Zwijmelen op Zaterdag met “The Loving Spoonful”


 

Zwijmelen op Zaterdag… vandaag weer uitgezocht door Ingrid, bij wie ik momenteel logeer en met wie ik een superleuke tijd heb.

Twee weken op elkaars lip? We hebben er geen moeite mee, gaat hartstikke goed. Afspraken maken en je daaraan houden en het lukt gewoon!

Ze heeft een mooi oudje uit 1966 uitgezocht, het jaar dat we allebei 16 werden.. En de tekst geldt ook voor vandaag…
ik droom elke dag, dus ook vandaag!

“What a day for a daydream”

van

The Loving Spoonful

 

What a day for a daydream
What a day for a daydreamin’ boy
And I’m lost in a daydream
Dreamin’ ‘bout my bundle of joy

And even if time ain’t really on my side
It’s one of those days for takin’ a walk outside
I’m blowin’ the day to take a walk in the sun
And fall on my face on somebody’s new-mowed lawn

I been havin’ a sweet dream
I been dreamin’ since I woke up today
It’s starring me and my sweet dream
Cause she’s the one makes me feel this way

And even if time is passin’ me by a lot
I couldn’t care less about the dues you say I’ve got
Tomorrow I’ll pay the dues for dropping my load
A pie in the face for bein’ a sleepy bull toad

(Whistling Interlude)

And you can be sure that if you’re feelin’ right
A daydream will last long into the night
Tomorrow at breakfast you may prick up your ears
Or you may be daydreamin’ for a thousand years

What a day for a daydream
Custom made for a daydreamin’ boy
And I’m lost in a daydream
Dreamin’ ‘bout my bundle of joy

(Whistling fade out)

Kijk je even bij MARJA voor nog meer zwijmelaars, dat vindt ze leuk hoor!

37 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “The Loving Spoonful”

  1. Plato 21 januari 2016 / 15:44

    He wat leuk…. dat nummer ken ik want ik heb een CD van ze. Pas véél later gekocht want op het moment zelf had ik geen geld voor platen. Leuke keuze.

    Like

  2. akkerbloempje 17 januari 2016 / 13:07

    En dan aan het einde fluiten, ik zie mijn vader het zo weer doen. En wij maar oefenen totdat we het ook mee konden doen haha, dan floten pa en zijn kinders samen 🙂
    Dankjewel voor dit Dirkmuziekje, heeft weer een glimlach op mijn gezicht getoverd.

    fijn weekend
    xxx Bibje

    Liked by 1 persoon

  3. cornma 17 januari 2016 / 12:16

    Ik droom elke dag, want zonder dromen is er nog maar weinig om voor te leven. Lekker nummer.

    Liked by 1 persoon

  4. rietepietz 16 januari 2016 / 18:13

    O ja…. ook al zo’n hit uit de eerste jaren van mijn huwelijk, werd uiteraard ook op de piratenzenders gedraaid!

    Liked by 1 persoon

  5. Melody 16 januari 2016 / 15:47

    Geweldig nummer….. en acuut heb ik beelden op mijn netvlies van Jeans-7 waarin het gezongen werd door Jurgen… zo leuk!!

    Geniet nog van je gezelschap, fijn weekend.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 januari 2016 / 15:55

      Dankje, oh leuk die associatie met Jeans, maar dat is niet zo moeilijk hè, met zoveel shows en voorstellingen!
      Doe ik hoor, dankje! Jij ook een fijn wknd. X

      Like

  6. gewoonzoalsikben 16 januari 2016 / 14:43

    Lekker zo’n oud gezellig nummer ,heerlijk even dagdromen .Geniet maar lekker samen .
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  7. Albert y Mara fotoblog 16 januari 2016 / 11:03

    Uit het jaar dat ik in één keer mijn rijbewijs haalde, in het weekend regelmatig de auto van mijn moeder inpikte, die van pa kreeg ik sporadisch mee, en genoot van de muziek uit die tijd. De muziekkeus van Ingrid vandaag kan ik helemaal omarmen. VIJFTIG jaar terug in de tijd 😀 .
    Buen Fin de Semana amiga Trees. Hasta luego de Albert.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 januari 2016 / 15:49

      Muchas gracias Albert!
      Ja mooie tijd was dat, ik had nog niet eens een brommer, die kocht ik pas een paar maanden na mijn 17 verjaardag. Maar… toen ik rijlessen had en examen deed lukte het ook in één keer. Ingrid ook en zij had maar 10 lessen nodig.. haha.
      Buen fin de semana Albert y Mara!
      Salu2 Trees

      Like

    • imerks56 18 januari 2016 / 15:15

      Beste Albert en Mara, ik kreeg een mailtje van jullie met het verzoek om mijn account te mogen bezoeken. Ik heb weliswaar een account aangemaakt, maar daar staat niets in! Ik ben geen blogger. Ik volg alleen maar Trees omdat ze mijn vriendin is.

      Liked by 1 persoon

    • imerks56 16 januari 2016 / 10:41

      Ja Marja, we hebben het ontzettend gezellig samen. Zometeen gaan we naar de markt.En Trees zal ongetwijfeld foto’s maken!

      Liked by 1 persoon

  8. John 16 januari 2016 / 09:34

    Een goed jaar 1966 🙂 Ja, wat een bekend liedje is het toch. Niet zo veel meer gedraaid volgens mij.
    Fijn dat jullie het zo fijn hebben. Grts

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 januari 2016 / 15:53

      Haha, ja John ik snap wat je bedoelt ;-).
      Lekker muziekje hè, goede keus van Ingrid. Ja, heel erg leuk samen, geven en nemen hè.. Kunnen we allebei, hoewel we ook veel dezelfde dingen hebben, dus zo moeilijk is het niet.
      Hoop dat je weer wat opgeknapt bent!
      Groetjesss

      Like

  9. Di Mario 16 januari 2016 / 07:49

    Ja.. deze ken ik.. Dit is zo’n lekker nummer.. De dag begint met een vrolijk liedje..

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 2 people

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

