Verhuisdrift… (5b)


 

Deel 2 – Wilnis

Zoon woonde destijds op Gran Canaria en wilde zich met vrouw en kinderen graag vestigen in Nederland. Dus de vraag kwam in de zomer van 2002, of zij bij ons in huis mochten wonen tot zij een eigen woning zouden kunnen huren. Dochter woonde sinds een jaar niet meer thuis, haar slaapkamer was mijn ‘kantoor’ geworden. Die hebben we toen ingericht voor zoon, schoon en kleindochter Maria van toen 9 mnd. Natalia was toen ook al op komst, ze werd in januari 2003 verwacht. Schoon heeft al een dochter uit haar 1e huwelijk, ze was toen 11 en kreeg de blokhut als haar domein. Een bed, kast, bureau en een kachel maakten er een gezellig huisje van. Ze kon lekker haar eigen spulletjes kwijt en vond het prachtig!

Zelf een woning huren door zoon bleek minder makkelijk dan ons aanvankelijk was verteld door de Woningbouwvereniging. 6 maanden woonden we met zijn allen in de ark. Het ging heel goed, ik werkte gewoon en we hadden de taken in huis goed verdeeld.

Maar toch hebben wij toen besloten een appartement te gaan kopen, dat we vonden in Amstelveen. 6 weken na de geboorte van Natalia zijn we verhuisd en zij bleven met zijn 5-jes in de ark wonen. In september 2003 konden ze een eigen woning huren en de ark werd verkocht in mei 2004.

Omdat we er niet meer woonden, maar er wel geregeld kwamen, kon ik toch langzamerhand afstand en afscheid nemen van mijn droomplekje! Bovendien had ik het heel erg naar mijn zin in Amstelveen dus dat scheelde ook. Ik denk dat dat dus ook wel heel goed is geweest. De herinneringen blijven, verdrietige maar ook mooie!

Natuurlijk heeft een woonark, als drijvend huis, water nodig.
Helaas hebben we ook meegemaakt dat de ark 60 cm op 4 meter breed schuin kwam te liggen.

De dijkdoorbraak in augustus 2003 zorgde in Wilnis voor veel wateroverlast en huizen liepen onder, maar wij zaten zonder water en dat was behoorlijk gevaarlijk en eng. Klik HIER voor het logje dat nog op mijn oude blog staat, gemaakt 10 jaar na de ramp.

Mijn droomplekje… De Krom 4 in Wilnis.

Het was een heerlijkheid om er te wonen, het was ons eigendom van januari 1986 tot/met april 2004.

 

28 thoughts on “Verhuisdrift… (5b)

  1. Lichtophethart 6 mei 2016 / 01:08

    Wat bijzonder, een woonark. Jullie plek waar heel wat ervaringen en gebeurtenissen gedeeld zijn zo te lezen. Gelukkig heb je het ook goed naar je zin in Amstelveen en kon je “rustig aan” de periode op jullie “oude” plekje een plek geven.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 6 mei 2016 / 10:52

      Ja was het zeker.. Die ‘afbouw’ was heel goed. Maar Amstelveen ligt ook alweer 10 jaar achter me hoor.. Er komen nog een paar verhuisdriften 😉

      Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 mei 2016 / 19:35

      Die rust en die vrijheid Ria, dat was zo heerlijk!
      En de hele dat zon als die er was. We hadden 3 terrassen dus keus genoeg.
      Liefs

      Like

  2. marjolijn1 3 mei 2016 / 17:58

    Zo’n droog vallende woonark moet je natuurlijk niet vaak mee maken, dan is de lol er zo af, lijkt me.

    Like

  3. rietepietz 3 mei 2016 / 16:48

    Dat is wel héél vreemd en onhandig, een dijkdoorbraak en dan geen water onder je boot hebben.
    Gelukkig dat je geen heimwee naar de boot kreeg maar natuurlijk blijven alle mooie herinneringen altijd bij je. Moet heel fijn geweest zijn die periode dat je je kleinkind zo dicht bij je kon hebben.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 mei 2016 / 19:27

      Ja dat was het en éng ook..
      Nee, dat afscheid is zo geleidelijk gegaan dat ik er ook echt wel overheen was voor hij echt verkocht werd.
      En ja, Maria was 9mnd toen ze naar Holland kwamen in aug 2002 en toen Natalia geboren werd was zij 13,5 mnd.
      Heel close geworden toen en die band is gelukkig altijd gebleven want in juli 2004 vertrokken ze toch weer naar Gran Canaria.

      Like

  4. Dieneke 3 mei 2016 / 11:54

    Sinds die tijd houden ze de veendijken goed in de gaten en nat als dat nodig is………..ieder nadeel heb zijn voordeel……………zei iemand ooit eens.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 mei 2016 / 19:30

      Ja was het zeker, het mooiste plekje waar ik ooit gewoond heb, hoewel Zeist komt in de buurt, maar dan anders 😉

      Like

  5. Sammie 3 mei 2016 / 10:19

    Zo’n woonark lijkt me ook prachtig om te wonen, maar kan me voorstellen dat het met waterrampen wel een beetje scary is!

    Liked by 1 persoon

  6. Mrs. Brubeck 3 mei 2016 / 09:52

    Eng zeg, als je huis ineens scheef komt te liggen!
    Heb je nooit zin gehad om terug op of aan het water te gaan wonen??
    Liefs x

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 mei 2016 / 09:57

      Ja was ook eng. Temeer omdat het niet veel scheelde of de modder was de betonnen bak in gelopen. Dan was het leed niet te overzien geweest. Mijn zoon heeft er na die ramp nog een week of 6 gewoond met zijn gezin. Het enige nadeel was dat de tuin 5cm was gezakt.
      Is veengrond daar en die grond was uitgedroogd natuurlijk.
      Nee hoor, het voelde ook weer fijn in een normaal huis/appartement te wonen. X

      Liked by 1 persoon

  7. Hartelijke Hot Hulk 3 mei 2016 / 09:46

    🎶En we hebben een bootje, en het legt in……Wilnis🎶
    Ik krijg er een camping gevoel bij.
    En dat wil ik beslist niet hebben.
    🎶ugge, ugge, ugge, ugge, het stikt er van de ……🎶

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 mei 2016 / 10:01

      Nou, je bent weer op dreef.. 🤗
      Oh nee geen campinggevoel krijgen hoor, dat moet je niet willen 😆. Voor mij was het gewoon mijn huis, heerlijk.
      En muggen ja, die waren er volop, buiten dan, gelukkig zaten er overal goede horren voor de ramen 👍🏼

      Liked by 1 persoon

  8. די מריו 3 mei 2016 / 07:56

    En toch wil Shirel er ook wel in wonen hoor… ze ziet het helemaal zitten. We hebben hier ook enkele woonarken in de haven liggen. En er is nog een plekje leeg.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 mei 2016 / 08:52

      Het is ook apart wonen hoor.. Lekker bootje erbij 😉
      En zo vaak gebeurt en zo’n ramp niet gelukkig!
      Groetjesss

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

