STAPUIT #24


 

STAPUIT #24

Het was zo leuk in het plaatsje waar ik vroeger vaak kwam.. Ik wilde er al heel lang weer eens heen, want het was zomaar alweer jaren geleden dat ik daar rondwandelde. Helemaal onderaan dit bericht een paar foto’s om te raden..

STAPUIT #23

Een moeilijke hoor… De meeste foto’s zijn gemaakt op de oude vliegbasis Soesterberg. Een aantal mensen hadden wel een gok gedaan in die richting… namelijk: Di Mario, Ferrara en Erika.

Dit was ook wel de enige mogelijkheid om iets te raden want onze fietstocht voerde ons natuurlijk langs diverse plaatsen.

Heel apart wel hoor. Na 15 augustus zijn de start-en landingsbanen gewoon op de fiets te verkennen. Ik was er al eens eerder geweest, maar kwam er nu achter dat het hele gebied veel groter is dan ik dacht. Jan was er namelijk al eens vanaf een andere kant op terechtgekomen.
Weet je… heel handig want die man weet zoveel joh.. 😊

Verder zijn we via Soesterberg dus gaan fietsen richting Leusden waar we heerlijk hebben geluncht. Daarna reden we een heel eind langs een prachtig watertje richting Amersfoort. Dit bleek achteraf een deel van de Grebbelinie te zijn geweest. Heel toevallig had ik laatst tijdens een vrijwilligersmiddag een lezing bijgewoond van een schrijfster, José Huurdeman, die o.a. het boek “Dorpen op Drift” heeft geschreven en daarover vertelde.

Langs Maarn en Austerlitz reden we terug naar Zeist.

Ik had tijdens die lezing het boek gekocht en liet het Jan zien en hij vond het bar interessant. Het is namelijk zo dat er heel veel mensen moesten vluchten in de oorlog en heel veel werden geëvacueerd naar Noord-Holland, dus er kwamen veel bekende plaatsen voor Jan voorbij.

Het was een prachtige dag en een prachtige fietstocht, lastig raden hè als we rondrijden..? Nummer 24 is weer één plaats.

STAPUIT #24

Hier 3 foto’s van de nieuwe locatie…

Ben benieuwd of er weer goede oplossingen uit zullen komen…

 

40 thoughts on “STAPUIT #24

  1. Ferrara 2 september 2016 / 21:54

    Ha Trees, de fa. Ferrara is een weekje op najaarstrip op de ZH-eilanden. Dat ligt wat zuidelijker dan Zandvoort waar de IJsfabriek een B&B is, Twan met zijn zwemvliezen in de branding staat en Peeters een radiozaak heeft. Je ziet WIFI werkt goed op de midicamping in Rockanje.
    Ik kan jullie een bezoek aan de 2e maasvlakte inclusief rondvaart zeer aanbevelen. Er is hier vast wel een Fletcherhotel in de buurt.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 7 september 2016 / 19:09

      Hahahaha, je bent echt goed… morgen de oplossing.. 😉
      Gezellig nog op de camping? Mijn tegenreactie is dus verdwenen want ik had al geantwoord via de iPad. dus ik denk dat je misschien alweer thuis bent.
      Bedankt voor de tip!!! 🙂

      Like

  2. gewoonanneke 2 september 2016 / 18:46

    Leuk hoor voor jullie Trees, jullie genieten er echt van en dan nog met dat mooie weer deze weken is helemaal meegenomen.

    Liked by 1 persoon

  3. Morgaine 1 september 2016 / 17:46

    Tsjah, zullen we Zandvoort aan zee nemen? al noemen wij het gewoon Zandvoort, hahahaha Ben ik opgegroeid op de zomerse te warme dagen in de stad 😛

    X

    Liked by 1 persoon

  4. Rietepietz 1 september 2016 / 17:20

    kan ik wel wat gaan zitten gokken en een stel kust plaatsen opnoemen maar ik heb gewoon géén idee! 😉

    Liked by 1 persoon

  5. natasjaslifestyle 1 september 2016 / 14:34

    Bij de foto met die vrouw op het asfalt dacht ik Amerika. Maar dat is het niet.. ik gok aan Katwijk aan zee. volgens mij heb ik dat al eens eerder gegokt 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Kakel 1 september 2016 / 12:15

    Geen flauw idee. Google leverde een link naar Amsterdam maar daar hebben ze geen zee (-:
    Ik gok Zandvoort aan Zee maar het kan net zo goed Naaldwijk zijn.
    Als jullie het maar naar de zin hebben gehad, daar gaat het om!
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 1 september 2016 / 13:59

      Haha, makkelijk hè dat Google 😉
      Naaldwijk? Ligt toch niet aan zee?
      Nou je hoort het wel de volgende!
      En wij hebben het samen ALtijd naar de zin, echt zo leuk!
      Liefs

      Like

  7. Hartelijke Hot Hulk 1 september 2016 / 09:59

    Wat nou?
    Ben ik ALwetend?
    Was mooie uitstap!

    Liked by 1 persoon

  8. Marja 1 september 2016 / 09:05

    Lekker ondernemend stel zijn jullie. Wat is er toch veel moois te zien in Nederland.
    De nieuwe locatie ligt duidelijk aan ze. Ik gok op Zandvoort.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 1 september 2016 / 09:08

      Heerlijk hè, ja we hebben nog veel te ontdekken!
      Leuke gok Marja! Maar het blijft een gokje hè..

      Like

  9. Edward McDunn 1 september 2016 / 08:54

    Toch wel bijzonder om de oude vliegbasis nu vrij te kunnen bezoeken. Een serie mooie foto’s, radio Peeters, zit dacht ik in Amsterdam.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 1 september 2016 / 09:09

      Ja is leuk, het museum is ook een aanrader trouwens! Dankje.. Radio Peeters? In Amsterdam? Ook ja 😉

      Like

  10. John 1 september 2016 / 08:37

    Goh, ik weet het niet, Radio Peeters verwijst naar Amsterdam maar dat zal het echt niet zijn.
    Mooie foto’s daarboven ook. Nederland is toch maar een mooi land.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 1 september 2016 / 08:41

      De kust is ook zo lang hè.. kan overal zijn geweest. Nederland is prachtig, er valt nog veel te ontdekken en van te genieten!
      Fijne dag!

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

