Thuisreis…


 

Heerlijk geslapen in Harderwijk, ik werd zelfs wakker van mijn wekkertje! 

Het ontbijtje was lekker, veel te veel voor mij alleen hoor, maar lekker!

Om half 10 vertrok ik bij het VODF adres met instructies hoe ik bij de haven moest komen. Maar ja, toen was er opeens weer van alles aan de hand, weer tegenwerking voor fietsers, wat is dat toch deze week? Ik moest omrijden en toen ik niet meer wist waar ik uit zou komen heb ik het maar even gevraagd. Dus, werd ik helemaal terug gestuurd… ja hoor, op hetzelfde punt aangekomen even staan praten met een man die daar werkte. Hij wist het ook allemaal niet, woonde in Haarlem. Dus… heb ik mijn eigen plan maar getrokken en ben richting de masten van de boten gefietst want waar masten van boten zijn is vast een haven, dus water, en daarlangs wilde ik dus fietsen richting Nijkerk.

Al met al was ik al meer dan 3 kwartier onderweg en bijna 10 km verder, vóór ik Harderwijk uit was.

Dus ik moest gewoon weer lachen. Ik kwam 2 vriendelijke mannen tegen toen ik weer eens op een knooppuntenbord bij een onduidelijk punt stond te kijken en de heren hebben me vriendelijk de goede weg gewezen.
Dag 9 H-wijk - Zeist (1) (Small)Ik fietste richting strand Horst en strand Nulde, er stond best wel wind, maar ik moet zeggen, ik heb mijn ondersteuning zuinig gebruikt, lekker kracht gezet en inderdaad, iemand heeft me dat al eerder gezegd, het gaat steeds makkelijker en dat is dus ook zo!
De grote fiets(en) die je vanaf de snelweg (A28) kunt zien, heb ik eens vanaf de andere kant op de foto gezet. 

Ik koos ervoor om langs het ‘water’, de oude Zuiderzee, te blijven fietsen richting Nijkerk, dus hield ik rechts aan. Ik kwam langs Natuurgebied Delta Schuitenbeek. Wat een prachtig stukje Nederland is dat!

Vervolgens reed ik richting Bunschoten-Spakenburg, maar het was een eind om en ik wilde gewoon naar huis. Dus dwars door de polders richting Amersfoort gegaan. En natuurlijk ging er weer iets mis. Ik kwam bij een knooppuntenbordje en ging rechtsaf recht op een opbreking aan. Het hele kruispunt lag aan puin en er was geen bordje meer te zien. Mijn Dag 9 Harderwijk-Zeist (6) (Small)knooppuntenkaart was ergens op een dijk door een windvlaag uit mijn mandje gewaaid, dus die was ik kwijt en kon ik dus niet raadplegen.
Ik hield een werkman aan en vroeg waar alle bordjes waren gebleven want zo kon ik nooit de juiste weg vinden natuurlijk.
Ach gossie, de man sloeg van schrik zijn hand voor zijn mond en stamelde: “Oh mevrouw, we zijn hier aan het werk (alsof ik dat nog niet wist) en we hebben alle borden weg moeten halen, die liggen allemaal in ons depot”. Dus ik haakte erop in met een quasi verontwaardigd gezicht, inwendig gniffelend en zei: “Nou zeg, lekker dan, en hoe kom ik dan nu zo snel mogelijk in Amersfoort?”
Nou ja, lang verhaal kort, toen ik over wilde steken naar het noodfietspad werd ik door een collega van de man teruggeroepen. Of ik wel even op het fietspad wilde gaan rijden en niet op de weg want dat was te gevaarlijk. Er was amper verkeer. Nou ja, maakt mij wat uit, maar toen moest ik dus door de prut en zakte ik bijna met fiets en al weg. Heb ik weer, dacht ik haha. Dus ik liep toen schuddebuikend langs een paar mannen. Ze lachten naar me en ze lachten mee, maar wisten natuurlijk helemaal niet waarom. Nou ja, verder maar weer!

