Zwijmelen op Zaterdag met het nummer “Denis(e)”


 

Zwijmelen op Zaterdag, lekker hè, daar gaan we weer!

zwijmelen

Ik vind het toch vreemd dat dit nummer nog niet voorbij is gekomen, maar ja dat gebeurt wel met meer nummers..

Het nummer “Denise” is al uitgebracht in 1963,
door Randy & The Rainbows..

Veel later, in 1978, werd het uitgebracht door “Blondie”,
toen was de titel “Denis”. 

Ben benieuwd welke de voorkeur heeft voor jullie!
Ik houd het op Blondie!

Kijk voor meer zwijmeldeelnemers even bij MARJA!

48 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met het nummer “Denis(e)”

    • Regenboogvlinder 18 april 2016 / 22:13

      Haha, wel apart, dat je de reden om te gaan niet meer weer. Alleen Denis meezingen? Dan was je idd geen fan 😉

      Like

  1. IngridMoorenBlogs 17 april 2016 / 15:48

    Leuk zeg….nooit geweten dat het niet van Blondie is.

    Liked by 1 persoon

  2. Brubeck 17 april 2016 / 12:52

    Typisch voorbeeld van een nummer dat in cover-versie bekender raakte dan het origineel. Zelf vind ik dat van Blondie wel beter maar waarschijnlijk omdat ik toen mijn muzikale jeugd beleefde 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 april 2016 / 14:49

      Klopt..
      Ja dat was van eind 70-er jaren, toen begon die interesse bij jou natuurlijk vormen aan te nemen. Ik ga ook voor Blondie hoor 😉

      Like

  3. Rianne 16 april 2016 / 20:22

    Blondie… Maar dat komt omdat ik dat ooit grijsgedraaid heb ..

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. Brubeck 16 april 2016 / 17:25

    Yep… Blondie 🙂
    Waar is de tijd?? Maar laat ons nu eerlijk wezen, leuke muziek, maar echt zingen kon ze toch niet hé?
    Fijn weekend! X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 april 2016 / 19:59

      Haha, weer een medestander! Thnxxx
      Nee, is niet echt spectaculair… ging denk ik meer om haar uiterlijk hè 😉
      Jullie ook een fijn weekend! X

      Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 april 2016 / 19:59

      Oh je bent een van de weinigen Ria, maar toch leuk!
      Vind het ook grappig dat ik dat nummer erbij heb gezet..
      Lieve groetjes

      Like

  5. rietepietz 16 april 2016 / 16:01

    De eerste versie kende ik helemaal niet, klinkt óók wel aardig totdat die man blijkbaar een probleem ergens in de broek heeft waardoor hij érg hoog gaat zingen;-)
    Blondy is dan toch de best in het gehoor liggende uitvoering

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 april 2016 / 19:55

      Haha, ja hij heeft het blijkbaar even heul erg moeilijk hè..
      Ik ga ook voor Blondie hoor, kan me die oudere versie echt niet echt herinneren..

      Like

  6. Jokezelf 16 april 2016 / 12:13

    Het gekke is dat ik de versie van Blondie destijds veel minder vond dan die eerste van Randy & the Rainbows. Maa rdat is nu anders’ geef mij Blondie maar!

    Liked by 1 persoon

  7. Hartelijke Hot Hulk 16 april 2016 / 11:48

    BLONDIE, BLONDIE, BLONDIE!
    Alleen die naam al 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Melody62 16 april 2016 / 11:43

    De 1e kende ik niet, de 2e uit mijn middelbare schooltijd…. en toen al geen fan, nu nog steeds niet 😉

    Fijn weekend xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 april 2016 / 13:13

      Haha, ik ook niet hoor, was erdoor verrast.
      Oh ja, ik vond het heerlijk.. Maar smaken mogen verschillen hè.
      Fijn wknd! X

      Like

  9. gewoonzoalsikben 16 april 2016 / 11:03

    Ik vind ze beiden leuk maar als ik echt moet kiezen hoor ik liever de eerste
    Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 april 2016 / 20:01

      Oh jij toch ook Elisabeth… herinner jij je die wel dan? ik eigenlijk helemaal niet.
      Vraag me af onder welke steen ik toen zat 😉
      Liefs

      Like

  10. natasjaslifestyle 16 april 2016 / 10:27

    Blondie natuurlijk!!! Lekker tempo leuk koppie… Maar leuk dat ik nu weet dat er nog een andere versie was, dat wist ik helemaal niet!

    Liked by 1 persoon

  11. tinyblogt 16 april 2016 / 09:10

    Blondie! Het nummer uit mijn jeugd, en de vrouw waar alle jongens die ik kende natte dromen bij hadden. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 april 2016 / 11:53

      Haha, ik was toen 28.. Vond het vooral een lekker swingend nummer. In mijn tienertijd werd er trouwens niet over dat soort dromen gesproken ☺️🙃😉

      Like

    • Regenboogvlinder 16 april 2016 / 11:51

      Bij mij ook Thomas, ik vond die andere versie en was verrast dat het nummer al veel ouder was dan ik dacht. Maar het zegt me niet zoveel… En je mag je mening geven, ben altijd blij met jouw reacties!
      Groetjesss

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

