KNVB Zeist…


 

Voetbal, ik heb er niet zoveel mee..

Hoewel… ik ben vreselijk chauvinistisch op het moment dat Nederland meedoet aan een belangrijk toernooi…
Ach, daarin ben ik vast de enige niet. 

De spelregels ken ik niet, van buitenspel zal ik wel nooit iets snappen en ik heb dus echt niet de illusie dat ik dat ooit leer.
Het is me al zo vaak uitgelegd… het gaat me allemaal te snel.

Maar natuurlijk ken ik de namen van veel oudere voetballers, vooral die uit de 70-er jaren.  Het beroemde elftal natuurlijk met o.a. Johan Cruyff en Willem van Hanegem.
Soms, als een later team wat langer bij elkaar bleef lukte het me ook wel eens om de mannen op het veld te herkennen, maar dat gebeurde maar heel af en toe.

De KNVB dus… tja, daar rijd ik met mijn auto of fiets toch heel regelmatig langs op weg naar de Pyramide van Austerlitz of tijdens een gewoon fietstochtje.

Op het KNVB terrein staan een aantal (ik denk bronzen) beelden van bekende voetballers. Geen idee wie ze heeft gemaakt, dat kan ik dus nergens vinden. 

Laatst fietsten we daar weer eens langs en toen zijn we even het terrein op gelopen om foto’s te maken van een aantal beelden van legendarische voetballers in een voor hun zeer karakteristieke houding… Het lijkt wel een museum…

Erg goed gedaan en leuk om te zien… Hieronder een paar foto’s waaronder ook Rinus Michels (de Generaal).

Een paar vraagjes:
Wie houdt er echt van voetbal?
Ga je wel eens naar een wedstrijd?
Wie is je favoriete speler? 

 

61 thoughts on “KNVB Zeist…

  1. gewoonanneke 1 augustus 2017 / 10:23

    Ben jaren een heel fanatieke voetbalmoeder geweest, ga nu nog sporadisch bij mijn kind kijken. Ben wel verschillende keren naar wedstrijden wezen kijken> Zelfs Ajax Feyenoord om de Johan Cruyffschaal. Vind het wel wat hebben. Hoewel ik nu thuis nooit meer tv voetbal kijk vroeger heel veel was ook best fanatiek altijd voor Ajax. Nu boeit het me niet meer zo alleen als het Nederlands elftal speelt of nu met die meiden kijk ik wel eens een stukje van de wedstrijd.

    Liked by 1 persoon

  2. ingridmooren 30 juli 2017 / 13:33

    Voetbal….niks aan! Nu ook al een vrouwenelftal op tv,van mij hoeft het niet.Rinus Michels….dat vind ik dan wel weer een hele mooie man.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 30 juli 2017 / 14:36

      Ik vind het nu met dat vrouwenvoetbal wel weer leuk dat Nederland het goed doet.. Ik weet het, ben een chauvinist ☺️
      Leuk dat er weer was Ingrid.. Gaat alles goed?

      Like

  3. VoorHetBlogGezet 27 juli 2017 / 23:18

    Ik heb 2 voetballende kleinzoons en daar houd mijn voetbal kennis een aardig eindje op. Maar wie weet leer ik van hun nog het een en ander.😊

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27 juli 2017 / 23:20

      Haha dat zou leuk zijn Ria! Je bent nooit te oud om te leren.
      Hoe is het.. Heb je de vierdaagse met hele voeten uitgelopen?

      Like

  4. Villasappho 25 juli 2017 / 20:09

    Niet mijn sport hoewel ik het leuk vond te zien dat Feyenoord won. Maar ja als vervolgens de stad weer gesloopt wordt dan vind ik het weer niks. Ik snap overigens wel dat mensen het leuk vinden. Zie regelmatig fans bij het PSV stadion poseren zolang ze die leuzen achterwege laten en tegen hun verlies kunnen is het allemaal prima.

    Liked by 1 persoon

  5. Morgaine 24 juli 2017 / 08:56

    Alleen Oranje, in een wk of ek, voorrondes etc ook weer niet… als de gekte opspeelt, reken mij er dan maar toe 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  6. imerks56 23 juli 2017 / 19:38

    Net als jij, heb ik tot de dag van vandaag niets begrepen van buitenspel. En ja….. Chauvinistisch ben ik ook als Nederland meedoet aan een belangrijk toernooi. De spelers van nu ken ik geen van allen. Maar Johan Cruyff en Van Hanegem, ja die ken ik wel!

