Blog & Bloggertag…


 

Deze leuke TAG kwam ik o.a. tegen bij Rietepietz en Marije… 
Ik had hem bewaard en ingevuld en vandaag mag hij online!

blog

  1. Hoe ben jij bevangen door het blogvirus?
    In augustus 2004, net een maand nadat mijn zoon en schoondochter met de kinderen terug verhuisden naar Gran Canaria, kwam mijn dochter met een tip eens te kijken op de weblog van haar vriendin. Ik had er nog nooit van gehoord en computerverslaafd / verliefd als ik toen al was dacht ik.. dat is iets voor mij. Leuk om familie en vrienden op de hoogte te houden van het wel en wee van mijn leventje en van dat van mijn lievelingen.
    Dus in 2004 begon ik mijn eerste blog. Na een aantal jaren van Weblog door de mislukte migratie overgegaan naar WordPress. Na mijn scheiding in oktober 2014 heb ik een poosje niet geblogd, maar in januari 2015, op aandringen van een lieve blogvriendin ben ik, na een gastlogje bij haar, met Iris Papilio begonnen.
  2. Wat is je favoriete blogplek?
    In de woonkamer aan mijn bureau en achter mijn laptop.. Daar kan ik alles mee wat ik wil.
  3. Heb je een vaste blogroutine?
    Ruim 20 maanden heb ik bijna elke dag geblogd. Maar op een bepaald moment had ik meer tijd nodig voor andere dingen dus werd het een tijdje iets minder. Ik heb nu niet meer de druk om elke dag iets te posten. Mijn vaste rubrieken doe ik wel en verder komt het zoals het komt en dat voelt heerlijk!
  4. Spiegelreflex-camera of telefoon als camera gebruiken?
    Tegenwoordig mijn telefoon. Er zit een goede camera op en die heb ik sowieso altijd bij me.
  5. Social media- fanaat of liever offline?
    Offline…
    Sinds kort heb ik geen Facebook meer actief. Mijn account is gedeactiveerd. Ik kan het zo weer activeren en dat zal ergens in januari worden.. Dan wordt mijn blog ook weer op FB gepost. Hoe lang ik daar dan nog zal blijven weet ik niet. Het voelt bevrijd en wie weet stop ik er wel helemaal mee.
    De andere kanalen, Snapchat, Twitter en Instagram heb ik allemaal geprobeerd, maar nooit iets mee gedaan. Heb al die accounts opgezegd. Ik houd het bij mijn blog.
  6. Van welk artikel heb je spijt dat je het geschreven en geplaatst hebt?
    Van geen enkel artikel!
  7. Op welk artikel ben je juist heel erg trots?
    Ik zou het niet weten, ik sta uiteraard achter mijn publicaties en dat is het gewoon.
  8. Een kijkje in de cijfers. Wat was het hoogste aantal bezoekers op je blog op 1 dag?
    615 weergaven op 5 oktober 2015, hoeveel bezoekers er toen waren weet ik niet.
  9. Wat is jouw slechtste eigenschap als blogger?
    Dat ik af en toe wel eens iets te lange logjes maak, kan soms niet anders omdat ik dan gewoon een verhaal af wil maken. Maar ik haak zelf steeds regelmatiger af als logjes te lang zijn, dus ik wil zorgen dat ik mijn logjes leesbaar houd.
    Hmmm deze is ook wel een beetje aan de lange kant aan het worden…
  10. Wat is jouw beste eigenschap als blogger?
    Moeilijk te zeggen, misschien de variatie!
  11. Alle artikelen zelf schrijven of gastbloggers inschakelen?
    Alle artikelen zelf schrijven.
  12. Heb jij typische blogger-kenmerken?
    Denk niet dat het een typisch blogger-kenmerk is, maar de interactie met de lezers, dus terug reageren en soms vaker dan één keer vind ik heel erg leuk.
  13. Hoeveel foto’s moet jij maken voordat je de perfecte selfie hebt?
    Ik maak zelden selfies en die gaan sowieso niet op mijn blog.
  14. Wat is jouw ultieme wens voor de blog?
    Dat ik mijn lezers kan blijven boeien en dat ik er zelf plezier aan blijf beleven.
    En ik hoop dat we nooit meer zo’n debacle meemaken als de laatste migratie bij Weblog. Dat WordPress blijft bestaan en werken zoals het hoort.
    Er gebeuren helaas tegenwoordig soms ook vervelende dingen en ergens maakt het me een beetje bang. Wil niet weer van alles kwijtraken of dingen op andere plekken waar ze niet horen terugvinden.

