Keukenhof beleefd…


 

Nee hoor.. Echt niet…

Ik ben geen An, Anneke, Edward, Liesbeth, Margriet, Melody of wie ik misschien vergeten ben, als het om fotograferen gaat. En dat hoeft ook niet.  Maar leuk is het wel.

En gisteren hebben we een geweldige dag gehad tijdens ons bezoek aan de Keukenhof in Lisse, waar ik als een Japanner zonder spleetogen de ene na de andere foto knipte.

Zicht op de molen van de Keukenhof

 

Het zou een zonnige dag worden en de weg ernaar toe was al prachtig met al die gekleurde bollenvelden waar we langs reden. In de Keukenhof zelf was het niet al te druk, hoewel er busladingen toeristen rondliepen. Ik heb wel eens gehoord dat je als je pech hebt over de hoofden kunt lopen, maar dat viel alles mee.

En laat ik nou best heel tevreden zijn over het resultaat van de foto’s! Gewoon met mijn Samsung telefoon waar ik ook weer nieuwe functies op tegenkwam.

Het was voor mij de eerste keer in mijn leven dat ik er heen ging en voor Jan pas de tweede keer. En dat terwijl we er allebei niet eens zo ver vandaan woonden.

Maar wat hebben we genoten! Wat een prachtige bloemen en aangelegde bloemperken. Weet je dat er wel 800 verschillende tulpen staan dit jaar? Die kleurcombinaties zijn echt zo mooi!

Ik dacht altijd, ach.. moet ik daar nou wel heen, het zijn allemaal bloemen en die zie ik al het hele jaar overal. Maar de laatste jaren ging het kriebelen en ik had het tegen Jan verteld. Gistermorgen zei hij, weet je wat, het weer wordt goed, we gaan naar de Keukenhof!

En inderdaad.. dit is echt iets wat je in het echt gezien moet hebben.. het is werkelijk waar een belevenis. Schitterend!

Ook voor de inwendige mens werd goed gezorgd en het weer was inderdaad prachtig, dat maakte deze dag weer heel bijzonder en kreeg van ons weer een gouden randje…

En… weer een wens afgestreept van mijn lijstje!

Wie is er net als ik was.. nog nooit in de Keukenhof geweest?

 

66 thoughts on “Keukenhof beleefd…

  1. gewoonanneke 20 april 2017 / 21:36

    Vanmiddag was ik in gesprek met een mevrouw en dag ging ook over fotografie omdat ik even mijn foto’s zat te bekijken bij de Hema, was zo nieuwsgierig. Zij zei ook zulke mooie foto’s maak ik niet maar mijn antwoord was. Het gaat toch om de beleving van een foto niet of ie kwalitatief perfect is. En zo is het gewoon. Ik maak ook wel eens iphoontjes zoals ik ze altijd noemt gewoon voor de sfeer. Prima toch. Ik vind het op foto’s mooi zo de keukenhof en ook als ik in de trein zit er langsrij maar hoef er zelf niet naar toe. Leuk zo’n dagje uit hoor.

    Liked by 1 persoon

      • gewoonanneke 20 april 2017 / 22:23

        Nee ben er nooit geweest. Ik ben helemaal niet gek op zulke grote hoeveelheden bloemen bij elkaar. Hou al niet van een bos bloemen in huis. Ik zie liever planten en bloemen gewoon in de natuur. Maar geloof zeker dat het indrukwekkend is.

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 20 april 2017 / 22:24

          Oh ja dat is ook zo… Je houdt niet van snijbloemen..
          Nee dat is een bezoek geen optie natuurlijk..

          Like

  2. Koen 18 april 2017 / 21:09

    Ik ben d’r twee keer geweest. De eerste keer als kind en een jaar of 12 geleden met een personeel-uitje. Mooi maar niet iets om elk jaar te herhalen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 18 april 2017 / 21:21

      Helemaal mee eens.. Ik wist ook niet dat er ieder jaar een ander thema was. Daar kun je ook nog een beetje op selecteren. Is Isabel er al eens geweest?

