De Nederland Tag…


 

Weer een leuke TAG gevonden, o.a. bij Liesbeth en bij Melody.

VlindervlagDe “Nederland of Holland Tag”… en als rasechte Nederlandse vind ik dat natuurlijk hartstikke leuk! 

 

Eén of meer koekjes bij de thee?
Meer koekjes, mijn moeder had hetzelfde, ze zei altijd op 1 been kun je niet lopen.. En soms was dan opeens gewoon de hele koektrommel leeg… “nu kunnen we rennen” zei ze dan weleens 😉

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

Wat is je favoriete stamppot?
Rauw andijvie-stamppot met uitgebakken spekjes en Hema-worst of een ouderwetse Hollandse gehaktbal. Oh ja, met jus!

Welke Nederlandse feestdag vind jij de leukste?
De laatste jaren heb ik niet zoveel meer met feestdagen, maar als ik dan moet kiezen, dan ga ik voor de Kerst. Dit jaar komen mijn kleindochters uit Gran Canaria op vakantie dus maak ik er sowieso weer wat leuks van.

Wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland?
Texel.. een prachtig eiland, ik heb er zoveel leuke herinneringen aan…

Wat is jouw favoriete accent en doe een stukje na.
Ik vind het Brabants heel leuk, vooral het woord ‘durske’ vind ik zo’n apart woord. Ik kan het accent niet nadoen hoor..
En als Amsterdamse, het Amsterdams, wat ik zelf nooit zo plat heb gesproken, moar ik ken t wel hoor…

Welk woord is voor jou typisch Nederlands?
Potverdriedubbeltjes

Welk typisch Nederlands gebruik vind jij het leukst?
Koffiedrinken ’s morgens om half 11, met een koekje erbij natuurlijk

Welk Nederlands gezegde is jouw favoriete gezegde?
Spreken is zilver, zwijgen is goud

Wat is je favoriete winkel van Nederlandse bodem?
Action

Wie vind jij de leukste BN’er?
Mogen het ook BNers zijn? Dan zijn dat:
Jan Dulles, Jaap Kwakman en Jan Schilder
En als het niet mag, dan Humberto Tan…

Wat vind jij het mooiste en/of leukste Nederlandstalige liedje?
“Ik meen het”
en dan uiteraard de uitvoering van André Hazes.. omdat ik daar met name heel vaak zo heerlijk op heb gedanst…

Haring? Ja of nee?
Nee, nooit!

Wil je deze TAG overpakken? Ga gerust je gang! 

Plaatjes van internet

28 thoughts on “De Nederland Tag…

  1. minoesjka2 20 juli 2016 / 20:12

    Leuk ingevuld zeg 🙂 En Humberto ziet er inderdaad niet verkeerd uit, maar ik vind hem daarnaast nog een goede presentator ook, die geen onderwerp uit de weg gaat.

    Liked by 1 persoon

  2. Rietepietz 19 juli 2016 / 15:44

    Klopt, ik kwam hem ook al tegen bij die twee, ik laat hem ook dit keer weer liggen want ondertussen weet iedereen alles wel over en van mij. En bij veel van de vragen zou ik eigenlijk geen antwoord hebben, meestal omdat er teveel antwoorden mogelijk zijn, of te weinig. Alleen over de haring kan ik kort zijn, die eet ik niet!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juli 2016 / 17:35

      Inderdaad, jij bent zo open en schuwt niks..
      Haring, neeeeee, zoals je al las, ik dus ook niet! Bleg…

      Like

  3. Zij 19 juli 2016 / 12:35

    Leuk zulke ‘tags’. Zo leer je de blogger weer een stukje beter kennen 🙂

    Euh.. weet je.. Action is ook mijn favoriete winkel 😉

    Liked by 1 persoon

  4. tinyblogt 19 juli 2016 / 10:22

    Wat leuk! Ik zou hem graag overnemen, zelfs als Vlaamse, maar dan krijg ik weer te horen dat ik zo Nederlands ben. Tja, ’t is allemaal de schuld van mijn ouders. En van Hilversum 3. En van mijn overgrootvader, dat was een Nederlander. 🙂

    Liked by 2 people

  5. John 19 juli 2016 / 08:06

    Ik ben redelijk nationalistisch ingesteld, maar heb eigenlijk geen favoriete dingen. Ik ben denk ik meer Zeeuw dan Nederland 🙂 want met Zeeland kan ik zo van alles opnoemen. Maar goed, het is een Nederland tag en dan ga ik dat niet verpesten natuurlijk 🙂
    Grts

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juli 2016 / 15:40

      Nou, dat mag ook best hoor… Kan me voorstellen dat je zo gek bent op Zeeland dat je alleen op Zeeland-dingen komt. 😉
      Groetjesss

      Like

  6. Morgaine 19 juli 2016 / 07:41

    1, meer, dat is de Indische invloed, daar komt van alles op tafel, dus liever nog meerdere dingen dan alleen koekjes, en laten staan… de garantie is ook dat mensen minder pakken en nemen vaak, omdat het er gewoon is, hahaha

    2. Hutspot vroeger, nu nog, zuurkool en boerenkool, die drie zijn mijn favorieten in de winter tijd.

    3. Als kind Koninginnedag, heel erg bijzonder, maar naarmate ik ouder word, eigenlijk geen enkele meer specifiek, meestal zit ik toch thuis, hahaha

    4. Amsterdam/Amersfoort en het strand, zelfs de stranden die ik nog niet ken.

    5. Haags, echt Haags, dan bescheur ik het echt! Harrie Jekkers is dan ook absolute favo van mij naast Najib Amhali.

    6. Waar toeristen dan aan denken, tulpen, klompen, molens…. mijn oma zei trouwens altijd potverdriedozekaatjes…. hahaha

    7. Eigenlijk geen enkele? Ik vind de Indische gebruiken veel meer open en gastvrij of mooier.

    8. Alle ogen zijn gericht op kwatta… die was ik vergeten, maar weet ik weer, en dat zei mijn opa weleens, hahahaha

    9. Helaas is het ondertussen vergane glorie, zowel de stijl of ze zijn onderuit gegaan: Hema, V&D en C&A daar heb ik heel veel tijd gespendeerd met mijn moeder en oma vroeger al, mooie herinneringen aan.

    10. Op dit moment Kees Tol, maar ik zie niet alles wat hij doet, alleen in bijv. The Dream met Nick & simom, en de Zomer Voorbij, de humor.. echt, geweldig!

    11. Suzanne van Herman van Veen, Liefste mijn liefste van Robert Long en

    Haring of welke vissoort dan ook, ik lust geen vis, klaar.

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 juli 2016 / 15:42

      WoW meis, wat een leuk lijstje ook.. Mooi dat je hem hier al neergezet hebt. Ik snap dat je meer met het Indische hebt dan met het Nederlandse. X

      Liked by 1 persoon

      • Morgaine 19 juli 2016 / 16:08

        Hahaha qua ontvangst en hoe de dingen gaan in huis wel, de gasvrijheid, kon even niet op iets specifieks komen of zo… en dan denk ik toch, zuinigheid met vlijt is typisch Nederlands en dat is daar juist heel anders… geven, zorgen voor… dat er genoeg is… iedereen welkom…

        Liked by 1 persoon

  7. Villasappho 19 juli 2016 / 07:31

    Leuk leuk Treeske! Humberto niet vervelend om naar te kijken.

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

