Marktje pikken en terug naar huis…


 

Zo… weer thuis, de vlucht verliep voorspoedig. Ik had van Ingrid een heerlijk lunchpakket meegekregen, brood uit de broodbakmachine met divers beleg, een maisbroodje, een mandarijn, een gekookt eitje, tjonge, de verwennerij hield maar niet op!
Bedankt lieve Ing!

Ik heb me niet verveeld. Ik kwam nog weer een bekende tegen die naast mij aan de andere kant van het gangpad zat, dus meteen maar weer bijgepraat. Op de heenweg was ik weer begonnen aan de autobiografie ‘Verslikt in het leven’ van Rolf van der Leest, dat ik nu dus weer heb uitgelezen. Al heb ik zijn levensverhaal al een paar keer gelezen, het blijft een indrukwekkend verhaal.

De terugweg naar huis in de auto ging met horten en stoten. Ik vertrok om 5 uur van Eindhoven Airport en precies om die tijd gaan er dus veel mensen van hun werk naar huis, dus file tot de snelweg. Daarna bleek er een zwaar ongeluk gebeurd te zijn op de A27, weliswaar ver voorbij het punt waar ik al lang was afgeslagen maar toch, drukte en file. Maar uiteindelijk was ik rond half 7 thuis. De verwarming stond aan, ook mijn buufje Nicole heeft goed voor me gezorgd. Heel aangenaam was het!
Jij ook bedankt, lieve Nicole!

Hieronder nog wat foto’s van het marktbezoekje van Ingrid en mij in San Fernando op zaterdag 16 januari. Ingrid had zichzelf verwend met 2 harinkjes die ze kocht bij de Volendammer. Bij de koffie hebben we churro’s gegeten, dat duurt voorlopig wel weer een tijdje. Maar helaas hadden we ze allebei wel eens veel lekkerder gegeten.

Nu dus weer over tot de orde van de dag! Ook weer heel veel zin in, want Nederland blijft nu toch echt mijn favoriete thuishaven!

Vraagje?
Houd jij ook van buitenlandse markten? 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

19 thoughts on “Marktje pikken en terug naar huis…

  1. gewoonanneke 25 januari 2016 / 11:09

    Altijd leuk om op buitenlandse markten te snuffelen alleen al om te kijken naar al die verschillende producten.

    Liked by 1 persoon

  2. Kakel 22 januari 2016 / 22:20

    Voor een uurtje vind ik een (buitenlandse) markt wel leuk. Liever loop ik ergens midden in de rimboe 😉 Fijn dat je weer heelhuids thuisgekomen bent.
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  3. roadlaura1969 22 januari 2016 / 19:27

    Welkom thuis Treeske ☺

    Ik vond de markten in Frankrijk altijd gezellig en in bepaalde streek in Spanje waren ook zalig om te bezoeken.

    Groetjes Laura xxx

    Like

  4. minoesjka2 22 januari 2016 / 17:26

    Ten eerste welkom thuis.
    En ja, ik houd van elke markt of het nu hier is of in het buitenland.

    Like

  5. majaer 22 januari 2016 / 15:17

    Altijd weer leuk om thuis te komen. Ik hou ook wel van marktjes altijd gezellig lekker snuffelen.

    Like

  6. Hillechien 22 januari 2016 / 15:07

    wel een hele omschakeling denk ik qua weer 😉 Welkom terug

    Like

  7. rietepietz 22 januari 2016 / 13:58

    Welkom thuis, thuis is toch óók altijd weer fijn hé!
    Ik heb niet veel met “het buitenland” omdat ik gewoon de pest aan reizen heb!
    In Nederland vind ik markten in dorpjes meestal wel wel gezellig. Ik was vorig jaar voor het eerst op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam en die viel me erg tegen.
    Ook de markt in Den Haag , waar ik vroeger vaak kwam, kan me niet meer bekoren.

    Like

  8. varendvolk 22 januari 2016 / 11:42

    Ha dame je hebt het dus naar het zinnetje gehad,fijn.Nu weer lekker op je eigen stekkie.

    Markten vind ik af en toe wel leuk.Juist op GC vond ik ze wat minder, in Portugal keek ik mijn ogen uit.Maar ja Hollands als ik ben is het vaak kijken en niet kopen, of iets kleins.Het moet wel weer in de koffer passen hé.Dat van die lege koffer is nog steeds niet gelukt.

    Wens je een fijn weekend

    groetjes van de schipper en de matroos.

    Like

  9. Morgaine 22 januari 2016 / 10:45

    Ik kom niet zo vaak in het buitenland, maar als ik een markt zie, dan wil ik kijken, hahaha foto’s maken, het lijkt dan allemaal zoveel mooier dan hier, gewoon omdat het anders is natuurlijk in zijn totaliteit, en ja soms koop ik er dan ook wat, vooral stenen 😛 als ik die tegen kom.

    X

    Like

  10. Mirjam 22 januari 2016 / 10:33

    Ha Trees, dat klinkt goed allemaal. Fijn dat je weer thuis bent! Ik hou ook veel van marktjes, vooral van dorpsrommelmarktjes in Frankrijk waar een hele happening van gemaakt wordt met muziek, een vette barbecue en buren/familie samen achter de kraam.

    Like

  11. imerks56 22 januari 2016 / 10:05

    Altijd leuk om over de markt te lopen en dan een harinkie te pikken! Ze waren heerlijk. Jammer dat jij ze niet lust., maar van churros houden we allebei. Deze waren idd niet zo lekker. Een volgende keer gaan we op zoek naar betere. Geniet jij nu eerst maar weer van Nederland.😉

    Like

  12. Marja 22 januari 2016 / 08:59

    Welkom thuis. Ik ben niet zo dol op marktjes. Teveel slenteren vinden mijn onderdanen niet fijn.
    Ik ben benieuwd naar jouw Tip-tag invulling…

    Liked by 1 persoon

  13. Mrs. Brubeck 22 januari 2016 / 08:43

    Blij terug te zijn in het koude Noorden??? 😦
    Fijn dat je genoten hebt..
    Wij genieten ook altijd van plaatselijke marktjes, vooral groenten en fruit en de sfeer 🙂

    Like

  14. marjolijn1 22 januari 2016 / 08:39

    Jawel hoor, ik mag graag eens over de markt lopen en dat hoeft geen buitenlandse te zijn.
    Welkom thuis meis…!!

    Like

  15. Di Mario 22 januari 2016 / 07:55

    Ik ben er dol op… Ik ga met Shirel altijd naar de groente en fruit markt.. Gaan we bij alle kramen druiven proeven en dan bij de lekkerste wat kopen. En dan een dag later weer natuurlijk. Welkom thuis.

    Love As Always
    di Mario

    Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

