Een bijzonder etentje…

 

Vrijdagavond had ik een etentje en wel bij dochter en schoon!

We zouden uit eten gaan met zijn viertjes om te vieren dat ze op 27-2-2016 officieel samen zijn gaan wonen, maar Jan was helaas ziek, dus dat wordt even uitgesteld.

Taart D+B

Maar wat was er nou zo bijzonder aan dat etentje?

Nou, het volgende is het geval..
Dochter woont al bijna 15 jaar alleen en kookte nooit voor zichzelf, ze kon het niet, wilde het ook niet proberen omdat ze het gewoon niet de moeite waard vond, voor haar alleen dan.

Hoe overleefde ze dan?

Door wokmaaltijden en diepvriesmaaltijden op te warmen, veel kwark en brood met wat lekkers te eten én… overal waar ze mee-at kreeg ze “tuppertjes” mee als er toevallig eten over was. Ze at daardoor echt wel gezond hoor.

Maar sinds ze met haar vriend samen is, is het anders. Ze is van alles aan het uitproberen en het smaakt allemaal heerlijk. Ik heb echt heel lekker gegeten, gewone Hollandse pot… een lekkere schnitzel, stoofpeertjes, gekookte aardappels, spinazie met boursin en jus.

Lieverd, de rollen worden langzamerhand omgedraaid lijkt het, bedankt en ik houd me in het vervolg aanbevolen voor een lekker maaltje!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.


Vraagje:
Wie kookt er graag, wie vindt het een noodzakelijk kwaad en wie kook er helemaal niet…?

 

59 thoughts on “Een bijzonder etentje…

  1. gewoonanneke 28 maart 2016 / 22:26

    Nou ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Vind het ook niet leuk voor mezelf te koken maar ik doe het wel,dan wel vaak voor een paar dagen of zo. En gezond eten kan ook zonder veel te koken.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 29 maart 2016 / 17:34

      Haha, maar nu doet ze het toch regelmatig, had ik echt nooit verwacht.
      Nou, ik eet nu ook gezonder dan voorheen, voor mij alleen koken vind ik ook niks.. Of inderdaad iets maken voor meerdere keren..

      Liked by 1 persoon

  2. minoesjka2 25 maart 2016 / 16:14

    O, ik vind het heerlijk om te koken, ook voor mezelf alleen, maakt niet uit. Ik vind het heerlijk ontspannend om in de keuken aan te rommelen en zo wat lekkers in elkaar te draaien.

    Liked by 1 persoon

  3. altijdmooiweer 23 maart 2016 / 17:13

    Wat leuk dat de rollen omgedraaid 🙂 Ik vind koken leuk en kook elke dag voor mezelf. Meestal niet te ingewikkeld, daar heb ik niet altijd zin in. Gewoon alles lekker vers. En zo nu en dan maak ik met plezier een uitgebreide maaltijd voor mezelf.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 maart 2016 / 18:50

      Jaaaa, dat is extra leuk! En als ze bij mij komt/komen eten kook ik met plezier voor ze!
      Knap hoor, die discipline heb ik niet voor mij alleen..

      Like

  4. Jan Blijleven 23 maart 2016 / 08:16

    Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie samen. En het ziet er lekker uit en zal best smaken lief van mijn tot gauw hoop ik .

    Liked by 1 persoon

  5. marjolijn1 23 maart 2016 / 05:09

    Liefde gaat door de maag hé, nooit te oud om koken te leren…!
    Het is niet mijn hobby.

    Liked by 1 persoon

  6. Lichtophethart 22 maart 2016 / 22:39

    Nou, complimenten voor je dochter hoor. Ze doet het toch maar mooi en het ziet er super lekker uit.
    Gefeliciteerd met het samenwonen 🙂
    Koken…Ja om heel eerlijk te zijn ben ik er niet zo dol op. Dus ik vrees meer een noodzakelijk iets…Ik probeer wel altijd lekkere dingen te maken, simpel maar lekker en gezond. Vandaag hadden we aardappels, snijbonen en gemarineerde kipfilet. Dus eenvoudig maar best lekker.
    Ik kan het wel leuk vinden om bijvoorbeeld een cake te bakken of een brood of appeltaart. Dus wellicht meer een bakster dan een kookster 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 23:25

      Ja leuk hè… Dat ze dingen uitprobeert vind ik zo leuk, echt nooit gedacht…
      Zoiets heb ik ook.. En de ene keer heb ik er meer zin in dan de andere keer. Een makkelijke dag ertussen is ook leuk hè. Klinkt als een lekker maaltje..
      Bakken heb ik vroeger veel gedaan, vond ik zelf ook altijd lekker, mijn baksels 😉

      Liked by 1 persoon

  7. ria 22 maart 2016 / 22:31

    Ik kook voor mij alleen , elke dag mijn potje .Mij hobby is het niet .

