Mikado…


Wie kent het spel Mikado nog?ย 

Dat speelde je met van die lange gekleurde stokjes die je moest laten vallen op tafel en dan zonder ze te bewegen weg moest proberen te halen. Ik kwam erachter met plaatjes zoeken dat het nog steeds bestaat. Je hebt ze tegenwoordig ook in het heel groot, die laat je dus vallen op de grond. En ook met magneten.

Hoe kom ik hier nou op?

Gisterenavond wilde ik wat spaghetti koken, terwijl ik dat uit de kast pakte viel het zakje uit mijn handen en het was al open… Soort van seniorenmomentje, want het viel al voor ik kon reageren…

En zie wat je dan krijgt… ik had geen zin om het spel alleen te gaan zitten spelen op de keukenvloer, maar kreeg wel nostalgische gevoelens, want jeetje, wat hebben wij dat veel gespeeld vroeger!

 

31 thoughts on “Mikado…

  1. gewoonanneke 10 december 2015 / 19:18

    O wat vond ik dat altijd een rot spel, denk wel het spel waar we het meeste ruzie over kregen, ja hij bewoog, nee hij bewoog niet pfffffffffffffff

    Liked by 1 persoon

  2. varendvolk 9 december 2015 / 12:15

    Het spel heb ik niet meer,maar als iets in de knoop zit roep ik vaak het lijkt wel mikado.

    Like

  3. Mirjam 9 december 2015 / 07:36

    Ha Trees, wat een zooitje heb je er weer van gemaakt;) Hopelijk had je nog genoeg spaghetti over voor een lekker maaltje!

    Like

  4. beaunino 8 december 2015 / 21:31

    O ja, met van die gekleurde streepjes. Ik geloof dat de zwarte en de groene de meeste punten opleverden, of niet?!

    Liked by 1 persoon

  5. Albert y Mara fotoblog 8 december 2015 / 18:36

    Tja Trees als je pensionista bent denk je af en toe wel eens terug aan je jeugd. Vandaag denken wij graag als mede-pensionistas met je mee, want ook dit spel hebben wij vaak gespeeld.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2015 / 23:25

      Ja dat klopt wel, herinneringen van vroeger zijn altijd leuk! Terwijl er jaren zijn geweest dat ik er amper aan dacht, te druk met andere dingen.. Leuk dat het zo herkenbaar is voor veel mensen!

      Liked by 1 persoon

  6. majaer 8 december 2015 / 14:59

    Bekend spelletje, ik deed vroeger altijd erg graag nu met de kleinkinderen

    Like

  7. rietepietz 8 december 2015 / 14:57

    Ja natuurlijk ken ik dat spel nog wel, sterker nog, ik hรฉb het nog, kan me wel herinneren dat het altijd veel gekibbel opleverde want de tegenpartij zag natuurlijk gauw beweging en dan voel het lastig te bewijzen of er wรฉl if niet een stokje bewogen had.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2015 / 15:50

      Leuk dat je het nog hebt Riet!
      Ja dat herinner ik me ook wel hoor… en zelf was je er vast van overtuigd dat er niks bewogen had.. haha

      Like

  8. Ferrara 8 december 2015 / 13:36

    Vaak gespeeld. Vind het wel een decoratief ongelukje. Als ik voortaan de spaghetti afweeg denk ik vast aan jou. Zo werken dat soort dingen.

    Like

  9. Sammie 8 december 2015 / 09:05

    Oh dat vond ik ook altijd een leuk spelletje! Best vaak gespeeld ook, erg spannend altijd bij de laatste stokjes ๐Ÿ™‚

    Liked by 1 persoon

  10. Mrs. Brubeck 8 december 2015 / 08:09

    Haha… Wie heeft dat nu nog niet meegmaakt??? Erg hรฉ, om op te ruimen ๐Ÿ™‚
    Mikado, ik heb het nog ergens liggen denk ik!

    Liked by 1 persoon

  11. Morgaine 8 december 2015 / 07:54

    hahahahahahaha ja, als dat gebeurt dan denk ik ook altijd aan mijn mikado van vroeger, ook heel goed alleen te spelen voor oefening, lol…

    X

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

