Weer een rondje Nederland…


 

Maar weer eens een update van mijn belevenissen… een mens kan het toch maar druk hebben hè…

Winterfair Kasteel Hoekelum Dolf en Erna 7-11-2015 (13)Afgelopen zaterdagochtend ben ik naar Bennekom gereden en heb ik de Winterfair bezocht bij Kasteel Hoekelum Een mooie locatie en er stonden mooie stands, buiten en ook binnen in het kasteeltje en het bijgebouw. Mijn broer en schone zus stonden daar met een stand met heerlijke ‘Engelse Fudge’. Ze hadden een plaats binnen, die helaas wat kleiner was dan de kramen buiten, maar stonden wel droog en warm. Mensen kunnen met een tang de stukken fudge zelf kiezen en in een zak scheppen en dan af laten wegen en uiteraard afrekenen. Ze hadden het lekker druk.

Schone zus en nicht staan vanaf morgen, vrijdag 13 november t/m donderdag 19 november op de Margriet Winter Fair in Utrecht.
Ik ga ze dinsdag de 17e een dagje helpen. Leuke entourage, dus dat wordt vast gezellig. Ik hoop dat ze een superweek zullen hebben! 

Diezelfde zaterdagmiddag heb een fotoserie laten maken op een mooie locatie.. Kasteel Soelen in Zoelen bij Tiel. Het werd een beetje een kastelendag dus.

Ik had een foto-shoot afgesproken met een beginnend fotografe ze heet Jane – spreek uit Jane en niet Djeen – ook een fan van de 3JS trouwens. Klik hier voor haar facebookpagina! Ze kan nog meer modellen gebruiken en vraagt niet veel geld.
Het was een geslaagde middag en de foto’s zijn prachtig, ik ben zowaar eens een keer tevreden en dat gebeurt niet vaak, dus ook een groot compliment voor Jane natuurlijk!

Zondag heb ik me uitgesloofd… ja dat vind ik echt. Een klus gedaan die ik echt niet leuk vond maar toch moest gebeuren. Op mijn manier de achtertuin / het terras winterklaar gemaakt. Nog nooit hoeven doen, maar ach.. wat is er eigenlijk moeilijk aan hè. Gewoon doen!
Oude zomerplanten weggedaan, de potten en manden schoongemaakt. Stoelen en tafels afgeborsteld en onder de carport gezet. Alvast wat blad uit het grind geharkt en het terras geveegd. De rest van de bladeren die nog gaan vallen laat ik denk ik maar liggen, is ook goed heb ik gehoord. Binnenkort een keer de voortuin in…
Oh ja… de foto is mislukt, maar ik had me toch een vieze hánden!

Maandagmiddag ben ik even naar de assistente van mijn huisarts geweest. Ik heb me afschuwelijk gestoten aan de klep van de vaatwasser, donderdagmiddag al, en ik heb een flinke ontvelling opgelopen op mijn scheenbeen, het vel zat er nog aan met daaronder dus een giga schaafplek. Het is een driehoek van 3 x 3 cm, echt wel hoor… Nee, nee, geen foto… jak…
De assistente heeft het bekeken, zei dat ik het goed had behandeld. Ik heb eigenlijk niet veel bijzonders gedaan, behalve tijdens het douchen de afdekking erop gelaten, gewoon nat laten worden en eraf gehaald, gaat makkelijker. Na het douchen goed laten drogen en daarna weer afgedekt. Gewoon doorgaan, zei ze. En met mijn been zoveel mogelijk omhoog om te voorkomen dat het een ‘open’ been wordt want ik mag het toch ook weer niet onderschatten. Mijn hemel, dat heb ik wel eens gehoord, dat wil ik dus écht niet! Kan maanden duren voor dat weer dicht is. En trouwens, daar ben ik toch echt nog niet oud genoeg voor ook hoor…