      Like

  3. minoesjka2 16 april 2017 / 20:35

    Ik ben er dus nog nooit geweest, en weet je, als ik dan zo de foto’s van andere zie denk ik, dat is mooi, maar ik vind het niet mooi genoeg om er zelf naar toe te gaan.
    Wie weet komt het nog een keer, maar voorlopig hoef ik er niet naar toe.

    Liked by 1 persoon

  4. Inger 16 april 2017 / 12:33

    I just love all the colours! Spring is such an amazing time of the year:) The tulips are gorgeous.

    Liked by 1 persoon

  5. Morgaine 15 april 2017 / 11:29

    Gosh ik liep daar al toen ik nog niet kon lezen, whahaha er is een foto van mij zelfs, door de familie gemaakt… en ik weet het ook nog he!

    Ik was 3? zoiets, en men zei.. ga eens achter dat bordje staan? Hand boven mijn ogen omdat ik tegen de zon in keek, en knip en nu pas, of toen ik lezen kon, zag ik wat er op het bordje stond, humor vind mijn familie dat…

    ‘niet op het gras lopen!’

    Ja, right? Maar, het is zolang geleden dat ik er echt geweest ben, toen ik nog klein was meerdere malen en later eigenlijk nooit meer, staat zeker wel op mijn lijstje ooit weer eens, maar niet als het moet nu…

    X

    Liked by 1 persoon

  6. altijdmooiweer 14 april 2017 / 16:58

    Eén keer ben ik in de Keukenhof geweest, jammer genoeg was het toen net zo koud als nu en was er nog weinig in bloei. Je hebt -als Hollandse Japanner 🙂 – een prachtige serie neergezet waarvan ik erg mee geniet!
    Leuk ook om trouwens mijn naam te zien staan *dikke knuffel*!
    Fijn weekend gewenst voor jullie en wat zijn jullie samen een prachtig stel, Trees!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 april 2017 / 17:11

      Dan heb je wel pech gehad. Ik kan me wel herinneren dat het weleens in het nieuws was, dat alles te laat in bloei stond door de kou…
      Dankjewel voor het compliment An..
      Haha, leuk dat je het leuk vindt.
      Ben er vast wel een paar vergeten, o.a. Hillechien schiet me opeens te binnen.
      Dank, jij ook een fijn weekend gewenst! En nog een keer dank.. dat gaat vanzelf, Jan en ik zijn zo ontzettend happy, deze liefde is een prachtig cadeautje! Dikke knuf terug!

      Like

  7. imerks56 14 april 2017 / 15:46

    Ik ben er ook nog nooit geweest. Wij, mijn vriendin en ik, wilden dit jaar tijdens ons halfjaarlijkse uitstapje naar de Keukenhof gaan. Voor mij zou het de eerste keer zijn en voor haar de tweede keer. Maar vanwege de verkeersdrukte door die brand in de Schipholtunnel, zijn we van dit plan afgeweken en zijn we naar Zoutelande gegaan. Voor ons een dag vol nostalgie omdat we daar tijdens onze tienerjaren veel vakanties hebben doorgebracht. Dus…. misschien volgend voorjaar wel naar de Keukenhof.

    Like

  8. natasjaslifestyle 14 april 2017 / 10:47

    Ik ben er ook nog nooit geweest!! Maar wat een bloemenpracht en dat heb je mooi gefotografeerd hoor !! En je hoeft je er niet voor te excuseren hoor !! Ik vind kiekjes vaak meer de sfeer weergeven. Tegenwoordig lijkt het allemaal maar professioneel en statisch te moeten zijn. Heerlijke foto’s ik heb er van genoten!!

