Lekker bezig…


 

Na mijn thuiskomst woensdag viel ik weer meteen in het ritme van alledag!

Op donderdag kwam Diana en bleef gezellig eten en een nachtje slapen.
Op vrijdag had ik al om 8.30 uur een afspraak bij de kapper. Heerlijk kort en een beetje gek zit het weer. Een kappershoofd is niks voor mij en mijn haar zat de laatste tijd eigenlijk veel te netjes, gewoon omdat het dan te lang wordt. Ook was ik ingeroosterd in het kassahuis bij de Pyramide, maar oh wat was het weer slecht. Ik kreeg dus na 1,5 uur al de boodschap dat ik eerder kon sluiten en dat heb ik dan ook snel gedaan. Er kwam ook niemand dus ik zat daar echt voor niks.

Gisteren, zaterdag, ben ik met mijn buufje Nicole naar een rommelmarkt geweest in Nieuwegein, niet om te kijken of te kopen of juist niet te kopen, maar om te verkopen… Dus, dat was om half 7 opstaan en om half 8 weg.

Het was een leuke dag, maar er was niet veel publiek. We hoorden om ons heen ook mensen klagen dat het zo stil was. Ik had net aan de kraamhuur eruit, maar goed, dat was de insteek dus ik vond het niet erg. De overgebleven kleding zou worden ingezameld voor het goede doel, dus dat heb ik achter gelaten.
Verder een doos ingepakt met spullen die ik niet meer mee naar huis wilde nemen, die staat nog in de auto bij Nicole en zij brengt deze met spullen van haarzelf naar de Kringloop. Opgeruimd staat netjes.
Voorlopig ben ik wel weer even genezen, waar er vroeger voetje bij voetje gelopen moest worden, zo druk was het soms, kon je zowat een kanon afschieten. Maar goed, de mensen die langs kwamen waren leuk om naar te kijken. We hadden een gezellige overbuurman en samen hadden we ook lol.
En af en toe gingen we zelf ook nog even aan de wandel, dat kan eigenlijk niet als je alleen bent. Rond 17.00 uur waren we weer thuis. Ook weer lekker!

Nieuwegein 17-10-2015

Vandaag is het alweer zondag en ga ik straks naar de verjaardag van een van de weinige tantes die ik nog heb in Ede en ’s middags heb ik ook nog een leuke afspraak, dus het weekend was zonder dat ik er erg in had, zomaar weer aardig volgepland.

Vanaf morgen ga ik me 2 dagen rustig houden, koffie drinken op maandagochtend bij de woongroep, een uurtje een beetje kletsen met de mensen die er wonen en eventueel aspirant leden, en dan weer naar huis, genieten van Trees-Time…

Ik moet wel hoor, want ik word streng in de gaten gehouden. Met name of ik wel af en toe rode kruizen in mijn agenda zet, dus tijd maak voor alleen mezelf 😉

 

40 thoughts on “Lekker bezig…

  1. Plato 21 oktober 2015 / 21:21

    Leuk om zo’n rommelmarkt eens van een andere kant te bekijken. Misschien verdien je een andere keer meer dan nu. Maar ’t was toch een leuke belevenis he?

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 21 oktober 2015 / 23:28

      Ja natuurlijk was het een leuke belevenis.
      Ik heb het al vaak gedaan, maar voor mijn gevoel was het zaterdag nu toch echt de laatste keer… Heb het er nu wel mee gehad!
      Het struinen ook trouwens.. 😉

      Like

  2. gewoonanneke 19 oktober 2015 / 20:15

    Snap het helemaal hoor moet soms ook iedereen afremmen vind soms even niets doen ook wel heerlijk. Maar je bent lekker bezig. Ben ook jaren als vrijwilliger op de rommelmarkt geholpen dit jaar voor het eerst niet, zal even wennen zijn maar ook leuk eens van de andere kant te gaan kijken.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 oktober 2015 / 21:48

      Deze week wordt echt een rustige week, en dat heb ik uiteindelijk zelf in de hand. Ik ga ook niks afspreken tenzij er iets heel erg leuks op mijn pad komt haha…
      Zeker leuk om het eens van een andere kant te zien…

      Like

  3. Ferrara 19 oktober 2015 / 17:12

    Zet een dubbel Andreaskruis, dan valt mindert op als je een balkje wegpoetst. ;0))
    Als ze in mijn straat in april rommelmarkt houden, zit ik stiekem boven achter de vitrage en vermaak me kostelijk. Ik schreef er dit jaar een blogje over.

