Kleindochters… een 10-daags feestje!

 

Maria en Natalia zijn er weer…

Gisterenochtend werden ze door hun ouders naar het vliegveld op Gran Canaria gebracht. Maria is nu 15 en Natalia wordt in januari 14, dus groot/oud genoeg om nu zonder begeleiding te reizen. Dus voor het eerst kwamen ze echt alleen met het vliegtuig naar Eindhoven Airport. Daar zijn ze al zo vaak vertrokken en aangekomen dat het geen enkel probleem was.

Tot 31 december zijn ze in Holland om vakantie te vieren! Dus dat wordt 10 dagen genieten van die 2 meiden, heerlijk!

Alles was voorbereid, boodschappen gedaan, het logeerbed stond al opgemaakt, cadeautjes onder het boompje, benzine getankt, dus….  ik was er helemaal klaar voor.

Voor alle zekerheid was ik vroeg weggegaan en was er al bijna een uur eerder. Dat voelde goed.
Ik heb ze gevolgd van begin tot eind met de 24FlightRadar app. Hartstikke leuk!

Na een goede reis, best spannend zo met zijn tweetjes, kwamen ze op de geplande tijd aan in Eindhoven. Voor Maria ging de tijd snel, die zat lekker muziek te luisteren. Voor Natalia duurde het wel lang zei ze. Hoewel ze ook van alles mee had om de tijd te doden, spelletjes, tekenen etc.

Een soort van incognito in hun warme jassen kwamen ze door de deur naar buiten.. pfff best een emo momentje weer!

We gaan er weer een leuke vakantie van maken! Met op 1e Kerstdag een fondue met dochter, schoon, Jan, de meiden en ik. Het wordt vast heel gezellig en lekker en verder doen we weer allemaal leuke dingen met de nodige rustdagen (lees: pyjamadagen) er tussendoor.

Eenmaal thuis werd er even gefacetimed met papa en mama en werden de vrienden en vriendinnen ge-appt. Daarna pakten de dames hun koffer uit.

Natuurlijk moest ik traditiegetrouw ‘omannekoeken’ bakken en nadat de dametjes onderhand lekker onder de douche waren geweest en in pyjama waren, hebben we met zijn drietjes gesmuld.

Maria had op internet een grappig filmpje gevonden dat ze even met me wilde delen.
Al gezien? Schijnt een hit te zijn… Tot ongeveer 49 sec.

Ik heb een leuk programma in mijn hoofd, waar uiteraard makkelijk vanaf geweken kan worden, trampolinespringen in Jumspquare in Nieuwegein, schaatsen op de ijsbaan in Zeist, Kasteel De Haar in Haarzuilens bezoeken dat helemaal in kerstsfeer is versierd en een verrassing die ik hier nog niet verklap, maar die ze vast heel leuk zullen vinden.

Door deze invasie van 2 tieners weet ik niet of ik veel tijd zal hebben om logjes te lezen bij jullie, dus dat merken jullie vanzelf wel! Tot later!

Iemand nog tips trouwens voor een uitje? Niet teveel uit de buurt van Zeist? 

 

57 thoughts on “Kleindochters… een 10-daags feestje!

  1. roadlaura1969 30 december 2016 / 23:15

    Geweldig Treeske,
    Heerlijk genieten morgen is het alweer tijd. Nog lekker tutten en knuffelen met ze.

    Alvast een geweldige jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017 🎉

    Liked by 1 persoon

  2. Morgaine 25 december 2016 / 06:57

    hahahaha ik ben een beetje laat nu voor leuke uitjes tips, maar nu is het kerst, geniet nog even goed van elkaar Trees! Geef ze een dikke knuf van mij en geniet!

    X

    Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 25 december 2016 / 08:18

          Ja denk het wel hoor. Een keer skiën.. nog een keer schaatsen.. en naar Haarzuilens..maar echte dagvulling is het niet. Maar dat komt goed. Toch Bedankt! X

          Liked by 1 persoon

          • Morgaine 25 december 2016 / 08:20

            Dat gaat ook vanzelf, mocht ik nu echt iets heel bijzonders nog spotten laat ik het je weten! maar ik denk dat jullie vanzelf de dagen al gevuld hebben. Geniet van elkaar en alles wat jullie gaan doen! ❤