In Amersfoort nog even de kortste weg gevraagd en heerlijk langs Soest en Soesterberg richting huis gereden. Ik heb zelfs nog over het vliegveld van de vroegere Amerikaanse vliegbasis in Soesterberg gereden. Het fietspad was enigszins omgelegd. Wat een gek idee.

Ook het weer werkte weer mee! Kijk nou eens wat een blauwe luchten.
Bij Nijkerk 2 druppels en bij Soesterberg 2 druppels regen gehad, mijn poncho heb ik er niet eens voor uit zijn tasje gehaald, die zit er nog steeds splinternieuw in!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Al met al een geweldige ervaring! Ik voel me sterker dan ooit! 🙂

Dag 9 Harderwijk-Zeist (7) (Small)Om 14.20 was ik thuis! Mijn buurvrouw bracht me een heerlijke bak met verse tomatensoep, dus mijn maagje was snel gevuld.

Vandaag op tijd naar bed! Want ik voel nu de vermoeidheid opkomen! Maar dat is morgen vast alweer over!

Iedereen bedankt voor het ‘meerijden’, de leuke reacties, motiveren en meeleven, het was super!

Lieve mensen, ik ga weer snel bij jullie lezen, maar vergeef me als ik niet alles kan en ga inhalen, dan kom ik nooit meer achter die laptop weg… Tot snel!

 

 

42 thoughts on “Thuisreis…

  1. minoesjka2 8 oktober 2015 / 20:31

    Lieve Trees, bedankt dat wij met jou mee mochten kijken hoe jij ongelooflijk genoot van je vakantie.
    Het genieten straalde er vanaf en daar kan mening een nog wat van leren 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 20:49

      Lieve Minoesjka, jij bedankt voor het volgen! Het was een heerlijke vakantie, heb inderdaad genoten van de 1e tm de laatste minuut.En blijven lachen, dat vond ik zelf ook wel heel bijzonder. Maar dat gaat ook vanzelf als je geniet hè.. Liefs

      Liked by 1 persoon

  2. gewoonzoalsikben 8 oktober 2015 / 19:29

    Ik doe het je niet na Trees en wat heb ik genoten van je leuke blogs en je heerlijke dosis zelfspot .Nu weer lekker in je eigen huis en nagenieten .Wat lief van je buuf om je een heerkijk soepje te brengen,zulke buren moet je zuinig op zijn !!
    Groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 20:06

      Dankjewel Elisabeth, ik vind het zo leuk dat ik anderen kan vermaken met mijn verhaaltjes over die fietstocht! Ja heerlijk weer thuis, voelt echt goed!
      Mijn buufje is een schat ja! Ik blijf een bofbips hè..

      Like

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 20:05

      Dankjewel Riet, het voelt ook heel lekker moet ik zeggen! Best een overwinning vind ik zelf. Op naar het volgende project haha

      Like

  3. majaer 8 oktober 2015 / 16:33

    Lekker verwent door je lieve buurvrouw aan het einde van je rit, super en het ziet er lekker uit.
    groetjes

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 18:37

      Het was ook heerlijk, ik ben en blijf een bofbips hè. Net ook weer even een stukje gefietst, heerlijk!

