Evergreen Top 1000…

 

evergreen-top-1000-2016-260x146

Deze week heb ik een aantal dagen geluisterd naar de Evergreen Top 1000 op NPO5, ook wel genoemd ‘Radio Nostalgia’. 

Heerlijk, want wie kan er nou leven zonder muziek?

muzieksleutelAf en toe eens een nummer flink hard zetten en dan weer zacht.. Jan en ik wisselden elkaar af. Toch zijn we er wel achter gekomen dat we veel dezelfde muziek leuk en mooi vinden. En ook dat we met bepaalde nummers allebei juist niks hebben..

Een voorbeeld?  “Hello” van Lionel Richie…

Ik heb even opgezocht wat er eigenlijk met een EVERGREEN wordt bedoeld en dit staat op Wikipedia:

Een EVERGREEN is een lied dat door de jaren heen zijn populariteit behoudt.

Nou dan snap ik die lijst inderdaad wel hoor. Er werd namelijk gezegd dat iemand het raar vond dat Meatlove er niet in stond met Paradise by the Dashboardlight. In mijn beleving is dat een rocknummer en voor mijn gevoel hoorde die gewoon echt niet in die lijst, maar nu snap ik waarom dit nummer er zomaar in terecht kan komen. Als er maar op gestemd wordt.

Er is veel bekendheid aan gegeven, dus ik ben toch wel benieuwd wie er ook naar deze mooie klassiekers geluisterd hebben en nog luisteren!

Nog één dag te gaan, jammer wel.. maar gelukkig hebben wij Zwijmelen op Zaterdag, de leukste rubriek in blogland die al bijna 4 jaar bestaat. 

Dus… tot morgen!