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 23:26

      Ik bewonder je erom hoor Ria. Zeker als het je hobby niet is. Mijn moeder deed dat ook altijd.. 🙂
      Liefa

      Like

  8. terrebel 22 maart 2016 / 22:21

    Eigenlijk kook ik pas een paar jaar. Daarvoor kookte mijn moeder en later mijn partners. De noodzaak bestond eenvoudigweg niet. En áls ik het dan een keer probeerde ging het mis. Logisch want ik oefende nooit. Sinds een jaar of twee begin ik er echter plezier in te krijgen.

    Liked by 1 persoon

  9. dirk1heidi 22 maart 2016 / 20:16

    Wat leuk is dat, zag der al echt heerlijk uit
    Hihi ik zelf haat ook koken, daarmee dat manlief altijd kookt.
    Als ik eens zin heb om te koken dan kook ik wel want ik kan koken alleen doe ik het niet graag 😉

    Liked by 1 persoon

  10. rietepietz 22 maart 2016 / 20:04

    Het ziet er smakelijk uit, zo zie je maar wat de liefde voor elkaar krijgt;-)
    Ik kook eenvoudig , gewoon omdat ik vers eten belangrijk vind want het is niet echt een hobby van me!

    Liked by 1 persoon

  11. gewoonzoalsikben 22 maart 2016 / 18:01

    Nee ook ik ben niet echt dol op koken .Jarenlang en natuurlijk vooral toen de kinderen klein waren hoorde de warme maaltijd er gewoon bij . Sinds we met zijn tweetjes zijn is het niet zo moeilijk want ik heb een heel gemakkelijke man ,Heb ik geen zin om te koken zijn er opties ,brood patat [mwa] pizza .Maar soms heb ik dagenlang van die opvliegers en nee niet door de overgang ! Nee dan ga ik broddelen met van alles en nog wat ,groente ,aardappels rijst gehakt en kruiden en dan vind ik het ook best wel leuk en ik plemp er van alles in ,ik noem ze altijd Hassie Bassies en eigenlijk zijn ze altijd best heel lekker en dat vind de man ook .Maar elke dag ,nou nee !!
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 19:20

      Lekker zeg.. Mijn ex wilde altijd echt warm eten en ook ik pruts wel eens wat in elkaar van restjes. Eigenlijk was dat aktijd goed pff maar hetzelfde weer maken dat kob natuurlijk niet. Ik noemde het altijd prutjes ;-).
      Maar voor mij alleen voor een keer? Weleens gedaan hoor, maar dat vind ik ook echt teveel moeite.. Bedankt voor je uitgebreide reactie! 🙂
      Liefs terug

      Like

  12. IngridMoorenBlogs 22 maart 2016 / 17:42

    Ziet er heerlijk uit.Ik haat koken.Is dat zo…ja,ik denk het wel.Ik doe het wel hoor…maar voor mij alleen zou ik het ook zeker niet doen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 19:21

      Oh dat is rot, dat je er echt een hekel aan hebt. Dus ook niet voor jou alleen. Ben dus echt niet de enige..

      Like

  13. Kakel 22 maart 2016 / 14:08

    Koken vind ik een verplicht nummer. Ik schijn lekker eten te maken (-: maar voor mezelf zou ik al die moeite niet doen. Een hiep hiep hoera voor je dochter en schoonzoon!
    Lieve groet.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:03

      Voor mij was dat ook zo.. Tot ik wat recepten ging uitproberen en ik vind het heel leuk als ik eters heb om dan iets lekkers op tafel te zetten. Nu helemaal weer! Maar als ik alleen ben zorg ik ook niet bijster best voor mezelf..
      Dankjewel! Liefs

      Like

  14. Morgaine 22 maart 2016 / 12:36

    Ik ben gek op koken, alleen niet voor mijzelf, ik hou ervan om gasten te ontvangen en dan één van mijn indische maaltijden of pasta’s op tafel te zetten, lekker uitgebreid en tafelen maar!

    heerlijk, maar als je alleen bent, why…. en dat merk ik echt aan mijzelf, zodra ik visite krijg en het kan? Dan vraag ik direct of ze blijven eten, hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  15. probosalem 22 maart 2016 / 11:15

    Ook mijn dochter was zo, maar nu kookt ze als de beste sinds ze zelf een dochtertje had gekregen. Mijn kleindochter heeft nooit babyvoeding uit een potje gegeten, want mijn dochter maakte alles zelf.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:06

      Dat doet ze goed dan, heb ik trouwens ook nooit gedaan hoor, alleen bij hoge noodzakelijkheid kregen mijn kids een potje te eten…
      Liefs

