WordPress en zo…


 

Vervelend, die problemen met WordPress en Askimet. 

problemen-oplossingen

Ik heb geen idee of het probleem dat ik mijn reacties niet meer terug zie op WordPress en eigen domeinen van WordPress nu is opgelost. Ik heb contact met Askimet gehad maar die zien in de ‘reactie’ die ik aan ze moest sturen geen ‘spam gerelateerde inhoud’.

Ik werd geadviseerd de extensies die ik aan had staan in Google Chrome te verwijderen, daarna heb ik Google Chrome helemaal verwijderd en weer opnieuw gedownload en geïnstalleerd. CCleaner opnieuw gedownload en geïnstalleerd, dat had ik nog niet gedaan nadat ik Windows 10 erop had gezet.

Ik hoop dus dat het over is!

Ik heb gisteren zelfs zo automatisch een aantal reacties gezet dat ik me niet eens meer kan herinneren of ik ze teruggezien heb in de lijst reacties.

Mocht er bij iemand nog een van mij in de spam zitten, als je bijvoorbeeld denkt, goh een tijdje niks gehoord, zou dat dus kunnen. En wil je die dan als ‘geen spam’ aanmerken en ‘toelaten’? Daarna is het leed namelijk geleden.. Hoop ik dan toch..

Bedankt vast!

 

31 thoughts on “WordPress en zo…

  1. minoesjka2 27 augustus 2016 / 16:39

    Tjonge, wat een gedoe hé?\
    Ik heb eigenlijk niets gedaan, en volgens mij is het bij mij nu ook weer goed…….

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 augustus 2016 / 13:39

      Er is een update geweest en het bleek daarmee niet allemaal goed te zijn gegaan..
      Maar ik heb nu ook geen last meer, alleen die ‘like’ knop zie ik niet meer bij iedereen.
      Mag wel eens bij mezelf ook kijken.,. Misschien is het een kwestie van opnieuw een vinkje zetten..

      Like

  2. Rianne 27 augustus 2016 / 09:16

    Mijn spamfilter was al zo lang leeg dat ik niet meer regelmatig controleer. Net drie echte reacties (waaronder een van jou) eruit gevist. Toch maar weer regelmatig gaan controleren. 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28 augustus 2016 / 13:40

      Wat de reden was van Askimet weet ik niet, hebben ze niet gemeld.
      Maar ik ga ook regelmatiger kijken hoor.. je weet maar nooit en dat is dan toch lullig..

      Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 augustus 2016 / 21:08

      Ja hoor, gelukkig is dat probleem opgelost… Ga ik vanuit tenminste! Maar ik blijf alert, want ik vertrouw ze voor geen cent daar bij WordPress 😉

      Like

  3. Ferrara 23 augustus 2016 / 13:59

    Askimet heeft mij een formulier gestuurd met verzoek de klacht in te vullen, want ze kunnen bij mij niets vinden, dat zal best want ik blog niet met WP. Ik zie in mijn gmailbox alle reacties, een enkele keer ligt er eentje in de spambox en dat kan ik meteen zien.
    Ik ben wel benieuwd of je hebt gereageerd op de laatste M&G? Als dat het geval is dan is die in de cloud blijven hangen. Eerlijk gezegd hoop ik dat je niet hebt gereageerd, want ik heb de pest aan die technische euvels waar ik geen lor van begrijp.

    Like

    • Regenboogvlinder 23 augustus 2016 / 15:38

      Hoezo heb je dan een formulier gestuurd? Ik heb via hun website een formulier ingevuld met mijn klacht als reactie en toen kreeg ik een mail met opties. Nee, ik had nog niet gereageerd. Ik had nog een aantal logjes aan mijn browser hangen om te lezen en toen ik dus Google Chrome heb verwijderd waren die er ook allemaal af. Maar ik kom nog langs hoor! Mazzel dus, niks aan de hand bij jou 😉

