Stapuit #3


 

Stapuit #3
Weer een nieuwe uitdaging, wij hebben er in ieder geval lol in…
Jullie ook toch? 

Maar eerst de locatie van Stapuit #2

Het was vorige week vrijdag mooi weer en we besloten dus om nog een boswandeling te maken. De zon en de blauwe lucht waren heerlijk, wel koud verder, maar dat was niet erg. De bosfoto is dus gemaakt in de buurt van…. inderdaad Austerlitz.. Maar ja dat was moeilijk want die foto zou in elk bos in Nederland gemaakt kunnen zijn. Het was wel modderig hier en daar en echte route volgen was niet te doen dus besloten we via een andere weg, langs de Pyramide van Austerlitz, terug te gaan naar de auto. De weg liep anders, we waren veel eerder bij de auto dan we gedacht hadden.

Omdat ik een keer gezegd had dat ik graag eens het dorpje Austerlitz wilde bezoeken, stelde Jan voor om daar eens even rond te kijken. Ik woon nu 2,5 jaar in Zeist, ben er een keer langs gereden, maar daar is het wel bij gebleven.. En het hoort nota bene bij de Gemeente Zeist.

In mijn vrijwilligerswerk bij de Pyramide verwijs ik nogals eens mensen naar het dorpsplein in Austerlitz waar nog een dorpspomp staat boven een waterput die ruim 200 jaar geleden is gegraven voor het toenmalige soldatenkamp. Die wilde ik wel eens met eigen ogen zien.

We parkeerden de auto in het begin van het dorp langs de bosrand en gingen nogmaals aan de wandel. Het is maar een erg klein dorpje met maar  ongeveer 1500 inwoners dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn dat plein te vinden. Maar toch bleek het niet zo voor de hand te liggen. We passeerden een beeld in een hokje.. Nou, dat zou een herkenningspunt kunnen zijn, dus die moest op de foto. Wat verderop kwamen we in een uitgestorven dorp terecht. Bij een kruising hadden we geen idee welke kant we op moesten dus besloot ik bij een slagerij naar binnen te gaan en te vragen waar de waterput uit de Franse (Napoleon) Tijd stond.

imageJan liep achter mij aan, hij had zijn hoed op, en plofte op een bankje. Ik vroeg of ik even iets mocht vragen. Ja, ik ben goed opgevoed dus weet ik hoe het hoort. Dat mocht dus ik zei: ‘Goedemiddag, wij zijn hier als een soort van toeristen..’ Waarop Jan zijn hoed over zijn ogen schoof en mompelde.. ‘Hier hoor ik niet bij’. Grote hilariteit in de winkel, de medewerkers wisten het ook niet eens. Maar ja, dat gebeurt vaker, als je ergens heel dichtbij woont zijn dingen zo normaal dat je er niet eens over nadenkt.

‘Nou…’ zei de slager ‘er is hier verderop wel een plein, daar kunt u misschien even gaan kijken, maar of er een pomp staat weet ik niet. Er is daar wel een café, misschien weten ze het daar’. Waarop Jan zei: ‘Dan gaan we daarheen, alles beter dan een slagerij’. Iedereen lag dubbel daar en wij rolden zelf ook van het lachen de winkel uit en even later stonden we dus op het pleintje bij de pomp.

Geraden door: Dieneke, Ferrara en Minoesjka!

En dan de foto’s voor Stapuit #3

 

 

 

 

45 thoughts on “Stapuit #3

  1. Morgaine 28 februari 2016 / 13:12

    Dat is vaak ook zo, mensen weten vaak in hun eigen omgeving maar bar weinig wat er wel of niet is, en ik heb dat in 1992 al verandert, toen ik terug ging naar Amsterdam voor dagjes weg of er gewoon te zijn, mijn geboortestad, ben ik al gestart met het zien als een toerist. Nu weet ik veel meer en zelfs die dingen die je als je Amsterdammer bent niet eens meer opvallen en zo kan ik toeristen, de echte nog weleens een hele andere kant uit sturen dan… hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 februari 2016 / 11:39

      Haha, ja dat is ook leuk!
      Ik ben vorig jaar tijdens het vrijwilligersuitje van de Pyramide met een gids 1.5 uur door een deel van Amsterdam gewandeld. Zo leuk. Kwam ik ook op plekken die ik echt niet kende. 😊😎

      Liked by 1 persoon

  2. ‫די מריו‬‎ 26 februari 2016 / 20:22

    Kunstenaar Judith Braun (Hilversum 1955), beeldhouwster
    Het beeld herinnert aan de tijd, dat de H………. tuinders hun aardbeien en groenten naar de veiling brachten met hun karren, voort getrokken door een ezel.
    Verder verklap ik niets.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 2 people

    • Regenboogvlinder 26 februari 2016 / 20:54

      Leuke achtergrond Di Mario, dat je dat weet… bedankt! Nog even geduld, na Stapuit #4 vertel ik het..
      Groetjesss

