Herfst…


 

Ach, ik kan niet achterblijven. Wat een mooie foto’s zijn er al rondgegaan in blogland over de herfst. 

Vanuit mijn woonkamer kijk ik op een T-splitsing, daar leeft het altijd.
Voetgangers, fietsers, auto’s en vooral nu, zie ik ook heel veel vliegende bladeren voorbij gaan.

Zei ik van de week nog ergens dat ik de bladblazers nog niet gezien had, opeens waren ze er gisteren. Maar het stelt allemaal niks voor wat ze doen. Te weinig tijd denk ik.. Ze blazen de bladeren één straat in en de zuiger komt erachteraan. Maar je wilt niet weten wat er allemaal nog blijft liggen haha.

Nou ja, de blaadjes zijn nog lang niet allemaal van de bomen dus de mannen komen vast nog wel een keer terug.

39 thoughts on “Herfst…

  1. IngridMoorenBlogs 31 oktober 2015 / 16:07

    Prachtig…en lekker laten liggen vind ik 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Morgaine 30 oktober 2015 / 22:36

    Nu zie ik niet de bomen, maar wel hoe schattig die huisjes zijn waar je tegenaan kijkt! 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  3. cornma 30 oktober 2015 / 11:27

    Mooie foto’s en mooi uitzicht. Echtgenoot heeft van de week ook geprobeerd het grasveld schoon te blazen, maar daar was de volgende dag al niets meer van te zien. Het sneeuwt nu nog steeds blaadjes en dat zal nog wel even doorgaan, ben ik bang..

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 oktober 2015 / 12:10

      Dankje!
      Nog maar even wachten dan, ik doe het ook nog niet hoor. Er zit nog veel teveel blad aan..

      Like

  4. John 30 oktober 2015 / 08:04

    Mooie foto’s Trees. De bladblazers en zuigers snap ik niet zo. Die bladeren zijn nodig in de natuur en wij mensen ruimen ze op. Hoe gek kan je het hebben.
    Maar goed.
    Ik vind de kleur die van je foto’s afstraalt geweldig.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 oktober 2015 / 12:14

      Dankje John! Ja die herfstkleuren zijn zo mooi, ik krijg er echt geen genoeg van. En dan de zon erbij, schitterend.
      Nee, snap het ook niet, ik wil wel wat ruimen tzt maar voorlopig nog niet en zeker niet alles! En die gemeentebladblazers, nee daar snap ik dus ook niks van..
      Groetjesss

      Like

    • Regenboogvlinder 30 oktober 2015 / 12:17

      Mooi hè, nee pannenkoeken hangen hier niet aan de gevels hoor, in België wel? Nog nooit gezien, zal er de volgende keer eens opletten als ik weer in jullie landje ben! 😉

      Like

  5. Leidse Glibber 30 oktober 2015 / 00:39

    De herfst is zo’n dankbaar onderwerp ik heb er ook al meerdere blogs over gemaakt ondanks dat ik een zomermens ben 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 oktober 2015 / 12:19

      Absoluut, die kleuren daar raak ik niet op uitgekeken. En ik heb jaren overwinterd dus heel vaak de herfst gemist. Gaat nu niet meer gebeuren, dus geniet ik er dubbel van.
      Bedankt voor je reactie en je bezoekje!
      Groetjesss

      Like

  6. gewoonzoalsikben 29 oktober 2015 / 23:22

    Een heel mooi uitzicht Trees met al die kleuren

    Liked by 1 persoon

  7. rietepietz 29 oktober 2015 / 19:33

    Genieten hé! Boffen dat je het “voor de deur”hebt. Wij eigenlijk ook en inderdaad, ook ik zet net een logje neer met foto’s, ik kan het niet laten!

    Liked by 1 persoon

  8. marjolijn1 29 oktober 2015 / 17:10

    Nou, ze zijn hier een hele dag bezig geweest met al die herrie en toen was het voor even schoon.
    Nu alweer niets meer van te zien, maar ja al wat er al lag was weg.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 oktober 2015 / 16:47

      Nee niet verkeerd hè. En aan de tuinkant heb ik alleen maar bomen waar ik op uitkijk… Voelt nu ook echt als mijn plekje dus voorlopig ben ik hier nog niet weg! 🙂

      Liked by 1 persoon

  9. majaer 29 oktober 2015 / 14:51

    De herfst is altijd prachtig met al die kleuren, ik geniet er ieder jaar weer van. Maar ze komen zeker terug voor de blaadjes.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 oktober 2015 / 14:54

      Ik geniet er ook van hoor. Ik hoop het want als ik mijn tuin eenmaal schoon heb wil ik niet dat alle blaadjes van de straat er weer in waaien natuurlijk 😉

      Liked by 1 persoon

  10. Sammie 29 oktober 2015 / 14:10

    Ja, de foto’s met alle mooie herfstkleuren zijn absoluut plaatjes. Maar ik ben nog steeds geen fan 😉

    Liked by 1 persoon

  11. Hartelijke Hot Hulk 29 oktober 2015 / 12:12

    Aha, het wordt weer tijd voor mijn BH blog 😉

    Liked by 1 persoon

  12. Mrs. Brubeck 29 oktober 2015 / 11:33

    De kleuren in de herfst zijn ongelooflijk mooi, maar ik weet nu al dag ik zaterdag bladeren moet ruimen en dat doe ik echt niet graag :(, maar het hoort erbij zeker?
    Fijne dag!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 oktober 2015 / 13:22

      Pffff is helemaal waar, prachtig maar er ligt bij mij ook zovéél..
      Haha, ik heb een bladblazer, annex stofzuiger, maar moet nog even uitvinden hoe hij werkt. Wie weet vind ik dat wel weer heel leuk om te doen 😉.
      Sterkte zaterdag, zal aan je denken! X

      Like

  13. Albert y Mara fotoblog 29 oktober 2015 / 11:10

    Prachtige herfstfoto’s. Echt mazzel dat je dit huis hebt kunnen krijgen. Hier nog steeds nazomer. Málaga ruim 24 graden en zonnig om 10.30 uur. Om kwart voor 12 nemen we de trein naar Málaga Centro. Wij wensen jou een fijne herfst-donderdag en veel plezier met alle zaken die je gaat ondernemen de komende dagen. Salu2 Albert

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 oktober 2015 / 11:19

      De kleuren zijn prachtig nu! Absoluut, ben er nu ook heel blij mee, is echt mijn huisje! Heerlijk hoor, geniet er maar lekker van! Bedankt, de zon schijnt hier ook, heerlijk! En voor jullie hetzelfde gewenst! Salu2

      Like

  14. Anja 29 oktober 2015 / 09:25

    Prachtig !!! Ik hou er zo van! Tja … Bladblazers … Heb altijd het idee dat de blazers geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Blazen veel in het rond, maar opgeruimd is het nooit. Er is blijkbaar niemand die de mannen uitlegt hoe en wat ze moeten doen. Pure verspilling en ook nog eens gigantische herrie … Jammer!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 oktober 2015 / 09:46

      Ja mooi hè.. En straks is alles kaal, heeft ook weer wat.
      Niu, helemaal mee eens, wat een verspilling, ze blazen maar een eind weg haha. Er wordt wel het eea opgezogen door dat voertuig dat achter de mannen aankomt maar dat is hooguit de helft ☹

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

