STAPUIT #16

 

STAPUIT #16 was weer enig!

We hebben een leuke wandeling gemaakt door een leuk dorpje. Echt even terug in de tijd, want ik was er al eens eerder geweest.

Onderaan dit bericht 2 foto’s voor de liefhebbers, om uit te vinden waar wij waren…

STAPUIT #15 is alweer even geleden, namelijk 10 mei..

Het was prachtig fietsweer, niet veel zon, maar wel een heerlijke temperatuur. En we waren dus in Bunschoten-Spakenburg.

Gedeeltelijk geraden door Marja en Dieneke (Varendvolk) en allebei de locaties door Ferrara. 

Bunschoten is van oorsprong een boerendorp en Spakenburg een visserijdorp aan de voormalige Zuiderzee. In de loop der tijd zijn de 2 dorpen aan elkaar gegroeid door de nieuwbouwwijken en worden nu in een adem genoemd.

Op de heenweg kwamen we langs de ‘NAALD’ zoals deze door een aantal mensen is genoemd. Als je met je rug naar Paleis Soestdijk staat, zie je in een prachtige kaarsrechte zichtlijn De Naald van Waterloo.

"DE NAALD VAN WATERLOO" Vanuit Paleis Soestdijk
“DE NAALD VAN WATERLOO”
Vanuit Paleis Soestdijk

Deze staat dus in Baarn. Een gedenkzuil uit 1815 voor onze moedige kroonprins Willem II. En wij fietsten er dus gewoon langs van Soest naar Baarn.

Vandaar dus door naar Bunschoten-Spakenburg. Het was nog een behoorlijk eind fietsen naar de haven. Maar wat ziet het er daar leuk uit zeg. We hebben lekker kibbelingetjes gegeten en genoten van het weer en de mensen.

De terugweg ging langs Amersfoort en toen zijn we door een mooi stukje natuurgebied gefietst. Wat een heerlijke dag! In totaal 57 km gefietst. En omdat het prachtig weer was heb ik niet eens zoveel ondersteuning gebruikt. Hieronder nog wat foto’s.

 

Dan nog 2 foto’s van ons uitstapje van vandaag!
STAPUIT #16

Wie o wie weet waar wij waren…?

 

18 thoughts on “STAPUIT #16

  1. ria 26 mei 2016 / 23:17

    Je moet het inderdaad maar net weten. Leuke verrassing voor a.s. zondag:-)

    Liefs, Ria

    Like

  2. די מריו 26 mei 2016 / 21:18

    Genieten toch die uitstapjes… Ik kan me voorstellen dat je er weer van genoten hebt. Ik lees net dat Natas er geboren is, dus wij hoeven dan niets meer te raden natuurlijk.

    Love AS Alwyas
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  3. Plato 26 mei 2016 / 19:15

    Als ik bij Hulk kijk doet me die grensovergang denken aan Baarle Nassau/Hertog. Maar of dat het was en of het dan juist dat uitje is geweest. Nou, ik wacht maar af.

    Liked by 1 persoon

  4. marjolijn1 26 mei 2016 / 17:33

    Leuk al die uitstapjes, neem het er maar goed van meis…!!

    Liked by 1 persoon

  5. Plato 26 mei 2016 / 11:35

    Leuk om te weten maar ik had geen idee.
    Ook van de nieuwe heb ik geen flauwe notie. Je moet er al eens toevallig geweest zijn.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 mei 2016 / 16:50

      Inderdaad, je moet het maar net weten.
      Zondag weet je het.. We hebben alweer een andere gehad, 2 zelfs.. 😉

      Like

    • Regenboogvlinder 26 mei 2016 / 16:53

      Je weet het inmiddels, was erg gezellig bij jullie! Bedankt weer voor de gastvrijheid! De TomTom gaf precies de weg aan die Robbert had uitgelegd, dus perfect, was leuk! De locatie gebruik ik voor een volgend uitstapje.. 👍🏼😉😘

      Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

