Tot later Facebook…


 

Vandaag heb ik een berichtje op Facebook geplaatst… ik trek me eventjes terug! 

facebook-vaarwel

Nee, niet helemaal hoor. Tenminste dat denk ik niet.

Gewoon mijn account de-activeren voor een tijdje. Ik kan het zo weer terugdraaien als ik dat wil, maar voorlopig tot na Nieuwjaar blijf ik lekker uit de buurt, tijd voor andere dingen.

Maar… ik hoop wel dat er toch veel lieve Facebookvrienden en -vriendinnen richting Iris Papilio komen, mochten zij me een beetje willen blijven volgen.

Ik weet heel goed wat ik ga doen, vervelen is er echt niet bij!

  • Allereerst lekker veel tijd besteden aan mijn liefste!
  • Nog een bezoekje brengen aan mijn dochter en schoonzoon..
  • Volgende week donderdag een weekje naar Gran Canaria voor de verjaardag van Maria, die wordt de 25e alweer 15 jaar.
  • Als ik terug ben heb ik een etentje met 3JS vriendinnen en een concert van de 3JS in het Fletcherhotel in Nieuwegein.
  • Dan de dag erna een etentje in het vooruitzicht met dochter en schoon, heel veel zin in ook!
  • Misschien krijgen we nog wel leuk bezoek… ???
  • Dan duurt het ook nog maar een paar weken voor mijn kleindochters op vakantie komen, vandaag nog precies 34 dagen.
  • En ja… dan is het alweer bijna 2017!

Dus voorlopig ‘tot later Facebook’, ik heb even wat anders te doen en aan mijn hoofd..

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je denkt, het wordt allemaal een beetje teveel van het goede? 

Plaatje van internet

68 thoughts on “Tot later Facebook…

  1. Morgaine 21 november 2016 / 08:51

    Als dat zo is, ben ik sowieso zoals velen gemerkt hebben minder online tot helemaal niet, of alleen op 1 stukje internet, en dan kies ik ervoor daar waar mijn familie zit, want die volgt de rest niet, dus juist blog laat ik dan even liggen en instagram, en op Fb dan juist weer wel, zo lekker snel, hahahaha

    Verder, teveel, bedoel je online, of irl, deze tijd weet ik niet beter of het is gewoon druk, de ene verjaardag na de andere en dit jaar is Sint ook weer terug in de familie, wisten we vorig jaar natuurlijk al, baby op komst, dan komt Sint weer op bezoek natuurlijk de komende 9 jaar vast en zeker, hahahaha

    X

    Like

  2. minoesjka2 19 november 2016 / 18:10

    Ach, ik denk dat we dat allemaal kennen 🙂 En je hebt zoveel leuke dingen in het voor uitzicht dat jij je echt niet gaat vervelen.

    Liked by 1 persoon

  3. Rob Alberts 19 november 2016 / 13:52

    Feestboek heb ik eerst leeg gemaakt en toen afgesloten.
    Bloggen doe ik met plezier.
    Zo ook het lezen en reageren.

    Meer tijd stop ik niet in dat ene schermpje.

    Vrolijke groet,

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 19 november 2016 / 16:24

      Nou dat is nou ook precies mijn bedoeling! Bloggen vind ik gewoon het leukste.
      Facebook leeggemaakt? Je bedoelt evt foto’s en zo?
      Ik verwijder mijn account nog niet helemaal hoor. Voorlopig alleen deactiveren. Maar als het me bevalt kan het zomaar zijn dat ik echt weg ben..
      Groetjesss

      Like

  4. rietepietz 18 november 2016 / 19:33

    Nee dat heb ik eigenlijk nooit maar dat is wel te verklaren. Ten eerste héb ik geen FB en dat scheelt een slok op een borrel. ten tweede zet ik op mijn log nooit tags of andere dingen waardoor google je makkelijker zou kunnen vinden. Ik ben altijd blij met lezers die me spontaan vinden maar zoek bewust niet zélf naar nieuwe lezers om het een beetje in de hand te kunnen houden. ten derde heb ik een véél minder druk leven dan jij…… dus ik denk dat jij zo ook goed bezig bent!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 21:05

      Dat scheelt zeker ja… Nee, ik zoek zelf ook niet. Heb er nu weer een aantal nieuwe, snap er niks van hoor. Maar leuk is het.
      Dankje.. Denk ook dat dit een goed besluit is hoor, voelt nu al goed! 🤗

      Like

      • rietepietz 18 november 2016 / 21:10

        Nieuwe bezoekers zijn niet altijd blijvertjes , het moet allemaal een beetje “passen” en ik wil de lezer graag een “beetje kennen”vóór ik een linkje zet.

