Paniek in Caprera… waar zijn de kaartjes???


 

Vrijdagavond ben ik dus naar Bloemendaal geweest voor het concert van de 3JS in het Openluchttheater CAPRERA.

De aanloop was niet leuk, dochter kon niet mee vanwege een migraine-aanval die ze niet onderdrukt kreeg. Echt zo jammer, we hebben er zo lang naar uitgezien. Ik ging dus alleen met mijn 3Js vriendinnetje Rosalinde naar Bloemendaal en we hebben weer wat afgekletst in de auto. De 28 jaar leeftijdsverschil tussen ons merken we nooit niks van hè Roos?

Omdat DiCaprera kaartjes 17-6-2016ana dus niet mee kon heb ik via Facebook geprobeerd haar kaartje te verkopen. En dat is gelukt. Ik was bij Roos toen ik een berichtje kreeg van de geïnteresseerde mede-fan Miranda! Wij kenden elkaar niet. Ze vroeg via FB mijn telefoonnummer en belde meteen op. Op hetzelfde moment maakte ik een foto van de 2 kaartjes (A4-tjes). En we maakten de afspraak elkaar rond half 8 bij de ingang te treffen.

3JS CAPRERA - 17-6-2016 (1) (Small)Toen vertrokken Roos en ik naar Bloemendaal! Na een gezellig etentje in Peper’s Pannenkoekenrestaurant, samen met mijn vriendinnetjes Anja, Ardi, Brenda, Janny, Margaret én Rosalinde liep ik alvast alleen richting theater.

Ik zag Miranda al staan, herkende haar van de Facebook-foto. Haar vriendin die de kaart graag wilde kopen stond erbij. Ik opende mijn kleine handtasje en…. kreeg de schrik van mijn leven. Geen dubbelgevouwen A4-tjes te bekennen. Het hele tasje uitgespit en daarna in mijn grote tas gekeken. Niet te geloven, geen kaartjes te vinden, ik werd steeds nerveuzer en ging nadenken wat ik met die papieren gedaan had.

Als snel wist ik het. Toen ik bij Roos thuis de afspraak met Miranda had gemaakt heb ik de foto van de kaartjes nog even snel aan haar doorgestuurd. En toen gingen we weg… zonder kaartjes bleek later, die moesten dus nog op de salontafel liggen bij Roos thuis.

Daar kwamen de anderen aan, ze schrokken zich ook rot, want de kans dat wij (degene die het kaartje wilde kopen en ik) niet naar binnen zouden kunnen zat er natuurlijk in…

Wat een paniek. Hoe gingen we dat nou oplossen. Zouden we erin mogen, zouden ze zo coulant zijn? Maar ja, dan hadden we er ook wel wat van gemaakt. “In dat geval gaan we maar samen een feestje bouwen” zei ik tegen de vriendin van Miranda.

Miranda stapte kordaat naar de ‘kaartjesknipster’ en legde de situatie uit. Het bovenste kaartje kon gescand worden via de foto op de telefoon. Zo…pffffff wat een opluchting, dat was één! Het onderste kaartje kon niet gescand, de code stond er maar half op. “U mag ook geen foto’s meenemen mevrouw” zei de caissière die even in het systeem ging om te controleren hoeveel tickets ik had besteld. Poeh zeg… alsof ik dat zelf niet weet, dus weer uitleggen hoe en wat.

Maar… het was gelukt, volgens het systeem had ik echt 2 kaartjes gekocht en we mochten dus echt gewoon naar binnen, wat een geluk, wat een avond! Met recht!

Wordt vervolgd…

Ooit iets dergelijks meegemaakt? 

 

38 thoughts on “Paniek in Caprera… waar zijn de kaartjes???

  1. Zij 21 juni 2016 / 15:02

    O’ hemeltje toch! Hoe vreselijk moet je je gevoeld hebben toen je je tas opende en niks vond!
    Maar gelukkig is het dan toch nog allemaal goed gekomen 🙂

    Like

  2. minoesjka2 20 juni 2016 / 17:25

    O, chips zeg ……… wat zal jij een paniek gevoeld hebben !! Zowel voor jezelf als voor de dame die het kaartje wilde overnemen. Gelukkig is het dan toch nog goed gekomen 🙂 Fijn.

