Zwijmelen op Zaterdag met “Miriam Makeba”


 

Zwijmelen op Zaterdag met Zuid-Afrikaanse muziek..

En voor mij is de bekendste zangeres Miriam Makeba. Het nummer Pata Pata staat al 2 x op het zwijmeloverzicht, maar nu ik zelf in Zuid-Afrika ben wil ik het toch graag laten horenย in 2 uitvoeringen.

Miriam Makeba overleed in 2008, en ze heeft tot het laatst opgetreden. Met in het achtergrondkoor haar dochter. Ook haar kleindochter zong regelmatig met haar mee als ondersteuning.

De opname hieronder is uit 1967, het jaar waarin dit nummer ook een hit werd…

Miriam Makeba met “Pata Pata”

Hieronder een opname tijdens een van haar afscheidsconcerten…

Wil je nog meer zwijmelnummers horen en zien? Ga dan even naar MARJA

22 thoughts on “Zwijmelen op Zaterdag met “Miriam Makeba”

  1. Regenboogvlinder 8 februari 2017 / 21:11

    Bedankt alle zwijmelaars, voor de leuke reacties. IkIk doe zaterdag weer mee, hoop dat ik dan tijd heb om bij jullie te luisteren.. groetjes

    Like

    • Regenboogvlinder 5 februari 2017 / 15:39

      Dit is een opname met Miriam Makeba tijdens een optreden. De originele studio-opname is mooier als je die bedoelt. Maar dit nummer is door velen gecoverd..

      Like

  2. cornma 5 februari 2017 / 11:56

    Oh, dit heb ik lang niet gehoord. Het is een prachtig nummer en voor jou erg toepasselijk nu.

    Liked by 1 persoon

  3. rietepietz 4 februari 2017 / 19:20

    O ja, een heel bekend nummer en nog steeds geweldig om te horen. Je motivatie om het dit keer te plaatsten snap ik natuurlijk wel.

    Liked by 1 persoon

  4. Melody62 4 februari 2017 / 17:29

    logische keuze qua genre natuurlijk ๐Ÿ˜‰
    Mooi hoor.

    Hoop dat je het daar reuze naar je zin hebt en nog heel veel mooie avonturen zult gaan beleven. xxx

    Liked by 1 persoon

  5. Kakel 4 februari 2017 / 17:23

    Mijn moeder noemde me vroeger vaak Miriam Makeba maar niet omdat ik zo geweldig kon/kan zingen (-: Ik ken alleen het eerste nummer!
    LIeve groet. Ik zwaai even naar je in dat verre Afrika โ™ฅ

    Liked by 1 persoon

  6. Corry 4 februari 2017 / 15:51

    Wat een heerlijk nummer. Goeie stem. Hoor jij nu ook veel muziek daar? Lekker geniten dan!

    Liked by 1 persoon

  7. Hartelijke Hot Hulk 4 februari 2017 / 09:22

    Leuk nummer.
    Zeker als je ze op een gegeven moment door elkaar heen beluister.
    Dat wordt een bak herrie.
    Heerlijk!

    Liked by 2 people

  8. John 4 februari 2017 / 07:58

    Ik had werkelijk waar nog nooit haar naam gehoord. OF misschien welen vergeten. Het eerste liedje ken ik. Het tweede niet geluisterd.

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