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 april 2017 / 15:49

      Dankje Natasja.. toch echt een aanrader op een rustige dag hoor! Dan moet je niet te lang wachten en zeker niet in het weekend gaan.. Of vroeg. Want na 2-3 uur heb je het wel gehad. En in de ochtend was het echt nog rustiger. X

      Liked by 1 persoon

  9. ria 13 april 2017 / 16:11

    Ik ben er ook geweest al is dat weer jaren geleden. Het was niet druk en konden ons overal vrij bewegen. Fijn dat jullie zo hebben genoten en de foto’s zijn prachtig.
    Liefs

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 april 2017 / 08:31

      Zeker de moeite waard hè. Hoeft niet te vaak maar over een paar jaar.. wie weet!
      Dankjewel Ria! Liefs

      Like

  10. rietepietz 13 april 2017 / 12:25

    Nou helemaal waar, voor deze foto’s hoef je je zeker niét te schamen. Wat de belevenis compleet maakt is dat je waar zoveel bloemen bij elkaar staan ook alleen maar bloemen ruikt.
    Ik hoef ook niet jaarlijks, maar zo één keer in de vijf jaar is het leuk als je een rustig moment kunt pakken. Dit jaar sla ik zeker over want het thema van dit jaar komt me de neus uit, hier de omgeving kom je nergens meer om de “mondriaankleuren” heen.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 14 april 2017 / 08:21

      Nou dankjewel! Ik ben het met je eens 😉
      Die geuren overal kunnen inderdaad heel sterk zijn. Zo kan ik niet tegen lelie- of hyacinthengeur, Te sterk, slaan meteen op mijn hoofd..Ik vond de kleuren prachtig en de combinaties ook.
      Dit jaar is ‘Dutch Design’, wist ik helemaal niet, maar aan de tulpen was het wel overduidelijk te zien.

      Like

      • rietepietz 14 april 2017 / 08:31

        Klopt, vooral de hyacinten kunnen een beetje veel van goede zijn wat de geur betreft, kun je een dijk van een koppijn van krijgen.
        Ik wist het wél, hier in de randstad kom je niet om Mondriaan heen en ik héb al niets met die stijl.

        Liked by 1 persoon

        • Regenboogvlinder 14 april 2017 / 09:38

          Had ik ook hoor, meteen merkbaar zodra ik ze rook. Ik kan er ook binnen echt niet tegen. Gelukkig krijg ik tegenwoordig niet veel lelie’s of hyacinten meer voor binnen. Maar echt, ik zet ze echt buiten.. Ja die felle kleuren moet je van houden…

          Like

  11. marjolijn1 13 april 2017 / 06:54

    Leuk zo tussen al die blommen…!
    Ja, ik ben er ook al een paar keer geweest.
    Op naar een mooie pasen.

    Liked by 1 persoon

  12. Ans. 12 april 2017 / 23:10

    Trees, wat heb je prachtige foto,s gemaakt.
    Heb even in mijn fotoalbum gespiekt…..30-4-1971.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 13 april 2017 / 10:41

      Dankjewel.. wow dat is wel heel lang geleden. Er is veel veranderd dus echt weer eens doen als je kunt!

      Like

  13. Mrs. T. 12 april 2017 / 21:29

    Ik ben er twee keer geweest. De laatste keer volgens mij in 1999. Dus dat is al weer een hele tijd geleden.

    Liked by 1 persoon

  14. HermanV 12 april 2017 / 20:35

    Ben er nog nooit geweest. Wij hebben in de buurt de Zaanse Schans.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 21:43

      Dan wordt het tijd Herman… Zaanse Schans staat ook op mijn lijstje, ook nog nooit geweest, net als Kinderdijk. Maar misschien lijkt dat wel op elkaar…

      Like

  15. Kakel 12 april 2017 / 19:28

    Mooie serie foto’s, hoor Trees! En vooral het zo op een blog zetten, lukt me al niet (-:
    Jullie hebben lekker genoten. Wat een kleuren, zeg. Nooit geweten dat er zoveel verschillende tulpenbollen bestaan!
    Dikke kus ♥

