Zwijmelen op Zaterdag met “Van Dik Hout”


 

merry-christmas4

Zwijmelen op Zaterdag… de dag voor kerst! 

Als eerste wens ik iedereen die hier bij mij langskomt hele fijne en gezellige kerstdagen toe! Met heel veel liefde en warmte!

En dan nu, heel simpel, het prachtige nummer

“TOT JIJ MIJN LIEFDE VOELT”

van 

“Van Dik Hout”

Voor mijn lief, die mijn liefde zeker voelt! 

Dat je het maar weet!  

❤ ❤ ❤

Als de regens om je oren slaan
en heel de wereld zit achter jou aan
kom dan bij mij in de luwte staan
tot jij mijn liefde voelt

valt de avond met zijn sterrenpracht
en er is niemand die jouw leed verzacht
dan hou ik duizend jaar voor jou de wacht
tot jij mijn liefde voelt

ik weet wel dat jij nog vol twijfels zit
maar bij mij krijg jij het fijn
van ons allereerste ogenblik
zag ik al precies waar jij moest zijn

ik lijd honger, ik lijd dorst en kou
ik struin de straten af voor dag en dauw
er is niets dat ik niet doe voor jou
tot jij mijn liefde voelt

stormen razen over open zee
over de snelweg van de spijt
spelen winden met een nieuw idee
en zoals ik zoek jij ze voor altijd

ik maak je gelukkig, ik maak je dromen waar
ik doe alles voor je, je zegt het maar
al moet ik tien keer rond de evenaar
tot jij mijn liefde voelt
tot jij mijn liefde voelt

Nog meer zwijmelen? Ga dan even naar Marja!

 

38 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “Van Dik Hout”

  1. ria 24 december 2016 / 18:04

    Geniet van de kerstdagen Trees. Voor je kleinkinderen jammer geen witte maar ze genieten toch wel met jou.
    Twee heerlijke zwijmels.
    Liefs

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 25 december 2016 / 00:07

      Dat lukt al aardig Ria. Gisteravond bij Jan gevierd..
      Nee helaas, maar ze vermaken zich prima hoor!
      Dankjewel! Liefs

      Like

  2. rietepietz 24 december 2016 / 16:47

    Een héél mooie tekst, vaak gaat een song verloren zodra het in het Nederlands vertaald wordt, maar dat is hier gelukkig niet . Een prachtig nummer. Ik hoor het wél lieven van Adele maar dat geeft natuurlijk niet. Ook voor jullie prachtige dagen samen

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 25 december 2016 / 00:06

      Ja dat is het zeker hè.. Ik weet niet wie het heeft vertaald, want het is door meer mensen opgenomen. Het raakt me van het begin tot het eind.
      Van Adèle is het ook prachtig! Dankjewel Riet, voor jou en Henk en je lievelingen natuurlijk ook! 🎄

      Like

  3. cornma 24 december 2016 / 14:24

    Eigenlijk verwachtte ik een mooi kerstnummer van de 3 J’s, maar dit nummer begrijp ik ook.
    Ik wens jou en Jan een heel mooie Kerst met je kleindochters. En voor het nieuwe jaar zie ik voor jou heel veel gelukkige dagen met Jan. Ja, ik ben helderziend.;-)

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 25 december 2016 / 00:03

      Die hebben ook prachtige kerstnummers geschreven ja! Maar dit vond ik nu meer passen bij mijn/onze situatie. Mooi dat je het begrijpt ☺️
      Dankjewel… Ik hoop dat het uitkomt en dat je dus echt helderziend blijkt te zijn. Ik wens jullie ook een mooie kerst! 🎄😊

      Like

  4. dwarsbongel 24 december 2016 / 13:12

    Ik was vooral geboeid door de begeleiding: prachtig! En de tekst is ook mooi natuurlijk, en zó toepasselijk voor jullie! Fijne dagen!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 25 december 2016 / 00:00

      Dankje Gauke!
      De band is ook super ja, niet alleen Martin de zanger..
      En inderdaad, die tekst is nu zo van toepassing..