      Like

    • Regenboogvlinder 26 februari 2016 / 20:46

      Jaaaa… jij dus ook? Ik dacht dat ik je herkende zei het nog tegen Jan ‘dat lijkt Vonnie wel’ en ik keek nog even om… 🙂
      Je bent groter dan ik dacht… 😉

      Liked by 1 persoon

      • Vonnieb 26 februari 2016 / 20:58

        Dat is toevallig 😀 ik zeg tegen Kees, “die ken ik” hahaha Ik keek ook nog om echt toevallig. De volgende keer zal ik je zeker aanspreken. Dat je me herkende, ik laat mn haar groeien en normaal is het kort. Mijn nicht laatst herkende me niet en vroeg aan mensen: wie is dat? Hahaha echt grappig dit 😉

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 26 februari 2016 / 21:01

          Jaaaa, ik dacht ook nog, als ze het was is haar haar langer. Nou ja zeg… echt leuk!
          Normaal gesproken zou ik jou ook aangesproken hebben. Denk als we elkaar echt aan hadden gekeken dat de herkenning er eerder was geweest. Ja, leuk en grappig!!! 🙂

          Like

  3. marjolijn1 26 februari 2016 / 17:26

    Boodschappen gedaan bij de Aldi.
    Fijn weekend meis.

    Liked by 1 persoon

  4. Ferrara 26 februari 2016 / 17:04

    Ja, Aldi waar vind je die niet, maar dat ezeltje staat niet overal. Ik zal eerlijk zeggen hoe ik aan de oplossing kom.
    Via de website mens en dier in steen en brons kom ik toch in Heemskerk uit. Ja en daar vond ik de Aldi ook.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 februari 2016 / 18:03

      Hmmmm wie weet! Nog ff geduld tot na de volgende STAPUIT ;-).
      Echt leuk dat je zoveel moeite doet, dankje! 🙂

      Like

  5. Rietepietz 26 februari 2016 / 14:43

    Tja aan mij heb je alwéér niets, maar gelukkig weet je natuurlijk zélf wel waar je was dus hoef ik je dat niet te vertellen;-) heerlijk, een man met een hoed op bij je, leuk!

    Liked by 1 persoon

  6. IngridMoorenBlogs 26 februari 2016 / 11:39

    Jullie lijken wel een getrouwd stel hahha. Ja,die derde is de Aldi,daar kom ik ook altijd….heerlijke chocolade hebben ze daar.

    Liked by 1 persoon

  7. gewoonzoalsikben 26 februari 2016 / 11:30

    Dat was dus dikke pret met jullie ,ik had er wel bij willen zijn haha .Zo fijn te lezen hoe jullie genieten !
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 februari 2016 / 12:06

      Oh we lachen wat af hoor.. Heerlijk is dat! Dankjewel lieverd!
      Hoop dat het weer de goede kant op gaat voor je!
      Liefs terug..

      Like

  8. John 26 februari 2016 / 08:40

    Als je maar lol hebt zeg ik altijd, en jullie hadden blijkbaar veel lol 😀
    En zo wij ook omdat je het verhaal hier hebt neergezet.
    Grts

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 februari 2016 / 12:10

      Het is niet te geloven hoeveel lol we samen hebben, echt zo belangrijk hè, om te kunnen lachen samen! Sommige dingen zijn ook leuk om te vertellen..daar mogen anderen dus best van meegenieten. Alleen kun je het soms niet zo overbrengen als je het zelf hebt beleefd hè..
      Groetjes…

      Like

  9. Thomas Pannenkoek 26 februari 2016 / 08:20

    Leuke anekdote. Ik kan er echter niet lang bij stilstaan, want probeer eerst een dokter thuis te vinden. Telkens ik op je weblog kom neigen mijn ogen naar rechts, naar de cover van die ondeugdelijke spiegeling. Ik hoop geen pilletjes voorgeschreven te krijgen die mijn ogen naar links doen neigen…

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 februari 2016 / 21:26

      Wat heb jij toch met toppless meisjes? De inhoud van het boek is ook de moeite waard hoor! 🙂
      Staat mijn naam ook nog eens in… 😉

      Like

      • Thomas Pannenkoek 1 maart 2016 / 07:03

        Ik ben voorstander van de bevrijding van de vrouw, dit op alle gebieden.
        Wat moet je met de binnenkant van een boek? Je kunt net zo goed weblogs lezen 🙂

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 1 maart 2016 / 12:33

          Nou dat is wel fijn om te horen Thomas!
          Elk boek is anders toch en dit boek is echt een supermooi mooi boek met spanning, liefde, verdriet, onzekerheid, vreugde, werklust, een dosis erotiek.. en het is een boek waar ieder mens een les uit kan leren..
          En dat kun je niet van alle blogs zeggen hè, alles in één.. ? Nou ja genoeg reclame gemaakt voor mijn weblogmaatje Rolf van der Leest!
          Groetjesss

          Like

  10. Lonely Wallflower 26 februari 2016 / 07:55

    Wat heerlijk dat jullie samen zo kunnen genieten! En wat een leuke uitstapjes. Geniet maar lekker van elkaar en wat leuk dat wij een beetje mogen meegenieten 😊

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

