STAPUIT #5


 

STAPUIT #5 bracht ons naar een groeistad.. 

Maar eerst STAPUIT #4, waar waren wij?

Jan nam mij afgelopen maandagmiddag mee naar een bedevaartsoord in Heiloo.. Als je het niet weet vind je het nooit.

Het is een heel erg rustig gelegen complex en het heet “Diocesaan Heiligdom Onze Lieve Vrouw ter Nood” (klik).

Citaat van de website:
Heiloo is geen Lourdes, geen Fatima of Kevelaer. Toch vinden vele tienduizenden mensen per jaar hun weg naar dit zes hectaren groot oord, met zijn Genadekapel en Runxputte (Mariabron), omgeven door een bid- en bezinningspark. Groepen, groot en klein, komen naar Heiloo te bedevaarten, de meeste bezoekers echter zoeken hun eigen weg. De grote Mariale feestdagen zijn natuurlijk een trekpleister, maar zelfs op grauwe en kille winterdagen weten mensen hun weg naar het genadeoord te vinden. Wees welkom!

We hebben gewandeld in het prachtige park en de Kruisweg gelopen. Vroeger heb ik dat, rond de Paastijd, vaak gedaan in de kerk. De beleving was weer hetzelfde, wat ik niet had verwacht. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de Runxputte en de Genadekapel waar we een kaarsje hebben aangestoken. Ik vond het heel indrukwekkend.

De locatie is geraden door Ferrara en Corry…

STAPUIT #5
Hieronder 2 foto’s!

 

29 thoughts on “STAPUIT #5

  1. Ferrara 7 maart 2016 / 15:15

    Na een heerlijk weekend Antwerpen ligt de puzzel hier nog onopgelost. Dat laat ik niet op me zitten en ga opnieuw aan de slag. Of Hoofddorp een locatie is waar je niet direct voor warm zou lopen, kan ik niet beoordelen. Ik lust wel pap van dit soort raadsels. Al surfend zie je en leer je nog eens wat.

    Liked by 1 persoon

      • Ferrara 7 maart 2016 / 23:59

        Ja, reuze genoten. Weer werkte mee, mooie dingen gezien en oh wat kunnen de Belgen heerlijk koken. Verjaardag buitenshuis vieren bevalt mij uitstekend!

        Liked by 1 persoon

  2. Ferrara 3 maart 2016 / 23:40

    Geen flauw idee waar jullie zijn geweest. Aangezien ik de komende dagen zelf op -stapuit- ben geef ik dit keer snel op. Reuze benieuwd.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 4 maart 2016 / 00:28

      Enthousiaste Ferrara, ik geniet van je hoor, zo leuk!
      Nog even geduld en geniet van je eigen uitstapje!

      Like

  3. minoesjka2 3 maart 2016 / 20:21

    Nee, heb ook weer geen idee, al heb ik wel het idee dat ik het beeld op de rechter foto vaker heb gezien.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 maart 2016 / 22:22

      Ja hoor Riet, vast wel! Maar nu zitten we nog steeds een beetje in zijn of mijn buurtje… Komt goed 😉

      Like

      • rietepietz 3 maart 2016 / 22:27

        Nou ja zelfs daar in de buurt ben ik natuurlijk wel eens geweest maar dat is toch nog té groot om alles gezien te hebben.

        Liked by 1 persoon

  4. marjolijn1 3 maart 2016 / 17:48

    En weer geen idee…. 🙂
    Maar dat lezen we over een paar dagen wel…!!

    Liked by 1 persoon

  5. Cisca Servie 3 maart 2016 / 13:02

    mooi he, daar in Heiloo, en zo rustig. 1x per jaar stopt daar een trein alleen voor de bedevaartgangers

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 maart 2016 / 15:28

      Echt heel mooi.. Als je ergens tot rust kunt komen is het daar wel. Dat wist ik niet.. Wat bijzonder..

      Like

  6. Kakel 3 maart 2016 / 12:17

    Heiloo…daar ben ik nog nooit geweest. Leuk te lezen dat daar een bedevaartsoord ligt. Leer ik nog wat van jullie uitstapjes (-:
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  7. John 3 maart 2016 / 08:57

    Net als Mario ben ik ook in Heiloo op vakantie geweest. Wel al heel wat jaartjes geleden. Mooie omgeving maar van een bedevaartsoord had ik geen weet. Maar je zegt het al, je moet het weten anders vind je het nooit.
    Wat de foto’s betreft, ik heb echt geen flauw idee 😀
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 4 maart 2016 / 15:20

      Klopt inderdaad, zo afgelegen en rustig. Laat je maar weer verrassen.. het is blijkbaar niet makkelijk maar dat had ik ook niet verwacht… Is nou niet direct een locatie waar je warm voor moet lopen hahaha>
      Groetjesss

      Like

  8. ‫די מריו‬‎ 3 maart 2016 / 07:35

    Heiloo.. daar ben ik ooit nog eens op vakantie geweest, maar dat was met zo’n mooie meid dat ik niets meer van de omgeving kan herinneren.

    Love As Always
    di mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 4 maart 2016 / 16:14

      Zeker met het strand en de duinen in de buurt kan ik me voorstellen dat je andere prioriteiten had hahaha!

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

