Vroege warme kerst…


 

Op Gran Canaria worden de kerstman en de kerstbomen in de straten al in november neergezet en wordt er versierd. 

Het blijft raar om dit in zo’n warme omgeving te zien..

Ook word je doodgegooid met allerlei ander kerstspul… Is natuurlijk normaal, maar al zo vroeg? Ik herinner me van voorheen dat er zelfs al hele kerst-markt-stallen waren in september en oktober.

Bij zoon en schoon werd er direct na Sinterklaas ook de kerstboom gezet en versiering opgehangen! Hij heeft zelf een nep-open-haardje gefabriekt waar de kousen van de meiden in zijn gehangen..

Op naar de kerst dus!!!

En… hebben jullie al versiering hangen of de kerstboom staan? 

 

56 thoughts on “Vroege warme kerst…

  1. IngridMoorenBlogs 9 december 2016 / 16:05

    Ziet er gezellig uit! Mijn boom staat al sinds 12 november.Stel je voor dat je na die tijd dood bent 😉

    Like

  2. gewoonanneke 8 december 2016 / 21:43

    Lijkt me inderdaad vreemd als het zo warm is. Bij mij staat de kerstboom en heb ik versierd in huis, vind het gezellig die lichtjes zo. Doe het altijd net na de sinterklaas en gooi hem er dan ook meestal nieuwjaarsdag er al weer uit, dan ben ik hem weer zat haha.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 22:46

      Leuk dat je al versierd hebt. Ach de een is vroeger dan de ander hè.. ik doe het hooguit een paar dagen voor kerst en ruim alles inderdaad ook op nieuwjaarsdag of een dag erna weer op. Dan is het eerst wel kaal maar daarna toch weer fijn.

      Like

  3. rietepietz 8 december 2016 / 17:41

    Lijkt me inderdaad heel vreemd als het nog een soort zomerweer is. Maar ’s lands wijs ’s lands eer natuurlijk.De boom is wél al gekocht maar staat nog in de tuin , Hij komt meestal pas rond de 15 de naar naar binnen, dat is meestal een beetje afhankelijk van wanneer het weekend is.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 17:44

      Het is en blijft raar.. Want in mijn beleving hoort het niet hè..
      Dus nog een weekje of zo.. Ik heb nog een boompje met kluit van vorig jaar. Met mand en al in de tuin gezet.. Op de tegels. Dus die kan zo naar binnen.. ☺️

      Like

        • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 18:08

          Hij is klein hoor, maar wel voller geworden. Vind het wel leuk zo.. Ik wilde hem eigenlijk in de tuin hebben. Dat had ik het jaar daarvoor ook gedaan, toen had ik 2 kleintjes.. Zal hem morgen binnen zetten, eerst in de kelder. Kan hij acclimatiseren ☺️

          Like

  4. Ferrara 8 december 2016 / 17:29

    In huize F. is nog geen versiering aangebracht, doe ik zo laat en bescheiden mogelijk.
    Wel druk met knippen, plakken en schrijven van kerstkaarten. Ik maak elk jaar van oude kaarten nieuwe. Die kaarten krijg ik via vrienden en familie in het begin van het nieuwe jaar aangereikt.
    Vanuit ons huis hebben we sinds dit weekend zicht op een balkon dat vol gehangen is met knipperende verlichting in de meest bizarre kleuren. Ik noem het de terreur van de kerstverlichting.

    Vraagje; komt er hier heel af en toe een sneeuwvlok voorbij of ligt dat aan mijn ogen?

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 23:39

      Nou je hebt nog tijd genoeg, ik doe het meestal pas een week of een paar dagen voor kerst.
      Oh dat is leuk, een oudere vriendin van mij, is inmiddels overleden, deed dat ook altijd. Leuk dat je er zoveel aandacht aan besteed.
      Dat knipperende feestje aan de overkant lijkt me niet fijn, maar ja.. het is nou eenmaal het feest van iedereen en iedereen viert het op zijn eigen manier.

      Jaaaa.. dat klopt… Ik heb het sneeuwen aangezet op WordPress. Alleen heb ik een witte achtergrond en daarom zie je het alleen aan de bovenkant en in de plaatjes…

      Like

  5. marjolijn1 8 december 2016 / 17:17

    Een boom en stal heb ik niet, maar wel wat extra lichtjes en wat ballen in een grote vaas.
    Straks tegen de kerst een mooi kerststuk of iets wat er op lijkt.
    Dan vind ik het ook wel weer goed.

    Liked by 1 persoon

  6. matroos 8 december 2016 / 14:39

    Eigenlijk vond ik het wel grappig op GC en er was ook een ijsbaantje,weer eens wat anders als met thermo ondergoed aan schaatsen.Nog geen kerstsfeer hier enkel op het blog….ook voor jou! en hullekie.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 15:24

      Dat was maar één keer, is blijkbaar te duur om het vaker te doen. Ja, dat was helemaal raar hè//
      Dankje!

      Like

  7. Kakel 8 december 2016 / 13:05

    Toen ik nog workshops bloemdecoraties gaf, moest ik in september al bedenken wat ik de dames wilde laten maken. Dan was alles op de veiling al in kerststemming.
    Ik heb een stalen kerstboomframe naar beneden gehaald, die op de kast gezet en de lichtjes aangestoken. De kerstboom laat nog even op zich wachten.
    Lieve groet.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 13:11

      Het lijkt dus al wat..
      En je zult vast prachtige kerststukken in huis hebben… mooi als je dat zelf kunt!
      Liefs

      Like

  8. Melody62 8 december 2016 / 11:59

    het lijkt wel alsof het steeds vroeger al voor de dag komt….

