Zwijmelen op Zaterdag met “Donna Summer en Barbra Streisand”

 

Een hit uit 1979, het duet van
Donna Summer en Barbra Streisand,
de lange versie!

streisand and summer

Vreemde bijkomstigheid is dat de dames dit nummer NOOIT samen live hebben gezongen tijdens een optreden.

Toch bijzonder dat dit nummer in het 3 jarig bestaan van Zwijmelen op Zaterdag nog niet geplaatst is..

Want wie heeft er geen herinneringen aan dit nummer?

Donna Summer en Barbra Streisand 

met 

“Enough is Enough”

Voor nog meer zwijmelaars klik je even door naar Marja,
daar kom je alle deelnemers tegen!

43 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “Donna Summer en Barbra Streisand”

  1. Natasja ('t pumpke) 15 december 2015 / 22:28

    O…. die! Ik herkende het pas toen ze naar het Enough is Enough toe gingen.
    Ik heb hier verder ook geen herinnering bij…
    Ik gok dat het een beetje van voor mijn tijd is.

    Liked by 1 persoon

  2. Dwarsbongel 13 december 2015 / 22:36

    Twee goede zangeressen, maar ik had alleen een heel vage herinnering aan het up-tempo deel. Ook helemaal geen weet van samenwerking tussen die twee. Niet helemaal mijn eerste interesse geweest, denk ik… Wel mooi!

    Liked by 1 persoon

  3. Brubeck 13 december 2015 / 11:48

    Helaas niet mijn favoriet en naar mijn gevoel een bewijs dat twee uitmuntende zangeressen eenmaal samen niet altijd als.combinatie overeind blijft

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2015 / 19:46

      Met dat laatste ben ik het eens, ze hebben zelfs nooit live samen dit nummer gebracht… Dat vind ik wel raar.

      Like

  4. akkerbloempje 13 december 2015 / 00:18

    Bij de intro had ik geen enkele herkenning totdat het refrein en de disco kwam…ooo die dus. 6e klas lagere school, het jaar dat ik zomaar ineens overal om moest blozen en daar vreselijk onzeker van werd. Ik snapte er niets van…..
    Het lied zelf vond ik niet zo joepie, maar deze herinnering drong zich meteen aan mij op 😉

    gr Bibje

    Liked by 1 persoon

  5. gewoonzoalsikben 12 december 2015 / 20:22

    Uhh ik heb geen herinneringen aan dit nummer en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens ken .ik word er een beetje iebel van ,het is mij te druk sorry .
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2015 / 17:59

      Waarschijnlijk was het in die tijd ook al te druk voor je en is het niet blijven hangen. Kan hoor! Liefs

      Like

      • gewoonzoalsikben 13 december 2015 / 18:11

        Ben blij dat je niet boos bent .Ik reageer soms gewoon vanuit mijn gevoel en denk dan oeii misschien had ik niets moeten zeggen .Je bent een lieverd
        Liefs Elisabeth

        Liked by 1 persoon

  6. marjolijn1 12 december 2015 / 17:58

    Streisand ken ik wel, maar daar is ook alles mee gezegd denk ik.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2015 / 17:58

      Ook al? Ik vind het toch apart dat er mensen zijn die dit nummer niet herkennen of kennen.. Maar ja, zo zie je, ieder heeft zijn eigen interesse..

      Like

  7. rietepietz 12 december 2015 / 16:30

    O ja hoor, ik herken het wel natuurlijk en het was destijds “gewoon een nummer van 2 dames met erg goede stemmen” voor me. Dat is het nog steeds 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Cellie Citroen 12 december 2015 / 15:41

    Vind het een beetje hysterisch. Vind de dames ook niet bij elkaar passen qua uitstraling. Zit wel direct in de jaren 80 en denk aan afzakkende schoudervullingen, grote oorbellen en foute permanentjes 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. ria 12 december 2015 / 15:11

    nee ik ken het niet terwijl ik voor Barbara Streisand ooit tot twee uur in de nacht ben wakker gebleven

    groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2015 / 17:56

      Jeetje, het was echt een giga hit, maar misschien meer voor de mensen die toen de LP kochten waar het nummer op stond, zoals wij. Haha, dus wel fan, van Barbra dan 😉
      Liefs

