Uitdaging van Tiny…


 

Jaaaaa… ik doe mee, ik kwam bij Thomas Pannenkoek toch een leuke muziek-uitdaging tegen… ben ik wel voor in!

En zo eenvoudig was het nog niet eens hoor, denk dat maar niet!

Tinyblogt daagt mensen uit…:

En de uitdaging is:
Plaats een muziekstuk van vóór je geboren bent…
Nou… ik meen het hoor, dat is echt al een tijd geleden!

Maar ik vind het heel leuk om mee te doen, ten eerste ben ik gek op muziek en ten tweede ook nog eens gek op oude muziek, komt dat ff goed uit!

Ik plaats een stuk van Patti Page… genaamd 
“The Tennesee Walz” opgenomen in 1950…

Zij was een van de favoriete zangeressen van mijn ouders uit die tijd, samen met Doris Day. Ik gedachten zie ik ze samen dansen door de kamer, daar waren ze dol op en ze waren er nog goed in ook..

Laten we nou maar hopen dat het van vóór de maand mei was, want dan is het nog van voor mijn geboorte… maar helemaal zeker ben ik er niet van. Ik hoop dat Tiny niet al te streng is… scheelt hooguit een paar maandjes.

Natuurlijk ken ik het nummer ook van andere uitvoeringen, waarvan ik de mooiste toch die van Bonnie Raitt en Norah Jones vind.

Ook de uitvoering van Grant & Forsyth is prachtig, helaas geen YouTube filmpje van kunnen vinden…

Maar het gaat om deze uit 1950!

Tevreden Tiny???
Iedereen kan trouwens meedoen hoor! 

 

34 thoughts on “Uitdaging van Tiny…

  1. Kakel 6 maart 2016 / 21:14

    Dit nummer hoor ik nog regelmatig op de radio.
    Ik vind het een leuk idee om muziek van voor je geboorte te vragen maar ik heb een hekel aan stokjes…
    lieve groet

    Liked by 1 persoon

  2. tinyblogt 6 maart 2016 / 13:13

    Een paar jaar geleden las ik een boek (ben wel vergeten welk) en daarin was het hoofdpersonage ook naar nummers aan het luisteren van onder andere Patti Page. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben ze toen beginnen opzoeken. Wat goed! Deze klassiekers verdienen echt meer aandacht. En daarom ben ik ook die uitdaging begonnen, ik ben héél blij dat je mee doet. Dank je wel! 🙂

    Liked by 2 people

    • Regenboogvlinder 6 maart 2016 / 16:13

      Jij bedankt voor deze leuke uitdaging! Ik dacht echt meteen toen ik het bij Pannenkoek zag, daar doe ik aan meeI. Ik vind dit soort dingen zo leuk! Ja Patti Page, Doris Day en ook Connie Francis hoort in dit rijtje. Vast nog wel meer. Ik vind ze echt geweldig en niet alleen de vrouwen, maar ook de mannen uit die tijd houd ik van.
      Hoop dat er iemand is die het van mij overpakt, ik denk dat ik wel iemand weet die dat zal doen, ik zeg niks, maar ze is een Nederlandse haar blognaam begint met een M…….
      Groetjesss

      Like

  3. rietepietz 6 maart 2016 / 12:54

    Een regelrechte tophit in de jaren 50 bij de arbeidsvitamienen , voor de huidige tijd wél erg langzaam denk ik;-) maar ik zou met dit nummer dus niet aan de voorwaarden voldoen, ik moet nog minstens 8 jaar verder terug.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 6 maart 2016 / 16:16

      Leuk hè.. De andere versies zijn wel wat steviger qua tempo. Jaaaa, dat wordt nog moeilijker Riet, ik vond het al een hele klus.. 😉

      Like

      • rietepietz 6 maart 2016 / 16:27

        Ik moet dan vóór 1942 gaan zoeken, dan kom je toch in een totáál ander repertoire , Lou Bandy enzo denk ik;-)

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 6 maart 2016 / 16:51

          Ja inderdaad, joh ik zou het niet weten.. Ga meedoen joh.. Vindt Tiny leuk hoor, ik had een erg leuke reactie ook.. 😉☺️

          Like

  4. imerks56 6 maart 2016 / 11:42

    Wat een leuk idee! Alhoewel ik geen blogger ben, heb ik er ook eentje. Het liedje is geschreven in 1948 door het duo Sid Tepper en Roy C. Bennet en werd door velen gezongen. O.a. door Dean Martin en Paul Anka. Maar die zongen dit later dan 1950. Dus moeten we terug in de tijd en in 1949 is gezongen door Vaughn Monroe die er een groot succes mee boekte!
    Maar hoe het werkt om iets uit you tube hier op te zetten? Geen idee!!!!
    Dus heb ik dit gekopieerd:

    Liked by 2 people

  5. Morgaine 6 maart 2016 / 10:18

    Leuk om dit te zien inderdaad bij de ouderen, voor mij zou dit een eitje zijn in de zin van…. dat ik TE veel keuze zou hebben juist, lol.. alleen al in 1970 is er keuze genoeg, laat staan van de sixties en fifties 😉

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 6 maart 2016 / 16:21

      Ja absoluut, en je kunt meedoen hoor Suus! Hartstikke leuk, kijk maar ff bij Tinyblogt.. Nou inderdaad, dat is dan toch ook moeilijk als je uit zoveel kunt kiezen, maar er zullen altijd nummers zijn waar je meer mee hebt dan met anderen.. Ben s benieuwd waar je mee komt als je mee gaat doen 😉😊🙃

      Liked by 1 persoon

  6. Lot 6 maart 2016 / 09:30

    Dat is voor mij niet zo moeilijk te bedenken, zelf ben ik van 1950.
    Mijn favoriete American Songbook Componist is Cole Porter en “Night and Day” vind ik een prachtig nummer.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 6 maart 2016 / 16:44

      Leuk Lot, ik ben ook van 1950.. En leuk als je zo’n nummer hebt dat meteen in je hoofd opkomt! Lieve groet!

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