      Like

  5. Melody62 24 december 2016 / 12:52

    wat prachtig dit! Nou ben ik al een enorme emodoos de laatste dagen dus dit trekt mijn tranen nog sneller naar buiten….
    wat is het toch een godsgeschenk he dat je dit gevoel mag kennen!

    xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 december 2016 / 23:58

      Ja schitterend hè.. Het kan niet anders dat dit je raakt.
      En inderdaad, het is het mooiste wat me is overkomen het laatste jaar! ☺️👍🏼😘

      Like

  6. imerks56 24 december 2016 / 11:28

    Heerlijk zwijmel kerstnummer! Prachtige tekst. Ook voor jou hele fijne dagen temidden van jouw hulk en je kleindochters. Dikke knuffels 😘🐻😘🐻😘

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 december 2016 / 23:56

      Dankjewel lieve Ingrid. Een prachtig nummer hè..
      Het was vandaag al super bij Jan thuis en morgen vieren we het bij mij! Jij ook nogmaals fijne dagen! 😘😘😘

      Liked by 1 persoon

  7. Corry 24 december 2016 / 10:39

    Mooi!! Ik kende dit niet, maar kreeg heel onverwacht heel veel verlangens naar Johan. Dat zal altijd wel blijven, maar dit lied hakt er wel in!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 december 2016 / 23:54

      Och Corry, dat is even moeilijk geweest dan. Ja het is een prachtig nummer. Kippenvel en natte ogen, elke keer als ik het hoor. En nu klopt het ook nog eens helemaal!
      Ik wens je mooie dagen toe! Liefs XXx

      Like

  8. Morgaine 24 december 2016 / 10:30

    Ja van Dik Hout is goed, heerlijk, ik wens jou ook hele fijne dagen toe, geniet van alles en iedereen Trees!

    X

    Liked by 1 persoon

  9. Albert y Mara fotoblog 24 december 2016 / 09:45

    Een schitterende muziekkeus Trees als kerstzwijmel. Geniet heerlijk met z’n tweetjes van Kerst 2016. Feliz Navidad. Beso y abrazo de Albert y Mara
    P.S. Heerlijk ……. een GROENE Kerst!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 december 2016 / 23:52

      Dankjewel Albert!
      Met zijn tweetjes gaat niet lukken, mijn kleindochters zijn bij me voor 10 dagen. Maar heel gezellig. En helaas groen ja.. De meiden willen zo graag sneeuw. Maar ja, dat kan oma niet bestellen hè..
      Fijne dagen in Nederland! Un abrazo y un beso!

      Like

  10. די מריו 24 december 2016 / 08:06

    Van Dik Hout.. ik heb er wel een zwak voor. Zijn stem, eenvoud, gewoon goed. Hoort bij iedere opvoeding 😉

    Love As Always
    Di mario

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 december 2016 / 23:49

      Ja echt hè.. Niemand kan om die band heen! En Martin Buitenhuis solo is ook een ontdekking hoor!
      Groetjesss

      Like

  11. John 24 december 2016 / 08:04

    Van Dik Hout. Een van de weinige Neerlandse bands die ik goed vind. Deze tekst is toch echt geweldig hè.
    Trees, ik wens je gezellige warme dagen toe.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 24 december 2016 / 23:49

      Oh mooi, dat vind ik weer leuk John. Ze zijn echt goed hè en ja dit nummer.. Elke zin raakt me.
      Insgelijks!

      Like

    • Regenboogvlinder 24 december 2016 / 23:46

      De link komt niet bij Bart uit, maar even opgezocht!
      Het is inderdaad ook mooi, maar ik ga toch voor Van Dik Hout..
      Martin Buitenhuis heeft zo’n mooie stem..

      Like

      • Thomas Pannenkoek 25 december 2016 / 07:47

        Misschien hebben we een voorkeur voor onze eigen uitspraak in intonatie, zal zeker meespelen…
        Martin Buitenhuis is meer iets voor in de zomer, vind ik, als het niet zo koud is buiten…

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 25 december 2016 / 08:07

          Dat kan natuurlijk ook..
          Hoewel ik erg van Vlaams houd hoor..
          Haha.. dat is weer een echte Pannenkoekuitspraak.. 😂

          Like

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

