Zwijmelen op Zaterdag met de “3JS”

 

Zwijmelen op Zaterdag

Eurovisie songfestival

Vanavond kan er weer gezwijmeld worden door de liefhebbers van het Eurovisie Songfestival. Onze “Douwe Bob” is doorgebroken tot de finale. Ik had wel eens die naam gehoord, maar heus waar, verder wist ik niks van hem. Niet hoe hij eruit zag, niet hoe hij zong. Maar het nummer is erg leuk en zijn voorkomen zeker ook!

Ik laat het vandaag aan hem over en natuurlijk wens ik iedereen die gaat kijken heel veel plezier!

Donderdagavond heb ik in Bussum weer een geweldige theatershow van de 3JS meegemaakt. Samen met dochter en nog véél meer leuke fans. “Tour 7” was geweldig. Ik ga in Den Bosch volgende week vrijdag de laatste show bijwonen, dat zal zeker een spektakel worden.

En nu blik ik terug… Ik heb een ontzettend leuke herinnering aan het Eurovisie Songfestival 2011 dat toen werd gehouden in Düsseldorf, inmiddels dus alweer 5 jaar geleden, want toen deden de 3JS mee!

Samen met dochter was ik erbij, en het was een geweldig leuke ervaring. Ik schreef HIER destijds over onze ervaring op mijn oude blog.

Om de herinnering nog even op te halen is mijn zwijmelinzending het Songfestivalnummer in het Nederlands “Je Vecht Nooit Alleen” van de 3JS (nog in de oude samenstelling). 

Bovenin de video is er de mogelijkheid om de Engelse versie te kiezen die toen door de 3JS werd uitgevoerd.

Bij MARJA vind je nog meer zwijmelinzendingen…
neem je even een kijkje?

 

50 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met de “3JS”

  1. Dwarsbongel 18 mei 2016 / 23:20

    Ik hoorde wel vaak de naam van Douwe Bob, maar had zijn song nog niet één keer gehoord. Ik heb ook niet de hele tijd gekeken, daar word ik kriegelig van: het heet SONGfestival, maar ik vind het intussen meer een circus.
    Fijn dat je zo genieten kunt van die concerten van de 3Js. Ik heb nooit zoveel live-concerten meegemaakt, het indrukwekkendste was een dubbelconcert van The Soft Machine en Matching Mole in het Concerthuis in Groningen. Verder vooral bij evenementen bij ons in het centrum. En een musical om het af te leren hier in het theater. Niet omdat de muziek niet goed was, maar omdat het VEEEEEL te HARD was…

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 mei 2016 / 10:43

      Ik heb precies hetzelfde Gauke, had wel die naam gehoord, maar had er een heel ander iemand bij bedacht. Verder vond ik het ook altijd maar een zielige vertoning soms. Ben ook echt afgehaakt met kijken. Maar deze keer toch met een half oog en Nederland en België met een heel oog natuurlijk 😉.
      Die concerten en optredens zijn inderdaad heerlijk om mee te maken, de interactie tussen de mannen is leuk. Geweldige zanger en gitaristen.
      Net als in de bioscoop is het geluid soms wel heel hard, hangt ook een beetje af van waar je zit, maar tegenwoordig heb je ook oordoppen die de ergste hardheid eraf haalt, dus misschien een idee.
      Musicals heb ik ook gezien, ook erg leuk!
      Tot voor een jaar of 10 geleden ging ik nooit naar het theater, maar daarna elk jaar wel een of twee keer, samen met mijn dochter, heerlijk!
      En het laatste jaar ben ik echt heel vaak geweest.. Zal nu ook wel weer een stapje terug doen, vul mijn tijd nu anders in natuurlijk, maar een paar keer zal ik zeker gaan!

      Like

  2. frederiqueswereld1f 16 mei 2016 / 23:43

    Ik heb samen met Hubbie gekeken. Dat was een verrassing. Hij is geen fan. Maar het was een leuke avond en om half twee lagen wij in bed.
    Jammer dat de 3JS zo laag eindigden. Een leuke groep met goede liedjes. Ik begrijp dat je fan bent.
    En wat leuk dat je erbij was met je dochter. Een onvergetelijke avond.

    Liefs Frederique

    Like

    • Regenboogvlinder 17 mei 2016 / 08:49

      Ik ging ook pas om 2 uur slapen.. Leuk dat jullie samen hebben gekeken.. Ik met een oog 😉
      Ja, kon het niet begrijpen hoor. Maar de dag en avond waren toch heel bijzonder!
      Liefs terug!