      Like

  10. Mrs. Brubeck 12 december 2015 / 13:33

    Nog nooit van gehoord, maar ben en was wel fan van beide dames… Openingsdans op ons trouwfeest was van Streisand 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. ♫ Mel☺dy ♫ 12 december 2015 / 13:22

    herinneringen heb ik wel bij dit nummer maar dan niet bij dit origineel 😉
    En ja soms kan het even doordringen he dat het raar is dat het in deze rubriek van marja nog niet voorbijgekomen is… maar dat bewijst maar weer hoeveel muziek er is…. we kunnen qua keuzes nog eeuwen vooruit

    fijn weekend xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 december 2015 / 13:44

      Joh, kijk eens naar de reactie van Marja, ik heb hem nota bene vorig jaar ergens, maar dan met een andere titel. Weet nu nog steeds niet wat de titel echt is.. haha. Nou niet belangrijk. Ik vind het zo’n heerlijk nummer! Jullie ook een fijn weekend XXX

      Like

  12. Rianne 12 december 2015 / 13:13

    Ik herinner het nummer maar heb er geen herinneringen bij. Vind het nog altijd een ‘zonde’-nummer… Hoewel beide fantastische zangeressen zijn vind ik het een bud-nummer. Dus snel uitgezet want ‘Enough is enough’…

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 december 2015 / 13:47

      Haha, echt Rianne? Ja dat kan ook natuurlijk. Ik heb het ook heel lang niet kunnen luisteren om bepaalde redenen, maar nu al een paar jaar weer wel. 😉

      Like

  13. Morgaine 12 december 2015 / 11:54

    Wie heeft er geen herinneringen aan dit nummer? zij die later geboren zijn dan dat dit uit kwam? whahahaha zoals mijn dochter? Zij hoort slechts de verhalen en ja ja zal wel knik en rollende ogen 😛

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 december 2015 / 11:59

      Mijn dochter zingt alles mee, heeft zoveel meegekregen in haar jeugd van muziek die wij draaiden. Maar ja ze is ook wel iets ouder dan de jouwe! Haha, reageert ze echt zo? LOL.

      Liked by 1 persoon

      • Morgaine 12 december 2015 / 12:01

        whahaha ja hoor, zo kon ze reageren, mijne wordt ook ouder. Het punt is, dat heeft de mijne dus ook mee gekregen, maar totale desinteresse, heb je haar weer rollende ogen dus.. geen idee wat ze er toch van opgestoken heeft, ik vond het namelijk best belangrijk en op een spelende wijze van alles mee gegeven en vertelt ook.. maar nee… dus het hangt ook van de mens af. Nu blijkt dat ze wel meer weet dan ik weer weet, dat ze het toch opgestoken heeft.

        Liked by 1 persoon

  14. Marja 12 december 2015 / 09:47

    Hahaha. Je plaatste het zelf op 20 september 2014. Seniorenmomentje? Het staat er met de titel “No more tears”. Toch bedankt, hoor. Knuffel uit Vlaanderen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 december 2015 / 11:58

      Joh echt? Ik heb in het document gezocht op ‘enough’ maar vond er maar 2 en daar was deze niet bij, nu snap ik waarom…
      Dat is echt de eerste keer dat ik iets plaats dat al in de lijst stond..
      Zal het niet meer doen hoor 😦
      Nou ja, ik vind het nog steeds mooi.
      Knuffel uit Ziest!

      Like

  15. די מריו 12 december 2015 / 08:06

    Ik ken dit nummer gewoon niet. En.. als ik zo luister.. ik vind dat geen gebrek aan mijn opvoeding 😉

    Love As Always
    di mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 december 2015 / 08:42

      Dat kan, je was toen nog een kind 😉
      Haha, welnee, was toen een hit maar niet voor iedereen dan denk ik!
      Fijne dag!
      Groetjesss

      Like

    • Regenboogvlinder 12 december 2015 / 08:43

      Ook geen herinneringen? Daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan. Had een ander, echt kerstig, nummer in mijn hoofd, maar ik dacht het is nog een beetje vroeg. Dat komt dus volgende week!
      Fijne dag!
      Groetjesss

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

