Blijdorp en weer een ontmoeting…

 

Zaterdag… na jaren weer eens een dierentuindagje en wel samen met blogster Minoesjka! Het was onze eerste ontmoeting en… het kan bijna niet anders, het was weer heel erg leuk!

Bokito, plaatje van internet
Bokito, plaatje van internet

Begin van dit jaar hadden we al afgesproken dat het ons leuk zou lijken elkaar een keer te ontmoeten! Hoe en waar was allemaal nog vaag toen.

Maar toen won ik een dagje uit in de PCL, ik koos voor Blijdorp, de dierentuin in Rotterdam en na overleg met Jan (die niet echt van dieren houdt en al helemaal niet van dieren kijken die opgesloten zitten in een dierentuin) besloot ik Minoesjka te vragen of zij met mij mee wilde. Zij woont in Rotterdam en houdt van dierentuinen bezoeken. Waarom niet combineren met onze eerste ontmoeting dan? Dus contact gelegd, ook zij vond het een leuk plan en afgesproken.

Gisteren was de dag… Om 9 uur vertrok ik in de stromende regen uit Zeist, wat een noodweer, maar wel met een zomeroutfit aan. En zoals voorspeld hebben we echt een heerlijke dag gehad met prachtig weer.

Het werd een allerhartelijkste ontmoeting. Allereerst gingen we aan de koffie met gebak. Het moest natuurlijk wel een feestelijk tintje hebben -lekkere smoes ook weer hè haha-.
Wat een wijze, lieve en belangstellende vrouw is zij. Het klikte meteen en het leek echt naarmate de dag vorderde, alsof we elkaar al jaren kenden. Is natuurlijk ook wel zo enigszins het geval als je al jaren bij elkaar lees, je weet gewoon veel van elkaar. Maar elkaar in het echt ontmoeten is toch wel weer heel apart en leuk.

We hebben wat afgekletst, nou ja, dat is met mij niet zo moeilijk… jaaaaa… ik zeg het zelf maar vast hoor! 🙂

De dieren zijn altijd interessant, Bokito de zilverrug gorilla was echt geweldig! Hij is echt zo groot en ja door die uitbraak in 2007 is hij wereldberoemd geworden. De beveiliging is na dat incident wel verbeterd. Veiligheidsglas, extra hekken -waar eigenwijze mensen gewoon toch hun kinderen achter laten lopen-, geen cameraflits gebruiken, niet tikken op het glas en het belangrijkste… geen contact zoeken. De foto’s zijn dus niet zo best, want ze zijn door het glas genomen.

Een van de jongere ijsberen was aan het spelen met een brok emmer. Per ongeluk in het bassin terecht gekomen? Bewust gegeven? We weten het niet, maar schik had hij zeker. De andere van de tweeling ging drinken bij de moeder. Hij of zij is inmiddels ruim 1,5 jaar, maar kennelijk is dat normaal.

De Vrije Vogelvlucht was ook spannend. Ze laten vogels los zodat ze ook hun natuurlijke gedrag kunnen behouden. We schrokken toch best wel even toen er opeens 6 grote “vale gieren” op het grasveld liepen. Er werden wat stukken vlees met karkas en al naar ze toe gegooid en het ging er wild aan toe. Verder wat kleinere vogels, maar ook 2 grote “oehoes”.

Tussendoor onze broodjes opgegeten en een lekker ijsje gegeten en later nog een keer een kop koffie gedronken voor we weggingen. En veel gepraat. Hadden we allebei geen moeite mee. Rond 18.00 vertrokken we uit het park, gaf ik Minoesjka een lift naar het metrostation waar haar fiets stond en tegen 19.00 uur was ik weer thuis.

Het was een heerlijke dag en een ontmoeting die zeker voor herhaling vatbaar is. Minoesjka, hartstikke bedankt voor jouw bijdrage aan deze heerlijke dag.

 

44 thoughts on “Blijdorp en weer een ontmoeting…

  1. Plato 8 augustus 2016 / 19:42

    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Met Minoesjka nog wel. Lijkt me een prima keuze en zij weet natuurlijk werkelijk alles van Blijdorp. Mooi verslag ook.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 augustus 2016 / 21:06

      Ja hoor, was echt een heerlijke dag en een super mooie ontmoeting! Ja dat wel, hoewel ze er toch ook al zeker een jaar niet was geweest.. Dankjewel ☺️

      Like

  2. imerks56 8 augustus 2016 / 12:08

    Als kind ben ik ooit in Blijdorp geweest. We woonden toen in Maassluis. Dus vlakbij. Toch de moeite waard om daar nog eens heen te gaan.
    Mooi filmpje heb je gemaakt. En natuurlijk klikt het met jou altijd. Zo gezellig en nooit verlegen om een praatje, dat moet wel klikken. 😄

    Liked by 1 persoon

  3. beaunino 8 augustus 2016 / 08:42

    Wat leuk dat je Minoesjka hebt gevraagd. Wat een sociaal mens ben je toch. Gezellig zo’n dagje samen. Voor ons is het alweer een jaar of zes, zeven geleden dat we daar waren.

