurlijk,och je kent me.

    Je vroeg een leuke naam voor Stella…FOETELFIETSKE….(grapje)
    Trees,een mooie tocht verder,en ik ben trots op je,en jaloers,maar dat wist je al.

    Fijne week verder…liefs mij Tooske! xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 01:16

      Dankjewel Toossie, ja je hebt mooie herinneringen aan je fietstochten met Fanny hè. Koesteren, maar dat doe je wel!
      Morgen een dagje niet fietsen, maar wandelen. Ook lekker!
      Zo leuk dat je zo meeleeft! πŸ’‹πŸ˜‰πŸ‘πŸΌ

      Like

  12. VoorHetBlogGezet 1 oktober 2015 / 13:21

    Heerlijk he dat fietsen. Je doet het prima. Ik heb net ook weer mijn eerste 20 km erop zitten met de fiets. Vanavond nog terug dan heb ik er 40 km opzitten. En die trapondersteuning is een zaligheid he! De mijne heet trouwens gewoon *Meisje* xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 2 oktober 2015 / 01:13

      Haha, fijn voor je dat het ook weer goed gaat! Zo, is ook niet niks 40 op een dag! Zorg maar goed voor meisje! πŸ˜‰

      Like

  13. cornma 1 oktober 2015 / 11:18

    Zo hΓ©, je bent lekker op dreef. Wat een mazzel dat de beloftes voor het weer je ook uitermate goed gezind zijn. Geniet!

    Liked by 1 persoon

  14. Harrij Smit 1 oktober 2015 / 09:31

    Gij zijt op de goede weg πŸ˜€ Vandaag weer een makkie, denk ik, door ons prachtige – en zonnige – Drenthe. Gute Fahrt en tot vanmiddag in het groenste dorp van Nederland!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 1 oktober 2015 / 09:31

      Dankje! Ja foto’s gemaakt maar ik krijg ze met die Ipad niet geupload, is geen laptop hoor! πŸ˜‰

      Like

  15. Wim 1 oktober 2015 / 08:11

    Neem voortaan je kompas mee dan kun je zien welke richting je op moet. maar ik heb veel bewondering voor je.
    Groetjes, Wim

    Liked by 1 persoon

  16. Χ“Χ™ ΧžΧ¨Χ™Χ• 1 oktober 2015 / 07:39

    Jij gaat als een speer zeg. Voorlopig heb je er nog mooi weer bij.Die wind neem je maar voor lief. En de foto’s komen vast later nog wel.

    Love As Always
    Di Mario

    Like

  17. marjolijn1 1 oktober 2015 / 07:29

    Fijn dat het nu allemaal goed gegaan is.
    vandaag weer een mooie dag…!!

    Liked by 1 persoon

  18. Anja 1 oktober 2015 / 07:18

    Stoer hoor! Veel plezier weer vandaag! Wind blijft, is Nederland hΓ¨,, maar wel heerlijk zonnetje! Jammer dat je niet goed slaapt. Hoorde je appje vannacht om 2 uur en wist meteen dat jij het was, zal de adrenaline wel zijn. Of de likeur/cognac… 😘😘😘. Fijne fietsdag lieverd πŸ’‹πŸš΄πŸ™‹

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 1 oktober 2015 / 09:22

      Ach ja die wind, maakt nu niets meer uit. Heb er weer zin in, kort ritje vandaag! Het weer is prachtig, zo op gehoopt, heerlijk!
      Oh jee, hoop niet dat je ervan wakker werd, kwam er gewoon niet van! Tot later en thnxxxx πŸ’‹πŸ»

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