Dinsdag ben ik weer eens een dagje met de auto op stap geweest, eerst naar mijn zus en zwager in Oldemarkt, daarna naar Melody, een blogster in Assen, die ik al vaker heb ontmoet. Beetje kortdag-afspraken maar dat kon even niet anders. Bedankt Mel voor het leuke logje over mijn bliksembezoekje!
’s Middags mocht ik mijn vriendin Riet bezoeken in het verpleegtehuis in Groningen. Zij kreeg begin augustus een zware hersenbloeding en is aan het revalideren. Het gaat naar omstandigheden goed, maar oh wat moeilijk om haar zo te zien. Het goede nieuws is dat ze de laatste 2 zondagen een paar uurtjes naar huis mocht, wat heel goed is gegaan.
Ze was emotioneel en ik ook.  Ze heeft het niet makkelijk en haar man en kinderen ook niet. En toch, ondanks haar eigen ellende was ze belangstellend naar mij en mijn situatie. Dat is Riet, altijd aan andere mensen denken.. Ze hopen dat ze in maart 2016 weer thuis zal zijn. Dat is al heel bijzonder want in de eerste instantie had ook de neuroloog niet verwacht dat ze ooit nog zover zou komen, maar het bikkeltje in haar geeft niet op! Wat ben ik blij dat ik haar eindelijk heb gezien.

Aan het eind van de dag had ik 402 km gereden en 7 provincies ‘gedaan’ (Utrecht, Noord-Holland, Flevoland, Overijssel, Drenthe, Groningen en op de terugweg ook nog Gelderland). En die paar uur alleen met mezelf in de auto met heerlijke muziek was ook best lekker.

En toen was het weer woensdag, dat was een lekker rustig dagje… Met een gezellige avond als afsluiting met leuk bezoek!

 

64 thoughts on “Weer een rondje Nederland…

  1. Corry dijkstra 13 november 2015 / 21:39

    Hoi Trees, wat een heerlijk verslag van je reis. filmpje over de fair gezien, heel leuk, ik wens je de 17 een fijne dag toe. Ja meis als je alleen bent moet je ook alles alleen doen zo ook je tuin.
    Hoe is het met je vijvertje? Een heel fijn weekend van mijn lief en mij.💋💋

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 november 2015 / 14:09

      Dankjewel Corry, was me het weekje wel weer haha!
      Zal vast leuk worden dinsdag, ik heb er wel zin in!
      Ach ja, maar zoveel werk was het nou ook weer niet.
      Met mijn vijvertje gaat het goed hoor, moet er wel steeds troep uithalen, maar dat geeft niet.
      En de visjes groeien zelfs ;-).
      Fijne weekend voor jullie beiden! XXX

      Like

  2. IngridMoorenBlogs 13 november 2015 / 13:27

    De foto’s zijn prachtig!Misschien ontmoet je op de Margriet Winterfair nog wel meer bloggers 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 13:52

      Dankje Ingrid! Nou dat zou toch leuk zijn zeg, de mensen die bij mij komen weten in ieder geval waar ik dan sta… 😉

      Like

  3. roadlaura1969 13 november 2015 / 11:03

    Mooi gevuld programma. De foto’s prachtig en de bladeren zijn goed voor egeltjes oa .
    Fijn weekend Treeske 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. natasjaslifestyle 13 november 2015 / 06:48

    De foto’s zijn prachtig mooi!! Je straalt power, en vreugde uit!! En dan temidden in die mooie herfstkleuren .. Tjonge je hebt een hele rit gemaakt. Maar een fijne dag gehad😃 heerlijk!!

    Liked by 1 persoon

  5. Flora 13 november 2015 / 06:45

    Nou ik lees het al,jij verveeld je niet.Wel een heerlijk stukje om te lezen.Trees lieve groetjes uit Purmerend

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 11:07

      Nee hoor Flora, geen moment, altijd tijd tekort.
      Na mijn vakantie kom ik een keer richting Purmerend, ga oude vrienden opzoeken en dat combineer ik dan met een bezoekje aan jullie…
      Lieve groetjes terug!