Deze TAG waart al even rond in blogland.

Bij deze bedank ik de bedenkster Romy van dochterlief.nl. Erg leuk gedaan! 

Wie zich geroepen voelt om deze TAG ook te gaan doen, ga gerust je gang!

Plaatje van internet

 

41 thoughts on “Blog & Bloggertag…

  1. Zij 16 december 2016 / 16:36

    O’ wat leuk, dat je de tag ook deed 🙂 Zo heb ik weer een ietsje meer over je geleerd.
    Dat je stopte na je scheiding.. ik heb juist nu dubbel zo hard nood aan mijn blog 😉

    Ik hoop, dat je nog lang blijft bloggen, want ik kon hier heel erg graag een kijkje nemen 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 16 december 2016 / 17:02

      Ja, ik had had hem al een poosje klaar.
      Mijn vorige blog ging over mijn ex en mij als ‘ons’ en over ons gezin. Maar ‘ons’ bestond opeens niet meer en dus ben ik gestopt.
      3 maanden later begonnen met Iris Papilio, toen was ik er weer aan toe, heerlijk!
      Ja voor jou was het anders… Jij wilde ook echt je ei kwijt en daarvoor al. Ja hoor, ik blijf wel doorbloggen, veel te leuk! 😊👍🏼😘

      Liked by 1 persoon

  2. minoesjka2 15 december 2016 / 19:49

    Leuke invulling. Ik heb al een paar keer, als ik deze zag gedacht : die zal ik ook eens doen, Maar het is er nog niet van gekomen en ik weet niet of het er van komt ook hahahaha

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 15 december 2016 / 19:57

      Dankjewel ☺️
      Kom op, je vindt dit soort dingen altijd leuk, deze komt er ook wel een keer uit! Lieve groetjes! 😘

      Like

  3. Melody62 15 december 2016 / 17:59

    mooie antwoorden, geen enkele klinkt ‘vreemd’ 😉

    Ik vulde hem al in, eind oktober…. in tegenstelling tot veel mensen vind ik stokjes wel leuk!
    Gelukkig maar dat er zoveel verschil is tussen bloggers …. daarom is een blog ook nooit gelijk aan de eerstvolgende andere..

    http://melodymusic.nl/blog-blogger-tag/

    We zijn al heel wat jaartjes op weg hè? Lekker houden zo…. zolang het plezier blijft geven tenminste… xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 15 december 2016 / 19:42

      Nee hè, dat denk ik ook niet. Oh die heb ik dan gemist. Er waren er nog meer. Zeker zijn we al een tijd bezig. Ik vind het nog steeds leuk! XXX

      Like

  4. cornma 15 december 2016 / 12:04

    Stokjes laat ik vrijwel altijd aan mij voorbijgaan, maar ik vind het wel leuk om ze bij anderen te lezen. Zelf ben ik ook al bijna tien jaar bezig.

    Liked by 1 persoon

  5. ria 13 december 2016 / 22:28

    Altijd wel leuk om te lezen , de tags en stokjes, maar niet míjn ding:-)
    Liefs

    Liked by 1 persoon

  6. Mrs. T. 13 december 2016 / 19:16

    Leuk om dit lijstje op verschillende plekken tegen te komen. Bloggen is gewoon erg leuk, al zit ik momenteel wel weer in een dipje.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2016 / 19:21

      Bloggen is hartstikke leuk en jouw zin komt ook wel weer..
      Je hebt nu ook andere zaken (werk) aan je hoofd.. Ben zo benieuwd of er iets op je pad komt waar je ook zoveel passie voor kunt hebben als je vorige baan..

      Like

  7. merel 13 december 2016 / 18:11

    Leuk om te lezen
    Zelf zal ik nooit meedoen met vragenlijsten. Mijn blog blijft gewoon een gedichtenblog

    Liked by 1 persoon

  8. matroos 13 december 2016 / 16:41

    Zelden doe ik mee aan vragelijstjes of zo.Wij hadden elkaar al gauw gevonden en lezen nog steeds bij elkaar inmiddels al 11 jaar.