    Liked by 2 people

  4. rietepietz 18 oktober 2015 / 19:49

    Lijkt me goed plan die rode kruizen…. als je tenminste niét bedoelt dat je dan als vrijwilliger voor het rode kruis in touw bent;-) mens ik word al moe als ik alleen al léés wat je allemaal doet!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 20:10

      Haha, nee hoor, die rode kruizen staan in mijn agenda, om te voorkomen dat ik echt teveel doe… Kreeg een tip en dat is best een goeie vind ik. Van het Rode Kruis niks meer gehoord, die hebben kennelijk genoeg mensen en spullen…
      Welnee joh, valt best mee hoor 😉

      Like

  5. Kakel 18 oktober 2015 / 19:39

    Ik heb regelmatig op braderieën gestaan en vond het hartstikke gezellig!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 20:08

      Er is wel altijd een bepaald sfeertje en dan een braderie, is meestal in de zomer, is sowieso leuker! Was ook best koud in die hal gisteren… brrr

      Like

  6. Mrs. T. 18 oktober 2015 / 17:56

    Ik heb ook ooit op een rommelmarkt gestaan. Was toen met een goede opbrengst. Wij vroegen ook vreemde prijzen voor dingen: ƒ 1,63 of ƒ 2,34 en dat trok klanten. Was gezellig toen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 18:11

      Haha, goh dat is wel een leuk idee zeg!
      En gezellig is het meestal wel, mensen kijken die langs komen is sowieso leuk! 🙂

      Like

  7. cornma 18 oktober 2015 / 17:37

    Altijd leuk zo’n rommelmarkt, al vind je vaak inderdaad alleen maar rommel.
    Lukt het een beetje met die rode kruizen?

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 18:10

      Ja hoor, was ook best weer een keertje leuk. Nou, als je om je heen kijkt daar, niet te geloven.
      Ik doe mijn best met de rode kruizen… 😉

      Like

  8. marjolijn1 18 oktober 2015 / 17:35

    Hou de kruizen in ere meis, als je jezelf voorbij loopt, heb je er zelf het meeste last van en dubbelwerk…!!

    Liked by 1 persoon

  9. roadlaura1969 18 oktober 2015 / 15:34

    Mooi Treeske je kunt niet over verveling praten 😉
    Zou men toch denken met al dat geklaag dat de rommelmarkt gewild is.

    Geniet op het feestje ☕🍰
    Groetjes Laura xx

    Liked by 1 persoon

  10. hollandswelvaren holland 18 oktober 2015 / 12:57

    Telkens denk jeetje die Trees die heeft het razend druk straks loopt ze zichzelf nog voorbij.Maar je hebt er plezier in en dat telt natuurlijk.En je bent oud en wijs genoeg lijkt mij om gaatjes te houden in je agenda.

    Oh zo’n rommelmarkt is niets voor mij,het woord zegt het al hé rommel en dat heb ik zelf al genoeg.Bovendien ben ik zo slecht in verkopen, breng het naar de kerk of kringloop of ik geef het gewoon weg.Is een ander er weer blij mee.
    De schipper zet wel eens wat op marktplaats en verkoopt het dan ook nog.

    Wens je fijne ‘rustdagen’!!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 18:03

      Dankje Dieneke, dat komt goed hoor!
      Ja joh, ik heb lol in alles wat ik doen en dan kan een mens veel aan hè. Was leuk voor een dagje weer eens, maar ik denk eigenlijk dat ik het nooit meer zal doen, op zo’n rommelmarkt staan. Die tijd heb ik nu wel gehad. En zo goed als alles wat over is gaat alsnog naar de kringloop.