        Liked by 1 persoon

  5. Mrs. T. 18 november 2016 / 17:17

    In vergelijking met een paar jaar terug zit ik veel korter achter de computer. Toen werd er echt nog volop geblogd overal, maar veel van die mensen zijn gestopt. Ik vind bloggen toch nog echt het allerleukste.
    Heb wel facebook en kijk er ook elke dag wel even op, maar bloggen blijft favoriet.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 17:20

      Dan blijven wij elkaar in ieder geval wel tegenkomen hè..
      Ja bloggen heeft ook mijn voorkeur! See you! 😊

      Like

  6. majaer 18 november 2016 / 16:41

    Neem lekker even rustpauze er gaat allemaal best veel tijd in zitten. ik heb ook facebook maar ik heb het er wel een beetje mee gehad het boeit mij eigenlijk niet meer zo. Ik vind andere dingen zoals bloggen veel leuker
    Groetjes en een fijn weeekend

    Liked by 1 persoon

  7. Brubeck 18 november 2016 / 14:54

    Het is de ziekte van de modernste tijd, hoe FB binnengeslopen is in de leefwereld van de mensen. Ik begrijp je beslissing helemaal. Zelf bezondig ik me er ook aan om te klikken en te lezen maar even veel keer is het gewoon tijdverlies. Met het kleinkind nu is het dan weer fijn om af en toe foto’s te zien passeren dus laten we het maar even voor wat het is.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 15:07

      Klopt helemaal B. Het is gewoon gek hoe dat je op kan gaan slokken. Ik postte zelf ook niet eens veel, maar bleef maar lezen en doorklikken. Nou, ik hoop dat het wat rust geeft nu, zo voelt het wel al.
      Ja ik snap dat jullie het nog even laten voor wat het is. Van die kleine wil je tenslotte niks missen hè.. Je bent opa of je bent het niet 😉

      Liked by 1 persoon

  8. Sammie 18 november 2016 / 14:09

    Ik gebruik mijn persoonlijke fb maar heel weinig, voornamelijk om even te kijken of mams nog wat geplaatst heeft, zo blijf ik een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen in Gorinchem. verder alleen voor mijn blogje.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 15:04

      Goed zo.. Maar jij hebt wel Instagram hè en Twitter ook? Ik heb dat ook allebei gehad maar deed er niks mee. Twitter een jaar of 4. Instagram maar heel even, 2 dagen maar. Vond er niks aan en zoveel foto’s post ik toch niet dus dat was overbodig.
      Ja leuk als je een beetje mee kunt kijken bij je mams ☺️🤗

      Like

      • Sammie 18 november 2016 / 15:15

        Ja, twitter gebruik ik het meest. Zijn ook allemaal blog accounts, privé heb ik alleen nog facebook en daar doe ik dus bijna niks mee.

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 16:59

          Dat gaat helemaal snel met Twitter als je er echt druk mee bent. Razendsnel soms, van wat ik ervan hoor!

          Like

  9. cornma 18 november 2016 / 11:25

    Ik heb niets met fb, nooit gehad ook, dus hoef ook niets stop te zetten. Geniet van de warmte en je kleinkinderen straks.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 15:02

      Lekker hoor, houden zo! Ik zie nog wel wat ik over een tijdje doe. Misschien bevalt het me wel heel goed, geen idee.
      Dankjewel, dat ga ik doen! Zin in hoor!

      Like

  10. djaktief 18 november 2016 / 11:04

    Hi Trees,

    Facebook was leuk maar omdat iedereen er zoveel op zet én omdat Facebook je door meldingen steeds meer meldingen krijgt (Alles uitzetten lukt niet) wordt het onbeheersbaar. Ik heb afgelopen zomer twee maanden pauze genomen. Ik las nog wel eens per dag (ook nodig voor meldingen van dingen waar ik aan meedeed zoals hardloopwedstrijden) maar gaf geen commentaar meer op Facebook maar stuurde soms een mail. Veel mensen volgen mijn blog ook per Facebook trouwens dus dan verlies ik ook wel lezers.