    En zelf? Nee, gelukkig nog nooit zoiets mee gemaakt.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 20 juni 2016 / 18:08

      Was inderdaad behoorlijk stressen, maar op de een of andere manier had ik wel zoiets van, het komt wel goed… en ja, gelukkig was dat ook zo.. haha

      Like

  3. cornma 20 juni 2016 / 12:21

    Nee, ik kan me niet herinneren ooit zoiets meegemaakt te hebben. Ik denk, dat ik volledig in paniek zou raken en er dan pas heel veel later om zou kunnen lachen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 20 juni 2016 / 18:05

      Ach.. het was schrikken en ik had meteen al een plan klaar.. Ik dacht, ik ga gewoon bij de beveiligers zitten, horen kun je ze overal in de buurt. Want ik had ook nog 2 passagiers om thuis te brengen haha.. En dan was ik samen gebleven met degene die het kaartje wilde kopen, was vast ook leuk geweest. Maar wat ben ik blij dat het toch gelukt is natuurlijk..

      Like

  4. Villasappho 20 juni 2016 / 00:29

    Ooit een Eftelingticket die niet wilde scannen moest ook bewijs gaan lopen leveren, dat gaat nu makkelijker met een telefoon.

    Liked by 1 persoon

  5. די מריו 19 juni 2016 / 21:43

    Owh gelukkig zeg, heb jij weer… Nou ja. het had mij ook kunnen overkomen. Sterker nog.. ik ging een keer naar Feyenoord-PSV en kwam er in de trein in Utreg achter dat ik de kaartjes thuis had laten liggen. Dat was nog in de niet smartphone periode zeg maar. Vriend gebeld en die heeft de kaartjes naar Utreg gebracht. Wij konden nog net de tweede helft zien en gelukkig werd er toen ook pas gescoord en we wonnen ook nog. Dag nog steeds goed dus.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  6. marjolijn1 19 juni 2016 / 17:58

    Gelukkig goed afgelopen en heb je niets hoeven te missen.
    Tja en wat zeggen dan…. : Je wordt ouder Mama…. 🙂
    Oeps dat is niet van de 3 J’S…. 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 18:25

      Haha, ja klopt hoor.. ben best vaak wat kwijt, maar vind het altijd weer terug. Maar deze waren te ver weg om nog weer even op te halen.. pfff

      Like

  7. Rietepietz 19 juni 2016 / 14:17

    Ja, ik zou ooit de kaartjes van zoonlief voor de thalys uitprinten, kort voor hij weg moest zag hij dat ik er één vergeten was, en toen was natuurlijk nét de inkt op van de printer. Maar ook daar con de conducteur het scannen omdat hij het op z’n laptop had. PPpffft,…. dan zweet moeder peentjes hoor.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 16:20

      Oh ja ook zoiets.. je weet toch niet waar je het zoeken moet dan.. had ik ook. Vond het bijna nog erger voor die vrouw van voor mezelf 😉

      Like

  8. Cellie Citroen 19 juni 2016 / 12:09

    Ja, jaaaren terug toen ik met voormalige man naar zijn thuisland was gegaan met Aeroflot als vliegmaatschappij. Toen hadden de stewardessen nog snorren. Enfin..wij waren al een uur te laat op het vliegveld voor de terugreis (lang verhaal), maar met veel smeergeld en praten mochten we gelukkig nog wel instappen.

    Boardingpass…heuh…hele tas overhoop gehaald, binnenstebuiten gekeerd en nog 3 x keer maar ik kon ze niet vinden, terwijl we ze net hadden gehad. Dus werd er gezegd dat we dan maar de volgende vlucht moesten nemen. Wanneer die ging? Oh…volgende week of zo.
    Dus nog een keer zoeken, man werd steeds chagerijniger, ik steeds wanhopiger en net toen we dan maar weg zouden lopen, zaten ze ‘opeens’ toch in mijn tas.