      Like

  16. Melody62 22 maart 2016 / 11:00

    bewijst maar weer dat niet de liefde van de man alleen door de maag gaat 😉

    Like

  17. margrietspanjaard 22 maart 2016 / 10:59

    Sinds ik er alle tijd voor heb, vind ik het leuk. Experimenteer veel en met een echtgenoot die het leuk vindt om groenten en/of vlees te snijden, staat alles klaar voor ik begin…:-) heerlijk, zo’n keukenblad vol met bakjes 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:06

      Oh ja, het is ook de tijd nemen ervoor.
      Haha dat zie ik wel eens bij kookprogramma’s op TV. Zeker makkelijk… 🙂

      Like

  18. Corry dijkstra 22 maart 2016 / 10:43

    Wat heerlijk voor Diana dat zij met Bertus is gaan samen wonen, gefeliciteerd hoor Diana.
    ach koken is niet zo moeilijk maar het vraagt wel aandacht. Wat een mooie foto’s, ziet er heerlijk uit. Als mijn lief er is kook ik alles vers en er blijft over dan vries ik dat in en eet dat weer als ik alleen ben, met een verse sla. fijne dag Trees

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:08

      Ja leuk hè.. ze zijn hartstikke happy!
      Nou ze kan het goed hoor, er zijn al gerechten die veel Bertus lekkerder vindt als zij ze klaarmaakt.. Of zou dat de liefde zijn? Ik ook Corry, invriezen als er iets over is, prima. Voor mij alleen kook ik echt niet, of het moet in een grote portie zijn zodat ik een paar bakjes in kan vriezen, doe ik wel met stamppot.. Liefs XXX

      Like

  19. Marja 22 maart 2016 / 09:08

    Ik ben er niet dol op, maar heb het de eerste 22 jaar braaf gedaan. Nu kookt Robbert bijna dagelijks. Wat leuk dat Diana de smaak te pakken heeft.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:10

      Ach ja, met kinderen moet je ook wel hè.. Ik kon het ook niet hoor, heb alles mezelf aangeleerd en als je opvolgt wat er in een recept staat lukt het wel.
      Maar voor mij alleen? Nee… niet voor één keer. Heerlijk zo’n handige Robbert! Ja, ze doet het niet elke dag hoor, maar toch zeker wel een paar keer per week. Vind ik ook zo leuk!

      Like

  20. natasjaslifestyle 22 maart 2016 / 08:56

    Nu ik niet werk heb ik meer rust en tijd om te koken, en de maaltijden worden steeds lekkerder omdat ik er meer dingen kan uitproberen. Soms vind ik koken leuk en soms noodzakelijk kwaad… Maar heerlijk om bij je dochter te eten.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:11

      Inderdaad ontbreekt het vaak aan tijd.
      Jaaa, dat ik nu eens aan kan schuiven bij hun voor een zelfgekookte maaltijd is zo leuk en lekker natuurlijk!

      Liked by 1 persoon

  21. Villasappho 22 maart 2016 / 08:53

    Ik kook voor mezelf omdat ik dat waard ben. Daarnaast hou ik niet van bakjes pizza patat enz. Dus fix ik fijn mn eten elke avond

    Liked by 1 persoon

  22. anjasouren 22 maart 2016 / 08:50

    Koken en bakken is mijn lust en mijn leven 🙂 Altijd alles vers , en zeker niet uit pakjes of kant en klaar dingen . Fijne dag , liefs …

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:13

      Oh nee, dat heb ik echt niet. Maar ik heb er ook echt geen hekel aan hoor. Alleen voor mij alleen, nee dat doe ik niet.
      Jij ook een fijne dag!

      Liked by 1 persoon

      • anjasouren 22 maart 2016 / 15:30

        Doe ik wel 🙂 en als bezoek er is , kook ik daar ook voor mee , geen probleem 🙂 . Lieve groetjes…

        Liked by 1 persoon

  23. די מריו 22 maart 2016 / 08:02

    Ik kook twee keer in de week. Dinnetje kan beter koken, dus dat is voor iedereen prettiger. Ik deed het wel altijd voor mezelf toen ik nog alleen woonde. Mooie dochter…..

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:40

      Dat je het kunt vind ik al heel wat en ook dat je het voor jou alleen ook deed..
      Ja hè, dankje 😉
      Groetjesss

      Like

  24. John 22 maart 2016 / 07:38

    Ik heb geen hekel aan koken. Doe het af en toe. Of het een noodzakelijk kwaad is? Nee, ik denk het niet. Het hoort bij het leven en in leven blijven 😛
    grts

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 maart 2016 / 15:41

      Fijn dat je het ook nog leuk vindt om te doen.. en handig dat je het kunt.
      Ja dat is wel zo, maar een boterham of broodje met iets lekkers erop is zo gemakkelijk hè 😉
      Groetjesss

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