    Bij mij trekt niet alleen Facebook maar ook de blogs en Twitter kosten flink wat tijd. Ik kan er het evenwicht nog niet in vinden.

    Je stop is wel inspirerend.

    Groetjes,

    Dorothé

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 15:00

      Dank voor je reactie en het langskomen Dorothé.
      Het moet niet zo zijn dat je geleefd wordt door die media. Ik liep er al een tijdje mee. Had ook al wat rustiger aan gedaan met bloggen. Dat blijf ik toch het leukste vinden hoor.. En ja mijn blog publiceerde ik ook automatisch op Facebook, dus dat zal wel schelen. Maar er zullen ook wel mensen hier langs komen. Haha, ben benieuwd wat je doet!
      Groetjesss

      Like

      • djaktief 18 november 2016 / 16:48

        Bij mij heeft bloggen echt mijn hart, maar daar is minder interactie. Ik vrees dat het ook ligt aan het feit dat ik niet veel mensen zie of spreek en on line is er altijd wel iemand. Ik hou het voorlopig op minderen. Mij lijkt een goed plan om pas ’s middags on line te gaan en maximaal 2x per dag een rondje te maken langs mijn ‘reader’ en social media. En minder reageren, wel een like plaatsen maar geen of minder frequent commentaar. Behalve als het echt wat toevoegt.

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 16:55

          Het is soms beter om voor jezelf een plan te maken. Ik heb ook een tijd gehad dat ik mezelf dwong niet mijn laptop meteen aan te zetten, want als ik er eenmaal achter zat en heb zogezegd weinig te doen, dan zat al snel de hele ochtend. Meer tijd voor andere dingen, heerlijk! En bloggen is heerlijk! Ik kom wel een keertje bij je langs!

          Like

          • djaktief 18 november 2016 / 16:58

            Ik volg je nu. Laten we over een maand eens schrijven hoe ons voornemen is verlopen. En voor vandaag zet ik mijn pc uit.

            Liked by 1 persoon

            • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 17:02

              Dat heb ik gezien ja.. leuk! Ik zet je in mijn Feedly! Ik zal niet altijd reageren hoor, maar kom wel langs!
              Lijkt me een goed idee! Ik volg veel blogs, dat kost ook tijd hè. Ik heb amper tijd om boeken te lezen, steeds weer van plan. Maar ja, dat is ook een keuze en ik was er steeds maar mee bezig, dat ik dat weer wilde. Maar intussen heb ik dat ook wel losgelaten.. komt vanzelf wel weer!
              Je leest dit dus pas morgen! Toch een fijne avond!

              Liked by 1 persoon

  11. IngridMoorenBlogs 18 november 2016 / 10:27

    Het échte leven is ook veel boeiender. Heerlijk dat je kleinkinderen weer komen! Ja…ik heb er ook al maanden last van. Blog weg,twitter weg…..instagram weg en mijn blogvrienden van Facebook af omdat ik zo toch steeds weer op WordPress terecht kwam,maar daar kreeg ik zo’n spijt van omdat het echt mijn allerliefste vrienden zijn,dus die heb ik gelukkig weer terug.Dus Facebook is nu het enigste wat ik heb….en ook even genoeg nu.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 14:57

      Vanmorgen lekker lopen teuten en rommelen in huis. Voelt best goed 😉. Dan ga ik jou dus mislopen, maar je komt hier vast nog wel af en toe langs en dan hoor ik wel hoe het met je gaat toch? XXX

      Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 14:52

      Ja dat vind ik nog steeds heel leuk. Ook even wat minder gedaan, maar de inspiratie komt vanzelf nu weer terug! Helemaal mee eens.. Facebook is gewoon te vluchtig..