            Liked by 1 persoon

  3. minoesjka2 24 december 2016 / 19:46

    O, heerlijk zeg, dat je die meiden te logeren hebt. Ik heb zo’n vermoeden dat jij ze weer heerlijk gaat verwennen, maar ook dat Jan even genoegen moet nemen met wat minder ……..
    Hele fijne dagen voor jou en ieder die je lief is.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 25 december 2016 / 00:21

      Ja echt leuk hoor!
      Jan komt morgen en blijft dan weer.. We zien wel hoe het loopt!
      Jij ook fijne dagen gewenst! 😘

      Like

  4. Sammie 23 december 2016 / 13:46

    Oh wat gezellig! Dat worden hele leuke dagen zo te zien en te lezen, helemaal logisch dat je misschien niet veel online bent! Geniet van de meiden en fijne kerstdagen!

    Liked by 1 persoon

  5. IngridMoorenBlogs 23 december 2016 / 11:05

    Hele fijne dagen Trees….dat wordt weer genieten voor Maria en Natalia.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 december 2016 / 10:45

      Dankjewel Margriet..
      Nou… ook niet verkeerd! Ik zal het ze voorstellen, maar ik denk dat ze andere interesses hebben… Als er nou sneeuw zou liggen was het een ander verhaal 😉

      Like

  6. merel 23 december 2016 / 09:48

    Geniet van je kleindochters en een hele fijne warme kerst
    Wij hebben onze ver weg zoon voor even bij ons dus dat wordt ook genieten

    Like

    • Regenboogvlinder 23 december 2016 / 09:01

      Ja dat doe ik hoor.. het gaat al zo snel. Zou soms willen dat ze 3-4 jaar waren. Zo leuk. Maar ach elke leeftijd is leuk hè..

      Liked by 1 persoon

  7. Tooske 22 december 2016 / 22:24

    Wow Trees.

    Wat heerlijk met die tiener kleindochters nu 10 dagen in huize van Oma.
    En ook fijn dat jou lief Jan ze ook beter leert kennen.
    Wat zal het een dolle drukke boel worden daar bij jou in Zeist.
    Trees ga genieten/knuffelen/jakken/eten/maar ook op tijd je rust pakken,ook jij bent niet
    meer 25….:-}

    Hele fijne Feestdagen,en een mooi en gezond 2017.

    Liefs Tooske

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 23:07

      Dankjewel lieve Toossie.. Het is nu al heel leuk. Ze zijn heel makkelijk en genieten zelf ook. Beetje wennen aan het temperatuurverschil, maar ze hebben dikke jassen en lekkere schoenen.. Komt helemaal goed. Morgen hoop ik trampolinespringen met ze…
      Ik wens jou ook, ook in een druk huis hè 😊, mooie kerstdagen en een gezond en gelukkig 2017. En veel liefs voor allemaal 😘😘😘

      Like

  8. Marije, van Hans de Gans (MSW) 22 december 2016 / 20:32

    Wat gezellig, geniet ervan Trees. Ik heb geen idee wat te doen in omgeving Zeist, maar ik schat in dat jullie je zeker niet vervelend. Heel veel plezier met elkaar! ❤

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:36

      Dankjewel, we hebben het nu al heel leuk!
      Nee vervelen doen we nooit.. En eens een dagje thuis is ook lekker, ze vermaken zich best.
      Thnxxx

      Liked by 1 persoon

  9. rietepietz 22 december 2016 / 17:46

    Ja natuurlijk ga jij gewoon zoveel mogelijk genieten met je meisjes. Geen idee wat er bij jou in de buurt te doen is maar dat komt vast wel goed. Best wel een hele onderneming voor de dames om alleen te vliegen maar gelukkig zijn ze samen dat helpt. Héél veel plezier!

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:35

      Ja dat doe ik zeker, nu al! We hebben vandaag alweer een leuke dag gehad!
      Ben nu bekaf, veel gelopen, dus ga zo mijn bed opzoeken!
      Het was wel spannend, maar erg veel moeite hebben ze er niet mee gehad. Denk voor de ouders en voor mij meer..
      Dankjewel Riet!
      Ik wens jullie alvast mooie kerstdagen toe!

      Like

  10. Zij 22 december 2016 / 17:45

    O’ super! Dat wordt een fantastische kerstvakantie!
    Heel veel plezier Trees en meisje!

    PS… hi hi … wat een leuk filmpje 😉

    Like

  11. marjolijn1 22 december 2016 / 17:44

    Lekker genieten met je kleindochters Trees, meer hoeft niet.
    Fijne dagen…!!