      Like

  4. imerks56 8 oktober 2015 / 14:33

    Dat heb je toch maar mooi gefikst in je eentje. Knappe prestatie. En ik heb weer genoten van je reisverslagen. Goed bewaren, dan kan je straks al je (ongetwijfeld toekomstige) reisveslagen bundelen in een boek! xx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 14:52

      Stoer hè Ingrid, was ook echt zo leuk!
      Dankjewel! Ben blij dat het andere mensen ook pleziert die verhalen ;-).
      Tuurlijk bewaar ik ze, maar in hoofdzaak voor mezelf 😉 XXX

      Liked by 1 persoon

  5. Corry dijkstra 8 oktober 2015 / 11:23

    gefeliciteerd hoor, wat verschrikkelijk knap van je.en wat waren je reis verslagen leuk.
    rust lekker uit en dan toeleven naar je volgende vakantie in november. dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 14:51

      Dankjewel Corry, ben ook best wel trots op mezelf haha. Fijn dat je je geamuseerd hebt met mijn verslagen! Ja lekker, nog een kleine 6 weken, ook al zin in! Knuf terug! ❤

      Like

  6. Mrs. Brubeck 8 oktober 2015 / 10:57

    Ik heb in alle geval genoten van je tocht… Fijn dat je zulke toffe buurvrouw hebt, soep ziet er heerlijk uit! >3

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 14:50

      Dat vind ik nou leuk, dat ik in mijn eentje fiets en toch veel mensen kan amuseren ;-). De soep was echt heerlijk! Nu ga ik boodschappen doen haha, heb niks van vers in huis… X

      Liked by 1 persoon

  7. Hartelijke Hot Hulk 8 oktober 2015 / 10:19

    Op deze etappe wist ik helemaal de weg.
    Verleden jaar ook gereden met het rondje IJsselmeer.
    Heb nog een foto dat ik op die grote fiets zit.
    Kan hem enkel niet plaatsen in het reactieveld.
    Genoten van je verslagen en bedankt dat ik ‘mee mocht rijden’.
    Fietsen is zo leuk, je krijgt er een goede conditie van en zolang je erop blijft zitten, blessure vrij.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 10:24

      Zeker als je dat vaker doet weet je de weg wel hè. Voor mij was alles nieuw, dit soort afstanden fietsen, alleen, de wegen en fietspaden, maar het is me gelukt! Stoer toch?
      Je kunt nooit een foto hebben dat je op die grote fiets zit, daar kan geen mens op klimmen.. of… misschien een HULK toch wel? 😉
      Ik vind nu elke afstand onder de 40 km een makkie hoor! Hoop dat het nog een beetje lekker weer blijft, dan stap ik zo weer op! 🙂

      Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 10:25

      Inderdaad Harrij, niet gevallen, hoewel gisteren, lag ik toch bijna te dweilen op de startbaan of landingsbaan van het vliegveld bij Soesterberg haha. Die schuddebuikpijn heb ik er graag voor over gehad. Was heerlijk! Dankjewel! 🙂

      Liked by 1 persoon

  8. roadlaura1969 8 oktober 2015 / 09:32

    Goedemorgen Treeske, dat kan van je lijstje, helemaal uitgefietst de Tour 👍
    Ik ben nieuwsgierig hoe je “Stella ” gaat omdopen 😀

    Like

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 10:21

      Goedemorgen Laura, precies, die fietsvakantie kan van mijn lijstje afgestreept worden. Ik weet het nog niet hoor, eigenlijk niet eens meer aan gedacht, maar ik noem haar gewoon ‘Fiets’ op het moment, geen Stella meer haha

      Liked by 1 persoon

  9. John 8 oktober 2015 / 09:15

    Mooie trip geweest Trees, en je hebt het goed gedaan. Ik heb dan wel niet elke dag gereageerd, maar wel elke dag gelezen.
    Inhalen is een onbegonnen werk. Dat zou ik zelf nooit doen. Sterker, dat doe ik zelfs niet als ik een dag heb overgeslagen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 10:02

      Inderdaad John, was echt super!
      Dankjewel :). Leuk dat je wel met me mee bent gegaan haha.
      Ik begin weer vandaag met lezen, als ik tijd heb 😉
      Groetjesss

      Like

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 09:59

      Nou zeg, dat ik daar nou niet aan gedacjt heb. Maar ach, is ook niet nodig joh, ik ben sowieso al blij met het leventje dat ik nu leef! Voel me al zo rijk! XXX