      Like

  3. Plato 15 mei 2016 / 18:44

    Ha ja, de 3 J’s. Da’s altijd mooi. En zo’n uitje met je dochter… dat zou ik toch ook eens moeten doen met mijn kids, maar ze hebben het altijd maar zo druk, druk, druk…… tja.

    Liked by 1 persoon

  4. ria 14 mei 2016 / 22:31

    Ik zit hier meer te genieten van jullie gekissebis dan van de jjj’s 🙂
    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

  5. marjolijn1 14 mei 2016 / 17:32

    Ja, dat weet ik nog wel, dat jij toen naar het songfestval geweest bent, maar dat de 3Js toen meededen was ik dan weer vergeten.
    En Douwe heeft een aardig liedje , maar blijf zeker niet wakker tot het eind, ik lees het morgen wel.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 15 mei 2016 / 22:56

      Is alweer 5 jaar geleden, we lezen al lang bij elkaar dan hè.. Ach een mens kan ook niet alles onthouden. Douwe heeft het goed gedaan hoor.. !

      Like

  6. Zij 14 mei 2016 / 16:31

    Een eeuwigheid geleden, dat ik nog naar het songfestival keek, terwijl ik dat als kind altijd zo’n beetje een feestavond vond.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 15 mei 2016 / 22:59

      Het was toch wel leuk gisteren vond ik..
      Niet alles uitgebreid bekeken, maar Nederland en België zeker wel! Ze hebben het allebei niet slecht gedaan!

      Liked by 1 persoon

      • Zij 18 mei 2016 / 11:31

        Het Belgische liedje heb ik gezien.. het Nederlandse jammer genoeg niet

        Liked by 1 persoon

  7. gewoonzoalsikben 14 mei 2016 / 15:31

    Ohh jeetje Trees wat lees ik werden ze laatste ,pfff ik kan me voorstellen hoe jij baalde als Superfan .Ik heb al jaren niets meer met het songfestival en wist niet eens dat ze ooit meegedaan hebben ,erg toch ! Maar het zal zeker een heel leuke ervaring geweest zijn om het mee te maken ,behalve de domper op het einde dan ,maar ach je geniet gewoon lekker van hun concerten ..Ik vind de Engelse versie de mooiste .
    Fijn weekend,Liefs Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 mei 2016 / 16:23

      Ja dat was echt onbegrijpelijk hoor, dat ze allerlaatste werden. Ze hadden echt verdiend hoger te komen. Maar inderdaad de ervaring was super. Ik woonde toen maar 100 km van Düsseldorf af en zei tegen mijn dochter, als we ooit een keer naar het Songfestival willen moeten we het nu doen… En als eerste natuurlijk omdat de 3JS meededen. De Engelse versie is ook heel mooi!
      Ga je vanavond ook niet kijken? Ik zet hem sowieso aan. Zal wel met een half oog kijken worden..
      Jij ook een fijn weekend! Liefs

      Like

      • gewoonzoalsikben 14 mei 2016 / 16:36

        Ook hier zal ik de tv wel op die zender zetten en ook met een half oog kijken af en toe ,toch een beetje nieuwsgierig hoever de jongeman komt

        Liked by 1 persoon

  8. Merel 14 mei 2016 / 15:02

    Ik heb niet naar de halve finales gekeken en ga vanavond ook niet meer kijken
    Het is niet meer hetzelfde als vroeger

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 mei 2016 / 16:20

      Daar heb je gelijk in Merel, vroeger was het een ontzettende happening voor TVkijkers. Wij zaten met de hele familie voor de buis. Maar bij mij gaat hij vanavond wel aan hoor. Ben toch benieuwd hoever Douwe B gaat komen. Trouwens die Belgische Laura is ook erg goed…

      Like

  9. Rianne 14 mei 2016 / 14:21

    Ook ik had slechts zijn naam gehoord … Ondertussen begin ik het ook een lekker nummer te vinden, dat Slow Down van D Bob..

    Tja. en toen de 3J’s meededen aan het songfestival had ik ook nog nooit van hen gehoord. Als ik niet was gaan bloggen/blogs gaan lezen had ik nu nog niet van hen gehoord vermoed ik.. 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 mei 2016 / 16:19

      Grappig hè, maar een mens kan nou eenmaal niet alles bijhouden hè. Het nummer is lekker ja!
      Haha, dat kan ik me niet voorstellen, want de 3JS zijn nu toch al aardig bekend hoor en heel vaak op radio en TV. Maar niet iedereen houdt ervan.