    Like

  12. Ferrara 22 december 2016 / 15:42

    Veel plezier met z’n allen. Tof hoor Haarzuilens.

    Tip de piramide van Austerlitz (geintje)

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:32

      Dankjewel! Ik heb al veel kastelen gezien in het land, maar Haarzuilens nog nooit. Mijn dochter woont nota bene om de hoek.
      Maar het gaat er nu wel van komen hoor!
      Haha, nou kan ook altijd nog hè, hoewel ik niet echt meer op de werkvloer bezig ben, ik doe sinds een tijdje het rooster.

      Like

  13. ria 22 december 2016 / 14:55

    Geweldig voor je Trees .Heerlijk genieten van de meiden. Dat bloggen komt wel weer en ja die pannekoeken. Mijn kleinkinderen willen alleen maar oma’s pannekoeken en mijn bami vinden ze ook heerlijk.
    Liefs

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:30

      Dat doe ik zeker! En ja die pannenkoeken, leuk hè als die van oma favoriet zijn!
      De oudste is een slechte eter, lust niet veel, maar goed, ik pas me daar maar op aan, maakt niet uit die 10 dagen vakantie!
      Liefs

      Like

  14. Mirjam 22 december 2016 / 14:36

    Heel veel plezier met je kleindochters Trees! Wat een leuke uitjes heb je voor ze bedacht! Misschien vinden je kleindochters het leuk om nog even te gaan winkelen in Utrecht! Mijn favoriete route langs leuke winkeltjes is: mariaplaats, lijnmarkt, via Oudegracht naar de twijnstraat, terug naar de oude gracht omhoog kijken naar de dom, via de steenweg weer terug (op de steenweg zit Lush, een waar zeep-, shampoo- en badbruisfestijn!)

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:29

      Dankjewel voor alle tips. Plezier hebben we sowieso samen!
      De Dom heb ik ook in mijn hoofd zitten, wie weet.

      Like

  15. imerks56 22 december 2016 / 09:56

    Dat wordt dus heerlijk 10 dagen genieten van en met je kleindochters. 🎄 Heel veel plezier Treeske. 😘🐻😘

    Like

  16. Marja 22 december 2016 / 08:40

    Wat een avontuur voor die meiden. Jullie gaan heerlijk genieten met elkaar. Zeker weten. Laat het bloggen maar even voor wat het is.

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:21

      Ja Mar, was best spannend! Maar het ging allemaal prima en nu is het echt genieten.
      Ach, als ik even ’s avonds tijd heb ga ik wel even rondkijken hoor!
      XXX

      Liked by 1 persoon

  17. Mrs. Brubeck 22 december 2016 / 08:09

    Ik ben zelf ontroerd als ik het lees! Wat lief dat die meiden alleen het vliegtuig opwillen om bij hun oma te zijn…maar ja, als je zo’n kanjer van een oma hebt!! 😍😍
    Ik wens jullie allemaal superfijne dagen samen, geniet van elkaar.
    Dikke knuffel ❤️

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:21

      Oh wat lief! Het zijn ook heerlijke meiden, heel verschillend hoor, maar allebei zo lief!
      Dankjewel lieverd, dat gaat lukken hoor! Dikke knuffel terug ❤

      Liked by 1 persoon

  18. John 22 december 2016 / 07:57

    Oh wat een vreselijk liedje 😆 Geniet van je kleindochters Trees. Maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen denk ik 🙂

    Like

    • Regenboogvlinder 22 december 2016 / 22:19

      Te erg hè… 😛
      Dat ga ik zeker doen, kan niet anders hè. Heerlijk ze om me heen te hebben! 🙂

      Like

  19. די מריו 22 december 2016 / 07:20

    Jij gaat genieten.. en groot gelijk. Ik verwacht je helemaal niet.

    Love As Always
    Di Mario

    Like

  20. Hartelijke Hot Hulk 22 december 2016 / 07:06

    LEUK
    LEUK
    LEUK
    Pannenkoeken met slagroom kon ik nog niet.
    Hoewel die Belg?

    Liked by 2 people

      • Cellie Citroen 24 december 2016 / 19:21

        Een dagje shoppen in Amersfoort? Leuke autovrije binnenstad en ook nog een grote bioscoop.
        Wat heerlijk dat je je kleindochters een tijdje mag lenen.

        Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

