KPN, blij mee…


Vorig jaar toen wij verhuisd waren dacht ik zelf de aansluiting van de KPN wel te kunnen doen. Ik had eerder al gebeld om te vragen of de apparatuur nog goed genoeg was, want inmiddels 8 jaar oud. Dat was geen probleem.

Dus een paar dagen na de verhuizing ging ik aan de slag. Het wilde niet erg. Mijn eer te na bleef ik het proberen, maar helaas het lukte me echt niet. Na weer gebeld te hebben zou er de volgende dag al een monteur kunnen komen, die hoefde ik dan niet te betalen.

De monteur die kwam was een kletskous, echt over van alles en nog wat. Van de hak op de tak. En als ik iets vroeg gaf hij geen antwoord. En toen bleek inderdaad dat de apparatuur wel degelijk te oud was voor de aansluiting in dit complex. Uiteindelijk liet hij ons achter met een werkende aansluiting waarmee we TV zouden kijken zonder ontvanger, dus via de Wifi. Onze TV was nog jong en dus geschikt voor het gebruik van de KPN TV-app.

Ik had verder niets nodig, dus ik kon alle verouderde apparatuur terugsturen had hij gezegd. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Helaas hadden we regelmatig last van stilstaand of haperend beeld, dus 2 x gebeld, met een tussenpoos van een paar maanden. Niets hielp. In mei ben ik op een forum gaan kijken en kreeg ik o.a. ook een antwoord van een KPN monteur, die blijken dus in hun vrije tijd ook af en toe wel op dat forum te lezen. Deze man bood me aan om een nieuwe ontvanger (gratis!) te sturen zodat we weer via het netwerk konden kijken en niet via internet. Wat een service!

Maar het zelf aansluiten leek me toch wel een bezoeking, ik had er eerlijk gezegd zelf geen zin in. Dus de doos in de kast gezet want wie weet…

En nu met al die wielerrondes etc. al weken dus, ging het ons steeds meer irriteren en heb ik weer KPN gebeld. Na het probleem te hebben uitgelegd konden we een afspraak maken om een monteur te laten komen om alsnog de ontvanger aan te sluiten. En weer gratis!

En… die kwam dus gisteren! Wat een aardige vrolijke jongeman. Hij hoorde het verhaal aan. Bekeek de aansluitingen. Het modem was neergezet naast mijn bureaustoel onder het printertafeltje. Als je weet hoe een hekel ik heb aan zichtbare kabels 😞 maar dat was toen niet anders.

Hij besloot na overleg met ons het modem te verplaatsen naar waar de KPN kabel het huis binnenkomt, nl in het washok/meterkast. Hoog opgehangen en niemand heeft er last van.

Voor de aansluiting met de TV moest er een kabel worden getrokken naar de woonkamer, dus buiten beeld. Een nette nieuwe witte kabel met witte aansluitpuntjes maakte hij even ter plekke, een witte stekkerdoos voor de diverse stekkers achter de kast en dus maar 2 witte kabeltjes weg te werken. We gaan er een spiraal voor kopen, als die tenminste in het wit bestaat, keurig op de witte muur en plint.

Zo fijn om die ontvanger weer te kunnen gebruiken. De gids, ondertiteling, teletekst, allemaal weer op te roepen. Dat kan dus allemaal niet met die app.

Alleen de apps Spotify en NLZiet kunnen we niet via KPN gebruiken dus daarvoor hebben we echt het internet nodig, maar alleen via de TV. Maar ook dat werkt!

Volgens deze monteur kunnen we hier jaren mee doen, want dit is de beste oplossing. Zelfs het beeld is nu veel mooier. Onze grote TV van 65″, gekocht in oktober 2020, is geweldig.

Dus al met JAN AL ben ik heel happy en hijzelf ook 🤭😊!

26 gedachtes over “KPN, blij mee…

  1. MelodyK 7 september 2022 / 08:51

    Ohhh ik kan me zó goed voorstellen dat je er blij mee bent dat alles weer oké draait want een haperende tv is echt waardeloos en mega irritant.
    Wij zijn momenteel bezig met uitzoeken of overstappen loont want Ziggo maakt het steeds bonter in de negatieve zin.

    Like

  2. Liesbethblogt 3 september 2022 / 16:10

    Onze monteur hadden we nodig om de glasvezel goed te krijgen, was ook zo’n leuke kerel kreeg onze dikke retro tv met alle gemakken aan de praat toen. Inmiddels aan het denken aan overstappen omdat ik ze erg duur vind.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 september 2022 / 16:24

      Mooi. Die gasten zijn zo handig, maar ja ieder zijn vak. Er zijn idd wel goedkopere bedrijven. Wij hadden trouwens Telfort maar dat heeft KPN een paar jaar terug overgenomen. Soepele overgang ook, merkte er niks van eigenlijk.

      Like

  3. gewoonanneke 2 september 2022 / 22:08

    Tot nu toe heb ik alles nog zelf aangesloten. Ik ben vanaf het begin bij KPN en eigenlijk nooit klachten. Ze zijn uit hunzelf ooit alles komen vernieuwen kostte ook niks.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 3 september 2022 / 16:16

      Dat is mooi! Ik doe ook meestal alles zelf, maar met de verhuizing van Brabant (waar de aansluiting via een schotel was) naar Zeist had ik ook een monteur. Boven moest er ook een draadloze aansluiting komen en ik vond het zonde van mijn tijd. Zelfs de monteur is toen ook best lang bezig geweest, was fijn hoor 🤓

      Geliked door 1 persoon

      • gewoonanneke 3 september 2022 / 23:01

        Bij mij was het ook niet zo ingewikkeld hoor dan zou ik ook wel een monteur vragen. Gelijk heb je.