    Liked by 1 persoon

  7. rietepietz 23 juli 2017 / 18:16

    Met je vragen ben ik snel klaar nee nee en die heb ik niet;-)
    Maar ondanks dat ik er zelf niets mee heb ken ik wel wat namen uit vroeger tijden waar jij het over hebt gewoon omdat thuis vroeger op zondag altijd de radio loeihard met de verslagen. Misschien heb ik er dáárom wel zo’n hekel aan.
    Spot moet je doén, er naar kijken is het niet voor bedoeld!

    Liked by 1 persoon

      • rietepietz 24 juli 2017 / 07:57

        Henk wel iets minder dan vroeger, ik sluit me daar altijd helemaal voor af, heerlijk toch zo’n laptop;-)

        Liked by 1 persoon

            • Regenboogvlinder 24 juli 2017 / 21:58

              Geweldig ja, de vierdaagse … Ria heeft meegedaan hè.. Mijn FB staat uit dus geen idee of ze het goed heeft gedaan.. Zal eens een appje sturen.

              Like

                • Regenboogvlinder 24 juli 2017 / 22:48

                  Ja, ze was weer aan het trainen, maar ik heb haar ook niet meer gesproken. En dat na die operaties aan haar voeten.. Heel knap. Ik zal haar een berichtje sturen, dan hoor je het wel. Een vriendin en een vriend van mij liepen ook mee.. Knap hoor!

                  Like

                  • rietepietz 25 juli 2017 / 08:31

                    Ja Ria heeft door die voetproblemen al een jaar of drie niet mee kunnen doen. Jammer dat ze zo weinig op haar blog doet. Was ook altijd heel gezellig met haar op msm te chatten. Ik heb aan haar zóveel te denken wat het loggen betreft, zóveel geleerd van haar.

                    Liked by 1 persoon

                    • Regenboogvlinder 26 juli 2017 / 09:52

                      Klopt. Ja ze was weer even terug.. maar ze doet meer met FB denk ik.
                      Mooie herinneringen hoor!

                      Like

                    • Regenboogvlinder 26 juli 2017 / 17:20

                      Ik heb mijn FB ook niet actief. Kijk er heel af en toe even op en dan deactiveer ik het weer. Gaat me te vlug, vind ik niet leuk. Ik vind mijn blog veel leuker.. Dus ik mis van alles, maar dat is dan maar zo…

                      Like

                    • rietepietz 26 juli 2017 / 17:22

                      Ach wat is missen, zo heel veel zinnigs komt er toch niet voorbij?

                      Liked by 1 persoon

                    • Regenboogvlinder 26 juli 2017 / 19:35

                      Haha ik vergat de dikke knipoog erachter te zetten.. 😉😂
                      Nee ik mis niks, vind het allemaal maar onzinnig en tijdrovend en daar heb ik dus geen zin meer in. Al vanaf eind november of zo.. Opengezet toen ik in Zuid-Afrika was, zodat mijn FB vrienden ook mee konden genieten van mijn avonturen die op mijn blog kwamen. Was er daarna alweer snel klaar mee..

                      Like

                    • rietepietz 26 juli 2017 / 19:39

                      Ja dat had ik wel meegekregen want je schreef er wel over op een logje.

                      Liked by 1 persoon

  8. minoesjka2 23 juli 2017 / 17:00

    Ik ben zwaar allergisch voor voetbal …… mag er van de dokter beslist niet naar kijken …… komt mooi uit, want ik snap er niets van en verveel me kan ik me herinneren in de eerste minuut al 🙂

    Liked by 1 persoon

  9. Zij 23 juli 2017 / 15:42

    Ik hou niet zo van voetbal, want ik snap ook niets van de spelregels.
    Toch heb ik heel wat voetbalmatchen meegemaakt. Zelfs vanaf de zijlijn 🙂
    Ik was heel erg lang vrijwilliger preventieve diensten bij het RK en daar zaten dus die voetbalmatchen ook bij 🙂
    Een favoriete voetballer .. hmmm… vroeger Nuno Gomes. Maar dat was waarschijnlijk omdat ik hem een knapperd vond 😉

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2017 / 23:12

      Ach ik kijk altijd wel als het aanstaat met een half oog..
      Haha.. Ja daar moet je ook oog voor hebben, ik vond ook wel een paar voetballers erg leuk hoor! 😉

      Liked by 1 persoon

  10. Corry dijkstra 23 juli 2017 / 14:35

    Ben een Feyenoord fan, Vroeger met de spelers Coen Molijn (Coentje) Willem van Hanegem de keeper Eddy Pieter s’ Graafland. De vader van Hans ? achternaam weet ik niet meer Hij zit wel een bij Voetbal Inside waar ik ook altijd naar kijk. De namen van deze spelers zijn mij te moeilijk om te onthouden ha ha groetjes

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2017 / 23:16

      Goh Corry, dat wist ik echt niet! Leuk hoor! Ik ken wel meer vrouwen die dol zijn op voetbal! Wat ik al schreef.. Belangrijke toernooien vind ik wel leuk maar verder? Nee echt niet interessant…