      Like

  11. imerks56 18 oktober 2015 / 12:18

    Geniet maar lekker van je Trees-time!!! En vooral geen rode kruizen halveren.😄 😉Dikke knuf. 💋

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 18:04

      Ga ik doen hoor! Haha, aan het niet halveren van die rode kruizen, daar moet ik nog wel aan werken 😉
      Dikke knuf terug!

      Like

  12. Morgaine 18 oktober 2015 / 11:50

    Ooit heb ik 1x op de Koninginnemarkt gestaan samen met mijn moeder, jeetje mina.. we woonden nog niet zolang in Almere en dus perfect om het huis na de verhuizing op te ruimen, ik weet nog dat er toen al een bepaalde cultuur aanwezig was die zich op de berg kleding stortte van mij en mijn moeder, hahahaha Maar het merendeel bleef liggen, amper wat opgehaald en we stonden wel goed voor toen. 1984 of zo, maar ja er waren nog niet zoveel inwoners zullen we maar denken 😉

    Dat was 1x, en daarna vond ik het wel prima, dan slenter ik liever ook al doe ik dit ook al jaren niet meer. Ik denk toch ook dat het weer ermee te maken had, mensen blijven massaal binnen en gaan er alleen uit als het echt nodig is 😉

    En die rode kruizen, JAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAA DOEN! 2x per week 😛

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 18:07

      Haha, dat zijn toch meestal wel goeie dagen, maar misschien idd te weinig inwoners. Ik stond vroeger wel een op de Zwarte Markt in Beverwijk met mijn zus en ook wel met mijn schoonvader. Toen was het echt nog de moeite waard hoor!
      Ja, die kruizen… ik doe mijn best hoor! 😉

      Liked by 1 persoon

  13. Anja 18 oktober 2015 / 11:28

    Leuke zondag en voor komende week: Veel Trees-tijd-plezier! 💋❤️

    Liked by 1 persoon

  14. John 18 oktober 2015 / 09:45

    Zo’n netjes perfect gekapt kapsel ben ik ook geen fan van bij vrouwen. Het is wel even flink zeikweer geweest ja, maar het is goed gekomen. Op de rommelmarkt staan heb ik altijd nog willen doen. Dat gaat er ook vast van komen.
    Verjaardagen vind ik eigenlijk niets. Ik heb trouwens ook familie in Ede wonen.
    grts

    Like

    • Regenboogvlinder 20 oktober 2015 / 09:15

      Gelukkig, veel mannen vinden het juist wel leuk.
      Ja behoorlijk slecht was het.. maar goed, ik ben nooit zo bezig met het weer hoor!
      Moet je echt doen, is altijd gezellig, maar dan buiten in de zomer, is leuker.
      Haha, ook al familie in Ede? Ach was wel ff gezellig, maar allemaal oudjes natuurlijk, vind het wel wat hebben!
      Ga straks de rest van je reacties bekijken.. raar dat ik het niet gezien had hè..
      Groetjesss

      Liked by 1 persoon

  15. די מריו 18 oktober 2015 / 09:34

    Op zo’n rommelmarkt staan is toch niets voor mij hoor. Ik heb weleens een paar keer op de braderie gestaan met spullen van Dinnetje.. dat was wel gezellig.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 oktober 2015 / 09:36

      Ja een braderie is anders, is ook leuker denk ik. Het was leuk maar voorlopig de komende jaren niet meer, misschien wel nooit meer… De verkoop loopt niet en dat ik toch jammer.
      Groetjesss en een fijne zondag!

      Like

  16. Hillechien Prins 18 oktober 2015 / 09:26

    zo he gevuld weekendje dus inderdaad straks lekker Trees tijd is ook wel eens nodig en dat van die rode kruizen in je agenda ga ik ook eens proberen

    Liked by 1 persoon

  17. Myriam 18 oktober 2015 / 09:25

    Trees time is ook belangrijk idd, een goeie balans, maar die heb je zo te zien wel hé

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