      Like

  6. Albert y Mara fotoblog 12 november 2015 / 22:46

    Een gezellig verslag Trees van iemand die helemaal van haar vrijheid geniet. Soms hebben wij allebei het gevoel dat de laatste jaren bij je ex nogal beklemmend waren. Nu schrijf je zo lekker van je af. Trouwens een beslist leuk fotoreportage. Veel kilometers, af en toe zeker hard mee gezongen met een nummer van de 3J’s? Lieve groeten Mara en Albert.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 23:30

      Dankjulliewel! Ja dat klopt ook hoor, echt een bevrijding nu.
      Ik geniet gewoon van alles wat ik kan doen! Ja natuurlijk, ik zing altijd mee met mijn muziek! Heerlijk.. Zal er vast wel eens raar uitzien, maar dat maakt me niet uit.. 😉
      Ja ben blij met de foto’s hoor, bedankt!
      Liefs

      Like

  7. varendvolk 12 november 2015 / 20:20

    Fudge ik heb er nog nooit van gehoord,is het iets met noga?dat lust ik n.l. niet.Wat een mooie foto’s!!echt prachtig.Je was dus een dagje jonkvrouw,ééntje die 400 km rond snort door het halve land.Deed ik vroeger ook maar zo,nu vind ik het niet leuk meer.Voor een open been hoef je niet oud te zijn hoor,de schipper had dat al eens met 35 jaar en later nog eens.2x 5 maanden mee zoet geweest.Dus wel voorzichtig mee zijn.

    Je ‘taartstuk” tuin is wel lekker opgeruimd,heb je niet wat overdreven met je vuile handen ha ha ik zie amper tuingrond.

    Je gaat zeker al bijna weer de lucht in?

    Fijn weekend alvast!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 11:06

      Fudge is caramel. Volg de link maar in het berichtje… dan kun je lezen waar het van gemaakt ik. TE lekker hoor haha.
      Ja hoor heerlijk, vrijheid blijheid!
      Been gaat goed, oh jee, dus het is niet eens altijd alleen bij oude mensen. Nou ja, ik doe voorzichtig ja!
      Jaaaaaaaaa, ik had hartstikke vieze handen want al zien die tuinhandschoentjes er leuk uit, het werkt niet echt lekker. Ik kreeg ze in hoofdzaak van die planten uit de potten halen en zo..
      Volgende week zaterdag, voor 12 dgn… Verjaardag Maria en meer.. zin in!
      Jullie ook een fijn weekend, bedankt voor je leuke reactie weer! 🙂

      Like

      • varendvolk 14 november 2015 / 14:44

        Je kunt beter die bouw handschoenen gebruiken die zijn er tegenwoordig ook in kleinere maten.Nou alvast een goede vlucht en veel plezier op GC!!

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 14 november 2015 / 23:50

          Haha, ja dat weet ik, maar hier liggen alleen grote in de schuur..
          Dankjewel, wordt weer een vroege, 5.35 uur. Niet zo blij mee, maar had nu niks te kiezen hè. Ben er wel lekker vroeg dan.. En terugreis ’s avonds.. Thnxxx!

          Like

  8. Sammie 12 november 2015 / 19:45

    Die fudge klinkt goed, gelijk trek nu 🙂 De foto’s zijn prachtig geworden, vind de foto dat je herfstbladeren de lucht inwerpt echt geweldig!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 11:03

      Oh die fudge van hen, is veel te lekker! Geen gewone vette L.onka hoor!
      Dankjewel, ja grappig is die hè…

      Like

  9. minoesjka2 12 november 2015 / 19:42

    O, wat jammer dat ik dinsdag aan het werk ben, anders was ik naar de winterfair gekomen, had ik jou eens live in actie kunnen zien hahaha.
    Vervelen doe je je gelukkig nog niet, houden zo.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 11:02

