Parachute springen…

 

Neeeeeee, ik niet hoor! Stel je voor dat ik mijn benen breek…

We hoorden gistermiddag een vliegtuig in de lucht. Ingrid herkende het meteen als het vliegtuig dat altijd de parachutisten naar boven brengt en ze uit het vliegtuig laat springen, waarna ze op het strand terechtkomen.

Eerst was het maar een klein stipje, dat boven ons cirkelde. Zo kroop het vliegtuig steeds hoger. Door de vele wolken was het vaak niet te zien.
Maar uiteindelijk werden er 3 parachutisten uit gelaten. Of het dubbelsprongen waren konden we niet zo goed zien!

Maar hoewel het ver weg was, was het toch erg leuk om te zien!

Wie heeft er wel eens parachute gesprongen en bij wie staat het nog op het verlanglijstje?Β 

 

59 thoughts on “Parachute springen…

  1. Plato 11 januari 2016 / 20:08

    Ik moet er niet aan denken. Ik ga niet eens een vliegtuig in. Brrrr.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 20:22

      Haha, gelukkig heb je hier een keuze in hΓ¨ Plaatje! En een vliegtuig is niet eng, net of je in de trein stapt..en dat kun je ook πŸ˜‰

      Like

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:34

      Dank voor je bezoekje Tine en voor je reactie. Wat een mooi gedicht, dat verwoordt je ervaring perfect. Ik zeg het laatste jaar wel steeds dat ik geen spijt wil krijgen van dingen die ik niet heb gedaan, maar dan moet ik iets wel heel graag willen. En ik zou niet bang zijn voor de sprong, lijkt me supergaaf, maar wel om iets te breken en dat houdt me tegen..

      Like

  2. merel 10 januari 2016 / 23:44

    Onze zoon heeft eens een duosprong gedaan en hij kwam er ook nog mee in het nieuws
    Mooi om te zien hoe hij vanuit het vliegtuig samen met zijn begeleider sprong je zag hem in de lucht en landen en dan hoorde je nog zijn reactie . Dat zijn momenten om te koesteren
    Hij was een van de gelukkigen die als blinde of slecht ziende de sprong mocht wagen

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:28

      Wowww wat een ervaring moet dat geweest zijn zeg.. En mooi om van zo dichtbij mee te maken en alles te horen..

      Like

  3. Kakel 10 januari 2016 / 19:59

    Lijkt me echt geweldig! Helaas heb ik nogal zwakke enkels dus het zal wel een droom blijven.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:25

      Joh, valt misschien wel mee hoor. Ze kunnen echt heel rustig landem hoorde ik. Maar ik heb hetzelfde, ben bang om iets te breken.. 😦

      Like

  4. rietepietz 10 januari 2016 / 18:43

    Mocht het toestel in brand staan zou ik waarschijnlijk wel met de parachute springen….maar dat gaat gewoon niΓ©t gebeuren want ik stap sowieso niet meer in een vliegtuig!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:23

      Nooit meer Riet, zeg nooit nooit hoor.. Maar ernaar kijken is ook leuk, zolang het allemaal goed gaat..

      Like

  5. Mrs. Brubeck 10 januari 2016 / 18:37

    Zelfs al geef je me 1 miljoen euro erbij… NOOIT!!!!
    Beeld je in dat dat ding niet opengaat πŸ™‚

    Like

  6. gewoonzoalsikben 10 januari 2016 / 18:02

    Zo gaaf .Nu niet meer maar ik wilde zo ontzettend graag heel veel jaren geleden .Er was de feestelijke opening van de Fysio therapie in het ziekenhuis waar ik net heel veel maanden mijn verblijf had afgesloten .Veel reclame voor een ”’gratis”’ sprong en ik wilde dit een keer mee maken .Maar wat een teleurstelling want dan moest ik me eerst inschrijven voor een heel erg duur abonnement .Echt balen die dag dus ! Maar wat had ik graag een keer in mijn leven zoiets gedaan .
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:21

      Nou zeg, dat was dan wel een leuk lokkertje dat achteraf veel geld moest kosten. Jammer hoor..
      Liefs terug!

      Like

  7. dirk1heidi 10 januari 2016 / 15:51

    Ik heb nog nooit gedaan en zou het zelf niet over wegen laat staan dat ik in een vliegtuig stap.
    Nee geef mij maar gewoon lekker iets op de grond πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:18

      In een vliegtuig stappen stelt niks voor hoor, dat naar beneden springen natuurlijk wel.. Veiligheid voor alles meid, niks mis mee!

      Like

  8. majaer 10 januari 2016 / 13:54

    Nu ik zou het best wel eens willen, maar ik weet eigenlijk niet als ik boven in de lucht zou zijn of ik het zou doen!!!

    Liked by 1 persoon

  9. Χ“Χ™ ΧžΧ¨Χ™Χ• 10 januari 2016 / 12:04

    Als ik dan toch in een vliegtuig zit, dan wil ik ook liever meteen op vakantie naar warme oorden. En aangezien ze daar een vliegveld hebben, kan ik daar gewoon landen. Net zo makkelijk.

    Love As always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:16

      Ach ja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan hè..
      Maar je durft ook niet zo goed zeker?
      Groetjesss

      Like

  10. Brubeck 10 januari 2016 / 11:06

    Ik heb ooit – lang geleden – op een vliegveldje gekeken naar diverse parachutespringers.. tot die ene sprong wiens parachute nauwelijks openging en als een steen uit de lucht viel. Dat beeld heb ik nog altijd op mijn netvlies.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:12

      Oh houd op zeg, ik kan me voorstellen dat je dat beeld nooit meer kwijtraakt.. 😦
      En dan zelf ook niet durft..

      Like

  11. roadlaura1969 10 januari 2016 / 10:38

    Respect voor de avonturiers maar ik durf het niet. Het is prachtig om te zien,vrijdag nog lieten ze een tachtig jarige vrouw zien die het vaker deed πŸ‘

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 11 januari 2016 / 09:10

      De meesten niet merk ik aan de reacties. Ik zou het wel durven hoor, maar zou bang zijn dat ik niet goed op de grond terechtkom en mogelijk iets breek… Inderdaad leeftijd maakt niks uit..

      Liked by 1 persoon

  12. natasjaslifestyle 10 januari 2016 / 09:35

    Ik durf niet… Alleen al dat moment uit het vliegtuig te springen … En dan het landen… Geloof dat ik weer verkeerd terecht zou komen

    Like

  13. John 10 januari 2016 / 09:25

    Leuk om te zien hè! Ik heb vlak bij vliegveld Midden Zeeland gewoond en daar had je dagelijks deze vluchten en sprongen.
    Ik heb er heel wat zien gaan. Allemaal goed afgelopen πŸ˜€
    Grts

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 10 januari 2016 / 09:34

      Gaaf hΓ¨, hier is het volgens Ingrid ook elke dag. 2x zelfs. We gaan ook een keer naar het strand om naar de landing te kijken. Als het maar goed gaat ja.. πŸ™‚
      Groetjesss

      Like

  14. Marja 10 januari 2016 / 09:15

    Ik heb in 2001 een duosprong gemaakt. Een geweldige ervaring. Dochter (toen 25) kreeg de sprong cadeau van haar vriend. En Robbert betaalde de mijne.

    Liked by 3 people

  15. margrietspanjaard 10 januari 2016 / 09:01

    Ik zou het vooral leuk vinden om de landing vast te kunnen leggen en hoe ze vervolgens xie parachute weer in dat kleine pakje krijgen πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