    Russische roulette zo voelde het. Dus ja, kan je gevoel helemaal voorstellen. Maar wat fijn dat ze zo meedachten. Erg klantvriendelijk!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 16:22

      Mijn hemel, dat is ook een ervaring zeg… hahaha. Je snapt toch gewoon niet hoe dat kan? Ik ben zo vaak wat kwijt, dan heb ik het net, echt net in mijn handen gehad en dan is het gewoon weg.. of te goed opgeborgen. Maar meestal vind ik het weer, is het huis dan hoor, die het wegmaakt. Maar nu met deze kaartjes… Ik zag ze gewoon nog echt daar op tafel liggen. En… daar lagen ze dus ook 😉

      Like

  9. imerks56 19 juni 2016 / 11:15

    Dat was schrikken! Ik kan me levendig voorstellen dat dat veel spanning en hartbonzen met zich mee heeft gebracht. Maar toch goed afgelopen. Heb je weer heerlijk kunnen genieten van je idolen.

    Liked by 1 persoon

  10. Mirjam 19 juni 2016 / 10:59

    Wat een schrik Trees! Stress om kaartjes die zoek zijn herken ik wel, meestal zitten ze dan in vakje dat ik anders nooit gebruik.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 11:16

      Ook TE goed opbergen kan stress opleveren ja..
      Was een gedoe, maar gelukkig eind goed, al goed! 👍🏼

      Like

  11. Plato 19 juni 2016 / 09:53

    Joh, wat een spanning vooraf. Die kaartjes. Heb ik dit ooit meegemaakt? Ik dacht van niet. Gelukkig goed afgelopen. Want de drie J’s missen lijkt me heel akelig.
    Gelukkig heb je een geweldige avond gehad.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 10:55

      Slecht voor de rikketik hoor.. Echt zo dom ook.. Maar het werd uiteindelijk inderdaad een topavond!

      Like

  12. Marja 19 juni 2016 / 09:49

    Super dat alles toch nog goed kwam. Ik heb zoiets nooit meegemaakt, maar het kost je vast een hele hoop grijze haren.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 10:56

      Echt heel erg was het.. Maar grijze haren kostte het mij niet, ik heb al een heel hoofd vol hahaha…

      Like

  13. Jokezelf 19 juni 2016 / 09:28

    Wat een spanning en avontuur. En wat fijn dat jullie er toch in konden. Ik heb ook zoiets meegemaakt, ooit. lang geleden, in een bioscoop. Mijn toenmalige man en ik waren de kaartjes kwijt, want lang van tevoren aangeschaft en niet goed opgeborgen. Maar de dame bij het loket was heel vriendelijk, want de zaal was uitverkocht en we mochten erin als onze plaatsen open bleven (ik wist nog welke rij en het plaatsnummer). Was even heel spannend, maar het kwam goed. Geen idee meer welke film het was.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 11:15

      Dat was het…
      Jeetje, TE goed opgeborgen bedoel je zeker. Heb ik ook wel eens last van en dan vergeet ik het ook hoor..
      Wat een superoplossing van die caissière zeg.. Fijn dat het zo geregeld kon worden. Ja, zou toch jammer zijn hè..

      Like

  14. Hartelijke Hot Hulk 19 juni 2016 / 09:01

    Spannende kopregel!
    Ik ga je met mijn reactie wereldberoemd maken.
    Zoals je in het voetbal de speciale penalty hebt, de zogeheten ‘Panenka’
    In het turnen een speciale sprong de ‘Yurchenko’
    Is dit een typisch geval van een ‘TREESKE’ !

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juni 2016 / 09:35

      Haha.. Het was wel een ervaring hoor.. Schrik op schrik hoe blijft een mens gezond. En nu word ik wereldberoemd? Wowww.. 😉
      Dankjewel ❤

      Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