      Like

  10. imerks56 14 mei 2016 / 10:40

    Prachtig liedje Trees. Goede keus vandaag. Jammer dat je op het songfestival tegenwoordig in het Engels moet zingen, wil je erbij horen. Ik heb nog niets gezien van de voorrondes. Ken alleen het liedje van Douwe Bob. Aardig liedje, maar of hij daarmee zal winnen??????? Vanavond toch maar even kijken. Fijn weekend. Knuf, knuf. 🐻😘

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 mei 2016 / 16:17

      Dankjewel, ze hebben het ook in het Engels gezongen destijds hoor. Maar helaas, het werd niet echt gewaardeerd.
      Grappig zeg, hij is natuurlijk nog superjong die Douwe Bob. En.. ik lees geen roddelbladen, kijk amper TV en luister ook bijna nooit radio. Nieuws volg ik op internet dus die naam, ja, die zag ik weleens voorbij komen, maar dat was het dan ook.
      Ach, ik heb de rest ook nog niet eens gezien, dus kan zeker niet zeggen of denken dat hij weleens zou kunnen winnen, maar het nummer is leuk!
      Jij ook een fijn weekend! XXX

      Liked by 1 persoon

  11. Melody 14 mei 2016 / 10:40

    wat Douwe Bob betreft verging het mij net zo… ik had ook nog nooit van hem gehoord enzo

    heerlijk al die 3jsfeestjes, zo gegund, geniet ervan.

    ik zit vanavond weer voor de buis.
    xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 mei 2016 / 16:14

      Jeetje, jij ook al niet.. Ik had het idee dat hij een soort smartlapzanger was, weet ook niet waarom, kwam door zijn naam denk ik.
      Ja echt superleuk! Ik geniet er volop van! Nog één keer Tour 7 en dan op naar Caprera op 17 juni.
      Ik ga ook kijken, zal wel met een half oog worden, maar de TV zet ik sowieso aan. Jij ook alvast veel kijkplezier! XXX

      Like

  12. probosalem 14 mei 2016 / 09:55

    Hoe goed hij ook is, vrees ik dat hij het toch niet gaat winnen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 mei 2016 / 16:11

      Ach je weet het maar nooit Barbara… het liedje klinkt echt lekker, meteen al vanaf de eerste keer dat ik het hoorde.. X

      Like

  13. natasjaslifestyle 14 mei 2016 / 09:13

    Laat Thomas en de hatelijke hulk maar lekker kletsen hoor!! Jij hebt genoten en daar gaat het om. En natuurlijk ben ik benieuwd hoe Douwe het er van af brengt, maar ook onze zuiderburen. Vond die ook leuk en verfrissend….

    Liked by 2 people

  14. Marja 14 mei 2016 / 09:09

    Ik heb nog niets van het songfestival gezien, maar vanavond zal ik er een stukje van bekijken. Vroeger vond ik het geweldig. Tegenwoordig zit er niet veel tussen dat ik echt de moeite waard vind.
    Leuk om dat in het echt te hebben meegemaakt.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 mei 2016 / 16:12

      Nee ik ook niet, zag alleen woensdag de berichtjes op internet over Douwe Bob…
      Ik ga nu wel kijken, maar met een half oog denk ik hoor 😉
      Ja, die ervaring was erg leuk!

      Like

    • ariadnesdraad 14 mei 2016 / 16:45

      Ik ga weer gewoon lekker alleen naar de puntentelling kijken, de afgelopen halve finale heeft geleerd dat dat nog best spannend kan wezen 🙂

      Liked by 1 persoon

      • Regenboogvlinder 15 mei 2016 / 22:58

        Ik heb gekeken, niet echt ervoor gaan zitten maar wel eea gezien. Ik vond het leuk en de puntentelling was niet zo zenuwslopend als voorheen.. prima zo!

        Like

  15. Hartelijke Hot Hulk 14 mei 2016 / 07:25

    Ze hebben hopelijk toen toch niet gewonnen hé?

    Ik zwijmel deze week niet mee.
    Teveel herrie in het hoofd.
    (En dan ook nogeens jou inzending aanhoren😉)

    Liked by 2 people

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