      Nou dat had wel leuk geweest ja! Maar die ontmoeting komt ook wel een keer hè, want wat in het vat zit… 😉

      Like

  10. rietepietz 12 november 2015 / 16:59

    Pétje af hoor, ruim 400 km op één dag in de auto, ik zou er gillend gek van worden! Maar jij vind het leuk en daar gaat het om.
    Leuk die fotoserie, je staat er geweldig op!
    Zo’n lelijke plek op het been is me ook een paar keer overkomen, ik ben minder van het “verbinden”. Natuurlijk wél een gaasje erover heen zolang er kans op bloeden is , of in een omgeving waar er vuil in kan komen, maar ik probeer altijd zo snel mogelijk de boel “aan de lucht te laten genezen. Dus als ik nergens meer heen hoef en rustig thuis ben de wond onbedekt laten.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 11:01

      Weet je, alleen in de auto vind ik leuk! Kan ik mijn eigen muziek draaien, lachen, huilen, alles wat voorbij komt. Bij iemand in de auto zitten en dan zo lang zou me ook niet lijken, tenminste hangt er ook vanaf wie het is hè..
      Helemaal mee eens, maar in de zomer gaat dat makkelijker. Ik heb het nu al de hele ochtend onbedekt hoor, gaat goed!

      Like

      • rietepietz 13 november 2015 / 14:01

        Inderdaad, als ik zelf rij houd ik het wel langer vol dan bij een ander in de auto, dat ben ik héél snel zat.
        Gelukkig dat het goed gaat met de wond , er gaat inderdaad niets boven “schone lucht”..Vroeger gebruikte ik altijd Dermatol poeder , dan was de wond direct droog en verbinden niet nodig.Maar dat mag niet meer verkocht worden al snap ik niet waarom.

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 14 november 2015 / 07:26

          Vroeger las ik vaak in de auto, tenminste op bekende trajecten.
          Gaat goed met pootje.. Gelukkig wel! Pffff

          Like

            • Regenboogvlinder 14 november 2015 / 23:52

              Had ik vroeger ook, maar de laatste jaren ging het prima! Nee, jij kunt het dan maar beter niet doen.. en dan duren uren in de auto wel lang ja..

              Like

  11. Kakel 12 november 2015 / 16:47

    Je bezoekje bij Melody was gezellig, heb ik uit vertrouwde bron gehoord 😉
    Beterschap met je been!

    Liked by 1 persoon

  12. Ferrara 12 november 2015 / 16:15

    Wat een energie. Dat stralen je prachtige foto’s ook uit. Serieuze vraag, zou je 50+ fotomodel (kleding) willen zijn? Ik ken iemand die daar naar zoekt. Zelf wil ik niet met mijn hoofd op internet en heb de vraag dus negatief beantwoord. Misschien zou ik jullie met elkaar in contact kunnen brengen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 10:58

      Oh dankjewel Ferrara!
      Joh, dat meen je? Nou mag best hoor, geef haar mijn e-mail adres maar of de link naar hier..?
      Ik merk het wel, contact leggen kan altijd 😀
      Bedankt!

      Like

      • Ferrara 13 november 2015 / 11:17

        Trees, ik heb Nannette de link naar je blog gegeven. Ik hoop dat je iets hoort. Ik zit met haar op schrijfcursus en zie haar dinsdag. Dan zal ik het balletje nog een keer opgooien.

        Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 10:52

      Dankjewel! Was zeker een leuke dag!
      Bedankt voor de leuke reactie!
      Ik zal de link doorsturen aan mijn broer en schone zus 🙂
      Groetjesss

      Like

  13. imerks56 12 november 2015 / 14:32

    Goh meis, wat ben je toch een bezige bij ! En 400 km op één dag. Toe maar! Dat is een enkeltje Parijs. 😉😀
    En oh…. ook ik heb me weleens gestoten aan de klep van de vaatwasser. Meerdere malen zelfs. Maar niet zo erg dat de vellen erbij hingen hoor, net als bij jou. Beterschap en hopelijk geneest het weer snel.
    Ik moest op internet wel even opzoeken wat fudge was. Had er nog nooit van gehoord. Maar ziet er inderdaad heerlijk uit. Veel plezier de 17e. xx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 10:56