      Like

  10. Morgaine 8 oktober 2015 / 08:17

    hahahaha ja bij Nijkerk en Amersfoort kunnnen ze ook altijd flink bezig zijn en het meest grappige, je bent vlak langs mijn ouders gefietsts, lol, i’m sure als ik die knooppunten lees, bunschoten spakenburg en soesterberg, hahaha

    Ja, je bent gewoon sterk Trees! En ik ga dit echt onthouden en als ik ooit een fiets met ondersteuning kan aanschaffen of hoe dan ook, dan ben ik ook zo blij als een kind dat ik alleen al hier in Almere dan weer meer open ligt of zelfs even naar mijn ouders zou kunnen fietsen, lijkt me zo gaaf! Of zelfs gewoon even naar Amsterdam 😉

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 22:26

      Joh, zomaar je reactie overgeslagen met antwoorden. Het was echt bingo daar hoor. En wat grappig dat ik bijna bij je ouders ben langs gereden, of misschien wel echt.
      Als jij een goeie fiets hebt met ondersteuning kun je het ook! Zou toch wat zijn als je dan eens naar je ouders zou kunnen rijden!
      Jouw tijd komt ook lieverd! XXX

      Liked by 1 persoon

      • Morgaine 8 oktober 2015 / 22:30

        Daar vertrouw ik zeer zeker op 😀 DAt het ooit komt ik ben nog altijd dankbaar voor mijn huidige fiets ook en zolang deze nog goed is, vind ik het prima. En ja die kans is heel groot, als je een hele grote brug over bent gefietst over het spoor heen en richting dierenpark, maar jij ging rechtdoor naar Soesterberg, weet ik het wel zeker, hahahaha

        Liked by 1 persoon

  11. marjolijn1 8 oktober 2015 / 08:09

    Goed gedaan meis, en vooral fijn dat je genoten hebt.
    Goed bewaren die nieuwe nog ingepakte poncho, zo blijft het misschien nog wel even droog… 🙂
    Vandaag maar lekker uitrusten…!!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 09:58

      Ja hè, haha ja die laat ik erin, wie weet heb ik hem gewoon nooit nodig! Dat zou wat zijn…
      Relaxen is de boodschap ja!
      Liefs

      Like

  12. Anja 8 oktober 2015 / 08:03

    Zie zo de route Nulde etc voor me! Zó mooi langs het water! Ook maar weer eens iets gaan plannen misschien … Ja ja … Het fietsersleven gaat idd over opgebroken wegen en dalen 😘. Maar super gedaan en ik heb genoten van je verhalen! op naar de volgende spannende belevenis! 💋

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 09:57

      Oh ja, jullie zijn ook het hele land wel doorgecrosst op de fiets hè. Prachtige omgeving hoor, kwam ook bijna niemand tegen. Zeker op die dijk niet, maar ik vond het heerlijk!
      Dankjewel! Die komen er vast hoor!
      XXX

      Like

  13. די מריו 8 oktober 2015 / 07:56

    Tja, die bossen van de Veluwe zorgen er wel voor dat de lucht hier zo is dat je goed kunt slapen. Dat herken ik wel. Dat heb ik hier elke dag. Verdwalen in Harderwijk… Knap hoor. dat is mij nog mmmmm, oke, dat is mij ook wel eens gelukt. 😉

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 oktober 2015 / 09:55

      Dat geloof ik zeker, een gezonde omgeving voor iedereen! Verdwaald, nee joh, ik was alleen maar de verkeerde kant op gestuurd, kon ik niks aan doen hoor ;-).
      Aha, nu komt de aap uit de mouw, verdwalen in je eigen woonplaats. Ik ben ook wel eens verdwaald in de stad waar ik woonde en vandaan kom, maar ja dat is wel Amsterdam. Is andere koek hè.. 😉
      Fijne dag en groetjesss

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