        Geliked door 1 persoon

  4. rietepietz 2 september 2022 / 21:10

    Altijd beter om via een ontvanger te kijken , ik weet niet of het nog zo is maar meestal worden veel zaken niet meer ondersteund via het internet als de TV een jaar of 5 oud . Fijn dat je de juiste medewerkers trof.

    Like

    • Regenboogvlinder 3 september 2022 / 16:09

      Nou, ik heb echt geboft! Was toch even puzzelen. Gisteravond wilden we iets kijken via NLZiet en daarna weer iets anders via de ontvanger. En daar had ik een stapje overgeslagen en lukte het niet. Inmiddels weet ik het, de NLZiet app of andere app bijvoorbeeld altijd afsluiten. En dan gaat het goed. Wat betreft de ondersteuning heb je vast gelijk, want dat gaat ook op voor tablets en telefoons. Ik had een iPad en op een bepaald moment kreeg ik geen updates meer en daarna waren er een hoop apps die ik niet meer kon bijwerken en dus niet meer gebruiken. Van de Rabobank o.a. En nog een aantal. Hij was gewoon oud en moest vervangen worden. Ik heb eens gehoord dat Apple daaraan moet werken en het verboden.

      Like

      • rietepietz 3 september 2022 / 16:45

        Het worden gewoon melkkoetjes, hoe meer mogelijkheden er zijn hoe eerder alles verouderd is. Ik laat alles maar zo simpel mogelijk want uiteindelijk is de TV voor mij niet veel meer dan achtergrondbehang.

        Geliked door 1 persoon

        • Regenboogvlinder 5 september 2022 / 13:44

          Echt TV kijken doen we eigenlijk weinig. Alleen kijkt Jan sport en we kijken het nieuwd. ’s Avonds meestal iets op Netflix of NLZiet.

          Like

          • rietepietz 5 september 2022 / 13:56

            En voor steeds meer dingen moet je apart betalen, dat is het me niet waard.

            Like

            • Regenboogvlinder 6 september 2022 / 13:36

              Ja daar heb je gelijk in! Er zijn goedkopere, dat wel, met de eerste maanden korting etc. Maar ja, dat moet je ook maar willen…

              Like

              • rietepietz 6 september 2022 / 15:29

                Ik heb van vrijwel alles een het laagste pakket omdat ik niet meer nodig heb.

                Like

                • Regenboogvlinder 6 september 2022 / 15:37

                  Ja wat niet nodig is… waarom zou je. Wij hebben een opnamepakket en verder niks.. nou ja, Netflix en NLZiet en die gebruiken we eigenlijk altijd ‘s avonds! Maar dat staat los van KPN.

                  Like

                  • rietepietz 6 september 2022 / 18:20

                    Precies, en ik heb totaal geen behoefte aan Netflix, Inge heeft het me wel eens aangeboden omdat ze nog iemand van haar abonnement kon laten profiteren.

                    Geliked door 1 persoon

                    • Regenboogvlinder 9 september 2022 / 18:58

                      Ja dat kan inderdaad… maar niet iedereen hoeft het lekker te vinden natuurlijk.

                      Like

                    • rietepietz 9 september 2022 / 19:18

                      Nee logisch, we zijn allemaal anders. Komt ook al omdat ik zelden films kijk, veel te ongeduldig voor. 😉

                      Like

                    • Regenboogvlinder 11 september 2022 / 13:59

                      Wij kijken ook zelden films hoor. Meestal series en dan vaak 2 afleveringen op een avond en daarna iets rustig, met mooie natuur of zo en dan is dr avond weer om en ook wel documentaires!

                      Like

  5. Mrs. T. 2 september 2022 / 19:12

    Goede service!

    Like

  6. Edward McDunn 2 september 2022 / 11:20

    Toch een geweldige service van KPN hè?

    Like

  7. matroos 2 september 2022 / 10:37

    In februari 2017 hadden wij ook een gevalletje steek de stekker erin,ik schreef er 2 blogs over.Nu wil de schipper een nieuwe tv,vind het beeld minder scherp.Nou ligt niet aan de tv zoveel is zeker🤣🤣65″ is een behoorlijke maat tjonge wandvullend zowat.

    Like

  8. vlasje 2 september 2022 / 08:49

    Ze doen ons wat aan, kabels, aansluitingen…een bos vol bomen. Maar genietvan het kijken!

    Like

  9. John 2 september 2022 / 07:45

    Dat is een behoorlijke tv. 3 keer zo groot als de tv hier 😆 Wij zitten met alles bij Delta. Ook wel erg tevreden mee eerlijk gezegd.

    Like

  10. די מריו 1 september 2022 / 21:59

    je moet net de juiste mensen treffen als je hulp nodig hebt.

    Love As Always
    Dimario

    Like

  11. Happy Hulk 1 september 2022 / 18:47

    Wat een fantastisch goede oplossing.
    We gaan vanavond geen tv kijken, eerst juichen en dansen dat dit zo goed gelukt is. HOERAAAA!!!

    Like

Reacties zijn gesloten.