STAPUIT #13

 

Ja hoor we zijn weer lekker een dagje op stap geweest! Dus STAPUIT #13 is een feit. Helemaal onderaan een paar foto’s als aanwijzigingen..

Maar eerst even de uitslag van STAPUIT #12.

Geraden door: Di Mario, Ferrara, Varendvolk en Marja…

De watertoren staat inderdaad in Zeist, het is echt een mooi exemplaar. Vanuit mijn slaapkamerraam kan ik hem zien staan.

Wat ik ook kan zien is de schoorsteen van de voormalige Sola fabriek. Een begrip in Zeist. Evenals de andere bekende bestekmaker Gero. In de Sola fabriek wordt dus niets meer geproduceerd, dat gebeurt op andere locaties. Maar er is wel een grote verkoophal, waar je heel goedkoop bestek etc. kunt kopen.Β De Β juslepel had inderdaad net zo goed in mijn keukenla kunnen liggen maar hij is door Jan echt gekocht bij de Solafabriek, voor wel € 0,25.

Hier dus een tweetal foto’s van onze STAPUIT #13

 

29 thoughts on “STAPUIT #13

  1. minoesjka2 7 mei 2016 / 16:34

    Nou, eerlijk gezegd weet ik het weer niet, dat linker huisje zou zomaar in Schiedam kunnen staan, maar ook heel makkelijk in een andere stad. Al lezend ga ik er maar even van uit dat Ferrara weer goed zit πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  2. marjolijn1 6 mei 2016 / 07:25

    Ik weet het niet, vast een heel eind van hier…. πŸ™‚

    Like

  3. ria 5 mei 2016 / 21:09

    Ik ken zoveel geveltjes en zoveel mooie historische huizen dat wordt een eindeloze puzzle dus wacht ik maar af.

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

  4. Dieneke 5 mei 2016 / 16:17

    Enkhuizen net als Ferrara herken ik het linkerhuis,ze hebben daar ook vaak markten.laatst was er een programma met die mopperkonten de van Rossems en die waren daar ook.Kijk dat is nu een plek waar ik best zou willen wonen,huizen met historie.Ben je soms naar het Zuiderzee museum geweest,zo leuk daar ook voor niet bootjes mensen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 5 mei 2016 / 21:49

      Dank voor je uitgebreide reactie Dieneke, nog even geduld voor je de uitslag hoort… Aardig warm ben je wel πŸ˜‰

      Like

  5. Ferrara 5 mei 2016 / 13:21

    Enkhuizen, ook een hele leuke plaats. Ik herken de linker foto. Snouck van Loosenpark.
    Durf bijna niet meer mee te doen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 5 mei 2016 / 21:50

      Haha, ik lach me rot, je hebt duidelijk al heel veel gezien van Nederland. Niet eens gegoogeld? Tuurlijk moet je mee blijven doen, we waren al benieuwd naar je reactie hoor… Je hoort het wel!

      Like

  6. imerks56 5 mei 2016 / 10:37

    Ik heb geen idee. Trapgevels kom je in veel plaatsen tegen. En dat huis ernaast is ook heel herkenbaar. Maar waar het staat????

    Liked by 1 persoon

      • imerks56 6 mei 2016 / 13:28

        Ik dacht eerst nog aan Veere, maar daar zijn jullie al geweest. Nu zie ik bij een aantal reacties van je volgers dat het Enkhuizen is. Maar ja……. Daar ben ik lang geleden een keer geweest. Dus zou het echt niet meer weten.

        Liked by 1 persoon

  7. Marja 5 mei 2016 / 08:07

    Ik heb geen flauw idee. En ik heb me toch echt suf gegoogeld op trapgevels en luiken. Poeh …

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