      Like

  4. ria 23 augustus 2016 / 12:07

    mijn pc-hulp komt vanmiddag op de koffie voordat ze op vakantie gaan. Hij kijkt dan meteen even de boel na.Alhoewel ik er verder niets aan gedaan heb kwamen de reacties de volgende dag weer gewoon binnen.
    Mijn dipje duurde maar een uurtje hoor. Ik baalde van de keiharde muziek van de buurjongen .Ik had mijn dag niet door de harde regen en kon ook niet met de hondjes een eind gaan wandelen. Nu schijnt hier ook de zon en is het al warm 🙂

    Liefs, Ria

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 augustus 2016 / 12:31

      Als jouw reacties bij andere WordPressers al in de spam terechtkomen en ze worden dan eruit gehaald en ‘toegelaten’ heb je dat probleem ook niet meer.
      Laat hij maar even in de ‘reactie-spam’ kijken op je dashboard. Misschien zit er nog wel wat in. Of heb je zelf gekeken?
      Nou ja, inderdaad de zon schijnt en dat maakt de wereld al heel anders.
      Geniet ervan hoor!
      Liefs, Trees

      Liked by 1 persoon

  5. Morgaine 23 augustus 2016 / 11:36

    Zover gaat het bij mij ook weer goed, maar askimet kan wel vaker iemand in de spam gooien hoor, heb een hele tijd, Hans, Logbankje gehad die telkens in de spam terecht kwam, pfffffff zo irritant, maar goed, updates van wordpress en daarmee ook askimet, het is eigenlijk gek dat je overal mail op aan kunt zetten, maar niet op spam als dat binnen komt zodat je kunt checken, op tijd!

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 augustus 2016 / 12:27

      Ja, heel af en toe gebeurt het wel, maar dit was niet normaal. Ik ga gewoon regelmatiger kijken bij de reacties. Is toch ook niet leuk als iemand heeft gereageerd, die reactie komt bij jou in de spam en je ziet het niet.
      Maar voorlopig ben ik blij!!! X

      Liked by 1 persoon

  6. gewoonzoalsikben 23 augustus 2016 / 11:13

    Wat vervelend die toestanden en ik hoop dat het opgelost is nu .Zelf doe ik niets met mijn WP account behalve dan reageren bij een aantal van jullie .
    XXX Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 augustus 2016 / 12:33

      Dan zul je er ook geen last van hebben. Het komt wel eens een enkel keertje voor hoor, dat er een reactie in de spam terechtkomt. Maar dit was te gek.. en ik was ook niet de enige..
      XXX

      Like

  7. Edward McDunn 23 augustus 2016 / 09:37

    Heel vervelend allemaal, ik heb niets hoeven te verwijderen, zij hebben het voor mij opgelost. Of je nu nog in de spam terecht komt, kan ik niet controleren, wat ik heb je daar uitgevist, en dan gaat het voortaan weer goed.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 augustus 2016 / 12:36

      Nou dan had ik zeker net de verkeerde medewerker die het mij zelf liet regelen. Maar het lijkt erop dat ik weer gewoon kan reageren. Nog niet gehad vandaag dat een reactie niet geplaatst werd. Gelukkig.. leed weer geleden en door…. 😉

      Like

  8. John 23 augustus 2016 / 08:16

    Je stond bij mij een keer in de spam, maar ik werk ook met een honeypot en whitelist dus komt allemaal wel goed op mijn site. 🙂
    grts

    Liked by 1 persoon

  9. די מריו 23 augustus 2016 / 08:05

    Er staat niets in de spam-wachtrij op dit moment.

    Snel even gecontroleerd, ik heb je vorige week goed gekeurd en sinds die tijd gaat het goed.

    Love As Always
    Di mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 augustus 2016 / 12:37

      Ja, dan is het voorbij, hoop dat het zo blijft. Ik ga in ieder geval regelmatiger mijn reactie-spam bekijken..

      Like

  10. Hillechien 23 augustus 2016 / 07:53

    Goh hoor hier en daar inderdaad dat er problemen zijn. Die askimet ken ik verder niet maar ben dan ook niet echt een freak op dat gebied. Hopelijk voor jou en de anderen snel opgelost 😊

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