      Jaja, dat was me het dagje wel, maar toch ging het allemaal soepeltjes.
      Gaat goed met het pootje! Gelukkig wel! Nu alleen weer naar de dermatoloog.. pfff, weer plekjes.
      Fudge is caramel maar dan niet gewone caramel. Er staat een link in het berichtje naar de website van mijn schone zus en nichtje. Dan zie je de kraam… Dankjewel, gaat vast leuk worden!
      XXX

      Liked by 1 persoon

  14. ria 12 november 2015 / 13:48

    Bij de volgende rit eerst maar een rampenplan opstellen Trees 😉

    Prachtige foto’s

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

  15. cornma 12 november 2015 / 11:24

    Dat zijn mooie foto’s geworden, Trees. Wat een mazzel dat je deze keer in de auto zat en niet op de fiets. Dan had je het nooit gered op één dag. Of kun jij ook heel hard fietsen? 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 12:54

      Dankjewel, ben echt blij met die foto’s!
      Ik heb toen in 7 dagen 350 km gefietst en nu met de auto ruim 400 gereden, is wel ff wat anders ja!
      Ik kan wel hard fietsen, maar nee zo hard ook weer niet 😉

      Like

  16. Morgaine 12 november 2015 / 09:30

    Jeetje mina, dat is nogal wat op 1 dag, hahaha Een mooi rondje en 7 provincies op 1 dag, dat doen niet veel mensen. Dat is een ding wat zeker is!

    Foto serie, die is prachtig geworden, kan mij voorstellen dat je meer dan tevreden bent!
    De fudge, oh zou wat voor mij zijn, mijzelf misselijk eten en dan nooit meer hoeven, hahaha
    Ik hoop met je mee dat ze een goede week zullen draaien 😀

    Riet, wat een verhaal ook weer, en blij dat zij toch zo’n vechter is en straks naar huis mag. Krachtig.

    Je been, hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen! Nou ja, ik haal ook weleens stomme dingen uit dat ik denk, uh? Ik hoop dat het snel over is.

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 13:09

      Dank voor je uitgebreide reactie Suus!
      Nou, ik vind autorijden best lekker, hoewel ik dit nog nooit gedaan heb hoor, zo lang!
      Misselijk eten? Lukt mij nooit :-(.
      Ja ze is een bikkel, Riet! Maar blijvend gehandicapt, dat wel…
      Gaat gelukkig goed met dat been, ach ik ben soms zo’n muts, maar ja.. hoort erbij hè.
      XXX

      Liked by 1 persoon

  17. Marja 12 november 2015 / 09:23

    Van je foto’s ga ik bijna kwijlen. Zo ontzettend mooi en echt!
    Sterkte met je beenwond. Volgens mij geeft Lot goede adviezen.
    Mens, wat een energie heb jij. Ik ben stiekem jaloers. (bloos)

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 13:03

      Ja echt super gelukt hè! Echt blij mee!
      Ben vanmorgen naar de dokter geweest, meteen pootje laten zien. Gaat goed. Dat ik die flap huid heb laten zitten was heel goed, want die groeit alweer vast. Nog een heel klein stukje open, komt vast goed!
      Voel me ook weer een stuk beter dan een paar weken geleden hoor!
      Zou willen dat je het ook zou kunnen! 🙂

      Like

  18. Lot 12 november 2015 / 09:11

    Leuke foto’s zou ik ook wel eens willen maar woon te ver weg.

    Ik wil je graag een tip geven voor de open plek op je been.

