Liefde is Leven en Leven is Liefde…  


 

Onlangs heb ik een gedichtenbundel besteld genaamd “HEMEL in je HART”. Poëtische boodschappen van de Liefde, geschreven door Marti Jansen, schrijver, dichter en uitgever. 

hemel-in-je-hart-marti-jansen
Gisteren kwam het met de post en ik was blij verrast toen er ook nog een mooie opdracht in stond. Ik heb Marti samen met zijn vrouw ontmoet in januari, hoe kan het anders, tijdens een boekpresentatie en wel voor het boek “Ondeugdelijke Spiegeling – Werklust” van Rolf van der Leest.

Hemel in je Hart is niet de enige bundel van zijn hand. Hij heeft 2 verhalenbundels en 2 gedichtenbundels geschreven en uitgegeven. Dus het rijtje op mijn kastje zal nog wel langer worden. Ook op Facebook publiceert hij regelmatig zijn gedichten.

Want dat speciale rijtje boeken zijn boeken die ik de laatste tijd heb gekocht en wel van schrijvers die ik ken, hetzij via weblog of zelf heb ontmoet.

De gedichten spraken me meteen aan, lieflijke, mooie, warme gedichten en gedichtjes. Ik zou ook dit boek een aanrader willen noemen! 

Van Marti heb ik toestemming gekregen om zo nu en dan een gedicht uit zijn bundel op mijn blog te zetten.. Hieronder de eerste..

Bedankt Marti!

Lief

Het was zomaar op een morgen
Toen ik langzaam wakker werd
Dat ik volkomen los van zorgen
Mezelf voor de spiegel had gezet

Want ondanks dat ik vreugde voelde
Het geluk mij stil had gestreeld
Wist ik niet wat ik bedoelde
Wat mij zo liefelijk had geheeld

De spiegel gaf mij plots het antwoord
Opende mijn levensbrief
Waar sierlijk stond verwoord
Ik heb mijzelf… eindelijk lief

©Marti Jansen

 

27 thoughts on “Liefde is Leven en Leven is Liefde…  

  1. Jaixy 11 september 2016 / 04:16

    Mooi!! Wat zou het mooi zijn he?? Geen vluchtelingen. En geen armoe…. Ik hoop ervoor

    Liked by 1 persoon

  2. Kakel 10 september 2016 / 16:42

    Ik heb het gelezen met kippenvel. Na vier lange jaren van therapie voel ik eindelijk dat ik er mag zijn zoals ik ben en dat de zon ook op mij mag schijnen. Zoals ie vandaag deed…Prácht van een gedicht. Dankjewel!
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  3. marjolijn1 9 september 2016 / 16:51

    Mooi….!
    Veel leesplezier en een fijn weekend meis.

    Liked by 1 persoon

  4. Rietepietz 9 september 2016 / 15:34

    Wel een leuke “reden” om boeken te verzamelen. het geeft ieder boek natuurlijk iets ertra’s als je wat meer van de schrijver weer dan normaal gesproken.
    Maar ook hier gebrek aan ruimte in d boekenkast dus ik koop niéts.
    Zelfs niet dit soort mooie gedichten.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 9 september 2016 / 19:21

      Ik had heel lang geen boeken meer gekocht, heb die e-reader en heel veel e-books dus ik kon voort. Ik won een boek vorig jaar in blogland, kreeg er een van de schrijver waar ik voor corrigeer, de boekjes meegeteld met de korte verhalen waar Hanneke en Trui ook een aandeel aan hebben en zo werd het idee geboren. En als mijn rijtje groeit, gaat het met de beginnende schrijvers ook goed. En het zijn stuk voor stuk nog mooie en/of leuke boeken ook.. 🙂

      Like

  5. gewoonzoalsikben 9 september 2016 / 10:56

    Wat prachtig geschreven ,dat zal zeker een mooi boek zijn .
    xxx Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 9 september 2016 / 19:22

      Inderdaad heel erg mooi! Ik kon nu al niet kiezen en ik heb er nog maar een stuk of 10 gelezen.. XXX

      Like

  6. די מריו 9 september 2016 / 07:53

    Mooi.. ik hou wel van boeken waar een persoonlijke boodschap in staat. Van de schrijver of van de gever.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

  7. @matroosbeek 9 september 2016 / 07:33

    Zoveel waarheid, mooi geschreven. Na het lezen van dit gedicht rest mij enkel iedereen een goed lief toe te wensen…

    Liked by 1 persoon

  8. Hartelijke Hot Hulk 9 september 2016 / 07:29

    Als alle terroristen en dictators van deze wereld dit gedicht en het boek zouden lezen, waren er geen vluchtelingen meer!

    Liked by 2 people

  9. Hillechien 9 september 2016 / 07:11

    Ja ik kijk ook in die spiegel maar tja …. Prachtig omschreven en geschreven . Ga eens op facebook kijken 😊

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 9 september 2016 / 19:25

      Kom op, ieder mens is mooi! En je moet echt houden van jezelf om je leven de moeite waard te maken. Gekeken… 🙂 you are back!!! 🙂

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