    Door dat gedoe met weblog heb ik altijd een reserveblog er bij gehouden.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2016 / 19:10

      Jaaa wij kennen elkaar al een tijdje hè.. 11 jaar alweer? Ja kan zomaar.
      Ik heb eigenlijk geen reserveblog.. Maar hopen dat alles goed blijft gaan..

      Like

  9. rietepietz 13 december 2016 / 16:15

    Leuk, inderdaad alweer even geleden dat ik deze tag meenam bij…. eh, wie was dat ook alweer;-)
    Valt wel mee hoor de lengte van jouw logjes, als het onderwerp aardig is én de schrijfstijl prettig is het me niet zo gauw te lang. Ik ben helaas zelf ook niet kort van stof,,,,,zucht.
    Je logt dus al langer dan ik , petje af hoor. Ik kom pas kijken met 11 jaar! Maar inderdaad, net als jij vind ik de interactie het leukst.

    Liked by 1 persoon

  10. Kakel 13 december 2016 / 15:01

    Ik voel me totaal niet geroepen (-: Heb een aversie tegen alles wat op stokjes en vragenlijstjes lijkt. Maar ik vind het wel leuk om ze bij anderen te lezen, haha.
    Met fotograferen heb ik weinig: af en toe maak ik een toevalstreffer; ik pik ze van het web of ik jat er eentje van mijn dochter.
    Lieve groet ♥

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2016 / 19:07

      Haha, dat mag toch? Je hoeft nergens aan mee te doen, we komen toch wel langs bij je… Slim van je, altijd handig!
      Liefs

      Like

  11. Harrij Smit 13 december 2016 / 12:02

    Goh wat blog jij al lang, Tess – dat moet ik nog maar eens zien te halen. Bovendien is het meestal zeer lezenswaard en vraagt het door jouw manier van schrijven om reacties. Ga dus lekker zo door!!!

    Liked by 1 persoon

  12. Sammie 13 december 2016 / 11:18

    Ik vind tags over bloggen altijd leuk om te lezen 🙂 Ik blog het liefst op de bank achter de laptop 😀

    Liked by 1 persoon

  13. Edward McDunn 13 december 2016 / 09:35

    Zoals je ongetwijfeld zult hebben gemerkt, vind ik fotograferen fijn om te doen. Maar wanneer niemand je foto’s te zien krijgt, is de lol er snel af, vandaar dat ik blog.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2016 / 18:55

      Dat is een leuke combi zo Edward! Je doet jezelf en een heleboel mensen er een plezier mee! 🙂

      Like

  14. John 13 december 2016 / 07:30

    Jij blogt dus ook al een hele tijd. In de eerste jaren dat bloggen een rage werd waren er zoveel blogs. Onvoorstelbaar eigenlijk. Ik ben echt niet voor stokjes of taggen, dus laat deze aan me voorbijgaan 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2016 / 18:54

      Ja ik blog al aardig lang. In de eerste jaren niet zo heel veel misschien 1 of 2 x per week of zo.
      En ook een periode helemaal bijna niet, toen had ik geen internet op het chaletpark waar ik toen woonde. Of in de winter op Gran Canaria waar het ook lastig was. Laat maar lekker voorbijgaan, ik zwaai wel even 😉

      Like

  15. Marije, van Hans de Gans (MSW) 13 december 2016 / 07:22

    Leuk ingevuld 😀 En ik heb tot het einde doorgelezen hoor 😉 Ik heb de laatste tijd ook dat ik lange logs niet meer goed uitlees. Beetje gebrek aan concentratie. Probeer mijn eigen logs ook niet te lang te maken. Of ze, als ze toch lang dreigen te worden, in 2x te posten. Kan ook nog. Mooie dag! X

    Liked by 1 persoon

  16. די מריו 13 december 2016 / 07:14

    Wat leuk.. joh, dat je al zo lang online bent en ik je nooit eerder bent tegengekomen. Leuk om dit te lezen.

    Love As Always
    Di Mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 december 2016 / 18:48

      Ja best wel lang al hè.. Ik heb jou al jaren zien reageren bij anderen toen ik mijn oude blog nog had. Maar ik durfde in het begin niet zomaar overal te reageren.. Maar nu dus wel! 🙂

      Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