    Liked by 1 persoon

  4. Ferry & Jacqueline 8 augustus 2016 / 08:32

    Je had super dag gehad. Mooi om te zien deze gorilla. Blijdorp zijn wij ook in de vakantie geweest. Het is prachtig dierentuin. Gorilla’s zagen wij helemaal niet. Ook niet binnen. Heel raar? Je hebt ieder geval mazzel gehad om te fotograferen. Leuk dat je iemand ontmoet van je blogvriendin.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 augustus 2016 / 09:52

      Inderdaad een heerlijke dag. Waarschijnlijk waren ze toen jullie er waren wel buiten, maar dat gebied is behoorlijk groot en zaten ze lekker verdekt opgesteld. Maar wat is hij imposant.
      Ja heel leuk, we hebben genoten!
      Dank voor het langskomen en je reactie!

      Like

  5. John 8 augustus 2016 / 08:21

    Altijd leuk als een bog ontmoeting goed uitpakt. Ik heb er een paar gedaan en dat pakte eigenlijk ook allemaal goed uit.
    Dierentuinen ben ik geen fan en voorstander van.
    Grts 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 augustus 2016 / 09:55

      Ja zeker is dat leuk, ik heb het ook nog nooit betreurd. Lijkt wel echt of je elkaar al veel langer kent. Maar als je aandacht hebt voor elkaars blog (dus leven) dan kan dat ook niet anders.
      Je lijkt op Jan en op mijn schoonzoon. Die vinden het ook niks dat dieren opgesloten zijn. Ik vind het wel mooi en tegenwoordig krijgen ze zoveel meer ruimte als vroeger, dat doen ze goed.
      Groetjesss

      Like

  6. gewoonanneke 7 augustus 2016 / 23:21

    Leuk hoor, las het bij Minousjka ook al dat het fijn was geweest. Had het ook wel verwacht natuurlijk. Bekende foto’s.;) Toevallig vorige week geweest dus even weer een weerzien op de foto’s.

    Liked by 1 persoon

  7. Zij 7 augustus 2016 / 23:21

    Een eeuwigheid geleden, dat ik nog eens in een dierenpark geweest ben. Vroeger, toen de kinderen nog klein waren gingen we heel vaak. We hebben zelfs jaren een abonnement gehad.

    Een ontmoeting is zo spannend! Zelf heb ik het een paar keer gedaan (vroeger had ik ook een blog).. en nerveus dat ik toen was :-/

    Zo fijn, dat je zo’n leuke dag had xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 23:34

      Het is zeker voor kinderen erg leuk, maar als volwassene kun je ook genieten hoor. Ik had al ooit begrepen dat je eerder geblogd had ja. Ja was je dan zenuwachtig? Nee, dat heb ik nooit gehad hoor, je voelt gewoon een gezonde spanning en nieuwsgierigheid of het beeld dat je bij een persoon hebt ook echt klopt.. En in mijn geval was dat ook altijd zo. Ja, het was prachtig dat het weer zo klikte.
      Echt genoten samen! XXX

      Liked by 1 persoon

  8. @matroosbeek 7 augustus 2016 / 21:39

    Dierentuinen vind ik ook altijd boeiend. En als je dat dan combineren met zo’n fijne ontmoeting. Meegenomen!

    Liked by 1 persoon

  9. די מריו 7 augustus 2016 / 21:24

    Rotterdam echt wel…. Ik ben er vorig jaar nog geweest… blijft een mooie stad met een mooie dierentuin.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 21:51

      Helemaal mee eens..wat de dierentuin betreft. Ze waren alleen met veel renovaties bezig. Is goed natuurlijk, beter voor de dieren. Maar jammer als je er rondloopt. De stad ken ik dus niet echt..
      Dankje weer..
      Groetjesss

      Like

  10. minoesjka2 7 augustus 2016 / 20:55

    Ik was al eerder bij je komen lezen, maar zie nu dat ik niet eens gereageerd heb. Vond je filmpje zo leuk !!!! Moest weer heel erg lachen om die ijsbeer ……….. tjonge, we hebben echt een leuke dag gehad 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 21:02

      Haha, ik dacht al, nee hoor!
      Ja leuk hè, we beleven het zo weer een beetje opnieuw. Jij hebt ook zo’n leuk verslag!
      Ja joh, was een topdag, hartstikke genoten! 🙂

      Like

  11. Melody62 7 augustus 2016 / 19:00

    Dat kon niet anders dan gezellig worden….. ik ben in de blije omstandigheid jullie beiden al meermalen te hebben mogen ontmoeten 😉

    Fijn dat ik gelijk heb 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 19:44