    Nee op dit moment alleen maar nog de kerststal, die ik altijd plaats op de 1e adventszondag….
    de kerstspullen moeten nog even wachten, wil er geen 3 weken of langer tegenaan moeten kijken want zo’n fan ben ik er nou ook weer niet van.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 13:10

      Ja hier in Nederland ook hè..
      Rustig aan, inderdaad een week of 2 met die spullen is wel lang genoeg, vind ik tenminste!
      X

      Like

  9. Hillechien 8 december 2016 / 11:37

    Vind ik wel gezellig beetje kerstsfeer opsnuiven en daar hoort een boom bij vind ik dus die staat inmiddels hier ook, voor de rest geen versieringen maar wel kaarsjes. Lekker koud buiten en dan voor de kachel kijken naar al die lichtjes en te denken aan al die mensen die ik mis

    Like

  10. cornma 8 december 2016 / 11:03

    Elk jaar weer roep ik dat er geen kerstboom komt, maar dan opeens krijg ik toch de kriebels en staat ie er toch. Het geeft toch wel een gezellig sfeertje met de lichtjes aan en de glinsterballen. Voorlopig staat er nu dus nog niets.

    Liked by 1 persoon

  11. Edward McDunn 8 december 2016 / 10:48

    Het inderdaad een beetje vreemd voor ons, maar ik heb er geen hekel aan…..lekker barbecuen in de tuin op 2e Kerstdag.

    Liked by 1 persoon

  12. imerks56 8 december 2016 / 10:41

    Inderdaad Trees, de kerstversiering hangt/staat hier al overal. Alhoewel de kerststal in Atlantico toch wel heel erg mooi is, kan ik ook niet wennen aan kerstsfeer met tropische warmte. Daarom maar snel met kerst en oud en nieuw even naar Nederland! 🎄

    Liked by 1 persoon

      • imerks56 8 december 2016 / 12:30

        Ja, kan er ook niet aan wennen. En dank je.
        Heerlijk kaarsjes aan 🕯🕯, haardje aan 🔥, gordijnen dicht….. Hoort er allemaal bij! ❄️⛄️🎄 😊

        Liked by 1 persoon

  13. Harrij Smit 8 december 2016 / 10:38

    Wij houden de kerstversiering – op een verdwaalde bal en/of lint na – buiten de deur. In de bossen van de Dwingeloo blijven de kerstbomen zomer en winter op hun plek staan zonder hun naalden te laten vallen… 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 11:17

      Ach.. het hoeft ook niet veel te zijn hè..
      Overdaad schaadt zeggen ze toch? Zo denk ik er ook over. Ja in de bossen blijven ze staan.. hopelijk nog lang..

      Liked by 1 persoon

  14. Marja 8 december 2016 / 09:32

    Wij hebben nog niets staan of hangen. Vorig jaar hebben we dat ook pas rond de 20ste gedaan.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 09:48

      Ik ook niet hoor, alleen een standaard met de eerste kerstkaarten 😉
      Komt wel! Misschien wacht ik wel tot mijn kleindochters er zijn, mogen ze helpen..

      Liked by 1 persoon

  15. Hartelijke Hot Hulk 8 december 2016 / 08:23

    Veel slimmer is om je kerstboom in januari aan te schaffen. Dan liggen er vele gratis op straat.
    Beter vind ik om je in de kerstgedachte te verdiepen ipv bomen, stallen en ballen.
    Ben nu al bezig met een kerstverhaaltje te bedenken.
    Die blijven vaker langer hangen dan de kerst wenskaarten.

    Liked by 2 people

  16. John 8 december 2016 / 08:10

    Wij doen niet aan kerst dus we zetten of hangen ook niets neer. Waarom beginnen ze daar zo vroeg? Draait dat om geld? Dat winkeliers meer verkopen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 09:51

      Ook prima toch? Ik krijg mijn kleindochters te logeren dus zal wel een en ander versieren. Maak heel groots wordt het niet. Dat is denk ik ook voor de toeristen. Die nemen dan iets voor kerst mee naar huis. Anders weet ik het ook niet. Een jaar hebben ze vergeten de versieringen in de straten weg te halen, alleen waren de kerstbomen en de kerstmannen weg. Die slingers over de straten bleven toen het hele jaar hangen…

      Liked by 1 persoon

  17. shivatje 8 december 2016 / 07:56

    Gisteren heeft vrouw lief de kerstboom en versieringen allemaal aangebracht.
    Al geven we er niet echt om maar het is om de sfeer en voor de kleinkinderen.

    Aum Shanthi

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 09:52

      Precies, dat is mijn beweegreden ook. Hoewel ik het als het hangt en staat ook wel weer leuk vindt. Maar heel erg uitbundig wordt het nooit..
      Aum Shanthi

      Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 09:53

      Ja, voor klanten is het toch wel leuk als er wat sfeer in winkels hangt. Nee, dat weet ik.. er komen andere feestdagen aan hè..
      Groetjesss

      Like

  18. Thomas Pannenkoek 8 december 2016 / 07:09

    Bij ons nog niet, we wachten tot Pasen.
    Vorig jaar zijn we eind november naar Barcelona geweest. Het was toen ook een gek zicht om te zien hoe de ‘kerstsfeer’ maar niks was bij die relatief hoge temperaturen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 8 december 2016 / 09:54

      Mag ook… joh, ik ben zo makkelijk hè.. 😉
      Ja raar hè, na al die jaren overwinteren kan ik er zelfs nog steeds niet aan wennen. Bij kerst hoort kou en zo…

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