      Liked by 1 persoon

  12. Hillechien 18 november 2016 / 09:48

    ach je weet wat voor een verhouding ik heb met smoelenboek, kom er nog maar zelden maar wat wel apart is dat je dan contact verliest met sommige zogezegd vrienden maar denk dat dat dan helemaal geen vrienden zijn. Ik vind het bloggen ook veel leuker

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 14:54

      Ja ik weet het, het is net een knipperlicht of zoiets met jou. Zou het met mij ook wel eens kunnen worden 😉.
      Waar ik ooit een Facebookaccount voor had genomen is voor mijn buitenlandse vrienden. En dat wordt natuurlijk minder.. Maar goed, dat heb ik ook zelf in de hand hè.. Moet niet van een kant komen.

      Liked by 1 persoon

  13. Mrs. Brubeck 18 november 2016 / 07:25

    Oh, wat zal ik je likes en comments missen…grapje hoor lieve Trees, een vriendschap heeft niks met FB te maken!
    Wij hebben het er ook al over gehad!!
    Geniet van het zonnetje volgende week!
    Liefs en een dikke knuffel xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 14:51

      Nee hè, dat heeft niks met Facebook te maken! Het trok echt teveel aan me. Soms keek ik een hele dag niet hoor, maar andere dagen bleef ik er weer veel te lang hangen. Ga ik veel liever Wordfeud spelen vind je niet?
      Ga ik zeker doen! Knuffel en liefs terug! 😘😘😘

      Like

  14. Thomas Pannenkoek 18 november 2016 / 07:14

    Mijn vrouw en ik hebben een fake-account onder een valse naam. Een heel beperkt aantal ‘vrienden’, louter dichte familie. We posten eigenlijk weinig, en komen zelden op bezoek op FB. zo werkt het prima…

    Liked by 2 people

    • Regenboogvlinder 18 november 2016 / 14:47

      Zou ook een optie zijn natuurlijk.. Maar voorlopig even niet. Zolang ik mijn account niet heb verwijderd kan ik altijd nog terugkomen..
      Maar zeker weet ik het niet 😉

      Liked by 1 persoon

  15. imerks56 17 november 2016 / 23:33

    Gelijk heb je! Soms beheerst internet je hele leven en dan moet je even pas op de plaats maken.

    Liked by 1 persoon

  16. די מריו 17 november 2016 / 21:40

    Ik gebruik mijn fb voornamelijk voor mijn werk. En een klein beetje prive, maar die kan ik gerust hele tijd buiten beschouwing laten.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 november 2016 / 22:28

      Moet maar even een tijdje zonder.. Geen probleem, het is alleen even de stap zetten.. En dat heb ik nu gedaan 😊

      Like

    • Regenboogvlinder 17 november 2016 / 21:15

      Ik loop er al een tijdje over te denken.. Had nog een klein duwtje nodig en dat kreeg ik opeens 😆😉

      Like

  17. gewoonanneke 17 november 2016 / 20:57

    Mooie vooruitzichten, lekker een weekje vakantie. Je hebt gelijk hoor het wordt soms ook wel een dwingend iets. Ik kijk meestal een keer per dag op FB en mis dus ook heel veel of mis het juist niet. Dat is net de vraag haha. Veel plezier volgende week, lekker warm…..

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 november 2016 / 20:59

      Ja hoor, lekker een poosje niks. Voelt nu al lekker ;-).
      Dankje, gaat lukken.. iedereen weer knuffelen daar heb ik zin in hoor!

      Liked by 1 persoon

  18. Kakel 17 november 2016 / 20:16

    Facebook is er voor jou. Jij bent er niet voor fb (-: Je hebt belangrijker zaken aan je hoofd. Terecht toch?
    Lieve groet.

    Liked by 1 persoon

  19. Corry dijkstra 17 november 2016 / 19:43

    Ja ik herken dat gevoel de dagen vliegen voorbij, als mijn lief er is dan besteed ik daar veel tijd aan en de dagen die ik alleen ben zijn mijn dochter en vriendinnen aan de beurt met de een ga ik winkelen en de ander lucnchen en de ander weer lang telefoneren enz.
    Lieve Trees ga heerlijk genieten in G C en wij wensen hele fijne tijd toe.Koos en Corry😄💋👍

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 17 november 2016 / 20:57

      Dat denk ik wel Corry dat jij het herkent!
      Maar wat hebben we een heerlijk leventje hè.. Ga ik doen hoor! Dankjewel! En als ik terug ben spreken we een keer af. Dan komen we jullie opzoeken! Liefs voor allebei! XXX

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