      Jaaa, als je het geweten had, had je het geweten 🤗
      Was echt een mooie dag, veel serieuze gesprekken, maar ook gelachen en de dieren waren fantastisch. XX

      Like

  12. Corry dijkstra 7 augustus 2016 / 16:24

    Wat een leuke foto en video reportage, vind ik zo knap hoe je dat maakt.
    Zo wil ik zo graag een keer naar Apenheul toe. Je hebt wel een drukke week achter de rug he.
    Fijn dat het allemaal zo goed met je gaat. wij hebben geboekt op 10 januari voor 7 weken Gran.
    groetjes.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 17:24

      Dankjewel Corry, is leuk om te doen hoor! Apenheul is enig, ben er de laatste jaren met de meiden een paar keer geweest.
      Ja maar heel leuk, vandaag weer een rustig dagje, morgen weer naar Jan! Heerlijk!
      Oh lekker Corry, dat kan maar geregeld zijn. Ik weet nog niet zeker wat ik doe.. Ze komen nu met kerst hierheen dus misschien sla ik de vakanties met de verjaardagen wel over. En eind januari naar Z-Afrika :).
      XXX

      Like

  13. Marja 7 augustus 2016 / 16:21

    Wat heb je een prachtig verslag gemaakt. Helemaal compleet. Knap hoor.
    Leuk dat je weer een blogmaatje hebt ontmoet. Logisch dat het gezellig was. 😀

    Liked by 1 persoon

  14. Rietepietz 7 augustus 2016 / 16:16

    Dierentuinen zijn ook mooie ontmoetingsplaatsen, ik leerde minoesjka óók kennen in een dierentuin, Burgers Zoo;-) Ik kende haar daarvóór nog niet van loggen, dat is wel apart omdat het meestal omgekeerd gaat;-) Maar dat heb je met meetings, daar zijn soms ( voor jou) onbekende bloggers bij maar ook dat pakt meestal goed uit.
    Je heb toch wel veel mooie foto’s hoor, vooral van de ijsberen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 17:04

      Nou daar ben ik ook achter! Hartstikke mooie plek. Maar één op één is dan toch wel het leukste. Ja, die ijsberen waren zo leuk. Niet alle foto’s zijn mooi, heb er ook veel weg gedaan, maar dit is een leuke herinnering!

      Like

  15. Kakel 7 augustus 2016 / 15:08

    Leuk! Je hebt kennis gemaakt met Minoesjka (-:
    Ik ben zo’n beetje in Blijdorp opgegroeid. Mocht er elke woensdagmiddag naartoe.
    Bokito herken ik uit duizenden.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 15:11

      Jaaaa, superleuk! Oh ja als Rotterdamse kan dat haast niet anders. Wel fijn dat je zo vaak kon gaan.. Wij gingen een keer in de zoveel jaar naar Artis in Amsterdam.. Daar ben ik ook al zo lang niet meer geweest, kies ik de volgende keer als ik weer wat win 😉

      Like

  16. Morgaine 7 augustus 2016 / 13:42

    Kijk nog eentje waar ik nog nooit ben geweest, hahaha het was altijd Artis, later Arnhem, en Rhenen deden we nog weleens… Ouwehands.

    Emmen ben ik ook een keer geweest, maar verder, oh ja en De Wissel maar deze bestaat niet meer, de kleinste dierenpark van ons land was dat met alleen hele kleine mini dieren te vinden ook.

    Heerlijk dat je weer iemand hebt kunnen en mogen ontmoeten en dat het zo fijn was, dat is met jou ook niet zo heel moeilijk 😀

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 15:13

      Ik ben ook al in veel dierentuinen geweest, allemaal die jij opnoemt. De Wissel ken ik ook, daar gingen we altijd heen als we een weekendje in Epe waren. Jammer dat hij dicht is.
      Ja was hartstikke leuk.. en gek hè, maar eigenlijk weet je het gewoon, dat het goed zit. 🙂
      X

      Liked by 1 persoon

      • Morgaine 7 augustus 2016 / 15:50

        hahaha jij bent de eerste die ik tegen kom die De Wissel ook gekend heeft, ben er maar 1x geweest hoor, toen nog helaas geen camera in bezit, digitaal 😉 Maar ik zocht hem laatst voor iemand, en toen las ik dat die dus dicht is… echt heel jammer. Ken je de dierenboerderij is het geloof ik in Anna Palowna ook?

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 7 augustus 2016 / 17:03

          Grappig hè, ben er vaak geweest. De entree was niet zo duur dus stapten we altijd wel even binnen als we in de buurt waren. Ik heb toen ook wel foto’s gemaakt. Nee een dierenboerderij ken ik niet hoor..
          X

          Liked by 1 persoon

  17. Jaixy 7 augustus 2016 / 12:40

    Blijdorp is echt een leuke dierentuin.
    Super dat jullie zo’n gezellige klik hebben.

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

