Helemaal naar Vinkeveen…


 

Afgelopen donderdag heb ik weer eens contact opgenomen met vrienden in Vinkeveen.

Gerrit en Reita hebben vorig jaar regelmatig voor Binky gezorgd en hem zelfs een tijdje in huis genomen. Door omstandigheden kon hij daar niet blijven, heel jammer want hij had het echt zo goed. Maar gelukkig heb ik toen al snel een ander goed thuis voor hem gevonden.

Het contact was destijds best regelmatig en omdat ik ze een tijdje niet gesproken had werd het tijd om weer eens een afspraak te maken. Dat werd al snel geregeld voor dezelfde dag. Zij hadden een ‘vakantiedagje’ ingepland en ik had dus ook niks, dus rond half 12 was ik bij ze.

Ze zaten heerlijk achter in de tuin aan het water, wat een luxe. Onder de parasol en omdat er een heerlijk windje stond was het goed uit te houden. Heerlijk. We dronken koffie, ik lunchte mee (dat was al afgesproken) en toen werd ik ook nog uitgenodigd om ‘s avonds te blijven eten. Nou, hartstikke leuk natuurlijk en lekker, dus dat heb ik niet afgeslagen.

Vinkeveen 25-8-2016 (17) (Medium)Aan gespreksstof geen gebrek en toen het echt wel heel heet werd wat later in de middag zijn Reita en ik lekker even gaan zwemmen. Badpak had ik mee. Met die verkoeling zo in de buurt ben je toch wel gek als je het niet zou doen. We zijn samen naar een eilandje gezwommen en daarna weer terug. Heerlijk was het..

 

Het was een hele drukte in het water, eenden, meerkoeten en zelfs een hele grote brasem zwom rond vlakbij de steiger. De eenden kregen brood en daar zakte wat van naar de bodem en hoe het kon wisten we niet, maar die vis kwam erop af.

’s Avonds gegeten met een leuke buurvrouw van 88 erbij en een neefje van 22 kwam ook nog langs, die schoof ook aan, dus het was een gezellig, gemêleerd gezelschap. Wat een verwennerij, het was heerlijk!

Binnenkort ga ik weer een keer naar ze toe als het mooi weer is en neem dan Binky mee, ze willen hem heel graag weer eens zien! Hij kan dan lekker in de tuin op het gras spelen en zal zich zeker vermaken. En de nieuwe baasjes van hem vinden het geen enkel probleem, dus dat wordt leuk! Voor mij ook wel even leuk om hem weer een dagje in mijn buurt te hebben.

Dus, ik had zomaar ook een onverwacht vakantiedagje waar ik ook weer van genoten heb. Gerrit en Reita, nogmaals hartstikke bedankt!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Hebben jullie wel eens zo’n onverwacht dagje vakantie? 

 

41 thoughts on “Helemaal naar Vinkeveen…

  1. gewoonanneke 2 september 2016 / 18:50

    Leuk hoor, ik ben niet zo’n buitenzwemmens haha. Geef mij maar een overzichtelijk verwarmd zwembad binnen…

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 31 augustus 2016 / 12:16

      Haha, ja dat zeggen jullie. Ik heb gewoon altijd VRIJ… en zo nu en dan VAKANTIE, dat is net even ietsjes specialer!
      Ja zeker hoor, was echt leuk!

      Like

  2. Kakel 30 augustus 2016 / 21:31

    Wat een bescheiden tuin (-: Heerlijk, een dagje onvoorbereid gezellig de hort op gaan en dan ook nog zo’n leuke dag hebben! Ooit eens naar Vinkeveen geweest op de fiets, maar kan me er weinig van herinneren.
    Lieve groet

    Liked by 2 people

    • Regenboogvlinder 30 augustus 2016 / 22:15

      Nou hè, werd vanmiddag al gebeld of ik deze week nog een dagje kan komen, met Binky natuurlijk, omdat het nog mooi weer blijft. Maar dat gaat helaas niet…
      Ze wonen op de Baambrugse Zuwe, die weg loopt tussen de plassen door. Dus echt prachtig!
      Liefs

      Like

  3. ria 30 augustus 2016 / 20:56

    Fijn dat je daar zo hebt genoten. Als ik de foto’s zie krijg ik al vakantiegevoel.:-)

    zonnig groetje

    Liked by 1 persoon

  4. zinderen 30 augustus 2016 / 18:21

    Een heerlijk dagje. Die titel met de foto erbij, dacht ik eventjes dat je helemaal naar Vinkeveen was gezwommen! 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 augustus 2016 / 20:11

      Zekers.. Haha, nou ik kan wel zwemmen, maar dat is wel heel ver..
      Nee, die titel is uit het liedje van Leen Jongewaard en Wim Sonneveld, al heel oud. Maar jij bent nog zo jong, je kent het vast niet 😉

      Liked by 1 persoon

  5. Rietepietz 30 augustus 2016 / 17:05

    O wáuw, dat is niet verkeerd wonen zeg, gewéldig! En ze laten dus ook andere meegenieten dat is leuk.
    Ja wij zijn helemaal van de onverwachte vakantie dagen en daar is niet eens veel voor nodig!