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 21:46

      Dankjewel Kakeltje…
      Dat is niet zo moeilijk hoor.. Kun jij ook! ☺️
      Heel erg genoten ja, haha dat wist ik ook niet hoor!
      Dikke kus terug 😘

      Like

  16. Melanie - My Journey 12 april 2017 / 18:54

    Prachtige foto’s, die zijn uniek!
    Zeker met zo’n fijne hulk die ineens ertussen schiet 🙂

    Ik ben er nog nooit geweest, ik heb niet zo gek veel met bloemen eigenlijk..
    maar dit ziet er wel echt super mooi uit !

    Liked by 1 persoon

  17. Corry dijkstra 12 april 2017 / 18:27

    Meerdere malen geweest,de eerste keer toen ik 20 was.
    wij fietsten er altijd naar toe. Vooral als je vroeg in de ochtend daar bent kan prachtige foto’s maken dan heb je geen mensen op je foto’s. Trees je word nogeens een echte fotografe prachtig hoor.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 21:50

      Klopt helemaal, in de ochtend was het minder druk. Tegenwoordig kun je ook wel wat uitsnijden dat is makkelijk.
      Dankjewel Corry..

      Like

  18. Melody62 12 april 2017 / 18:22

    Niet zozeer een locatie dat hoog op mijn lijstje staat maar ik kom er wel al een paar jaar jaarlijks met mijn maandagmeneer, die vindt het nl helemaal geweldig en ik zou wel de laatste zijn om hem een plezier niet te gunnen.

    xxx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 21:52

      Mooi dat je dat doet. Maar jij zult dus ook prachtige series hebben.
      Ik hoef er nu ook echt voorlopig niet heen, wie weet over een jaar of wat weer eens..
      Maar ik vond het prachtig… X

      Like

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 21:57

      Mensen die verder weg wonen hebben dit blijkbaar vaker gedaan dan mensen die in de buurt wonen. Raar toch hè.. Had het jaren eerder moeten doen ☺️

      Like

  19. Mrs. Brubeck 12 april 2017 / 17:04

    Wat een superleuke foto’s… wie is die leuke man met die hoed?? 🤣🤣
    Ik was er nog nooit, B uiteraard wel, maar ik wil er ook echt eens heen!
    Liefs xx

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 21:59

      Dankje… Haha die stond ineens voor mijn lens 😆 Heb hem meteen mee naar huis genomen!
      Echt de moeite waard hoor, moet je echt eens doen! XXX

      Liked by 1 persoon

  20. Edward McDunn 12 april 2017 / 16:11

    Een schitterende serie foto’s, en dat met je telefoon, super hoor, dit is echt genieten! Ik ben er een aantal jaren geleden geweest.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 16:12

      Dankjewel Edward.. het zijn geen macro’s of echte hoogstandjes maar ik ben heel tevreden.
      Wat zul jij ook een mooie foto’s gemaakt hebben!

      Like

  21. Ferrara 12 april 2017 / 15:44

    Ik was er in 2013 (eindelijk dan toch) Een bezoek meer dan waard, maar hoef geen tweede keer.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 12 april 2017 / 16:12

      Oh, had ook lang geduurd dan. Nee, voor mij hoeft het voorlopig ook niet hoor. Jan was 8 jaar geleden geweest, vond het nu weer prachtig. Maar nu wel weer even goed zo.

      Like

  22. Hartelijke Hot Hulk 12 april 2017 / 15:28

    Je mooiste blog ever!
    Prachtige bloem met die hoed.

    Liked by 1 persoon

  23. majaer 12 april 2017 / 15:03

    Ik dus, ik ben er nog nooit geweest. Maar aan de prachtige foto’s die jij gemaakt heb moet ik er toch eens heen gaan.

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