    Koop de op dit moment in de aanbiedingen zijnde grote wondpleisters bij de A.l.d. of andere gaasjes en leukoplast om de wond goed te bedekken. Dan een tube at..ri..x kopen of misschien heb je die al. De creme op de wond en stukje plasticfolie erop, goed verbinden en rustig 2 dagen laten zitten. Dan verversen en zo doorgaan tot de huid dichtgroeit, kan wel 2-4 weken duren en soms lijkt de wond er wat vies uit te zien dat klopt niet bang worden daarvan. Het grote voordeel is dat je geen korstvorming krijgt en geen lidtekens, de huid groeit dicht en wordt weer mooi nieuw.
    Dit doen we met alle snij, schaaf en brandwonden.
    2 maanden geleden kreeg ik een enorme scheut hete olie middenin handpalm bij aardappelen in de pan gooien om te bakken. Gevolg een brandwond van 4×4 cm. Die is in 5 weken totaal verdwenen door deze behandeling, is weer soepel en zonder lidtekens.
    Als je meer wil weten kan je me ook prive mailen natuurlijk, ik neem aan dat je mijn e-mailadres kan zien.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 13:06

      Bedankt voor de tip Lot! Ik zal dit stukje in ieder geval kopiëren en bewaren. Je weet maar nooit! A.trix is toch handcreme? Ja soms helpen de gekste dingen. Het gaat goed, vanmorgen nog even naar de dokter geweest en meteen laten zien. De huidflap die ik eraan had laten zitten groeit alweer vast. Nog maar een klein stukje open! Dus komt goed!
      Oh je handpalm verbrandt, poeh.. moet pijnlijk zijn geweest maar fijn dat het weer goed genezen is!
      Die fotoserie.. echt een aanrader hoor! Daggie van maken?

      Like

      • Lot 12 november 2015 / 17:56

        Probeer mijn dan tip toch maar voor dat kleine plekje, je zal zien dat het heel mooi wordt en zonder lidtekentje/wit streepje.

        Ja de handcreme is dat.

        Liked by 1 persoon

  19. John 12 november 2015 / 08:09

    Nog net niet door de mooiste provincie van Nederland heen geweest. Wat een rit om op een dag te maken.
    Veel plezier de 17de. Maar dat gaat vast goedkomen. De foto’s zijn geslaagd. Erg leuk met die gitaar erbij.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 13:00

      Oh wordt echt tijd dat ik die kant eens opga, zal zeker volgend jaar gebeuren, hoe en wat en met wie zie ik nog wel, maar Zeeland wil ik volgend jaar bezoeken!
      Dankjewel, wordt vast leuk!
      En nog een keer bedankt, ben echt blij met die foto’s.. Ja best stoer hè 😉

      Liked by 1 persoon

  20. די מריו 12 november 2015 / 07:55

    Dat is een behoorlijke rit dame.. dat winterklaar ben ik nog niet aan toe. Ik hoop nog steeds dat het weer omslaat en dat de lente nu gaat beginnen.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 12:59

      Ja was pittig denk ik, maar ging ongemerkt! Ik wilde er niet meer op wachten hoor, ik geloof niet meer in sprookjes… 😉
      Groetjesss

      Like

      • Thomas Pannenkoek 12 november 2015 / 14:51

        Als je dat wil. Desnoods trek ik een zak over mijn hoofd…
        Sorry voor het dubbel liggen. Is het nodig dat ik langskom met de strijkplank van mijn lieve dame?

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 13 november 2015 / 10:54

          Dat anoniem blijven is wel een dingetje voor jou hè.. Maar… je goed recht.
          Nee dankje, ik sta alweer gewoon gelukkig. Maar waarom help je me eraan herinneren dat ik moet strijken? Zo geen zin in… 😦

          Like

  21. marjolijn1 12 november 2015 / 07:33

    Ja, dat zo draai je heel wat kilometers op een dagje met alle bezoekjes.
    Maar gelukkig had je goed weer om te rijden… 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 november 2015 / 12:56

      Was goed te doen hoor, ’s avonds af en toe wat regen toen ik naar huis reed maar verder prima! 🙂

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