      Like

  11. Ferrara 23 juli 2017 / 13:14

    Marja heeft de puzzel over de beeldhouwer opgelost, die weet de weg op internet.
    Voetbal, ik kan er niet warm of koud van worden. De humbug, afgoderij, de geldklopperij en de agressie eromheen irriteert mij. Mij zie je dus niet in het stadion, laat staan dat er sprake is van een favoriet. Namen ken ik wel maar wie bij wie hoort ontgaat me vaak.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 23 juli 2017 / 23:17

      Ik heb nog nooit van mijn leven voor een voetbalwedstrijd in een stadion gezeten. Zal ook nooit gebeuren ook..

      Like

    • Regenboogvlinder 26 juli 2017 / 19:43

      Nou daar heb je wel een punt Edward.. Het is te belachelijk wat voor geld er omgaat in die transfers…

      Like

  12. Melanie - My Journey 23 juli 2017 / 09:52

    Rasechte voetbalfan!! Alleen jammer dat in het amateuvoetbal de mensen langs de kant de boel behoorlijk verzieken. Dit geldt in het professionele voetbal voor de echte ‘harde kern’ die met rellen denken hun gelijk te halen.
    Maar de sport zelf vind ik heerlijk!! Ik ben zeker wel vaker naar een wedstrijd gaan kijken (liefst van PSV) alleen nog nooit naar het nederlands elftal geweest. Kijk nu ook met veel plezier naar alle wedstrijden van EK vrouwen 😆
    Mijn favoriete spelers waren Luc Nillis en Ruud van Nistelrooy, zij speelden samen bij PSV en dat was een verdomd goed duo voorin!!

    Liked by 1 persoon

  13. Lot 23 juli 2017 / 09:45

    Ik kwam in een voetbalminnende schoonfamilie terecht destijds, toen kon je nog gewoon naar een wedstrijd gaan als je zin had zonder seizoenskaart etc etc.
    Schoonzus trouwde ook nog met een prof dus toen gingen we ook nog wel eens naar uitwedstrijden.
    Vroeger kende ik veel namen en gezichten van spelers omdat we veel sport keken, na scheiding is dat heeel veeeel minder geworden en kan ik nauwelijks iemand meer herkennen.

    Liked by 1 persoon

  14. Marja 23 juli 2017 / 09:08

    Corry Ammerlaan-van Niekerk maakte de beelden. Ik vind ze erg mooi. Met voetbal heb ik niet veel. Ik volg het alleen wel eens bij WK of zo.

    Liked by 1 persoon

    • Regenboogvlinder 26 juli 2017 / 19:42

      Dankje Marja.. Ze zijn echt mooi!
      Ja die grote toernooien, dat vind ik wel leuk, om te volgen sowieso maar een hele wedstrijd kijken niet hoor, daar krijg ik de zenuwen van 😖

      Like

  15. John 23 juli 2017 / 09:04

    Een oudoom van me was een bekend voetbalspeler. Verder houdt mijn liefde voor voetbal op 😆 Het ontstaan van voetbal is wel interessant en dat verklaard ook waarom er nog steeds zoveel fans zijn.

    Liked by 1 persoon

  16. Hartelijke Hot Hulk 23 juli 2017 / 07:35

    Wel, het zit in het leven ook weleens tegen, vergelijk dat met een tegendoelpunt.
    In het bedrijfsleven heb je er niets aan als ‘de bal’ achter je gespeeld wordt, dat werkt tegen. Er dienen goede voorzetten gegeven te worden, zodat je scoringskansen krijgt.
    De pijn die we in ons leven voelen, kan aankomen als een schop tegen je schenen, vandaar scheenbeschermers. 😉
    En veel mensen in de samenleving staan buitenspel. Enz. enz.

    Liked by 1 persoon

      • Hartelijke Hot Hulk 23 juli 2017 / 07:59

        Het spelletje is door mensen uitgevonden, dus niet zo moeilijk. 😉
        🎶Het is uit het leven gegrepen, het is uit het leven een greep🎶
        Ken je dat liedje?

        Liked by 1 persoon

  17. Hartelijke Hot Hulk 23 juli 2017 / 07:12

    Het spelletje voetbal is als het (bedrijfs) leven zelf. Of zoals het zou moeten gaan. Als team samenwerken naar resultaat. En dat kan heel mooi en gezellig zijn. Helaas wordt het, wat wij te zien krijgen, beoefend en verkloot door mensen met geldzucht e.d. Ik weet echter dmv het leiden van jeugdteams hoe enorm leuk die sport kan zijn.

    Liked by 1 persoon

Reacties... ja graag, ik ben er dol op!