    Liked by 1 persoon

  6. Ferrara 30 augustus 2016 / 15:45

    Heerlijke plek.
    De fa. F. houdt regelmatig een vakantiedag in eigen stad. Wandeling, buitenconcertje op het plein, museum. Terrasje en dan lekker blijven zitten en uiteindelijk de menukaart vragen. Heerlijk!

    Liked by 1 persoon

  7. די מריו 30 augustus 2016 / 12:32

    Ik moet toch bijna altijd alles plannen van te voren, maar afgelopen 16 augustus had ik wel ineens een dagje extra vrij…. dus daar hebben we toen ook goed van genoten.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 augustus 2016 / 15:44

      Ik ben ook altijd wel van het plannen, maar dit kwam zomaar goed uit. Dus dan niet profiteren zou toch dom zijn.
      En het lijkt ook wel of je er dan extra van kunt genieten, kijk maar naar die 16e augustus van jou 🙂

      Like

  8. Corry dijkstra 30 augustus 2016 / 11:47

    Dat was zeker genieten voor je, wat wonen deze vrienden mooi. net een klein paradijsje.
    mijn lief en ik hebben 10 dagen vakantie op Terschelling, we genieten volop.wij hebben geluk dat het heel mooi weer is.groetjes 😊😊😊👍

    Like

    • Regenboogvlinder 30 augustus 2016 / 15:47

      Ja een prachtige plek hoor! Oh lekker Corry, met de caravan? Of in een hotel? Geniet in ieder geval nog maar lekker en dat mooie weer is zeker een cadeautje! Groetjesss

      Like

  9. Sammie 30 augustus 2016 / 10:53

    Dat klinkt erg gezellig en schitterend plekje zo aan het water! Een verkoelende duik had ik ook zeker niet afgeslagen.

    Liked by 1 persoon

  10. tinyblogt 30 augustus 2016 / 09:18

    Ja, lap. Nu zit ik voor heel de dag met dat liedje in mijn hoofd… “In een rijtuigie… helemaal naar Vinkevèèèn” 🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Melanie - My Journey 30 augustus 2016 / 09:14

    Jemig, wat een prachtige omgeving !! 😮
    Heerlijk zijn die spontane dagen, gevuld met fijne mensen, goede gesprekken en spontaniteit. Dat zijn vaak de beste momenten, ik kan er zo van genieten 🙂

    Liked by 1 persoon

  12. Morgaine 30 augustus 2016 / 08:59

    Absoluut een heerlijk dagje wat ik lees en zie, wat een leuke foto’s van jullie in het water, hahaha En natuurlijk heb ik ze ook weleens en ken ik ze maar al te goed, vorige week dinsdag bijv. was zo’n dag voor mij, en zelfs afgelopen zaterdag lekker in mijn eentje hier in de stad, soms is het wat verder weg en soms heel dichtbij. 😀

    It’s all in the mind, en genieten is een must op dagen als deze!

    X

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 augustus 2016 / 09:24

      Oh ja het was zo zalig. En van zulke dagen en momenten kun je soms dubbel genieten, ook al is het, zoals je zegt, soms heel dichtbij.
      Blijven genieten Suus, dat is zo belangrijk! En blij zijn met de kleine dingen hè, ook dat kun jij en ik ook! Liefs x

      Liked by 1 persoon

      • Morgaine 30 augustus 2016 / 09:50

        Precies, dit zijn die kleine dingen die eigenlijk heel groot zijn 😉 Dat straalt ook af van de foto’s 😀

        Liked by 1 persoon

  13. John 30 augustus 2016 / 08:40

    Zulke onverwachte vakantiedaagjes zijn toch de kers op de taart hè. De pareltjes van het leven.
    Genieten moet je toch dus dan maar het beste op die manier 😀
    Hier ook altijd de mogelijkheid te zwemmen. Altijd op alles voorbereid. Hier liggen zelfs standaard teenslippers in de auto.
    grts 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 augustus 2016 / 09:19

      Helemaal waar John, dat onverwachte is zo leuk!
      Toen ze zei neem je badpak mee was dat niet tegen een verkeerde gezegd. Ik houd niet echt van baantjes zwemmen of zo, maar die afkoeling zoeken in een natuurplas, heerlijk!
      Fijne dag!

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

