Tuinperikelen…


 

Mijn tuin ziet er weer prima uit…

Terwijl ik er helemaal niet echt van houd om erin te werken. Maar ja, als ik het een beetje netjes wil houden, dan zal ik toch wel moeten. De bonsaikastanje van Maria heeft de winter ook overleefd. In het najaar ga ik hem echt korter maken zodat hij hopelijk iets in de breedte gaat groeien want te hoog mag hij niet worden.
Groene vingers heb ik niet, hagel en te veel zon bezorgden mij onlangs hoofdpijn, want mijn pas gekochte en geplante plantjes hebben van beiden een aardige tik gekregen. Maar goed.. we doen het er maar mee. Ik heb ook niet heel veel gekocht want ik ben zo vaak niet thuis dat ik het toch zonde vind als ze dood gaan, maar ja, dat is dan maar zo…

Ik loop regelmatig rond met mijn fikstok, ik vind het nog steeds leuk werk en dan blijft het best een beetje netjes.
De talrijke mieren die mijn tuin ook weer hebben gevonden, ga ik te lijf met wit poeder… maar die komen ergens anders zo weer opnieuw uit een nest terwijl ze tegelijkertijd een berg zand ophoesten. Kom ik daar ooit vanaf? Denk het niet.. Ik hoorde laatst dat ze wel tot een meter diep onder de grond zitten… 

Ook Jan heeft geholpen met de voortuin en de stoep schoon te blazen. Echt blij mee. Onder de rommel van de bomen op de stoep kwam zelfs nog een brandput tevoorschijn. Ik mag hopen dat de brandweer dit soort dingen in kaart heeft gebracht want anders zouden ze deze nooit kunnen vinden als hij eens nodig is.

Een leuk duozitje voor het raam maakt het extra gezellig, gekregen van dochter wegens overcompleet. Ik heb er iets tegen om voor het huis aan de straat te gaan zitten, dus het staat er gewoon voor de sier. 

Tuin mei 2016 (1) (Small)

Is jullie tuin al weer zomerklaar?

 

35 thoughts on “Tuinperikelen…

  1. minoesjka2 20 mei 2016 / 18:13

    Als ik een tuin gehad had vast wel 😀 Maar mijn balkon is al helemaal ingewijd voor de zomer hoor, daar heb ik ondertussen alweer heel wat opgezeten.

    Liked by 1 persoon

  2. IngridMoorenBlogs 19 mei 2016 / 13:32

    Wij zijn ook hard aan het werk omdat de buurman een nieuwe schutting wil zetten. Weet je wat tegen mieren helpt….de stuivers van vroeger.Gewoon een paar in de grond duwen. Nou,ik weet eigenlijk niet of dat helpt hoor haha,maar voor binnen wel….

    Like

  3. Sonja 18 mei 2016 / 20:29

    Dat ziet er erg gezellig uit bij jullie!! Snap dat van het bankje voor het huis, wij hebben het ook maar wat je zegt; voor de leuk want zitten doen we er nauwelijks 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Zij 18 mei 2016 / 14:49

    Prachtig je tuin!
    De tuin hier is ook helemaal klaar voor de zomer. Ik ben ook zo geen liefhebber van het werken in de tuin, maar ik heb het wel graag allemaal netjes 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. ria 17 mei 2016 / 22:53

    Morgenmiddag wordt voorkant schoongemaakt, achet nog een plant gesnoeid en …klaaaaaaar.
    Fijn als je een tuinvrouw als vriendin hebt. Ze weet er ook alles van af en het is haar hobby. Bof ik mee.
    Groetje, Ria

    Liked by 1 persoon

  6. די מריו 17 mei 2016 / 21:32

    Bij ons is er nog niets zomerklaar.. het is tenslotte nog lente… 😉

    Love As Always
    Di Mario

    Like

  7. natasjaslifestyle 17 mei 2016 / 19:54

    Ziet er gezellig uit!! Onze tuin heeft mijn vriend en onze zoon zomer klaar gemaakt, helaas is het nu bij mijn vriend in zijn rug geschoten.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 mei 2016 / 20:08

      Dankje! Met weinig planten eigenlijk haha.
      Oh jee, dat is beroerd. Nou ik ben ook altijd wel stijf als ik in die tuin gerommeld heb hoor.. Pfffff…

      Liked by 1 persoon

  8. Marja 17 mei 2016 / 17:45

    Het ziet er prachtig uit. Wij zijn eigenlijk nooit klaar, maar daar zitten we niet zo mee.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 mei 2016 / 18:05

      Ben ook weer blij hoor, uiteindelijk niet eens zo heel veel werk 😉
      Nee, met zo’n tuin als die van jullie ben je echt nooit klaar… Pfff

      Like

  9. rietepietz 17 mei 2016 / 17:30

    Ik probeer het altijd een beetje bij te houden, nou ja Henk doet er meer aan dan ik dus dat is makkelijk;-) Maar de voortuin is dit keer nogal rigoureus onder handen genomen maar ook wij zitten zelden in de vooruin.

    Like

  10. majaer 17 mei 2016 / 16:02

    Dat ziet er gezellig uit ondanks je geen groene vingers heb. Het komt mij bekent voor wat je schrijft niet echt mijn hobby maar het moet wel netjes zijn.

    Liked by 1 persoon

  11. Hillechien 17 mei 2016 / 14:11

    oh als je nog wat tijd over hebt mag je die van mij ook komen doen 😉

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

